Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (51 minutter siden):

I tilegg så etterfølges det du hever ut med. :Denne behandlingen  skal jeg nå gjenoppta  og ta på største  alvor. "

Det du hever ut har et avsluttende poeng.  Der han presiserer å ha gjort noe han ikke skulle ha gjort. Og skal nå ta tak i problemene sine

også Glemte  du denne. denne sitat: 

Rusbruken og mine diagnoser unnskylder ikke det som skjedde i leiligheten på Frogner natt til søndag forrige helg.

Her har du til og med understreker poenget. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Nei, de trenger ikke snakke om sin sønns holdninger til det. De kan snakke om sine egne holdninger til det.

Absoulutt, men det er nå en gang sønnen, så de vil få spørsmål om hvordan de da forholder seg til hva han har gjort. 

De kommer nok desverre alltid til å være knyttet til vold og rus gjennom Marius sine handlinger. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
pop up bruker skrev (Akkurat nå):

Absoulutt, men det er nå en gang sønnen, så de vil få spørsmål om hvordan de da forholder seg til hva han har gjort. 

De kommer nok desverre alltid til å være knyttet til vold og rus gjennom Marius sine handlinger. 

Det var du nok rett i. Det vil dessverre også gå ut over søskenene hans, det ser vi jo allerede. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Det var du nok rett i. Det vil dessverre også gå ut over søskenene hans, det ser vi jo allerede. 

Absolutt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Det vil nok bli gjort til et billig poeng fremover ja... 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Personlig mener jeg man skal være skeptisk til denne kilden, som den andre brukeren påpeker. Men jeg tror kanskje hen blander NH og JS.

Endret av Ellie42
  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (13 minutter siden):

Jeg sier ikke at noe er løgn eller sant, jeg er skeptisk til denne anonyme kilden, derfor mener jeg det blir litt småkomisk å tro noe og mistro noe annet.

Ok, var for så vidt ikke deg jeg spurte. 🙂

Endret av Kollontaj
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (1 time siden):

Jeg sier ikke at noe er løgn eller sant, jeg er skeptisk til denne anonyme kilden, derfor mener jeg det blir litt småkomisk å tro noe og mistro noe annet.

Er det fremdeles snakk om VGs podkast?

I så fall: Det er (for n'te gang) snakk om en kilde VG kjenner identiteten til, slik at de har kunnet faktasjekke opplysningene han kommer med på vanlig måte. Slik står VGs redaksjon juridisk ansvarlig for det kilden uttaler. 

De anonyme kildene i sakene til feks Se og Hør er ikke sjekket på denne måten, dvs Se og Hør har ikke opplyst om at kildenes identitet er kjent for dem, eller at de har kilder til informasjonen de viderebringer overhodet (de skriver i stedet setninger i passiv etc for å nedtone at opplysningene kommer fra noen).

Endret av Aricia
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (Akkurat nå):

slik at de har kunnet faktasjekke opplysningene han kommer med på vanlig måte.

Hvordan kan man faktasjekke grove påstander og karakterdrap på eksene til MBH, fra denne kjente kilden?

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Aricia skrev (8 minutter siden):

Er det fremdeles snakk om VGs podkast?

I så fall: Det er (for n'te gang) snakk om en kilde VG kjenner identiteten til, slik at de har kunnet faktasjekke opplysningene han kommer med på vanlig måte. Slik står VGs redaksjon juridisk ansvarlig for det kilden uttaler. 

De anonyme kildene i sakene til feks Se og Hør er ikke sjekket på denne måten, dvs VG har ikke opplyst om at kildenes identitet er kjent for dem, eller at de har kilder til informasjonen de viderebringer overhodet (de skriver i stedet setninger i passiv etc for å nedtone at opplysningene kommer fra noen).

Hvordan vet du at Se og Hør ikke kjenner identiten til sin annonyme kilder når de publiserer saker med annonyme kilder?  

Og at VG kjenner til identeiten til en annonym kilde, gjør ikke at de kan faktasjekke alt de sier. I podcasten om marius kommer det mange påstander som VG ikke har mulighet til å ettergå. Det samme ville vært om det var se og hør. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
pop up bruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan vet du at Se og Hør ikke kjenner identiten til sin annonyme kilder når de publiserer saker med annonyme kilder?  

Og at VG kjenner til identeiten til en annonym kilde, gjør ikke at de kan faktasjekke alt de sier. I podcasten om marius kommer det mange påstander som VG ikke har mulighet til å ettergå. Det samme ville vært om det var se og hør. 

Igjen: det er forskjell på anonym og anonymISERT kilde. Anonym=mediet kjenner ikke identiteten. Anonymisert=mediet kjenner identiteten, men deler ikke identiteten med leserne/lytterne/seerne. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
1600 skrev (53 minutter siden):

Ok, så du stoler på det Marius anonyme venn sier om hans ADHD, men ikke det han sier om at Nora kastet noe på han?

Dualiteten fortsetter. Kanskje MBH og anomyme kilder for deg er en slags 'schrödingers kilde', det vil si at de hele tiden eksisterer både i løgnaktige og sannferdige sfærer, alt etter som hva man trenger å understøtte sitt argument med.

Det var ikke henne.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (11 minutter siden):

Igjen: det er forskjell på anonym og anonymISERT kilde. Anonym=mediet kjenner ikke identiteten. Anonymisert=mediet kjenner identiteten, men deler ikke identiteten med leserne/lytterne/seerne. 

Igjen? Jeg har ikke deltatt i noen debatt om begrepsbruk knyttet til dette, så beklager at jeg ikke er like språkelig oppdatert da 

Endret av pop up bruker
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Aricia skrev (27 minutter siden):

De anonyme kildene i sakene til feks Se og Hør er ikke sjekket på denne måten

Det vet du ikke. Du spekulerer.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
1600 skrev (1 time siden):

Nå snakker vi om ytringene denne anonymiserte kilden kommer med angående ADHD, som verken VG, PFU eller andre kan etterprøve.

Så jo, jeg forbeholder meg retten til å mistro dette, så lenge også MBH dytter 'diagnoser' foran seg i et brev han skrev hvor han løy om en hel del annet. 

Nå må jeg kommentere. Kjenner flere med adhd og de oppfører seg helt eksemplarisk. De er medisinert og klarer seg utmerket både på skolen og i arbeidslivet. Fine folk som gjør det bra på alle måter. Umedisinert ADHD vet jeg lite om. Men når man blir medisinert fungerer man som vanlig. I alle fall de jeg kjenner 😅

• Liker 2
Skrevet
pop up bruker skrev (42 minutter siden):

Ja, det stemmer nok.

Skrevet (endret)
trønder skrev (44 minutter siden):

Det vet du ikke. Du spekulerer.

Nei, det er du som kutter setningen min i to på midten. 

Aricia skrev (1 time siden):

De anonyme kildene i sakene til feks Se og Hør er ikke sjekket på denne måten, dvs Se og Hør har ikke opplyst om at kildenes identitet er kjent for dem, eller at de har kilder til informasjonen de viderebringer overhodet (de skriver i stedet setninger i passiv etc for å nedtone at opplysningene kommer fra noen).

Endret av Aricia
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (8 minutter siden):

Nei, det er du som kutter setningen min i to på midten. 

Vet du at S&H ikke kjenner identiteten til kildene?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
trønder skrev (1 minutt siden):

Vet du at S&H ikke kjenner identiteten til kildene?

Har du lest innlegget du klippet vekk 2/3-deler av? Lykke til.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Aricia skrev (1 minutt siden):

Har du lest innlegget du klippet vekk 2/3-deler av? Lykke til.

Vet du at S&H ikke kjenner identiteten til kildene eller spekulerer du?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...