Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvem har lært denne fyren den totalt fraværende evnen til å ta ansvar for egne handlinger? 

https://www.nettavisen.no/nyheter/fornarmedes-far-vitner-det-var-mye-sinne-mot-marius-borg-hoiby/s/5-95-2882053

«Under forklaringen sin rettet faren noen blikk mot tiltalte, men Høiby virket uinteressert ved at han satt med hodet ned mot pulten og tegnet i en notatblokk.

– Datteren min forteller meg da vi var ute en kveld før en konsert at hun hadde møtt «prinsen», altså Marius Borg Høiby. De hadde snakket om livet hans, Høiby syntes pressen var slem og at det var vanskelig å være han.»

• Liker 13
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hebbe-lille skrev (28 minutter siden):

Hvem har lært denne fyren den totalt fraværende evnen til å ta ansvar for egne handlinger? 

https://www.nettavisen.no/nyheter/fornarmedes-far-vitner-det-var-mye-sinne-mot-marius-borg-hoiby/s/5-95-2882053

«Under forklaringen sin rettet faren noen blikk mot tiltalte, men Høiby virket uinteressert ved at han satt med hodet ned mot pulten og tegnet i en notatblokk.

– Datteren min forteller meg da vi var ute en kveld før en konsert at hun hadde møtt «prinsen», altså Marius Borg Høiby. De hadde snakket om livet hans, Høiby syntes pressen var slem og at det var vanskelig å være han.»

Ja, hvem har lært ham opp?  Vi kan jo bare gjette. Problemet er at det er de samme som har lært opp den såkalte arveprinsessen. Og vi har jo alle sett hun lange ut mot den fæle pressen hun og ... Jaja - det er en lovende fremtid for norges monarki 😅

• Liker 42
  • Nyttig 7
Skrevet
TigerK skrev (3 timer siden):

Marius mener jo han har en slags overnaturlig evne til å vite når folk sover eller ikke. Han bare VET det, liksom. Så det kan jo være flere i hans omgangskrets som har slike evner? Noe man lærer på vestkanten kanskje, eller i det man bikker 10 mill i formue?

Tenker disse sakene viser at er nettopp det han IKKE har, selv om han liker å tro det selv… det sier litt om hvor farlig han er! 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Æsj og fysj for en sak! MBH kommer uten tvil dårligst ut her, men de kommer ikke så godt ut av dette kvinnene heller. Jeg dømmer de ikke, men for et miljø med så avstumpa syn på sex og grenseløst forhold til rus og sex.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Minner om at skjermdump fra nettaviser er brudd på opphavsrett. De fleste nettaviser har i forbindelse med saken lenker til hver notat på livekommentering, om dette ikke fremkommer må det lenkes til siden sitatet er funnet på samt tidspunktet sitatet ble ytret. 

• Nyttig 1
Skrevet
enkefru skrev (1 time siden):

Tenker disse sakene viser at er nettopp det han IKKE har, selv om han liker å tro det selv… det sier litt om hvor farlig han er! 

Ja, ikke sant? 

• Liker 3
Skrevet (endret)

https://www.nettavisen.no/nyheter/kronprinsparet-har-besokt-hoiby-i-fengsel/s/5-95-2870312
Barnløse innsatte i Oslo fengsel kan få maksimalt ett besøk i uka. Marius Borg Høiby fikk to besøk på tre dager.
 Skriver nettavisen.

Jeg tenker at enten er dette forskjellsbehandling ellers så må jeg sette det i sammenheng med det faren til fornærmede  sa i retten i dag om at hvis Marius blir far? 

Endret av FruR
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ser også at Morten Borg ble avhørt i forbindelse med saken så da burde  jo MM og HM ha blitt avhørt også.. 

Endret av FruR
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Spørsmålstegnene skrev (3 minutter siden):

Jeg synes vi alle bør ta innover oss denne realitetsorienteringen og være varsomme i uttalelser.

"Han prøver å overleve"- sier forsvarer, advokat Ellen Holager Andenæs. 

Kilde:https://www.aftenposten.no/norge/i/437AJg/foelg-rettssaken-mot-marius-borg-hoeiby-live-i-direktestudio?pinnedEntry=119055

Seriøst? Ikke kritiser den grenseløse overgriperen, han kan bli lei seg? 

Skal man ikke kritisere Trump, Netanyahu eller Putin heller, i tilfelle de tar seg nær av det?

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Spørsmålstegnene skrev (16 minutter siden):

Jeg synes vi alle bør ta innover oss denne realitetsorienteringen og være varsomme i uttalelser.

Kilde:https://www.aftenposten.no/norge/i/437AJg/foelg-rettssaken-mot-marius-borg-hoeiby-live-i-direktestudio?pinnedEntry=119055

Det samme gjelder for ofrene hans, og det er ikke de som har påført seg selv dette, i motsetning til MBH. 

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Spørsmålstegnene skrev (21 minutter siden):

KG er neppe tiltaltes plattform, og er vel ikke ansett for å være noen tung meningsbærer i samfunnet akkurat.

Det sagt, så gjelder vel alt som omtales rundt MBH indirekte alle involverte også. All oppmerksomhet rundt saken er økt oppmerksomhet rundt ofrene, noe de selv sier er ekstremt belastende.

En annen ting er, hvis man skal se kynisk på det, dersom noe alvorlig skulle skje MBH og/eller MM nå eller rett i kjølvannet av rettssak og Epstein-filer, så blir de plutselig martyrer for ettertiden. For ofrenes skyld ville jeg hatet å se at all oppmerksomhet plutselig var rettet mot hvor tragisk og unødvendig ting ble, noe liknende som vi så etter Diana (uten sammenlikning for øvrig, hun var ikke serieovergriper). Plutselig har alle glemt ofrene og snakker utelukkende i varme eller iallfall unnvikende vendinger om mor og sønn. Ingen oppside ved det for noen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
JustAsking skrev (6 timer siden):

En annen ting er, hvis man skal se kynisk på det, dersom noe alvorlig skulle skje MBH og/eller MM nå eller rett i kjølvannet av rettssak og Epstein-filer, så blir de plutselig martyrer for ettertiden. For ofrenes skyld ville jeg hatet å se at all oppmerksomhet plutselig var rettet mot hvor tragisk og unødvendig ting ble, noe liknende som vi så etter Diana (uten sammenlikning for øvrig, hun var ikke serieovergriper). Plutselig har alle glemt ofrene og snakker utelukkende i varme eller iallfall unnvikende vendinger om mor og sønn. Ingen oppside ved det for noen.

Ja dette var vakre tanker. 

• Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Ja dette var vakre tanker. 

Det er sett ut fra hvordan pressen fungerer. Ikke hva jeg mener er eller bør være realitetene.
Mediene kjenner ingen mellomting. De hausser opp og bryter ned i takt med lesertall og legger skylden på leserne, uten å ta ansvar for innflytelsen de selv har på ordskiftet. Ingen mellomting, man er enten monster eller helt. I en slik forestilling der pendelen veksler hyppig mellom ytterkantene, er det ikke plass til ofrene, nyanseringer eller noen edruelig fokus på reelle samfunnsproblemer. Både partykulturen MBH representerer og misbruk av makt som MM viser er i seg selv problematisk, men det drukner i personfokuset. Om det da, gud forby, skulle skje noe med dem, vil kappen/mediene snu kjappere enn kokainstriper forsvinner på Oslo vest. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Glrmn skrev (3 timer siden):

Fra https://www.vg.no/nyheter/i/d4nepJ/bistandsadvokat-frogner-kvinnen-oensker-at-besoeksforbudet-forlenges

"Bistandsadvokat: Frogner-kvinnen ønsker at besøksforbudet forlenges

De to har ingen kontakt, sier bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen til VG." 

👏

Kan virke som Frognerkvinna har snudd nå etter å hørt vitnemål fra andre i retten?  For en stund siden ville hun fjerne besøksforbudet men politiet ville beholde det frem til rettsaken? 

I såfall får vi kanskje et annet vitnemål fra frognerkvinnen enn hva Marius hadde håpet på? 

Endret av FruR
  • Liker 27
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...