Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stargaze skrev (3 minutter siden):

Det smarteste HM kan gjøre nå er å vise at han tar avstand fra det som ble dratt inn i Kongehuset for over 20 år siden. Skille seg, og vise at det faktisk er alt for Norge.

Slutte å beskytte, skjule og late som at alt er bra. De har visst om adferden hans siden tidlige skoledager, man har valgt å pakke ham inn i bomull.

Hvis ikke HM tar et tydelig standpunkt står monarkiet på gyngende grunn, særlig når denne saken når sin topp.

For øvrig godt at ikke alle mediehus er kjøpt og betalt og at sannheten kommer frem.

Synes synd på Kongeparet. Var nok ikke dette de forventet av en svigerdatter m fsmimie.

Enig. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
Skrevet

Man får de barna man fortjener. Mette Marit og Haakon har ikke gjort en veldig god jobb… Men det verste er at de forsørger en godt voksen mann så han bare kan fortsette sin destruktive ferd! 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Stargaze skrev (4 minutter siden):

Det smarteste HM kan gjøre nå er å vise at han tar avstand fra det som ble dratt inn i Kongehuset for over 20 år siden. Skille seg, og vise at det faktisk er alt for Norge.

Slutte å beskytte, skjule og late som at alt er bra. De har visst om adferden hans siden tidlige skoledager, man har valgt å pakke ham inn i bomull.

Hvis ikke HM tar et tydelig standpunkt står monarkiet på gyngende grunn, særlig når denne saken når sin topp.

For øvrig godt at ikke alle mediehus er kjøpt og betalt og at sannheten kommer frem.

Synes synd på Kongeparet. Var nok ikke dette de forventet av en svigerdatter m fsmimie.

Det skjer jo ikke med den tafatte gjengen som styrer det kongelig fortet i dag. Like greit, tenker jeg, så alle ser hvor totalt utdatert denne familien er i den rollen de er tildelt.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Ellie42 skrev (På 27.6.2025 den 13.40):

Ti år med voldtekter, flere henleggelser pga foreldelse.

Marius var altså i gang med seksuallovbrudd når han var 17-18 som nå henlegges pga alder på saken. Smak litt på den.

Åpent brev fra Hennes Kongelige Høyhet Kronprinsesse Mette-Marit i anledning Marius' 20-årsdag.

Skrevet tre år etter at Marius var i gang med seksuallovbrudd.

Norges neste dronning, dere.

Han har altså hatt en kriminell adferd i 10 år. Men ingenting har hent før nå.
Er det noe rart at han har trodd at han har vært untouchabel

Endret av Junijulia
  • Liker 18
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Det mest sørgelige er vel egentlig at flere publikasjoner fortsatt durer på med 'Stakkars kongefamilien' som topphistorie mens man ikke ofrer ofrene en tanke. 

Man kan mene mye om Se&Hør, men ingen kan fortelle meg at VG har vært redelige i dette. Først med 'anonym kompis av MBH' som vil 'balansere' MBHs sak (les diskreditere ofrene hans), og nå bare side opp og ned med hvor vanskelig dette er for MBH m\ familie.

Giæver, can you hear me?

Endret av Ellie42
  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 19
Skrevet
Stargaze skrev (27 minutter siden):

Synes synd på Kongeparet. Var nok ikke dette de forventet av en svigerdatter m familie.

Er Haakon gift med Marius Borg Høiby?

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Kvittre skrev (1 time siden):

Andre som utøver vold og må betale voldsoffererstatning blir satt i en gruve til og jobbe til hver krone er nedbetalt? 
Hvem som betaler de evt kommende voldskaterstatningene vet vi ikke, men det blir jo billigere for « skattebetalerne « om det går av apanasjen enn at staten betaler for det utenom.

Betalingen ble med andre ord "skattebetalerne" okke som, mener du? Apanasjen er egentlig "skattebetalernes" veldedighet til kongefamilien og staten blir akkurat det samme. Nei, dersom det blir snakk om erstatning, så skulle endelig den bortskjemte d..... måttet jobbe for hver eneste krone - sin første virkelige jobb, ikke sånn vennebekjentskapsjobbdill.

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet
Aricia skrev (2 minutter siden):

Er Haakon gift med Marius Borg Høiby?

Når du gifter deg med noen som allerede har ett barn så har du åpenlyst tatt dette barnet med inn i ekteskapet, eller mener du at stebarn står på sidelinjen når noen gifter seg og ikke er en del av familien? 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet

Slik jeg ser det, så står kronprinsparet i en umulig situasjon. De har innrømt å ha visst om «problemkompleksene» og nå kommer siktelsene for mange lovbrudd og da blir dette vanskelig. Samtidig må de støtte sønn/stesønn, noe annet er utenkelig. For en suppe. For et spetakkel det blir hvis dette skal opp for retten. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Istapp skrev (1 minutt siden):

Betalingen ble med andre ord "skattebetalerne" okke som, mener du? Apanasjen er egentlig "skattebetalernes" veldedighet til kongefamilien og staten blir akkurat det samme. Nei, dersom det blir snakk om erstatning, så skulle endelig den bortskjemte d..... måttet jobbe for hver eneste krone - sin første virkelige jobb, ikke sånn vennebekjentskapsjobbdill.

Ja, eller statens / felleskapets penger da. 

Hvem skal ansette han i denne jobben da, du? Får håpe han ikke må i fengsel da, kan bli vanskelig og kombinere med sin første virkelige jobb.  

• Liker 2
Skrevet (endret)
Stargaze skrev (45 minutter siden):

Synes synd på Kongeparet. Var nok ikke dette de forventet av en svigerdatter m familie.

Det ville vore veldig forhasta ta ut skilsmisse før det evt ligg ein dom. Eg er ueinig at skilsmisse er tingen. Korleis skal MM ha ansvar og Ikkje HM. Han har jo vore tilstede i MBH liv sidan han var liten. 

Kan være eg motseier meg litt 😅. Men eg tenkjer meir at de må ta tak og gjennopprette , bøte på ryktet sitt. Og når tida kjem kanskje HM blir konge aleine og MM blir "gemal".

Endret av oss-to
Skrevet
Kvittre skrev (1 minutt siden):

Ja, eller statens / felleskapets penger da. 

Hvem skal ansette han i denne jobben da, du? Får håpe han ikke må i fengsel da, kan bli vanskelig og kombinere med sin første virkelige jobb.  

Han skal prise seg lykkelig for at han ikke blir ansatt hos meg. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Istapp skrev (13 minutter siden):

Han skal prise seg lykkelig for at han ikke blir ansatt hos meg. 

Javel? Så hvor skal han prise seg lykkelig over og bli ansatt for og ha råd til eventuelle voldskadeerstatninger da,det er vel det som er spørsmålet? Realistisk sett er blir det vel med han som med andre arbeidsledige rusmisbrukere, om ikke foreldre punger ut. Altså staten eller staten. 

• Liker 1
Skrevet
MissLucy skrev (8 timer siden):

Var ikke skadeverket mot hun på Frogner?

I utgangspunktet  er det nevntskadeverk både hos hun på frogner og hos moren til nora. Men hvis saken  syår igjen med ett skadeverk, hil jeg anta det er hos frogner  kvinnen, siden  det også er ett av få tilfeller han har innrømmet

• Liker 2
Annonse
Skrevet
Istapp skrev (14 minutter siden):

HM egner seg overhode ikke alene eller med MM. Det bør være noen voksne folk tilstede i regjeringen, som faktisk har "baller nok" til å si; hit, men ikke lenger! Etter Harald og Sonja så bør det være stopp med monarkiet. Og del av kronprinsparets oppsparte millioner går direkte til erstatning til ofrene. 

Det er horribelt at vi alle, indirekte har bidratt økonomisk til dette kaoset over alle disse årene. 

Noen i regjeringen? Tror du noen i regjering med « baller nok» kan endre grunnloven med og si noe? 

nei, man kan ikke ta noen millioner av kronprinsparets oppsparte penger og gi til ofrene. Merkelig hvordan Marius i det ene øyeblikket skal bli behandlet likt som andre borgere, og i det neste øyeblikket få spesialbehandling. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (8 timer siden):

Får ikke lenker til Eldens uttalelser i VG, men ser at han uttaler på Hauklands vegne at det er den psykiske delen med jevnlige verbale krenkelser og kontroll som har vært verst for henne. Igjen; det er helt krise at domstolen vår ikke ser ut til å ta hensyn til den psykiske delen av krenkelser, vold og mishandling som ofte er det mest skadelige. Her er det visst bare å kjøre på i følge domstolen vår. Helt forferdelig. 

Litt av problemet ligger kanskje i hvordan det fungerer  rettslig. Slik jeg har forstått  det, er at når en blir mistenkt, så er det ikke nødvendigvis  den som er siktet som må vise sin uskyld, men at parteme iht fornermede som har bevis byrden. Så hvis man ikke har streke nok bevis, kan mannbli trodd,  men gjerningmannen blir ikke straffet. Evnt. Bevis burden ligger ikke på gjerningsmannen 

• Liker 3
Skrevet
Stargaze skrev (1 time siden):

Det syns jeg asbolutt han IKKE skal gjøre, og jeg syns det er helt feil på alle vis at noen foreslår at et mennekse skal skille seg fra noen de elsker fordi det er konflikt i rollen de er skal ha. 

Nå er ikke HM konge enda, men hadde det vært snakk om en president kunne han trukket seg, og kunne valgt en ny. Jeg regner med at det hadde skjedd hvis HM var president med tanke på både omdømme og sikkerheten. HM kan så klar abdisere når den tid kommer, men da legger han er svært tung bør på sin datter IA. 

Vi har ikke rebublikk, hvor vi velger de som skal representere oss. Vi har et monarki hvor statslederne blir født inn i rollen, enten de er egna eller ikke. Vi KAN avskaffe monarkeiet men det vil ta veldig mange år. Det vi ikke kan gjøre er å kreve at mennekser går fra de de elsker. Det er umenneskelig. 

Hele denne saken understreker på så mange punkter hvorfor vi må avskaffe monarkiet syns jeg, og det så fort som overhode mulig. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (15 minutter siden):

Litt av problemet ligger kanskje i hvordan det fungerer  rettslig. Slik jeg har forstått  det, er at når en blir mistenkt, så er det ikke nødvendigvis  den som er siktet som må vise sin uskyld, men at parteme iht fornermede som har bevis byrden. Så hvis man ikke har streke nok bevis, kan mannbli trodd,  men gjerningmannen blir ikke straffet. Evnt. Bevis burden ligger ikke på gjerningsmannen 

I straffesaker er det påtalemyndigheten, altså staten, som har bevisbyrden. Dvs den tiltalte skal ikke bevise uskyld - det er påtalemyndigheten som skal bevise skyld. Fornærmede er ikke part i saken.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
pop up bruker skrev (3 minutter siden):

Det syns jeg asbolutt han IKKE skal gjøre, og jeg syns det er helt feil på alle vis at noen foreslår at et mennekse skal skille seg fra noen de elsker fordi det er konflikt i rollen de er skal ha. 

Nå er ikke HM konge enda, men hadde det vært snakk om en president kunne han trukket seg, og kunne valgt en ny. Jeg regner med at det hadde skjedd hvis HM var president med tanke på både omdømme og sikkerheten. HM kan så klar abdisere når den tid kommer, men da legger han er svært tung bør på sin datter IA. 

Vi har ikke rebublikk, hvor vi velger de som skal representere oss. Vi har et monarki hvor statslederne blir født inn i rollen, enten de er egna eller ikke. Vi KAN avskaffe monarkeiet men det vil ta veldig mange år. Det vi ikke kan gjøre er å kreve at mennekser går fra de de elsker. Det er umenneskelig. 

Hele denne saken understreker på så mange punkter hvorfor vi må avskaffe monarkiet syns jeg, og det så fort som overhode mulig. 

Enig! Hva skulle uansett en skilsmisse gjøre fra eller til? Det er høyst usannsynlig at det hadde gjort mer godt enn vondt, spesielt for de involverte. Det er jo ikke kjærligheten mellom MM og HM dette går på. Det er heller monarkiet man må diskutere her.

Endret av PusheenPusheen
Korrigering
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...