Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
PusheenPusheen skrev (46 minutter siden):

Det er ikke sikkert de har vært redde, men kanskje mer slitne? Eller kanskje blinde på hvor jævlig han er. Kanskje han rett og slett behandlet småsøsknene sine eksemplarisk bra, og derfor så de ingen grunn til å ikke ha ham i nærheten? Jeg vet ikke altså, jeg bare tenker at han kan ha behandlet søsknene annerledes siden de er yngre. Men uansett er du nok inne på det med fasaden, muligens har den vært viktigere enn noe annet.

Tviler på at de har vært slitne og redde, kjenner på at jeg ikke under noen omstendigheter orker å forsvarer denne familien, og komme med kanskje ditt, eller kanskje datt. Uansett så kjenner jeg på at jeg er lut lei hele greia, og så poster folk lange avhandlinger med linker til psykisk helse, og rusmisbrukere, nei takk, gidder ikke, dette er en priviligert familie som kan på ingen områder sammenlignes med all verdens linker, synes det er teit

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Svigermor skrev (2 minutter siden):

Når politiet og PST har visst, har kronprinsparet visst.

Det er klart de har det. De har sikkert også fått rådgivning om hvordan de skulle håndtere denne situasjonen.

Det er mulig at kronprinsparet ikke har visst omfanget av de seksuelle overgrepene. Men alt det andre må de ha visst.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Svigermor skrev (6 minutter siden):

Når politiet og PST har visst, har kronprinsparet visst.

Dette! 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
42. skrev (1 minutt siden):

Tviler på at de har vært slitne og redde, kjenner på at jeg ikke under noen omstendigheter orker å forsvarer denne familien, og komme med kanskje ditt, eller kanskje datt. Uansett så kjenner jeg på at jeg er lut lei hele greia, og så poster folk lange avhandlinger med linker til psykisk helse, og rusmisbrukere, nei takk, gidder ikke, dette er en priviligert familie som kan på ingen områder sammenlignes med all verdens linker, synes det er teit

Nå var det heller ikke et forsvar fra meg, men en mulig forklaring på hvorfor de ikke har stoppet han for lengst. De har muligens tenkt på å gjøre ting mest behagelig for sin egen del enn å ta tak i at sønnen er rabiat. Så har de tatt noen short cuts og gitt ham det han vil ha.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Nå var det heller ikke et forsvar fra meg, men en mulig forklaring på hvorfor de ikke har stoppet han for lengst. De har muligens tenkt på å gjøre ting mest behagelig for sin egen del enn å ta tak i at sønnen er rabiat. Så har de tatt noen short cuts og gitt ham det han vil ha.

Og dermed forsømt plikten de er satt til å forvalte. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Og dermed forsømt plikten de er satt til å forvalte. 

Ja. Den har de forsømt. Alt for familien.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (36 minutter siden):

Jeg tror de har visst ganske mye. Sikkert ikke alt, men narkotikabruk og rasende temperament har de definitivt måtte visst om? Særlig MM som har vanket i rusmiljø selv, burde jo ha sett tegn på hvert fall rusdelen? Han ble jo også tatt med nark ganske tidlig, og da ville hvert fall jeg vært litt påpasselig og fulgt nøye med fremover. Voldtektene trenger de selvsagt ikke å ha visst om, han har nok kun skrytt til kompisene sine om disse. 

Et arbeid som har pågått lenge før august-24, sa de i året med kongefamilien, så det betyr vel at de har vært kjent med hans utfordringsbilde med rus og psykisk helse. Alle vet han dro på en kortvarig rehab for rus - det er kjent for alle. Haukland påstår at hun har hatt et møte med de tidligere der rusutfordringene var tema. De kjenner garantert til noe av hans hans sinneproblematikk. Mette-Marit skal angivelig ha gått imellom på kongeskipet for å de-eskalere en situasjon, og Snekkestad har fortalt om vold i deres forhold. Ofrene for seksuallovbrudd har, etter hva jeg har forstått, ikke vært kjent med de påståtte overgrepene selv, og Høiby erkjenner ikke forholdene. Hvordan i huleste skulle de da ha visst om dette, med mindre de var der om natten og så det med egne øyne (søkt)?

Selvfølgelig har de vært kjent med mye av hans utfordringsbilde - det har de jo sagt ref.førstnevnte. Like åpenbart er det at mye har vært ukjent, som for de fleste andre. Uansett tenker jeg de har navigert i et krevende landskap med denne mannen - de også. 

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
PusheenPusheen skrev (På 18.8.2025 den 19.40):

Har et spørsmål; Om dette hadde vært Ola Nordmann, hadde han fått lov å reise utenlands mens etterforskingen pågikk? Har alltid hatt inntrykk av at man får beskjed om å holde seg i landet, men det er kanskje på film? Synes jo det er spinnvilt at det ikke ble varetektsfengsling her.

Ja, det er lov å forlate landet mens etterforskning pågår.  

Det er få saker, hvor det er fare for at tiltalte skal flykte for unngå å møte opp i retten, at man kan pålegge reiserestriksjoner.

Endret av tirben
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

Et arbeid som har pågått lenge før august-24, sa de i året med kongefamilien, så det betyr vel at de har vært kjent med hans utfordringsbilde med rus og psykisk helse. Alle vet han dro på en kortvarig rehab for rus - det er kjent for alle. Haukland påstår også at hun har hatt et møte med de tidligere der rusutfordringene var tema. De kjenner garantert til hans sinneproblemer også. Hans mor skal angivelig ha gått imellom på kongeskipet for å de-eskalere situasjonen, og Snekkestad har fortalt om vold i deres forhold. Ofrene for seksuallovbrudd har, etter hva jeg har forstått, ikke vært kjent med de påståtte overgrepene selv, og Høiby erkjenner de ikke. Hvordan i huleste skulle de da kunne vite om dette, med mindre de var der om natten natten og så det med egne øyne (søkt). 

Selvfølgelig har de vært kjent med mye av hans utfordringsbilde - det har de jo sagt ref.førstnevnte. Like åpenbart er det at mye har vært ukjent, som for de fleste andre. Uansett tenker jeg de har navigert i et krevende landskap med denne mannen - de også. 

Det er det jeg også mener. De har visst mye, men sikkert ikke alt. Når fornærmede i saken blir regelrett overrasket over hva han har gjort mot dem, er akkurat den biten noe kun han og et fåtall andre har fått med seg. Ser ikke bort ifra at han har skrytt av videoene etter de var filmet, liksom. Eventuelt tøffet seg i forkant. "Sjekk her a, se hva jeg skal gjøre!" Så skruppeløs tror jeg han er. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
tirben skrev (Akkurat nå):

Ja, det er lov å forlate landet mens etterforskning pågår.  

Det er få saker, hvor det er fare for at tiltalte skal flykte for unngå å møte opp i retten, at man kan påføre reiserestriksjoner.

Okei. Så teit opplegg.

Skrevet
elskersommer skrev (3 timer siden):

Ja.. men hvor mange år ville herr Hansen i gata fått om han ble tiltalt for slike saker? 1 år,5 år,10 år?

Det kommer jo an på om det er bevist utover en hver rimelig tvil at vedkommende er skyldig.

• Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Det er det jeg også mener. De har visst mye, men sikkert ikke alt. Når fornærmede i saken blir regelrett overrasket over hva han har gjort mot dem, er akkurat den biten noe kun han og et fåtall andre har fått med seg. Ser ikke bort ifra at han har skrytt av videoene etter de var filmet, liksom. Eventuelt tøffet seg i forkant. "Sjekk her a, se hva jeg skal gjøre!" Så skruppeløs tror jeg han er. 

Men ikke til mamma (eller skal vi si morsan).

• Nyttig 2
Skrevet
K_mb skrev (33 minutter siden):

Her visste kronprinsparet om at han både brukte dop og han utsatte andre for partnervold ref: Episoden på kongeskipet og dokumentert vold i form av bilder som ble sendt til de fra Juliannes mor.  De visste at han brukte penger som en full (eller dopa) sjømann og satte sine samboere i økonomisk vanskelige situasjoner. Så dette har ikke kun foregått bak lukkede dører, her har det vært tegn gjennom flere år og bevis forelagt kronprinsparet. Allikevel har det blitt lagt lokk på og de har fortsatt med å late som ingenting og å servere svinet alt på sølvfat. 

Kudos og respekt til Nora H, Julianne S og alle kvinner som er sterke nok til å anmelde vold og seksuelle overgrep!

Enig !! Disse kvinnene er forbilder 👏👏

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Men ikke til mamma (eller skal vi si morsan).

Nei, morsan kan jeg ikke se for meg at han har sagt det til.

• Liker 1
Skrevet

«Utfordringsbilde»… nå har jeg hørt det også. «Problemkomplekset» kalte HM det. «Krevende landskap»… Ja, la oss bruke alle mulige nøytrale eufemismer som tilslører hva som har skjedd her.. akkurat som om det bare har rammet fra klar himmel.

Kronprinsparet har selvsagt visst veldig godt om mye av dette. Det er dokumentert, så det er ikke noe å diskutere.

I kongehus-tråden blir kritikerne beskyldt for å ha bekreftelsesbias. Vel, en vanlig underkategori av bekreftelsebias er glorie-effekten. Man kan bare ikke tro noe vondt om noen som er opphøyet/kjendis/godt likt. Fordi man tror man kjenner dem basert på det man har sett i mediene. Og så er de jo tross alt kongelige… Det er denne tankegangen som gjorde at katolske prester, Bill Cosby med mange fler kunne holde på som de gjorde.

Nå skal det flisespikkes på om de har visst om voldtektene. Som om vold ikke er ille nok til at man skal gripe inn!

De bor i landets best bevoktede bolig. De har en haug mennesker og PST til sin disposisjon. De har selvsagt visst MYE. Sikkert ikke absolutt alt, men spiller det virkelig en stor rolle?

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Korpsnerden skrev (41 minutter siden):

Hva har publisitet med saken å gjøre? De må jo uansett ha ment at det var en passende ting å gjøre. 

Igjen er vi på vei til den retorikken hvor det er andre som er problemet, når enkelte blir tatt i vise en dårlig evne til refleksjons og tar dårlige valg. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
~ Ada ~ skrev (4 minutter siden):

Et arbeid som har pågått lenge før august-24, sa de i året med kongefamilien, så det betyr vel at de har vært kjent med hans utfordringsbilde med rus og psykisk helse. Alle vet han dro på en kortvarig rehab for rus - det er kjent for alle. Haukland påstår at hun har hatt et møte med de tidligere der rusutfordringene var tema. De kjenner garantert til noe av hans hans sinneproblematikk. Mette-Marit skal angivelig ha gått imellom på kongeskipet for å de-eskalere en situasjon, og Snekkestad har fortalt om vold i deres forhold. Ofrene for seksuallovbrudd har, etter hva jeg har forstått, ikke vært kjent med de påståtte overgrepene selv, og Høiby erkjenner ikke forholdene. Hvordan i huleste skulle de da ha visst om dette, med mindre de var der om natten natten og så det med egne øyne (søkt)?

Nora Haukland påstår skriver du...synes nok Nora H har vært svært forsiktig om hva hun har fortalt kronprinsparet og offentligheten så det er nok ingen påstand, men et faktum med tanke på hva han er tiltalt for i hennes sak, det er langt grovere enn hva hun har fortalt offentligheten. Uansett så har de okke som valgt å støtte han økonomisk og med bosted til tross for viten om hva pengene går til og at han utsetter andre for vold. De har foret på og foret på og NOK en gang må jeg skrive at de ikke har satt krav om endring av livsførsel for å sponse han. Ergo har de bidratt til denne dysfunksjonelle livsførselen. Også kalt å enable.  Og det er kritikkverdig. Hans livsførsel koster nå kvinner dyrt psykisk og samfunnet masse penger. De kunne satt foten ned og satt krav! Rehab, utdannelse og jobb! De sitter på alle mulige ressurser andre bare kan drømme om, men allikevel har de latt han styre på, mens de sponser han. 

Men kjære vene, dere får fortsette å være naive angående kronprinsparet, det begynner bare å bli for dumt å lese all skyggeleggingen om at de ikke har visst om at Marius har levd et liv i rus og kriminalitet hvor han har utsatt andre for vold. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Og likevel er du den som aller heftigst har forsvart kronprinsparets manglende handling i denne saken. Når de altså meget godt visste at han var voldelig.

Nettopp fordi det oftest skjer bak lukkede dører og det blir ord mot ord så er det så enormt viktig at de som står rundt og mistenker eller VET ikke lar være å gripe inn.  Det er den aller største skandalen her, den enablingen og tildekkingen de har bedrevet.  Tenk hvor mange som kunne blitt spart.

garfunkel skrev (1 time siden):

Det er nok ikke første gangen. Kongefamilien skal utad fremstå så gode og snille, men det er nok mye grums her. Denne saken her er såpass alvorlig og med så mange involverte at det på et tidspunkt bare måtte frem. Men sånn ellers tror jeg ikke JS og moren er de første som har kommet å sagt i fra om alvorlig urett og nærmest blitt viftet vekk av hans kongelige høyhet og frua 

Gode bidrag. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
1600 skrev (5 timer siden):

Man er ikke den skarpeste kniven i skuffen når man filmer seg selv i for høy fart mens man har førerkortet beslaglagt etter man er arrestert flere ganger.

Om dette ikke er en advarsel for hva kokain gjør med ens hjerne, så vet jeg ikke hva.

Jeg gjentar meg selv: Hvorfor i huleste har denne mannen fortsatt førerkort?? 

Dèt og, skulle vært tatt samtidig som de tok fra han diplomatpasset (Joda, jeg vet Slottet besluttet å innsnevre hvem som skulle fortsette å ha diplomatpass strategisk nok en stund før saksomfanget triplet seg). Det er mange som blir fratatt førerkortet ved mistanke om kjøring under ruspåvirket tilstand. Hvordan kan HAN beholde det? En rusmisbruker som selv innrømmer at han har hatt og har problemer med rus i lang tid. 

34 tiltaler! Måtte han sitte inne lenge!! MM får sette de "sorte" øynene som hun vil i journalistene, det bryr de nok seg ikke særlig mye om nå. For en statsadvokat!! Takk!!

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
K_mb skrev (13 minutter siden):

Nora Haukland påstår skriver du...synes nok Nora H har vært svært forsiktig om hva hun har fortalt kronprinsparet og offentligheten så det er nok ingen påstand, men et faktum med tanke på hva han er tiltalt for i hennes sak, det er langt grovere enn hva hun har fortalt offentligheten. Uansett så har de okke som valgt å støtte han økonomisk og med bosted til tross for viten om hva pengene går til og at han utsetter andre for vold. De har foret på og foret på og NOK en gang må jeg skrive at de ikke har satt krav om endring av livsførsel for å sponse han. Ergo har de bidratt til denne dysfunksjonelle livsførselen. Også kalt å enable.  Og det er kritikkverdig. Hans livsførsel koster nå kvinner dyrt psykisk og samfunnet masse penger. De kunne satt foten ned og satt krav! Rehab, utdannelse og jobb! De sitter på alle mulige ressurser andre bare kan drømme om, men allikevel har de latt han styre på, mens de sponser han. 

Men kjære vene, dere får fortsette å være naive angående kronprinsparet, det begynner bare å bli for dumt å lese all skyggeleggingen om at de ikke har visst om at Marius har levd et liv i rus og kriminalitet hvor han har utsatt andre for vold. 

Påstår var i betydning uttaler her. Altså en beskrivelse av hva som har skjedd i saken. På ingen måte ment fra meg som å så tvil rundt.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...