Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sh999 skrev (10 minutter siden):

Men hvorfor er det HM som må stå i bresjen hver gang? Hvorfor uttaler ikke MM seg? Det er hennes sønn tross alt. De hadde gjort det så mye lettere for seg selv om hun/de hadde gått ut for lenge siden og vist at de tar avstand fra sånne grusomme handlinger! Vist litt omsorg for de pårørende. Det er forskjell på å ta avstand fra handlingene hans og å ta avstand fra han, for alle skjønner at han vil alltid være sønn/stesønn uansett. 

Det er fordi hun ikke representer lenger? Og når han ikke svarer på et direkte spørsmål om noen fornærmende har tatt kontakt, selv om vi vet at noen har det, så undergraver han nok en gang både tilliten til institusjonen og til deres evne til å utføre jobben som kommende kongepar. Her har kronprinsparet mye å lære fra kongeparet. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
anonym 4545 skrev (7 minutter siden):

Jeg  er svært skuffet over dagens uttalelse fra vår kommende konge. En passende uttalelse vil f eks vært:

"Uten å ta stilling til den pågående straffesaken vil jeg understreke at Marius de siste årene har hatt en uakseptabel livsførsel som vi på det sterkeste tar avstand fra,"

Jeg tror ikke de forstår alvoret. De vet det Marius har sagt til dem, det har han jo fortalt pressen før. Siden M ikke anser seg som skyldig så tror vel MM og HM på det. Mange foreldre som ikke evner å se barnas feil. Det er bare alle andre det er noe feil med. Dette beviset også det brevet MM sendte til pressen som så vidt jeg vet fortsatt ligger på slottets hjemmeside. (Mulig det er fjernet nå, men lå ute i vinter i hvertfall) Også kan HM ha dårlig samvittighet og føle skyld siden han er årsaken til at M ble en del av kongefamilien. MM kan føle skyld for at hun valgte som hun gjorde og dro barnet sitt inn i denne familien. Hvem vet? Det er mange grunner til å avvikle hele styreformen. 

Endret av Kønn
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Momma skrev (5 minutter siden):

Enig, og jeg flåset vel mest.

Jeg skjønte det😃 Bare synes det blir så dumt det han sier, vi vet jo at de har hatt kontakt med JS og mor f.eks. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Kønn skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke de forstår alvoret. De vet det Marius har sagt til dem, det har han jo fortalt pressen før. Siden M ikke anser seg som skyldig så tror vel MM og HM på det. Mange foreldre som ikke evner å se barnas feil. Det er bare alle andre det er noe feil med. Dette beviset også det brevet MM sendte til pressen som så vidt jeg vet fortsatt ligger på slottets hjemmeside. (Mulig det er fjernet nå, men lå ute i vinter i hvertfall)

Mm, og vi vet jo at han ikke snakket helt sant når han sa at de visste det Marius har fortalt dem.

For nå vet vi jo at de i hvert fall i tillegg vet det som Nora, Juliane og Julianes mamma har fortalt dem. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror han blir dømt for noen av forholdene han er tiltalt for, og jeg tror noe av straffen vil være ubetinget fengsel.

Jeg tror også at forsvarsstrategien som den en gang så respekterte advokaten hans fremmer i media for tiden er feilslått, og vil slå tilbake på ham. Dette med at "voldtektene ikke er slikt som vi vanligvis tenker på som voldtekt', og et lite halvsmil mens det ytres at det har startet med frivillig sex. 

Det sitter tross alt ikke kun kvinnehatere og fordomsfulle mennesker på jobb i domstolene.

Han er mistenkt for vold i mange varianter og situasjoner, tror faktisk ikke dette er noe som kan dysses ned og skyves bort.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
anonym 4545 skrev (9 minutter siden):

Jeg  er svært skuffet over dagens uttalelse fra vår kommende konge. En passende uttalelse vil f eks vært:

"Uten å ta stilling til den pågående straffesaken vil jeg understreke at Marius de siste årene har hatt en uakseptabel livsførsel som vi på det sterkeste tar avstand fra,"

Sett i lys av denne uttalelsen, så er det spezielt å ikke komme med en profesjonell uttalelse. Hvor er rådgiverne til kongehuset om dagen? Sitat hentet fra Nettavisen. 

Isteden svarte de i fjor at de «ønsker ikke på det nåværende tidspunkt å kommentere det … Det er ikke sagt at vi ikke kommer til å gjøre det på et senere tidspunkt».

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kønn skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke de forstår alvoret. De vet det Marius har sagt til dem, det har han jo fortalt pressen før. Siden M ikke anser seg som skyldig så tror vel MM og HM på det. Mange foreldre som ikke evner å se barnas feil. Det er bare alle andre det er noe feil med. Dette beviset også det brevet MM sendte til pressen som så vidt jeg vet fortsatt ligger på slottets hjemmeside. (Mulig det er fjernet nå, men lå ute i vinter i hvertfall) Også kan HM ha dårlig samvittighet og føle skyld siden han er årsaken til at M ble en del av kongefamilien. MM kan føle skyld for at hun valgte som hun gjorde og dro barnet sitt inn i denne familien. Hvem vet? Det er mange grunner til å avvikle hele styreformen. 

Dette (uthevet), og skylappene faller trolig ikke før den dagen han er dømt, muligens ikke da heller.

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet

HMs lefling med sannheten når man blir stilt direkte spørsmål er på kanten til hysterisk.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Dette (uthevet), og skylappene faller trolig ikke før den dagen han er dømt, muligens ikke da heller.

Det kommer vel alternative bortforklaringer fra ulike kanter når han blir dømt, også. Gremmes når jeg leser i enkelte kommentarfelt. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
lurker skrev (5 minutter siden):

Mm, og vi vet jo at han ikke snakket helt sant når han sa at de visste det Marius har fortalt dem.

For nå vet vi jo at de i hvert fall i tillegg vet det som Nora, Juliane og Julianes mamma har fortalt dem. 

Nettopp. Slike kan ikke være statsoverhodet. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Sh999 skrev (26 minutter siden):

Men hvorfor er det HM som må stå i bresjen hver gang? Hvorfor uttaler ikke MM seg? Det er hennes sønn tross alt. De hadde gjort det så mye lettere for seg selv om hun/de hadde gått ut for lenge siden og vist at de tar avstand fra sånne grusomme handlinger! Vist litt omsorg for de pårørende. Det er forskjell på å ta avstand fra handlingene hans og å ta avstand fra han, for alle skjønner at han vil alltid være sønn/stesønn uansett. 

Av de to, HM og MM, er det kun kronprinsen som vil greie å forholde seg profesjonell i en setting der journalisten blir konfronterende. MM ville kokt over og gjort enda mer skade på omdømmet til kongehuset.

Det er jo mye som faller på kronprinsen alene med den livspartneren han har valgt seg.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
keops skrev (5 minutter siden):

Av de to, HM og MM, er det kun kronprinsen som vil greie å forholde seg profesjonell i en setting der journalisten blir konfronterende. MM ville kokt over og gjort enda mer skade på omdømmet til kongehuset.

Det er jo mye som faller på kronprinsen alene med den livspartneren han har valgt seg.

For ikke å snakke om J. Epstein saken. De skulle aldri ha giftet. Jeg valgte bort min store kjærlighet for barnet mitt. Det var tøft i noen år, men jeg matchet med en ny. Barna først. Har man barn fra før er det en del hensyn å ta. De valgte seg selv først og det burde de aldri ha gjort. Ingen har noen gang før vært i den rollen som M ble tildel da de giftet seg. Han er både inne i varmen og ute i kulden om det gir mening. Nå vet vi ikke hvordan han hadde vært om Ola hadde vært hans stefar, men at han har hatt det spesielt det tror jeg. Tenk hvor heldig han var, men samtidig uheldig. Tenk hvor mange muligheter han ikke tok etc. Jeg tror forsvarerne vil legge vekt på hans rolle og ikke minst på diagnoser. Diagnoser han selv har skrevet, men ikke konkretisert. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Denne kommentaren er ikke nådig.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kønn skrev (12 minutter siden):

For ikke å snakke om J. Epstein saken. De skulle aldri ha giftet. Jeg valgte bort min store kjærlighet for barnet mitt. Det var tøft i noen år, men jeg matchet med en ny. Barna først. Har man barn fra før er det en del hensyn å ta. De valgte seg selv først og det burde de aldri ha gjort. Ingen har noen gang før vært i den rollen som M ble tildel da de giftet seg. Han er både inne i varmen og ute i kulden om det gir mening. Nå vet vi ikke hvordan han hadde vært om Ola hadde vært hans stefar, men at han har hatt det spesielt det tror jeg. Tenk hvor heldig han var, men samtidig uheldig. Tenk hvor mange muligheter han ikke tok etc. Jeg tror forsvarerne vil legge vekt på hans rolle og ikke minst på diagnoser. Diagnoser han selv har skrevet, men ikke konkretisert. 

Jada, oppvekst har mye å si. Men det fratar ingen eget ansvar for egne handlinger. Det vi nå ser er hvem han ER, uavhengig av oppvekst og rus, han ER den han er. Han er voksen og tar sine egne valg. Valgene har konsekvenser, og de må han ta ta ansvar for. Jeg er så lei av folk som unnskylder alt med oppvekst og vanskelige situasjoner, det er så mange som har det jævlig tøft i oppveksten som vokser opp og blir til skikkelige folk. Det er ingen unnskyldning! Han er en guttevalp som har fått lov å gjøre akkurat hva han vil. Han slekter på både sin mor og sin far, misbrukere begge to. Og MM er ingen naiv jentunge hun heller, hun har vært mange runder i livet før hun møtte Haakon, hun HAR sett dette i sønnen sin. Jeg nekter å tro at hun ikke har visst om dette. De har hatt skylapper på hele oppveksten hans, han har vært grenseløs og gud hjelpe meg hvor mange har han på samvittigheten, sånn egentlig. Alle de jentene opp gjennom som har fått gjennomgå? Det vet vi ikke, men tviler ikke på at det er en del. 

• Liker 10
  • Nyttig 15
Skrevet
anonym 4545 skrev (59 minutter siden):

Hva tenker du han skal si da?

• Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du han skal si da?

"Kronprinsessen og jeg tar avstand fra alle former for vold og narkotika, og tenker på ofrene i denne saken."

Sønnen dere har tross alt innrømmet flere forhold.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
1600 skrev (Akkurat nå):

"Kronprinsessen og jeg tar avstand fra alle former for vold og narkotika, og tenker på ofrene i denne saken."

Sønnen dere har tross alt innrømmet flere forhold.

Det er jo litt det han sier da🤔

• Liker 4
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Det er jo litt det han sier da🤔

Du får vise til hvor han gjør det?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
1600 skrev (1 minutt siden):

Du får vise til hvor han gjør det?

Han sier jo de tar avstand for det M har gjort. Han har ikke ned det at de tenker på disse ofrene men de gjør jo det da.

Alle med vettet i behold gjør jo det selv om det ikke blir sagt

• Liker 4
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Han sier jo de tar avstand for det M har gjort. Han har ikke ned det at de tenker på disse ofrene men de gjør jo det da.

Alle med vettet i behold gjør jo det selv om det ikke blir sagt

Han sier vitterlig ikke det. Vis dette med en kilde.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...