Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
MissLucy skrev (7 timer siden):

Som flere har vært inne på, så gir det vel heller et innblikk i hva som har vært tema i en dialog med et rehab-sted.

Vi vet faktisk ikke om dette har vært et tema med rehab stedet i det hele tatt. Det var en bruker som sa at det KAN ha vært det. Om det har vært det vet vi ingen ting om. Det eneste vi vet er hva Nora uttalte i retten knyttet til dette. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Purple Basil skrev (34 minutter siden):

Jo, det har man :)

https://plikt.no/

Fra nettsiden: 

Hva er avvergingsplikten?

I Norge har vi en lovpålagt plikt til å handle når vi får kjennskap til alvorlige lovbrudd som drap, voldtekt, vold i nære relasjoner eller seksuelle overgrep mot barn. Denne plikten kalles avvergingsplikten, og den gjelder alle – både deg som jobber med mennesker og har taushetsplikt, og deg som privatperson.

Takk for at du la ut.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
Skrottefar skrev (5 timer siden):

https://www.vg.no/spesial/2026/rettssaken-mot-marius-borg-hoiby/?entry=70460#fra-retten

Har aldri hørt at MBH skulle ha/være med i - en TV-serie, har noen kjennskap til det?

Egentlig litt rart iom at MBH absolutt ikke ville være med på noe av det Nora var med på.

Jeg bet meg også merke i det, og syns det var interessant med tanke på akkurat hva du skriver - hva slags serie var det som nå tydeligvis var ok? Jeg tenkte først på året med Kongehuset, men det er ikke før desember, og der er uansett ikke Marius med. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

For en hjerteskjærende vitneforklaring fra Frognerkvinnen! ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 18
Skrevet
SVK skrev (29 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan politi kun har tatt "alvorsprater" med Marius når han er så ekstrem som dette. 

Hele greia er ufattelig. At ikke politiet grep inn en gang. MBH har jo holdt på i mange år før noen endelig tok tak i det. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Purple Basil skrev (1 minutt siden):

Hele greia er ufattelig. At ikke politiet grep inn en gang. MBH har jo holdt på i mange år før noen endelig tok tak i det. 

Når det gjelder partnervold, så foregår det jo ofte bak lukkede dører, i både bokstavelig og overført betydning. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
blvck skrev (4 minutter siden):

Jeg bet meg også merke i det, og syns det var interessant med tanke på akkurat hva du skriver - hva slags serie var det som nå tydeligvis var ok? Jeg tenkte først på året med Kongehuset, men det er ikke før desember, og der er uansett ikke Marius med. 

Sitat

– Hvem sin TV-serie? spør Kruszewski.

– Marius og N.N (norsk TV-kjendis) planla å spille inn en TV-serie, svarer fornærmede.

15.22

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2914261

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Tankevekkende hvordan Frogner-kvinnen beskriver at både hun og MBH har vokst opp som bonusbarn og ikke har fått den oppmerksomheten, betryggelsen og kjærligheten fra de som egentlig burde ha stått dem nær:

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/q61gv1/frogner-kvinnen-mange-har-lurt-paa-hvorfor-jeg-er-blitt-hvorfor-jeg-i-hele-tatt-kommer-tilbake

Hun sier jo rett ut at han har blitt neglisjert emosjonelt av moren. Og det rimer med hvordan jeg oppfatter oppdragelsen: fraværende og distansert, opptatt av egne ting, men grenseløs i hva de har tillatt. Kanskje på grunn av dårlig samvittighet.

• Liker 11
  • Nyttig 22
Gjest Ninaen
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (5 minutter siden):

Tankevekkende hvordan Frogner-kvinnen beskriver at både hun og MBH har vokst opp som bonusbarn og ikke har fått den oppmerksomheten, betryggelsen og kjærligheten fra de som egentlig burde ha stått dem nær:

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/q61gv1/frogner-kvinnen-mange-har-lurt-paa-hvorfor-jeg-er-blitt-hvorfor-jeg-i-hele-tatt-kommer-tilbake

Hun sier jo rett ut at han har blitt neglisjert emosjonelt av moren. Og det rimer med hvordan jeg oppfatter oppdragelsen: fraværende og distansert, opptatt av egne ting, men grenseløs i hva de har tillatt. Kanskje på grunn av dårlig samvittighet.

Hun sier ikke at han er blitt neglisjert av moren. Det kan like godt være ment far her. Eller begge deler. Men det er feil å si at hun sier rett ut at det er neglisjering fra mor. Jeg forsvarer ikke MM, og det er godt mulig du har rett i din oppfatning (og når vi ser fartinga til Epstein midt i småbarnsperioden og Marius sin ungdomstid kan man jo tenke sitt), men det er noe annet enn å si at Frogner-kvinnen har sagt det rett ut. 
Det var en god kommentar i media i starten av saken, om dette med fraværende fedre og gutters behov for bekreftelse fra far, som ikke kan kompenseres for av sterkt nærvær og oppmerksomhet fra en bonusfar. Jeg skal prøve å finne den igjen. 

Skrevet
Morgan Le Fay skrev (7 minutter siden):

Det er godt mulig med tanke på at mor til stadighet fløy rundt med Epstein og co.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 21
Skrevet (endret)
Sarinabalerina skrev (1 time siden):

Når man leser alt det som har kommet frem under rettssaken , så tenker jeg at dette må være en person som også er vanskelig å forholde seg til for nærmeste familie også🤷‍♀️ Så tenker da at de, MM og HM, må i hvert fall ha hatt en mistanke…, har man ikke plikt til å forsøke å avverge slikt?

De burde ha reagert da Juliane tok kontakt og fortalte om volden Marius hadde utsatt henne for. Moren kunne også legge frem bildebevis til HM. Han skulle komme tilbake til henne, men ingenting skjedde.
De hadde ikke bare en mistanke de viste.

Endret av Junijulia
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (11 minutter siden):

Tenkte på det. Tenkte også på at HM tok Marius med på guttetur til Portugal (tror det var dit), med til Henningsvær osv. Kan da se for meg at MM seriøst mente at det ikke var bra at MBH skulle på rehab siden det ikke var gøy for han. Kanskje en del dårlig samvittighet som har ført til dårlig dømmekraft hos MM og HM

• Liker 7
  • Nyttig 15
Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Hun sier ikke at han er blitt neglisjert av moren. Det kan like godt være ment far her. Eller begge deler. Men det er feil å si at hun sier rett ut at det er neglisjering fra mor. Jeg forsvarer ikke MM, og det er godt mulig du har rett i din oppfatning (og når vi ser fartinga til Epstein midt i småbarnsperioden og Marius sin ungdomstid kan man jo tenke sitt), men det er noe annet enn å si at Frogner-kvinnen har sagt det rett ut. 
Det var en god kommentar i media i starten av saken, om dette med fraværende fedre og gutters behov for bekreftelse fra far, som ikke kan kompenseres for av sterkt nærvær og oppmerksomhet fra en bonusfar. Jeg skal prøve å finne den igjen. 

Kan være, men hun gjør altså et poeng at han er «vokst opp som bonusbarn» som ikke har blitt sett, fått oppmerksomhet og kjærlighet. 
Det er vel allment akseptert at det holder med en varm og nær voksen for å bli «sett». Det kan virke som om MBH har falt mellom alle stoler.

og: Vet du helt sikkert at faren har vært så fraværende altså? Han var jo med på ferie allerede før MM og HM giftet seg, var med på første skoledag osv og er til stede i retten. Men du vet sikkert mer enn meg her, for så godt følger jeg ikke med.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Frognerkvinnen vitner om at hun har fått fysiske skader etter volden fra MBH. 
https://www.tv2.no/nyheter/hoiby-rettssaken/#/616co/69a8482d2fb65860371b1162/sendte-melding-til-mettemarit (kl.15.24).

» – Jeg får skygger i synsfeltet, som kan være prikker eller figurer som feier bortover. Det har jeg fortsatt den dag i dag, sier hun.

På spørsmål fra politiadvokat Kruszewski, svarer hun at hun setter det i sammenheng med volden hun ble utsatt for.

– Det må ha kommet etter det siste slaget, sier kvinnen.» 

• Liker 18
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Ninaen skrev (7 minutter siden):

Takk for godt innlegg. Skulle til å skrive noe tilsvarende. 

• Liker 2
Gjest Ninaen
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (7 minutter siden):

Kan være, men hun gjør altså et poeng at han er «vokst opp som bonusbarn» som ikke har blitt sett, fått oppmerksomhet og kjærlighet. 
Det er vel allment akseptert at det holder med en varm og nær voksen for å bli «sett». Det kan virke som om MBH har falt mellom alle stoler.

og: Vet du helt sikkert at faren har vært så fraværende altså? Han var jo med på ferie allerede før MM og HM giftet seg, var med på første skoledag osv og er til stede i retten. Men du vet sikkert mer enn meg her, for så godt følger jeg ikke med.

Han har ikke hatt 50/50-samvær. Poenget var uansett at du automatisk konkluderer med at hun sikter til mor, når det like godt kan være far eller begge. 
i tillegg bør du lese kommentaren min en gang til. «Fraværende» viste til en aviskommentar om temaet, ikke spesifikt Morten Borg. Jeg leter etter link.

Endret av Ninaen
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

Han hadde i en lang periode en svært engasjert stermor, som til og med tatoverte navnet hans sammen med sine biologiske barn. Stefar og stebesteforeldre som har vært forebildig engasjerte og inkluderende. Bestemor har vel også vært mye tilstede. 

Nei, tror ikke det har vært mangel på kronologiske voksne, men voksne i form av krav og forventninger. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
SVK skrev (2 timer siden):

Jeg vil ikke kalle Marius for bonussønnen fra helvete. Jeg vil heller si at Haakon fikk 2 djevler for prisen av én da han ble sammen med og fortsatte å være sammen med Mette-Marit. 

I tillegg til at Haakon etter beste evne har sørget for at kona og sønnen fikk muligheten til å gjøre all  faenskapen de har drevet med. Haakon har stilt med økonomi,  tilgang til  ubegrenset med alkohol og kokain, tilgang til muligens den verste barneovergripeen i historien, beskyttelse fra pressen og politiet. 

Haakon sørget også for at Marius hadde diplomatpass slik at  Marius sine kjeltringvenner visste at det var Marius de burde bruke til å smugle narkotika.  Haakon har også passet på å stå for denne "oppdragelsen" selv etter sønnen var 18. At det stopper nå når Marius er 29 er ikke fordi Haakon ønsker det, men fordi  Marius  sitter i varetekt og kommer til å bli dømt til mange år i fengsel. 

Å kalle Marius for bonussønnen fra helvete synes jeg er alt for snilt mot Haakon.  Haakon har  valgte moren det var størst sjanse å få en slik stesønn og Haakon gjorde alt han kunne for å tilrettelegge for at Marius ble slik. Jeg vet ikke engang om  Haakon ønsket, var likegyldig til eller ikke ønsket at Marius ble til den han nå er. 

Denne burde du skrevet og publisert en kronikk utfra! Det første avsnittet er så bra skrevet! Legendarisk!

Vil også legge til at idag hadde jeg mulighet til å følge "VG live" gjennom hele rettsdagen, og Frogner-kvinnen.... jeg har ikke ord 💔! For en kvinne ❤️

• Liker 15
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...