Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Ja. Og til ditt første innlegg, så vises det til "bistandsadvokaten til den fornærmede". Det tyder på én fornærmet, ikke flere, men jeg vet ikke sikkert.

Leste et par artikler. Mulig jeg har oppfattet feil, da jeg syntes generelt info var litt diffus. Men slik jeg har oppfattet det, var det en alvorlig sak avdekket, jobbet med utover året fra i fjor. Og for å sikre bevis iht den saken ble det ransakelse av nåværende bolig, og flere saker ble avdekket. Mulig ikke de nye vet noe ennå? evnt ikke sikkert politiet vet identiteten ennå? Eller så er jeg helt på bærtur iht hvordan jeg tolket artiklene...? Det kommer vel mer info, så da får man sikkert vite det litt tydeligere.

Men ja,  ser bare en bistandadvokat. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Leste et par artikler. Mulig jeg har oppfattet feil, da jeg syntes generelt info var litt diffus. Men slik jeg har oppfattet det, var det en alvorlig sak avdekket, jobbet med utover året fra i fjor. Og for å sikre bevis iht den saken ble det ransakelse av nåværende bolig, og flere saker ble avdekket. Mulig ikke de nye vet noe ennå? evnt ikke sikkert politiet vet identiteten ennå? Eller så er jeg helt på bærtur iht hvordan jeg tolket artiklene...? Det kommer vel mer info, så da får man sikkert vite det litt tydeligere.

Men ja,  ser bare en bistandadvokat. 

Ikke godt å si. De andre sakene trenger ikke involvere kvinner/fornærmede. Det gjenstår å se, som du skriver. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Ja. Og til ditt første innlegg, så vises det til "bistandsadvokaten til den fornærmede". Det tyder på én fornærmet, ikke flere, men jeg vet ikke sikkert.

Svarer en gang til jeg. Har lest en gang til. Og da er det vel kun nevnt en kvinne, som årsak til ransakelse. Også står det henvendt til funn av  nye lovbrudd. Det kan være alt mulig. Ikke sikkert det betyr flere kvinner. Så da trekker jeg meg på første intrykket mitt, og avventer.

Spennende å se om det er noe helt nytt. Håper litt på det nå så det ikke er enda flere damer.

• Liker 5
Skrevet

Mitt tips er at vi kommer til å se flere tilfeller av lovbrudd fra MBH når han nå har flyttet til sin nye bolig på Frogner. Ville ikke overrasket meg om de allerede har skjedd.
Han har ikke lenger morens vaktsomme øyne 200 m fra seg på Skaugum og han er nærmere bysentrum hvor fristelsene er flere og tilgangen til rusmidler er bedre. 
Det moren og stefaren hans ikke har skjønt er at han ikke kan holdes i sjakk. Han styres av sin natur og drifter.
Eneste håpet for denne rabiate personligheten nå er grundig wakeup call med mange år i fengsel. Slutt på entitlement og fluktdrømmer.
Så får vi se hva som skjer etter endt soning. Om han bukker under eller klarer å forandre seg. Tror uansett om han ikke hadde endt i fengsel så ville han bukket under uansett. 

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå husker ikke jeg alle de 32 tiltalepunktene utenat , men jeg kan ikke huske at noen av de gjaldt narkotika kriminalitet. Synes det er veldig rart at de ikke har kommet mer fram . Det er jo ganske naivt å tro at han ikke har hatt noe med dealing å gjøre , han har jo vært narkoman i mange år, og han har hatt muligheter som ingen andre har hatt i forbindelse med det. 
Er det noen som har hørt noe om det?

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Hekken skrev (10 minutter siden):

Nå husker ikke jeg alle de 32 tiltalepunktene utenat , men jeg kan ikke huske at noen av de gjaldt narkotika kriminalitet. Synes det er veldig rart at de ikke har kommet mer fram . Det er jo ganske naivt å tro at han ikke har hatt noe med dealing å gjøre , han har jo vært narkoman i mange år, og han har hatt muligheter som ingen andre har hatt i forbindelse med det. 
Er det noen som har hørt noe om det?

De gjalt ikke narkotika noen av de punktene. 

Har vel ventet på noe sånt. Dog rart ikke noe i den retningen er kommet mtp ransakelser av bolig og data info.  Så har vel slått det fra meg foreløpig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

De gjalt ikke narkotika noen av de punktene. 

Har vel ventet på noe sånt. Dog rart ikke noe i den retningen er kommet mtp ransakelser av bolig og data info.  Så har vel slått det fra meg foreløpig.

Kanskje fordi MM ikke blir forhåndsvarslet så lenge han ikke bor på Skaugum. Ingen har kunnet varsle ham at ting er på gang lenger. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (3 minutter siden):

Men herregud, er det mulig...? Fullstendig skruppelløs type.

Er du overasket? 🙈 desverre ikke uventet

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Disse lovbruddene skal ha skjedd i nyere tid? Hvorfor er han ikke satt i varetekt? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
-Pusheen- skrev (16 minutter siden):

Men herregud, er det mulig...? Fullstendig skruppelløs type.

Har vel ventet at det kunne komme mer. De sa jo på pressekonferansen at tiltalen kunne øke om det kommer flere funn.  Så tenkte jo at når de sa det, så er det nok mer de ser på

• Liker 6
Skrevet
Krokenguri skrev (53 minutter siden):

Er du overasket? 🙈 desverre ikke uventet

Egentlig ikke, men samtidig ja 😆 Det er jo noe med at en rettssak er like om hjørnet, og normale folk (hvis man kan kalle det det) hadde sannsynligvis skjerpet seg inntil den var over, men når vi samtidig vet hva han er slags type, så er det kanskje ikke så overraskende, nei.

Krokenguri skrev (40 minutter siden):

Har vel ventet at det kunne komme mer. De sa jo på pressekonferansen at tiltalen kunne øke om det kommer flere funn.  Så tenkte jo at når de sa det, så er det nok mer de ser på

Ja, du har nok rett.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
parmanoia skrev (49 minutter siden):

Disse lovbruddene skal ha skjedd i nyere tid? Hvorfor er han ikke satt i varetekt? 

Dette lurer jeg også fælt på.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
Annus horribilis skrev (1 time siden):

Mitt tips er at vi kommer til å se flere tilfeller av lovbrudd fra MBH når han nå har flyttet til sin nye bolig på Frogner. Ville ikke overrasket meg om de allerede har skjedd.
Han har ikke lenger morens vaktsomme øyne 200 m fra seg på Skaugum og han er nærmere bysentrum hvor fristelsene er flere og tilgangen til rusmidler er bedre. 
Det moren og stefaren hans ikke har skjønt er at han ikke kan holdes i sjakk. Han styres av sin natur og drifter.
Eneste håpet for denne rabiate personligheten nå er grundig wakeup call med mange år i fengsel. Slutt på entitlement og fluktdrømmer.
Så får vi se hva som skjer etter endt soning. Om han bukker under eller klarer å forandre seg. Tror uansett om han ikke hadde endt i fengsel så ville han bukket under uansett. 

Vil vel ikke si han har færre "vaktsomme øyne" nå. Han har "alles" øyne på seg, så fremt det ikke skjer bak lukkede dører men også i slike tilfeller kan risikoen for å bli anmeldt være høyere nå når det allerede foreligger sak. Ellers enig i mye. Hva som evt.blir vendepunktet som trigger evt.ønske om endring, er ikke godt å si. 

• Liker 4
Skrevet
-Pusheen- skrev (4 minutter siden):

Dette lurer jeg også fælt på.

Det står at han etter ransakingen i den nye leiligheten etterforskes for flere forhold, hvorav ett betegnes som alvorlig. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Vil vel ikke si han har færre "vaktsomme øyne" nå. Han har "alles" øyne på seg, så fremt det ikke skjer bak lukkede dører men også i slike tilfeller kan risikoen for å bli anmeldt være høyere nå når det allerede foreligger sak. Ellers enig i mye. Hva som evt.blir vendepunktet som trigger evt.ønske om endring, er ikke godt å si. 

Vi kan vel trygt si at han ikke er så beskyttet nå som han var da han bodde på Skaugum. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

nye raid, nye lovbrudd - det eneste "bra" med dette er kanskje nå at alle som mener han er en "misforstått og lovlydig fyr" snart må rulle inn og innse at DET er han i allefall ikke.. 🤦‍♀️ man skulle tro en som er så nær en seriøs rettssak ville vært mer forsiktig?

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (4 minutter siden):

Det står at han etter ransakingen i den nye leiligheten etterforskes for flere forhold, hvorav ett betegnes som alvorlig. 

Blir en interessant rettssak. Hvordan skal forsvarerne klare å bygge en solid sak i hans favør om han fortsetter med alvorlige lovbrudd? Tror ikke de får det til.

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Vi kan vel trygt si at han ikke er så beskyttet nå som han var da han bodde på Skaugum. 

Han er i søkelyset for 32 tiltalepunkter, som han også var på Skaugum uten at det kan sies å ha lagt noen demper på søkelyset da. 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...