Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Basert på forsvarets utspørring av Nora (om at hun ville bli rik, hvorfor hun ikke gav fra seg telefonen, om hun kan kritiseres for hvordan hun har behandlet Marius med mere) er det krystallklart at forsvarerne har ekstremt lite å gå på. Når en så erfaren forsvarer som Andenæs ikke greier å komme med noe av mer substans er det ikke rart forsvaret av Marius må tuftes på at media er slemme og at han hadde en tøff oppvekst, det er liksom ikke så mye mer å ta av.

• Liker 36
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Andrea59 skrev (2 timer siden):

Wtf… nettavisen: 2 min siden

«Ble oppringt av Mette-Marit

Haukland forteller at hun en dag etter bruddet ble oppringt av Mette-Marit, fordi hun ikke hadde fått kontakt med sønnen sin på flere dager.

Kort tid senere oppsøkte hun kronprinsparet, og tryglet dem om å hjelpe sønnen sin.

– Jeg knakk sammen, og sa «dere må hjelpe ham». De sa at jeg ikke skulle trenge å ha dette ansvaret. «Men gjør noe da. Dere må sende han på rehab», sier Haukland. 

Videre snakket de om muligheten for å sende Høiby på et rehabiliteringssenter.

Mette-Marit skal ha svart at det bare var gamle mennesker der, og at det «ikke ville ha blitt noe gøy for Marius».

– Men Marius er jo ikke der for å ha det gøy, han er der for å få hjelp, sier Haukland.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2899245

Altså….hvis dette er sant 🙄🫣 - hva slags mor er dette…

Hvis det stemmer at han begynte å ruse seg når han var 16 år, og dette var holdningen allerede da så sier det mye om kronprinsparet som foreldre og at de har ikke tatt sitt ansvar på alvor. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Vampyrina skrev (19 minutter siden):

Det forundrer meg ikke om MM har oppdratt sin sønn helt selv, uten at andre har fått slippe til. Det finnes flust av mødre der ute med ny familie, der stefar ikke har noe han skulle ha sagt ifht reglene mor setter for sine barn. De har kun innflytelse på grensesetting osv ifht deres felles barn. Jeg ser for meg at det er sånn i dette tilfellet også. Og M er jo ikke en del av kongehuset, og da vet MM «best» hvordan han skal håndteres…

Haakon har bidratt økonomisk slik at Marius fikk muligheten til dette livet. Det er snakk om et voksent barn. 

Endret av SVK
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

NH innrømmer at hun har klappet til Marius flere ganger, blant annet i Alta og utestedet F6. Dette ifølge VG live.

Forsvarer indikerer at han har vitner til begge hendelsene, men det kommer senere.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
totti_1 skrev (Akkurat nå):

NH innrømmer at hun har klappet til Marius flere ganger, blant annet i Alta og utestedet F6. Dette ifølge VG live.

Forsvarer indikerer at han har vitner til begge hendelsene, men det kommer senere.

Var det før eller etter han hadde kalt henne hore? Og plantet knyttneven i ansiktet hennes?  

• Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet
viren skrev (1 minutt siden):

Basert på forsvarets utspørring av Nora (om at hun ville bli rik, hvorfor hun ikke gav fra seg telefonen, om hun kan kritiseres for hvordan hun har behandlet Marius med mere) er det krystallklart at forsvarerne har ekstremt lite å gå på. Når en så erfaren forsvarer som Andenæs ikke greier å komme med noe av mer substans er det ikke rart forsvaret av Marius må tuftes på at media er slemme 

Hun sier at "slappet" til Marius flere ganger. Tror forsvarerne klarer å skape tvil om "et fryktregime" da.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (Akkurat nå):

Var det før eller etter han hadde kalt henne hore? Og plantet knyttneven i ansiktet hennes?  

Det vet jeg ikke. Men venter på svaret.

• Nyttig 1
Gjest Ninaen
Skrevet
totti_1 skrev (Akkurat nå):

Hun sier at "slappet" til Marius flere ganger. Tror forsvarerne klarer å skape tvil om "et fryktregime" da.

Selv barn som blir utsatt for vold av sine foreldre kan «fly på» foreldrene sine. Selv om de er livredde for dem. 

Skrevet
Ninaen skrev (1 minutt siden):

Selv barn som blir utsatt for vold av sine foreldre kan «fly på» foreldrene sine. Selv om de er livredde for dem. 

Ja, dette er kjent for alle som vet bare bittelitt om slike forhold. 

Forsvarsskader er kjent i voldssaker.

• Liker 14
  • Nyttig 10
Skrevet

Ja. Det skaper tvil dog. Hvilket var påstanden jeg svarte på - at forsvarerne ikke hadde argumenter.

• Liker 4
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Fy flate så respekt jeg har for Nora. Vet jeg skrev det før helgen, men for de som ikke har stått i en slik traume og i tillegg skal fortelle det i en rettssal aner ikke hvordan det er. Du kan ha snakket om det og forberedt deg aldri så lenge, men det er som om ting bare forsvinner når du skal fortelle det i retten. Hun er så troverdig og tøff🙏

Jeg har aldri vært i retten eller hatt slike traumer, men jeg er helt enig med deg. I tillegg om du har sagt det tidligere så var det uansett verdt å si igjen. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Straks Marius sin tur nå......😵‍💫😵‍💫😵‍💫

• Liker 3
Skrevet
totti_1 skrev (11 minutter siden):

Det tror jeg ikke. Hun sa det var for å få ham til å "våkne". Det kan og være selvforsvar. Antar retten har den nødvendige erfaring til å skille hva som er hva her.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Det kan og være selvforsvar.

Enig med du. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Ninaen
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Det tror jeg ikke. Hun sa det var for å få ham til å "våkne". Det kan og være selvforsvar. Antar retten har den nødvendige erfaring til å skille hva som er hva her.

Tja, i Ingenrigsten-saken var det tydelig at det mangler kunnskap om mekanismer ifb med vold i nære relasjoner. Uten sammenligning av sakene for øvrig! Håper de har sakkyndige inn her. 

Skrevet

Tja, i Ingenrigsten-saken var det tydelig at det mangler kunnskap om mekanismer ifb med vold i nære relasjoner. Uten sammenligning av sakene for øvrig! Håper de har sakkyndige inn her. 

Ja, det er jeg enig i, men de to sakene er veldig forskjellige. Det var jo mye mindre fysisk vold i Ingerbrigtsensaken.

• Liker 4
Skrevet
pøbelsara skrev (28 minutter siden):

Nora er veldig, veldig  bra - kudos til henne!

og det spørsmålet om «hvorfor gikk du ikke til politiet?» kunne hun ha spart seg. Alle som har et minimum kjennskap til dynamikken i slike relasjoner hvor en bruker vold, vet at det ikke skjer, og hvorfor. 

Helt enig, og det er akkurat slike spørsmål som gjør dette enda vanskeligere og setter deg ut i en slik situasjon hun er i nå, og som gjør at en kan miste det litt. De gjør jobben sin, men litt menneskelighet alle veier er alltid fint. 
Men synes Nora har klart seg bra ut i fra hva jeg har lest🙏

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Latterligav et utested å velgeside og ikke ville slippe hun inn.Håper at den plassen blir boikottet av folk i fremtiden😎

Endret av anno19
Bedre formulering
  • Liker 16
Skrevet
missLynch skrev (4 timer siden):

Følger Haukland sitt vitnemål nå på vg.no
For. Et. Menneske. Han. Er. 😱
Blir helt sjokkert. Spent på hva han selv har å si til sitt forsvar senere i dag…

Eg er og helt sjokkert og når du ikke tror det kan bli verre så kommer utspørringen fra forsvarerene hans! ALTSÅ 🤯

Helt tydelig at de skal vinkle at hun "har gjort det samme med han" ved å helle øl? over han eller slå han? Og utnyttet han ved å bli rikere på denne historien? Eg sitter bare å måper for hvert spørsmål som kommer og har lyst å grave meg ned i flauhet på deres vegne. 

Det eg nevner er nevnt fra ca kl 14 i liveoppdateringene her:

https://www.nettavisen.no/nyheter/folg-rettssaken-mot-marius-borg-hoiby-her/s/5-95-2899245

Eg er voldsomt spendt på Marius sin forklaring med egne ord, og om Nora får komme med motsvar igjen?

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Dette med selvforsvar var det vel også snakket om i forbindelse med Julianne Snekkestad? To tøffe damer som man får så respekt for! 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 12
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...