Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Mollebolle skrev (32 minutter siden):

Godt skrevet! 

Nå håper jeg at Marius får sin straff, uavhengig av hvilken familie han er fra. Dette kunne vært unngått om han hadde oppført seg. Mishandling og vold mot kvinner og mot mennesker generelt, er en no go. Som man reder, ligger man. Håper på en rettferdig dom og at de berørte ofrene får fred en gang for alle.

Dessverre er de berørte ofrene mest sannsynlig skadet for livet, men man kan jo håpe at de kan få voldsoffererstatning slik at de vil få råd til å betale for privat psykolog og kanskje ha mulighet for å unngå å måtte leve resten av livet på uføretrygd. 

Endret av TigerK
  • Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hebbe-lille skrev (51 minutter siden):

Man kan spørre seg hvor troverdig hans følelser rundt media faktisk er, ikke fordi mediepress er en uting, men fordi han fremstår som at han mangler mentaliseringsevne til å ta noe innover seg.Han har hatt mange muligheter til å si noe om at han angrer på det han har gjort og bedt de impliserte om unnskyldning. Istedenfor har han brukt tiden til å bortforklare, bagatellisere og legge skylden på ofrene. Til og med i sin egen sluttprosedyre er han mest opptatt av å fremstå som offeret. Som her om urinprøve, sikkert krenkende å bli utsatte for dette i hans hode, men hvor var den innsikten når han filmet jentene mens han gjorde krenkende seksuelle aktiviteter mot de? Hva med å urinere på kjæresten sin? Er ikke det krenkende? Når det gjelder urinprøvene så prøvde han å lure seg unna ved å ta med ren urin, og FK har fortalt at han ruset seg på rusmidler som ikke ville gi utslag på urinprøver. Summen av hans uttalelser handler om å finne løsninger på hvordan komme seg unna med, ikke ta ansvar for noe. Er mediapress en del av forsvarsstrategien? Hvis det er tilfelle, håper jeg at det blir gjennomskuet. 

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/L4Ma5x/jeg-er-ikke-lenger-marius-jeg-er-et-monster

«Så jeg har måttet dra og stå foran et fullsatt legekontor med ventekø, si navnet mitt høyt og hva jeg skal, to ganger i uken, som er ufattelig, ufattelig krenkende ovenfor meg og invaderende. Og de urinprøvene jeg har levert, ja, jeg har bommet på én. Det har sklidd ut én gang. Jeg har hatt én positiv prøve, men annet enn det, så er det rent.» 

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2929852 kl.14.17

«Kruszewski spør Høiby om han noen gang har forsøkt å manipulere en urinprøve.

Høiby svarer at han hadde tenkt til å jukse én gang, og forklarer hvordan han hadde planer om å gjøre det.

– Jeg hadde med en flaske med ren urin, som jeg hadde tenkt til å helle over. Men det står jo folk og ser på, så det var ikke mulig, sier Høiby.»

Det siste beskriver hans moral veldig enkelt. Hadde han kunne jukset så hadde han gjort det. Ikke snakk om å komme på bedre tanker. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

For en gjøk.

Sønnen min tok mer ansvar for uskyldige rampestreker i 1. klasse enn denne voksne mannen gjør for alvorlige lovbrudd.

Det sier en hel del om oppdragelsen han har hatt.

Endret av Sol79
  • Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

han har veldig gode "skills" i å synes synd på seg selv da. det krever faktisk en del trening. 😅 betyr jo at han har fått mye rom og forståelse til å utvikle disse følelsene da. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet
JustAsking skrev (1 time siden):

Dette er da bare det narrativet han er blitt flasket opp på. Tante Märtha har dratt det lengst og ligger i permanent fosterstilling så fort det dukker opp en mikrofon eller et kamera - helt til hun eller en av døtrene skal lansere noe, da, da er det rød løper og smil i alle retninger. Oppskriftsmessig. Det er helt utrolig at de ikke ser hvordan dette fremstår, og hvor mye negativt ladet fokus de har næret selv. 

Jo, egentlig, (har jeg ikke tenkt på).

Marius B. Høiby ber om medieoppmerksomhet når han velger kriminelt miljø å ferdes i, er narkoman, kvinnemishandler og voldtektsmann, truer i nære relasjoner, samt strør om seg med smugling og salg av narkotika og oppfører seg som Hulken på utstedet, så roper han "se meg, se meg!" "Jeg lar damene betale for meg, både taxi, fly, konsertbillettene som aldri ble bestilt og annet - og mangler jeg penger sender de over mer til meg". "Som han skrev "Fuck the police", og han viste fingeren til politiet flere ganger.

Media følger selvsagt opp kriminell oppførsel. 

Høibys oppførsel: Mer patetisk kan det ikke bli. Cry Baby. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Mollebolle skrev (29 minutter siden):

Godt skrevet! 

Nå håper jeg at Marius får sin straff, uavhengig av hvilken familie han er fra. Dette kunne vært unngått om han hadde oppført seg. Mishandling og vold mot kvinner og mot mennesker generelt, er en no go. Som man reder, ligger man. Håper på en rettferdig dom og at de berørte ofrene får fred en gang for alle.

Bra sagt, helt enig.

• Liker 4
Skrevet
SVK skrev (40 minutter siden):

Nå kan jeg ingenting om disse diagnosene. Men om man skulle utredet Marius for PTSD. Hva ville man da sett etter?  Jeg sjekket på helsenorge.no:

Symptomer på PTSD Det er tre hovedkjennetegn ved PTSD: Gjennopplevelse av det som har skjedd i form av påtrengende minner, flashbacks og/eller mareritt. Unngåelse av det som minner om den traumatiske hendelsen. En vedvarende oppfattelse av fare og kjenne at kroppen er i beredskap.
https://www.helsenorge.no/sykdom/psykiske-lidelser/angst/posttraumatisk-stresslidelse/

Det høres rart ut å si. Men har Marius evne til å få  PTSD?    Han virker ikke å være i stand til å forstå konsekvenser, lære av erfaring, å la vær å gjøre det han har lyst til å gjøre, osv.

Det nevnes jo mye som beskriver form for paranoia.  Altså han mistror kjrester ofte til å være utro, før han har en noral samtale om hvem folk er etc. Får noia når de ikke svarer han på tlf etc.  Om det bunner i pst vet jeg ikke. Det kan bunne i så mye. Bla rusbruken hans, diagnoser han har bla angst som han har nevnt tidligere, opplevelser. Han har bla mye reaksjoner og konflikter med damene iht hva media kan finne på å skrive etc. Så at han har et grunnleggende problem m3e media, når han ikkr har en eneste form for kontroll eller kunnskap om hva som kommer, ser ut til å gi han mye uro. Angst for hvordan det går utover de kongelige, feks når nora viser stumpen bla. Så kan mam vel si at det ligger mye stress der. 

Han blir litt vaktbikkje på alle andre, og glemmer litt seg selv oppi dette. Eller iallefall på privaten.

• Liker 3
Skrevet
LastebilZara skrev (30 minutter siden):

Det siste beskriver hans moral veldig enkelt. Hadde han kunne jukset så hadde han gjort det. Ikke snakk om å komme på bedre tanker. 

Nei, han er nok født sånn, og enablet  i tillegg og kommer aldri til å forandre seg. Farlig fyr. Goder gener i den familien, huff. Kongehuset, jaja

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Dette med at Marius innrømmet frakt av narkotika betyr det at han har oppgitt hvem han hentet det hos og hvem han leverte det til også? Det kan ikke være super populært hos de kriminelle vennene hans i såfall? 

Endret av FruR
  • Liker 5
Skrevet (endret)
Jdlso skrev (16 minutter siden):

Bra hun i dag svarte på spørsmål om sin relasjon til Marius at det er ekskjæresten hennes. Igjen skal det liksom være synd på han «som ble dumpa i retten».

https://www.dagbladet.no/?playVideo=MqpyLlmE&isLive=false

Bra, heia Frognerkvinnen uten Marius. 

Endret av FruR
  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg håper MBH får en lang fengselsstraff. Med trygge rammer og forutsigbarhet. Hvor den hyperprivilegerte gutten på snart tredve år omsider kan modnes, mekke og skru, og få adekvat terapi og rusbehandling uten forstyrrelser. Hvor han ikke kan hoppe rett tilbake i sin kriminelle dop- og partyverden med utsvevende sexliv og villmannskjøring. Hvor døgnet snus på hodet med nach til kl 08-09 dag etter dag, et ekstremt og grenseløst liv som vi strengt talt alle ville ha blitt psyke av. Og hvor han fortsetter sitt tragiske forhold med Frognerkvinnen, som vi alle frykter hvordan vil ende. 

MM og resten av kongefamilien ville også ha fått en meget sårt tiltrengt pause i noen år.

FruR skrev (16 minutter siden):

Dette med at Marius innrømmet frakt av narkotika betyr det at han har oppgitt hvem han hentet det hos og hvem han leverte det til også? Det kan ikke være super populært hos de kriminelle vennen hans?

I følge dagens podcast fra Krimpodden i VG, så raste retten så fort gjennom dette grove narkotikalovbruddet at det var vanskelig å få med seg hvem de andre involverte var. Som sagt så reagerte både Ruud og Milli på det åpenbare hastverket. Man kan jo lure på om retten hadde hatt slikt hastverk om det var Ronny Vik fra Drammen som sto tiltalt for grovt narkotikalovbrudd. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 20
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
42. skrev (1 time siden):

Bare for å ha det sagt, det medietrykket han har han jo ordnet selv. Og til og med holdt på med gud vet hva etter dette ble kjent. Altså, vel fortjent. Vil du ikke ha media etter deg når du er kjent, gjør noe fælt som havner i retten, så burde du ha vett nok til å skjerpe deg etterpå, iallefall for syns skyld. Her har vi en 'vet du ikke hvem jeg er' som drifter i alt og nok ikke vet hva konsekvenser er.Tlogmed sitter han i retten og gråter over seg selv og hvor fælt han har det. Textbook overgriper. Og null, NULL sympati for ofrene. Jaja, bare fortsett med å forsvare han. Stakkars Marius liksom. Lille gutten. Gutt (29)

Enig! Han sa jo ingen ting om skyld eller uskyld! Bare sutring fordi livet hans er så vanskelig pga mediene! Seriøst, dette har du forårsaket selv.

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Smått ironisk at dette uttrykkes som invaderende når han selv ville ha åpen rettssak.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest Ninaen
Skrevet
Rastebenk skrev (10 minutter siden):

Jeg håper MBH får en lang fengselsstraff. Med trygge rammer og forutsigbarhet. Hvor den hyperprivilegerte gutten på snart tredve år omsider kan modnes, mekke og skru, og få adekvat terapi og rusbehandling uten forstyrrelser. Hvor han ikke kan hoppe rett tilbake i sin kriminelle dop- og partyverden med utsvevende sexliv og villmannskjøring. Hvor døgnet snus på hodet med nach til kl 08-09 dag etter dag, et ekstremt og grenseløst liv som vi strengt talt alle ville ha blitt psyke av. Og hvor han fortsetter sitt tragiske forhold med Frognerkvinnen, som vi alle frykter hvordan vil ende. 

MM og resten av kongefamilien ville også ha fått en meget sårt tiltrengt pause i noen år.

I følge dagens podcast fra Krimpodden i VG, så raste retten så fort gjennom dette grove narkotikalovbruddet at det var vanskelig å få med seg hvem de andre involverte var. Som sagt så reagerte både Ruud og Milli på det åpenbare hastverket. Man kan jo lure på om retten hadde hatt slikt hastverk om det var Ronny Vik fra Drammen som sto tiltalt for grovt narkotikalovbrudd. 

Det siste: kan det være fordi han har tilstått akkurat det tiltalepunktet? En annen person er under etterforskning, sannsynligvis kompisen han henta for.

Skrevet (endret)
Rastebenk skrev (1 time siden):

Ja jeg vil jo tro at politiet i narkotikasaker ofte er opptatt av hvor har du hentet sakene og nøste opp i og spore opp flere ledd og andre involverte osv. Samtidig er tysting det verste  du kan gjøre  i disse miljøene så Marius har gitt politiet personen han hentet cannabis hos og hvem som skulle selge det videre så kan det være at Marius de som han har snitchet på ikke er så fornøyd med det og at han er i trøbbel. 

Endret av FruR
  • Liker 2
Skrevet

All denne sutringa fra Høiby minner meg om en episode fra «South Park» for en tid tilbake hvor Prince Harry og kona var ute på sin «World Privacy Tour». De blir intervjuet om Harry’s nye bok: 

“You’ve lived a life with the royal family, you’ve had everything handed to you, but you say your life has been hard and now you’ve written all about it in your new book Waaagh,”

https://www.southparkstudios.nu/episodes/3ne660/south-park-the-worldwide-privacy-tour-season-26-ep-2

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2929852 

Fredag kl 10:54. 

Bankerud leser opp meldingskorrespondansen sendt den 17. august 2024 – etter at Høiby hadde vært på middagsselskap hos fornærmedes mor.

Fornærmede svarer:

«Middagen med mamma, ja. Jeg vet det. Fy faen, for en tabbe»

Høiby svarer:

«Før det var alt så bra. Jeg var en idiot den kvelden. Og det endret kursen på forholdet vårt»

Mulig det er meg som ikke følger med, for denne middagen hos svigers, kokebok, gorilla og revet av tshorte har vært nevnt en million ganger. Men har datoen det skjedde vært nevnt før? Og hvis ja, er den riktig i det som står i nettavisen idag, på link over?

Veldig rart å invitere Marius på middag hos svigers 2 uker ETTER hendelsene natt til 4 aug? Når det i media handlet om at Frognerkvinnen fortsatt var sykemeldt etter hendelsene og svært nedbrutt? At hun var sykemeldt og nedbrutt hadde jo vært naturlig men hvis det er riktig at denne hendelsen skjedde da - det gir ikke mening? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
FruR skrev (34 minutter siden):

Ja jeg vil jo tro at politiet i narkotikasaker ofte er opptatt av hvor har du hentet sakene og nøste opp i og spore opp flere ledd og andre involverte osv. Samtidig er tysting det hverandres du langhåret i disse miljøene så Marius har gitt politiet personen han hentet cannabis hos og hvem som skulle selge det videre så kan det være at Marius de som han har snitchet på ikke er så fornøyd med det og at han er i trøbbel. 

Du har gode poeng. Men det vil være oppsiktsvekkende om MBH får en betydelig straff for et grovt narkotikalovbrudd som retten i sin helhet føyset gjennom på 20 minutter. Greit nok at MBH har tilstått forholdet, men det er likevel et lovbrudd med en svært alvorlig strafferamme på inntil 10 år. Selvfølgelig så får ikke MBH 10 år for dette forholdet, men når tiltalen i sin helhet hastes gjennom raskere enn vitnemålet til NH sin eks, så fremstår det likevel som pussig. Det gir hvert fall meg inntrykket av at retten ikke syntes dette var så alvorlig, så må jeg jo bare håpe på at jeg bevises feil når dommen kommer i juni en gang. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Ninaen
Skrevet
VibeckeST skrev (9 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2929852 

Fredag kl 10:54. 

Bankerud leser opp meldingskorrespondansen sendt den 17. august 2024 – etter at Høiby hadde vært på middagsselskap hos fornærmedes mor.

Fornærmede svarer:

«Middagen med mamma, ja. Jeg vet det. Fy faen, for en tabbe»

Høiby svarer:

«Før det var alt så bra. Jeg var en idiot den kvelden. Og det endret kursen på forholdet vårt»

Mulig det er meg som ikke følger med, for denne middagen hos svigers, kokebok, gorilla og revet av tshorte har vært nevnt en million ganger. Men har datoen det skjedde vært nevnt før? Og hvis ja, er den riktig i det som står i nettavisen idag, på link over?

Veldig rart å invitere Marius på middag hos svigers 2 uker ETTER hendelsene natt til 4 aug? Når det i media handlet om at Frognerkvinnen fortsatt var sykemeldt etter hendelsene og svært nedbrutt? At hun var sykemeldt og nedbrutt hadde jo vært naturlig men hvis det er riktig at denne hendelsen skjedde da - det gir ikke mening? 

Nei, det er middagen fra påska 2024. Men meldinga er sendt 2 uker etter voldshendelsene 4.august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...