Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Den rehabiliteringen teller uansett knapt til noe ansvar for eget liv. Rehab er ikke over bare etter noen dager, så jeg ser på det kun som taktikk. Saken blåstes opp og for å ha sitt på det tørre, stakk han innom for å "ha gjort noe". Hadde han virkelig ment å ville rehabiliteres, hadde han vært der lengre, og han hadde vel neppe dratt på luksusferie etter at han kom ut fra rehab. Da hadde han holdt seg unna steder med fristelser.

Helt enig - men det skulle være et rehab-opphold 😉

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Sur sitron skrev (2 timer siden):

Virkelig bra norgesreklame. 

"Rapist royal"

https://www.thesun.co.uk/news/35602354/prince-marius-borg-hoiby-rape-charges-norway-prince/

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-14854265/Future-King-Norways-stepson-Marius-Borg-Hoiby-charged-rape.html

Tyskerne om Marius vergevaltigung (voldtekter)

https://m.bild.de/unterhaltung/norwegen-ermittlungen-gegen-marius-borg-hiby-abgeschlossen-685e7af054352c1fc4b2eb43?t_ref=https%3A%2F%2Fm.bild.de%2F

Frankrikes største avis Le Parisien

https://www.leparisien.fr/faits-divers/norvege-marius-borg-hoiby-le-fils-de-la-princesse-mette-marit-soupconne-de-23-infractions-dont-trois-viols-27-06-2025-5PYPICV2R5C2DIUVZ6NRU4ZXVM.php

Franske Le Monde hadde Marius sine voldtektsbravader som den nest mest leste nyhetsartikkel i går.

https://www.lemonde.fr/en/

Som dere skjønner er det ikke kongelig festivitas og representasjon utenlandsk media skriver om den norske kongefamilien i disse dager. Det er voldtekt, kvelertak og vandalisme.

• Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
pop up bruker skrev (7 minutter siden):

Uff :(

Ja. Jeg har aldri lest en så «seriøs» aktør omtale MM i en så graverende oppsummering. Jeg føler at lille Norge har visst dette lenge og lagt lokk på det, men nå velter altså skjelettene ut av skapet, også i mer stuerene internasjonale media. Dette er dog omtale av kongehuset som de selv har skapt. 

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (58 minutter siden):

. Forøvrig  en voksen  mann sitt ansvar å gjøre noe med, ikke alle andres

Forøvrig må man også kunne forvente at en voksen man klarer seg selv økonomisk, skaffer seg utdannelse og jobb, skaffer seg et hjem. og han har hatt ALLE mumugheter.
Men i stedet lever han et playboy liv på mors penger og stefars eiendom. Det er der det har sviktet helt.

God oppdragelse/omsorg er å lære barna å fly på egne vinger. Ikke til å bli bortskjemte bratz som ikke gidder jobbe.

Men sveve rundt i et partymiljø  både i Norge og på Rivieraen. 

Det vrker som om du ikke vil forstå at foreldre har et stort ansvar for hvordan barn utvilker seg og ter seg som ungdom.

Han har gjort alvorlige ting helt fra ungdommen av. Fjern skylappene.

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Sur sitron skrev (5 minutter siden):

Hvis du leser litt mellom linjene i MM`s åpne brev til pressen så forstår man at det var noe som skurret tidlig:

https://www.nettavisen.no/kjendis/mette-marits-apne-brev-til-marius-pa-20-arsdagen/s/5-95-2083628

Man kan som mor ikke bare automatisk legge skylden på alle andre i barnas oppvekst. 

Ikke vanskelig å skjønne hva de IKKE har gjort riktig, de fleste menn på hans alder er ikke serie voldtektsmenn eller voldelige. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ang siktelsen for skadeverk og hvem som er hvem:

- det ble tydeliggjort i går at siktelsen for Nora er endret fra mishandling i nære relasjoner til 2 tilfeller av Kroppskrenkelse og 1 tilfelle av skadeverk. Elden er bistandsadvokat og de vurderer å anke, og han sa da også noe om vurdering opp mot vold i nære relasjoner eller mishandling i nære relasjoner, hva man skal legge seg på ved en anke. 

- for Frognerkvinnen står nå mishandling i nære relasjoner (det skilles mellom vold og mishandling rent rettslig), og tror at skadeverk på fysiske gjenstander automatisk er inkludert når det er mishandling, ikke «bare» vold, i nære relasjoner. Dette fordi man regner det å ødelegge ting, sette kniv i vegg, kaste ting osv som direkte/indirekte truende og således som en del av regimet som kreves for å kalle det mishandling i nære relasjoner (jfr Ingebrigtsen-saken, altså etablert regime). Snakker nå generelt, ikke spesifikt for Frogner-kvinnen.

- fordi det i Nora sin sak nå er gått bort fra mishandling i nære relasjoner siktes han for skadeverket i seg selv i stedet. Altså skadeverket anses som «bare» det, ikke del av et mishandlingsregime. 

• Liker 5
Skrevet

En mann på 28 år må selv står for det han har valgt å gjøre gjennom alle år.

Å rulle mor i tjære og fjær, eller kreve at hun skiller seg, vil virkelig ikke hjelpe verken ofre eller få voldsmannen på rett vei. Kanskje det vil gi noen en deilige følelse av skadefryd, men det vil ikke hjelpe verken voldsofrene eller gjerningsmannen.

Å stille voldsmannen til ansvar, derimot - i en rettssak, slik vi har organisert oss i rettsstaten Norge, er en god ide, tenker jeg. Det er sånn vi har vagt å gjøre det her til lands - som et sivilisert samfunn som har gått vekk fra blodhevn, jaging med høygafler og gapestokk for lenge siden.

jeg mistenker at foreldrene har gjort det de har tenkt har vet best utfra  hva de har visst på de aktuelle tidspunktene. I etterpåklokskapens klare lys, ser jo alle at det ikke har funket. Men jeg kan ikke med min beste vilje tro at mor og stefar har visst om helheten i dette, for så å bare gi faen. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
pøbelsara skrev (6 minutter siden):

Å rulle mor i tjære og fjær, eller kreve at hun skiller seg, vil virkelig ikke hjelpe verken ofre eller få voldsmannen på rett vei. Kanskje det vil gi noen en deilige følelse av skadefryd, men det vil ikke hjelpe verken voldsofrene eller gjerningsmannen.

Å stille voldsmannen til ansvar, derimot - i en rettssak, slik vi har organisert oss i rettsstaten Norge, er en god ide, tenker jeg. Det er sånn vi har vagt å gjøre det her til lands - som et sivilisert samfunn som har gått vekk fra blodhevn, jaging med høygafler og gapestokk for lenge siden.

jeg mistenker at foreldrene har gjort det de har tenkt har vet best utfra  hva de har visst på de aktuelle tidspunktene. I etterpåklokskapens klare lys, ser jo alle at det ikke har funket. Men jeg kan ikke med min beste vilje tro at mor og stefar har visst om helheten i dette, for så å bare gi faen. 

Enig med deg. Og så er det jo dette med forskjellen på å se, og å innse. 

• Liker 5
Skrevet
pøbelsara skrev (7 minutter siden):

Det vi vet med sikkerhet (fra Juliannes advokat) er at de ikke har tatt på alvor hennes henvendelser fra 2023. De lovet å komme tilbake, men gjorde det aldri. (ingen har sagt at de har gitt faen - som var dine ord - men de kom aldri tilbake til Julianne som de lovet. 

Nå er den delen av saken allerede blitt henlagt - og det tror jeg ærlig talt at kongehuset skal være glad for. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Stargaze skrev (15 timer siden):

Det smarteste HM kan gjøre nå er å vise at han tar avstand fra det som ble dratt inn i Kongehuset for over 20 år siden. Skille seg, og vise at det faktisk er alt for Norge.

Slutte å beskytte, skjule og late som at alt er bra. De har visst om adferden hans siden tidlige skoledager, man har valgt å pakke ham inn i bomull.

Hvis ikke HM tar et tydelig standpunkt står monarkiet på gyngende grunn, særlig når denne saken når sin topp.

For øvrig godt at ikke alle mediehus er kjøpt og betalt og at sannheten kommer frem.

Synes synd på Kongeparet. Var nok ikke dette de forventet av en svigerdatter m familie.

Om du sier skille seg og frasi seg arveretten slik at datteren evt er den som overtar etter Harald.

Ellers vil jeg si at dagens kronprinsfamilie virkelig gjør en god jobb for å gjøre Norge til en Republikk, håper Norge får en ala Finland da

• Liker 12
Skrevet
pop up bruker skrev (13 timer siden):

Nei, og uansett vil jo IA være koblet til Marius som er hennes halvboro og hun blir aldri "kvitt" han. Dette vil følge med kongefamilien i all fremtid. 

De kongelige er fratatt en rekke menneskerettigheter. Bare det i seg selv er grunn nok til at vi nå må gå inn for å avskaffe monarkiet syns jeg. 

Hvilken menneskerettigheter er de fratatt?

• Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (1 time siden):

Jeg mistenker at foreldrene burde ha gjort en bedre jobb med å finne ut av de rette løsningene, fremfor å prøve å kneble pressen og glatte over enkelt hendelser. Slik de fremstiller seg nå, så er det ikke noe som tyder på at de har valgt å ta realitetene innover seg. Voldsmenn stopper ikke med handlingene sine før noen stopper de. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Krokenguri skrev (4 timer siden):

Kan du peke ut  et eneste sted sted i innlegget jeg skrev hvor jeg støtter noen form for vold voldtekter  etc  for Marius? 

Jeg svarer deg på at at du påstår kronprinsparet  ikke har gjort noen ting. Du dokumenterer det på ingen måte. Jeg gir deg kjent informasjon  som er gitt fra  Nora via  media  om at din påstand  ikke er riktig. Hun bekrefter at de har prøvd. I tillegg  påpeker jeg at selv om kronprinsparet ikke anonserer hva de gjør til enhver tid, for å hjelpe marius på rett vei, ikke er synonymt med at de ikke gjør noe, eller har prøvd. For ordens skyld har jeg heller ikke i dette innlegett delt personlige meninger. Men gitt deg kjent informasjon på at påstanden din ikke er riktig. 

Så på tide å gi seg med å tviste andres innlegg til å være noe annet enn det er kanskje? 

Du må lese det jeg skriver igjen, jeg krediterer deg for at du holder fast ved støtten din, jeg sier ikke at du støtter volden. Jeg sier at du fortsetter gi støtte til tross for alt som kommer frem. Jeg tror ikke mange ville vært så ihuga på å forsvare noen i en slik sak - jeg ville IKKE gjort det fordi det slik jeg ser det utvilsomt er slik at han er en person som tyr til vold - spørsmålet er bare om det er sterke nok beviser til å holde i retten osv osv, det betyr IKKE at han ikke har gjort alt han er beskyldt for, snarere tvert imot.

Og ingen steder i noen form har noen av de som er offer sagt at de har fått støtte fra kongehuset/familien i noen avhør (Som vi har ftt via media) eller andre intervjuer - hvis du har lest noe annet legg det gjerne frem. Det vi derimot har gått er "vi har tro på systemet" og "vi har ingen kommentar" fordi jeg tror ikke de noen gang så for seg å havne HER vi er i dag, med så mange saker, så mange ofre og så mange lyskastere på dette. 

Og ikke tror jeg saken havner for retten heller for egen del men jeg håper selvsagt fordi DENNE saken sender kraftige signaler og vil gi ringvirkninger for alle slike saker i lang tid tror jeg. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Lock him up!

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Annonse
Skrevet

Better call Saul! 😂

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (33 minutter siden):

Jo jeg leser en gang til og ser at jeg misforsto,  og tolket teksten  din feil. Så  rett skal være rett, så beklager  det. Leseforståelsen ble nok litt vel farget, av mye kritikk på feil grunnlag og mye tvisting av andres innlegg her siste dager.

Så unskyld

Det går helt fint🙏❤️

• Liker 2
Skrevet

Ingen, absolutt ingen, blir voldektsmann, og ikke heller serievoldtekstmann, pga adhd! Absolutt ingen! Noen kan kjøre tulling fordi adhd og impulskontroll og dopaminjakt. Rusmisbruk er absolutt forbundet med adhd som selvmedisinering+risikosøking og impulsivitet opp mot konsekvenser. Man kan også ha høyere sjanse for å havne i håndgemeng/spontan vold med adhd. (Men det er ingen regel at alle med adhd, det er kun «disponert/øker sjansen»).

Men (serie)voldtekter og vold/mishandling i nære relasjoner? NEI! Har ingenting med adhd å gjøre overhodet! Da er vi inne på personlighetstrekk, personlighetsforstyrrelser og diagnoser som opposisjonell atferdsforstyrrelse! Dette er ikke diagnostisering av MBH, men (folke)opplysning på generelt grunnlag siden dette med adhd stadig vender tilbake. 

• Liker 24
  • Hjerte 4
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Det finnes barn og etterhvert ungdommer som på tross av utstrakt og svært langvarig grensesetting og likevel ikke endrer verken adferd eller holdninger. Det finnes konflikter som går seg helt fullstendig fast og hvor den ene part trekker den andre parts oppfatning av hva som er rett og galt og normalt og hva man skal sette ned foten for, helt utenfor det de fleste synes er greit. 
Den fullstendig asosiale og etterhvert kriminelle greia vi har sett i denne saken, tilsier vel både medavhengighet og et ganske desperat ønske om å dekke over og skjule - fordi fallhøyden er så stor, og worst case nettopp har vært det ville mediekjøret og skandalen vi ser nå.

Endret av pøbelsara
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, det er sikkert dritflaut at all møkka kommer frem.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...