Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (11 minutter siden):

Jo. Men har da fortsatt hørt lite om dette  iht fest også. 

Er det så mange som husker at de har sovnet under sex på fest? Tror det er rimelig lett å glemme/ikke få med seg hvis man er full eller på noe annet. Husk, Linni visste jo ikke om overgrepet hun var utsatt for engang.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (11 minutter siden):

Er det så mange som husker at de har sovnet under sex på fest? Tror det er rimelig lett å glemme/ikke få med seg hvis man er full eller på noe annet. Husk, Linni visste jo ikke om overgrepet hun var utsatt for engang.

Det er også  det samme  med flereav dem, at de ikke har visst  noe, før politiet  hat vist dem.  Linni har også vært ganske tydelig  på at hun aldri har brukt narkotika  av noe slag, eller ruset seg. At hun drikker lite  på fest iht lovlige ting. Spesielt  vin . Hun snakket om det i puppen og lillemor podcast.

• Liker 1
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (3 timer siden):

Vet du hva… jeg finner faktisk dette «spørsmålet» provoserende…. hvordan tror du det må føles for ofrene? 

Siden du altså føler dette er så uklart for deg at du MÅ SPØRRE:

N-E-I!

NEI NEI NEI

NEI: Det er IKKE vanlig.

Når EN person kronisk har sex med folk som «sovner» uten at han oppdager det så er det altså noen alarmklokker som burde ringe… 

Han må være sinnsykt dårlig i senga om alle damene bare sovner. 

Håper virkelig ingen kjøper at han ikke skjønte at de sov. 

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (9 timer siden):

Jeg vet ikke helt hva du klikker med nei for. Jeg bare syntes det høres veldig rart ut at en person skal oppleve det så mye. Iht politiet og marius sin påstand. 

Nå står det i artikkelen at en av 3 bekrefter at det var sånn, og to av tre er ikke enig.  

For min del syntes jeg det er merkelig  dette skjer ofte med en og samme person.

Igjen ikke  jeg jeg som sier at han og politiet  sier det startet frivillig  og endte opp sovende. Det er politet som sier  og henviser til meldinger, marius  som sier,  og en av ofrene bekrefter. Altså ikke min påstand eller mine ord

Det er ikke offentlig kjent at sakene omhandler at kvinnene skal ha sovnet under aktive samleie. 

Som jeg har lest det som har kommet ut i media så handler det om at det først skal ha vært samtykke basert sex i våkent tilstand. Så de handlinger som han nå er siktet for når kvinnene har vært sovende. Sovevoldtekt på vanlig norsk. 

Sovevoldtekt er ikke helt uvanlig. 

Det går an å voldta noen som har hatt frivillig sex med deg innen voldtekten. Frivillig sex kan også ovrgå til voldtekt i samme akt. 

Politiet tror at dem har så gode bevis at han vil bli dømt for dette. Bevisene er Marius sine filmer vet vi, og så kan vi tro at kvinnene har vitnet om at dem ikke var bevist om at han gjorde det han filmet. 

Marius (med hjelp av sine advokater) skjønner at politiet har gode bevis for handlingene, så hans strategi nå er å skape tvil om forsett. Målet er å få retten å tro at han trodde at dem var våkne når dem ikke var det. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Det er ikke offentlig kjent at sakene omhandler at kvinnene skal ha sovnet under aktive samleie. 

Som jeg har lest det som har kommet ut i media så handler det om at det først skal ha vært samtykke basert sex i våkent tilstand. Så de handlinger som han nå er siktet for når kvinnene har vært sovende. Sovevoldtekt på vanlig norsk. 

Sovevoldtekt er ikke helt uvanlig. 

Det går an å voldta noen som har hatt frivillig sex med deg innen voldtekten. Frivillig sex kan også ovrgå til voldtekt i samme akt. 

Politiet tror at dem har så gode bevis at han vil bli dømt for dette. Bevisene er Marius sine filmer vet vi, og så kan vi tro at kvinnene har vitnet om at dem ikke var bevist om at han gjorde det han filmet. 

Marius (med hjelp av sine advokater) skjønner at politiet har gode bevis for handlingene, så hans strategi nå er å skape tvil om forsett. Målet er å få retten å tro at han trodde at dem var våkne når dem ikke var det. 

Har du lest linkem jeg la til? Der står det også at dette er først og fremst politets konklusjon, da dette også kan underbygges med meldinger. Altså politet som sier at samleie  startet  frivillig  og sovnet . Det kommer ikke frem om dette undebygges av meldinger hos alle 3, eller   bare hos en.eller  to. Men det står at dette underbygges med bevis på hans telefon,  bla meldinger 

Marius sitt tilsvar på dette, er at han ikke har fått med seg at de har sovnet.  Og det er der saken står nå, fra han sin side.

Ofrene sitt ståsted  er at 2 stk er ikke enig, med politiet eller marius, og en bekrefter  at dette var tilfelle. 

( før noen mixer  mellom meg og informasjon,  vil jeg gjøre oppmerksom  på at dette er kun gjengivelse  av kjent  informasjon,  og ikke er mine meninger,  eller farget av mine meninger)

https://www.vg.no/rampelys/i/zAo6eO/saken-mot-marius-borg-hoeiby-derfor-har-etterforskningen-tatt-tid

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
Skrevet

At Marius sier at han ikke har fått med seg at de har sovnet, tar jeg ikke for god fisk. Én gang, ok, kanskje. Gjentatte ganger? Neppe. 

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (18 minutter siden):

At Marius sier at han ikke har fått med seg at de har sovnet, tar jeg ikke for god fisk. Én gang, ok, kanskje. Gjentatte ganger? Neppe. 

Nei litt vrient å skjønne. Om det hadde vært ett tilfelle  iht visse omstendigheter, kan sikkert skje. Men 3 stk? Nå er det ikke informert  om de som ble henlagt.  

Nå skal man ikke  spekulere her. Så skal ikke  si hva dette høres ut som for min del.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Nei litt vrient å skjønne. Om det hadde vært ett tilfelle  iht visse omstendigheter, kan sikkert skje. Men 3 stk? Nå er det ikke informert  om de som ble henlagt.  

Nå skal man ikke  spekulere her. Så skal ikke  si hva dette høres ut som for min del.

Er jo bare ren bortforklaring og ansvarsfraskrivelse. Han har jo i tillegg filmet og da får man jo hvert fall med seg om noen sover eller ei.

Endret av PusheenPusheen
Fjernet et autokorrekt-ord
  • Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Er jo bare ren bortforklaring og ansvarsfraskrivelse. Han har jo ikke tillegg filmet og da får man jo hvert fall med seg om noen sover eller ei.

Og det er akkurat sånn folk flest kommer til å se på dette. Voldtekten med samleie vil ifølge advokaten bli påplagt etter henleggelse så der vet vi ikke endelig utfall enda:

Sitat

Hege Salomon er bistandsadvokat for fire fornærmede i saken. Tre av hennes klienter har fått sine saker henlagt grunnet bevisets stilling eller foreldelse. Det gjelder:

• En voldtekt med samleie i 2014–2015
  • En voldtekt uten samleie høsten 2024
  • Et tilfelle av seksuelt krenkende adferd

Salomon opplyser at fornærmede i voldtekten med samleie vil klage på henleggelsen.

https://www.nrk.no/norge/politiet-bekrefter_-etterforskingen-av-marius-borg-hoiby-er-ferdig-1.17472363

Så om han erklærer seg uskyldig til han blir gul og blå så vil denne skandalen henge ved ham og kongehuset i lang, lang tid framover. Folk glemmer ikke slikt. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Ingen tror vel at en serieovergriper er ærlig? Eller..?

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Sur sitron skrev (50 minutter siden):

Og det er akkurat sånn folk flest kommer til å se på dette. Voldtekten med samleie vil ifølge advokaten bli påplagt etter henleggelse så der vet vi ikke endelig utfall enda:

https://www.nrk.no/norge/politiet-bekrefter_-etterforskingen-av-marius-borg-hoiby-er-ferdig-1.17472363

Så om han erklærer seg uskyldig til han blir gul og blå så vil denne skandalen henge ved ham og kongehuset i lang, lang tid framover. Folk glemmer ikke slikt. 

Jepp, og godt er det!

Era Vulgaris skrev (40 minutter siden):

Ingen tror vel at en serieovergriper er ærlig? Eller..?

Nei, så jeg synes jo det er ekstra patetisk at han ikke bare er ærlig med seg selv. Hvor dumme tror han at folk er...

• Liker 7
Skrevet
Sur sitron skrev (1 time siden):

Det står bevisets stilling eller foreldelse. Hum fra 2024 er vel hun som hevdet seg å ikke være voldtatt.  Og via advokat uttalt å være ferdig med saken. 

De kjører ikke saker i retten, om det ikke eksisterer noen form for bevis

Skrevet
PusheenPusheen skrev (17 minutter siden):

Jepp, og godt er det!

Nei, så jeg synes jo det er ekstra patetisk at han ikke bare er ærlig med seg selv. Hvor dumme tror han at folk er...

Jeg tror det er en del av patologien. Voldelige kriminelle mangler en del grunnleggende egenskaper, og når du er komfortabel med å mishandle andre, er det neppe så nøye om du lyver også. Om andre tror på deg eller ei, spiller nok ikke så stor rolle, så lenge du slipper unna med ting. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Era Vulgaris skrev (3 minutter siden):

Jeg tror det er en del av patologien. Voldelige kriminelle mangler en del grunnleggende egenskaper, og når du er komfortabel med å mishandle andre, er det neppe så nøye om du lyver også. Om andre tror på deg eller ei, spiller nok ikke så stor rolle, så lenge du slipper unna med ting. 

Sant. Vil tro, hvert fall håpe, at hans forsvarere har prøvd å fortelle ham at bevisene er så sterke at ingen kommer til å tro på at han ikke visste at de sov. Han dummer seg hvert fall enda mer ut ved å benekte dette.

• Liker 8
Skrevet
PusheenPusheen skrev (8 minutter siden):

Sant. Vil tro, hvert fall håpe, at hans forsvarere har prøvd å fortelle ham at bevisene er så sterke at ingen kommer til å tro på at han ikke visste at de sov. Han dummer seg hvert fall enda mer ut ved å benekte dette.

Patologien tilsier ofte at man tror man vet bedre enn alle andre og er lite mottakelig for råd og innspill fra andre, så jeg vet ikke, jeg. Det er som regel alle andre som tar feil i deres hode. 

• Liker 3
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (15 timer siden):

Tja nå har jeg delt samme  link her ganske mange ganger, iht at han knapt har bodd hjemme og på skaugum . Han flyttet til usa i 2018. Også bodde  han visst ikke hjemme når han gikk på idrettslinja heller. Og det var vel to år. 

Han har hatt tilgang  til boligen han har nå siden 2022, men har i hovedsak bodd med en kjæsetste utenfor  skaugum  den tiden.  Men litt frem og tilbake.  

Så nei han har faktisk ikke bodd mest på skaugum  de siste 9 årene. 

Då greit  å negynne med riktige premisser i første omgang 

Fra slottsbalkongen til glattcella - her 

https://share.google/HHMVNr1Z7JVFZmRRn

Han har bodd til til og fra. La oss i den anledning løfte frem en av adressene han brukte da han solgte gjenstander på Finn. 
https://www.vg.no/rampelys/i/5XWbe/marius-borg-hoeiby-bruker-slottets-adresse-i-finn-no-annonse

Dette viser med tydelighet at han er mildt sagt omtrentlig i sin holdning også der. Ønsker han å være STOR KAR! 
Det er utrolig hvor liten han blir, vil jeg si. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har jo kommet unna med utrolig mye i mange år, så det tar nok tid å innse at de dager er over.

Men er han overhode i stand til å skjønne hvor landet ligger? 

• Liker 7
Skrevet

Saken som involverer Julianne Snekkestad er henlagt. Hun vurderer å klage, noe jeg forstår veldig godt. 
https://www.nettavisen.no/nyheter/juliane-snekkestad-reagerer-pa-at-marius-borg-hoiby-ikke-blir-straffet/s/5-95-2506121

Hvorfor saken ble henlagt er det utfordrende å forstå, også basert på at hun kontaktet kronprinsparet vedrørende volden hun var utsatt for i forholdet til MBH. 
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/varslet-kronprinsen-om-behandlingen-av-snekkestad/17360407/

Hun forteller både om fysisk og psykisk vold. 
https://www.nettavisen.no/kjendis/juliane-snekkestad-apner-opp-om-voldelig-forhold-med-eksen/s/5-95-1955914

Psykisk vold er ikke tatt med i sakskomplekset slik jeg leser det. Det er ofre som har fortalt om trusler og kontrollerende adferd som de er blitt utsatt for over tid, noe som jeg ikke kan registrere er blitt omtalt. 
Bare det faktum at Snekkestad sin sak er henlagt er oppsiktsvekkende av grunner som er dokumentert av henne selv. Hun har lagt frem bilder som viser skader påført henne av MBH. 

Hvorfor henlegge politiet denne saken? 

Julianne kontaktet Mette Marit om volden hun ble utsatt for av hennes sønn. 
https://www.vg.no/rampelys/i/qP3wzz/har-gitt-mette-marit-sms-til-politiet

Det er jo som om politiet velger bind for øynene og propper i ørene? Det lover i så fall ikke godt for voldsofre.

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Skrevet

En skal være sjeleglad for at MBH er såpass dum, og tydeligvis har en så sterk fetisj i å filme seksuelle handlinger med jenter som "sover". Og appåtil er så lite intelligent at han tror videoene var trygge i en passordbeskyttet hemmelig mappe. Uten dette hadde det ikke vært lett å bevise dette.
Nå er det snakk om tre tilfeller. Men da har politiet konsentrert seg om de som de er mest sikre på. Det finnes mange flere jenter i dette sakskomplekset som ligger i grenseland. Men de tre de har gått videre med er videobevisene veldig solide. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (15 timer siden):

Åja litt oppklarende i denne artikkelen. Her står det at det er politet som mener flere av sakene  er startet med frivillig  men sovnet under akt. På noe støttes dette ved meldinger  bla. Han hevder å ikke fått med seg det.

https://www.vg.no/rampelys/i/zAo6eO/saken-mot-marius-borg-hoeiby-derfor-har-etterforskningen-tatt-tid

Må bare spørre er detcså vanlig å sovne under sex? Har liksom hørt om kun et par enkelt  tilfeller, ellers  har jeg aldri hørt om det som noe stor problem 

Kanskje vanlig å sovne etterpå. Både fordi sex kan skje sånn at det er naturlig å legge seg for kvelden etterpå og sex kan hjelpe deg å bli trøtt og få sove etter men det er IKKE vanlig å sovne UNDER akten… 

Endret av FruR
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...