Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snurrevipp skrev (10 timer siden):

Har ikke lest gjennom alt men har fått med meg at de sitter og smiler og sender hverandre blikk under rettsaken.  

Hun har hørt at han har vært utro x antall ganger når de var sammen i tillegg til trusler ,løgner og vold. 

Jeg klarer ikke helt å forstå at han kommer til å bli dømt for så mye da hun på en måte virker å fremdeles ville ha han. 

Dette har selvfølgelig ingenting å si for om han blir dømt eller ikke, hvis det har noe å si så går det i så fall motsatt vei, alle forstår jo hva som skjer her når man hører hva hun forklarer og samtidig sitter og smiler til han. Man kan vel ikke forklare traumebånd på en bedre måte enn dette, det er en grunn også til at politiet har holdt så fast på besøksforbudet. 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Skrevet
-Pusheen- skrev (14 timer siden):

Ikke sant, hva i alle dager skulle den serien handle om?

Pimp My Royal Ride - realityserie fra MC-garasjen? 
Fra spøk til alvor, det beste ville være om han kan drive med det han er god til. Var ikke det mekaniker da? Når han en dag slipper fri og forhåpentligvis er rehabilitert og rusfri, må man vel håpe både for familiens og samfunnets skyld at han finner et eget virke og en identitet. De færreste mennesker trives i en tilværelse uten mål og mening, og egen mestring. Da er i så fall veien kort tilbake til rus og konebanking. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Når er rettssaken ferdig og når får vi vite dommen? Er det med engang? Eller noen dager, uker måneder senere? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Eris skrev (8 minutter siden):

Når er rettssaken ferdig og når får vi vite dommen? Er det med engang? Eller noen dager, uker måneder senere? 

Tar rundt to mnd for dommerne å skrive dommen. (Det ble spurt om i den spørsmålsfanen på VG, ligger sikkert der enda)

Endret av -Pusheen-
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
JustAsking skrev (39 minutter siden):

Pimp My Royal Ride - realityserie fra MC-garasjen? 
Fra spøk til alvor, det beste ville være om han kan drive med det han er god til. Var ikke det mekaniker da? Når han en dag slipper fri og forhåpentligvis er rehabilitert og rusfri, må man vel håpe både for familiens og samfunnets skyld at han finner et eget virke og en identitet. De færreste mennesker trives i en tilværelse uten mål og mening, og egen mestring. Da er i så fall veien kort tilbake til rus og konebanking. 

Håper også for hans del (og alle rundt han sin del) at han får livet på rett kjøl. Han kan jo ikke fortsette sånn som nå. 

Endret av -Pusheen-
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (1 time siden):

Litt blikk, litt miming, så litt splid mellom henne og nettverket hennes ved å antyde at de hun stoler på har solgt bilder til pressen eller gått bak ryggen hennes med informasjon etc. Samtidig sende litt blomster fra cella via mellommann (også kjent som brevdue) med tilhørende «kjærlighetsbrev» hvor han truer med selvmord. Prøver å overbevise «sin kjære» om at bistandsadvokaten hennes er farlig og ikke jobber i hennes beste interesse, men at hun har en slags skjult, personlig agenda.

Jadda. Prøver bare å være snill og omsorgsfull han, vettu. Passe litt på henne, for verden er som kjent et farlig og utrygt sted, som bare han kan beskytte henne mot. 

«De man elsker, tukter man» er jo et kjent og kjært, gammelt jungelord. 

Her bommer du jo totalt i din sarkasme og raljering over MBH. Frognerkvinnen tok til tårene da hun i vitneboksen fortalte at venninnen hadde lekket bildene til pressen. Den omtalte venninnen satt i samme vitneboks igår og sa hun hadde sendt disse bildene til kjæresten, som igjen hadde solgt dem til det kulørte magasinet for 40 000,-. Et beløp bistandsadvokat MYL uttalte hørtes noe lavt ut på en nyhetssending på tv2. Så å omtale dette som forsøk fra MBH på å "så litt splidd mellom frognerkvinnen og hennes nettverk" er skivebom. 

Greit og forholde seg til fakta. Ikke sant?

Mette Yvonne Larsen spør kvinnen om det kan ha vært en annen, som hun sendte bildene til, som solgte bildene fra leiligheten til Se og Hør. 

– Vet du om han fikk penger for det?

– Ja, svarer vitnet.

– Det gjorde han? 

– Mhm.

– Vet du hvor mye han fikk for det?

– Ja.

– Hvor mye da?

– 40.000

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/ (11.03. 10:07) og 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Ninaen
Skrevet

Jeg tenker på Nora når saken til Frogner-kvinnen nå gås gjennom, også med morens vitnemål i dag. Hvor utrolig bra det var at det var noen sterke venner/kolleger som «tvang» henne til å slå opp, og at medierådgiveren «tvang» henne til å gå ut med det offentlig etter hvert. For at det ikke skulle være noen vei tilbake. 

Skrevet

Moren er et godt vitne.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (17 minutter siden):

Moren er et godt vitne.

Enig! Familien hennes har blitt litt dømt her inne, og nå får vi høre mer av morens versjon. Det er både fint og trist. Hun bor langt fra Oslo, som jeg har skrevet før, så hun har garantert ikke visst om alt😥

Endret av Henikka
Skrivefeil
  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Henikka skrev (Akkurat nå):

Enig! Familien hennes har blitt litt dømt her inne, og nå får vi høre mer av hennes versjon. Det er både fint og trist. Hun bor langt fra Oslo, som jeg har skrevet før, så hun har garantert ikke visst om alt😥

Nei, er jo ikke lett å få et riktig bilde av ting hvis det meste av info om dem kommer fra dem selv, og ikke er noe moren personlig opplever. Synes det hun sa om empati for Marius var interessant. "Det går bra med meg"-greia er jo noe venninnen av Frognerkvinnen også sa at hun hadde sagt. Hun har altså større empati og forståelse for en voldsmann enn for sin egen del. Synes det er helt forferdelig tragisk hvor vant man kan bli med alt.

• Liker 11
  • Hjerte 3
Skrevet
-Pusheen- skrev (2 minutter siden):

Nei, er jo ikke lett å få et riktig bilde av ting hvis det meste av info om dem kommer fra dem selv, og ikke er noe moren personlig opplever. Synes det hun sa om empati for Marius var interessant. "Det går bra med meg"-greia er jo noe venninnen av Frognerkvinnen også sa at hun hadde sagt. Hun har altså større empati og forståelse for en voldsmann enn for sin egen del. Synes det er helt forferdelig tragisk hvor vant man kan bli med alt.

Uff ja, enig 💔

Utrolig bra at hun vitnet!

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Moren nevner dette med hvordan MBH har en posisjon; 

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?entry=71598

«– Hun var livredd for at hun skulle bli dømt… ja, av Norge, da.

Moren sier at datteren var redd for at venner og nettverk skulle ta avstand fra henne.

– Og deler av det skjedde jo. Hun ble ikke invitert på fester og sosiale arrangementer»

Dette har jo også NH forklart; hvordan han truet med at hun ikke skulle slippe inn på utesteder. Vi har jo tidligere diskutert dette med makt og påstander om at MBH ikke har makt. Han har jo åpenbart hatt makt i miljøet, og det beskrives at mange vil ha kontakt med ham fordi han «er den han er». MBH ser på det som et problem, men jammen ser det ut til at han har utnyttet det og brukt det til sin fordel. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Skrevet
CeXNS skrev (8 minutter siden):

Moren nevner dette med hvordan MBH har en posisjon; 

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?entry=71598

«– Hun var livredd for at hun skulle bli dømt… ja, av Norge, da.

Moren sier at datteren var redd for at venner og nettverk skulle ta avstand fra henne.

– Og deler av det skjedde jo. Hun ble ikke invitert på fester og sosiale arrangementer»

Dette har jo også NH forklart; hvordan han truet med at hun ikke skulle slippe inn på utesteder. Vi har jo tidligere diskutert dette med makt og påstander om at MBH ikke har makt. Han har jo åpenbart hatt makt i miljøet, og det beskrives at mange vil ha kontakt med ham fordi han «er den han er». MBH ser på det som et problem, men jammen ser det ut til at han har utnyttet det og brukt det til sin fordel. 

Aaaaakkurat som forventet av en fyr av hans kaliber. 

Drar all mulig nytte av posisjonen sin, og kaller seg et offer for nevnte posisjon allikevel. Bruker det for alt det er verdt når det er verdt noe, kaster det foran bussen i det neste. 

Gådd. Han eier virkelig ikke skam! 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (2 timer siden):

Her bommer du jo totalt i din sarkasme og raljering over MBH. Frognerkvinnen tok til tårene da hun i vitneboksen fortalte at venninnen hadde lekket bildene til pressen. Den omtalte venninnen satt i samme vitneboks igår og sa hun hadde sendt disse bildene til kjæresten, som igjen hadde solgt dem til det kulørte magasinet for 40 000,-. Et beløp bistandsadvokat MYL uttalte hørtes noe lavt ut på en nyhetssending på tv2. Så å omtale dette som forsøk fra MBH på å "så litt splidd mellom frognerkvinnen og hennes nettverk" er skivebom. 

Greit og forholde seg til fakta. Ikke sant?

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/ (11.03. 10:07) og 

(fjernet sitat fra sitert innlegg da jeg ikke vil risikere å få mitt slettet pga for lang sitering) 

Hva tenker du om episoden der MBH sender sms til moren til Frognerkvinnen (!!) med påstander om at hun har vært utro, like etter at han har vært voldelig mot Frognerkvinnen og ødelagt tingene hennes? Det er jo en merkelig ting å gjøre til en nærstående til kvinnen. Jeg vil påstå det er manipulerende og for å så splid mellom Frognerkvinnen og moren. Rimelig spesielt. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2927551 10:51

«Tenkte bare å nevne til deg at N.N (fornærmede) satt oppe i hele natt og hadde sex med N.N (ekskjæresten). Hun har vært utro mot meg over lengre tid, og jeg synes det er ufattelig dårlig gjort at hun har skrevet de tingene hun har om meg til deg.»

Moren svarte forøvrig i retten «han sitter jo de i glasshuset sitt og kaster stein. 🎯»

Endret av CeXNS
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (3 timer siden):

Moren er et godt vitne.

Kanskje et godt vitne, men en elendig mor! Etter at hun fikk vite at datteren var blitt slått og tatt kvelertak på av Marius, så bad hun dem jobbe med de problemene de hadde, fordi dette var en så god match å ta vare på! 

Hadde jeg fått vite at noen hadde lagt hånden på min niese (jeg er barnløs), så hadde jeg straks dratt dit og hentet henne. Deretter hadde jeg prøvd å overtale henne til å gjøre det slutt. Bekreftet for henne at hun var for bra for fyren, at hun fortjente mye, mye bedre!

Edit: lagt til lenke https://www.vg.no/nyheter/i/2p55Ll/frogner-kvinnens-mor-han-var-helt-ute-av-kontroll

Endret av Hulderen
  • Liker 26
  • Hjerte 7
  • Nyttig 15
Skrevet

Nok en ex-kjæreste av ofrene. Jeg får helt vondt når ofre skal henges ut som vanskelige, kranglete osv i rettsaker. Joda, skjønner at dette liksom er til forsvar til den tiltalte. Men det er bare så skrekkelig ufint. 

Uansett hvor kranglete og ufine ofrene er så forvarer det aldri at de utsettes for vold. Aldri! Heller ikke i denne saken

• Liker 26
  • Hjerte 5
  • Nyttig 10
Skrevet
TulleTall skrev (3 minutter siden):

Nok en ex-kjæreste av ofrene. Jeg får helt vondt når ofre skal henges ut som vanskelige, kranglete osv i rettsaker. Joda, skjønner at dette liksom er til forsvar til den tiltalte. Men det er bare så skrekkelig ufint. 

Uansett hvor kranglete og ufine ofrene er så forvarer det aldri at de utsettes for vold. Aldri! Heller ikke i denne saken

Jeg skjønner egentlig ikke at det kan spille noen rolle heller om hun krangler med å si at hun skal dra til eksen. Finnes det presedens på at det gir redusert straff?

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner egentlig ikke at det kan spille noen rolle heller om hun krangler med å si at hun skal dra til eksen. Finnes det presedens på at det gir redusert straff?

Retten er ute etter å skille mellom fryktregimer og høykonfliktforhold  der vold går begge veier og begge er like "ille". Dette er vel det forsvaret prøver å lage et slags narrativ rundt... 🙄

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Hulderen skrev (18 minutter siden):

Kanskje et godt vitne, men en elendig mor! Etter at hun fikk vite at datteren var blitt slått og tatt kvelertak på av Marius, så bad hun dem jobbe med de problemene de hadde, fordi dette var en så god match å ta vare på! 

Hadde jeg fått vite at noen hadde lagt hånden på min niese (jeg er barnløs), så hadde jeg straks dratt dit og hentet henne. Deretter hadde jeg prøvd å overtale henne til å gjøre det slutt. Bekreftet for henne at hun var for bra for fyren, at hun fortjente mye, mye bedre!

jeg tror nok de fleste gode foreldre vet at ved å "overtale" barna sine, "nekte dem" noe osv så skaper man motsatt resultat, det å dukke opp å "hente barnet" virker mot sin hensikt - vet å forsøke roe situasjonen og appellere til hans bedre sider beskytter hun datteren mer enn om hun lekser opp for han og gjør seg til uvenn som ikke lengre kan ta del i datterens hverdag.. Man velger rett og slett sine kamper og ord for å få best mulig utfall, og det tror jeg denne moren har forsøkt gjøre. 

La meg legge til at uten morens "Krav" ville aldri MBH erkjent NOE i utgangspunktet ref brevet til kjæresten min,,

Endret av Carrot
  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...