Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ellie42 skrev (13 minutter siden):

Det spørs hva du spør om.

Ble gjentagelsesfaren for narkotikakriminalitet fra MBHs nettverk økt med at de hadde 'forebyggende samtale' med MBH? Ja. Folkene MBH kjenner hadde da tid til å gjemme spor, dumpe bevis og brenne tråder som de anså at org. krim hadde fatt i pga. MBH.

Ble gjentagelsesfaren økt med at MBH tydeligvis kan voldta, bryte besøksforbud, true folk, lage videoer hvor han simulerer vold og begå nye lovbrudd om og om igjen uten at han settes i varetekt på lik linje med andre seriesiktede voldtektsmenn? Ja. Nye lovbrudd er det flust av siden han først ble siktet.

Bør MBH varetektsfengsles, både med tanke på at han får lov til å bo innenfor sikkerhetsbobla på Skaugum, og flere og flere ofre avdekkes selv innenfor Skaugums murer mens han drar på kosetur med tunge hvitvaskingskriminelle med dirkete linker til tunge gjengmiljøer som dreper folk både her til lands og i andre land? Ja.

Passer dette seg for MM og HM? Absolutt ikke. De skydder en seriekriminell sikkerhetsrisiko ut av en annen verden.

Hvor mange ofre for voldtekt fra gutten med åpent blikk tenker man skal være nok før man setter ned foten og tenker på risikoen dette har for hans foreldre og familie? Vi legger et tyvetalls millioner på bordet for deres sikkerhet i året, men dette virker jo helt tafatt når de selv inviterer og underholder kriminaliteten på eget gods etter de er presentert med bevis om MBHs bekjente.

I bakvendtland, der hvor alt går an. Bare man er sønn av MM.

Utgangspunktet var at politiet ikke begjærer varetektsfengsling I nåværende sak FORDI de skal spane for narkolovbrudd. Jeg ser ikke hva dette har med mitt innspill til det å gjøre.

• Liker 1
Skrevet
Ellie42 skrev (1 time siden):

Man blir jo litt redd når det blir stille, etterfulgt av masse glad-agurk-nytt greier fra slottet.

Hva blir det neste? Hvor mange offer må vi opp i før man vurderer ny varetekt? 20? Må MBH slå Kopseng i antall ofre før han settes inn på lik linje med andre siktede serieovergripere?

Ja , den sjarm- offensiven med en stadig mer smilende MM ( som ikke ser ut til å ha en eneste bekymring i livet ) i tillegg til masse kose- reportasjer med blant annet IA sittende på kne og prate med små barn …osv…er ganske voldsom nå .

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Herlighet, å møte opp og smile og snakke med folk om det de driver med er nøyaktig det samme medlemmene i kongefamilien alltid har gjort.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Herlighet, å møte opp og smile og snakke med folk om det de driver med er nøyaktig det samme medlemmene i kongefamilien alltid har gjort.

Ja. Hvis de ikke smiler og er blide, er det galt, for de skal jo huske at familien bør sympatisere med ofrene til MBH, men er de for stive og formelle er det heller ikke greit, for det er nok ikke representativt nok; ikke nok innsats for lønna de får. Kritikk må de få, uansett. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (14 minutter siden):

Ja. Hvis de ikke smiler og er blide, er det galt, for de skal jo huske at familien bør sympatisere med ofrene til MBH, men er de for stive og formelle er det heller ikke greit, for det er nok ikke representativt nok; ikke nok innsats for lønna de får. Kritikk må de få, uansett. 

Kritikk for å huse og lønne en serie-siktet forbryter? Helt klart.

Kritikk for å se en annen vei når folk har fortalt dem og villet vise dem bevis på MBHs vold? Helt klart!

Kritikk for å fronte kvinnerettigheter mens man huser og lønner en til nå 7(?) ganger siktet voldtektsmann, 3 ganger siktet voldsmann, og en som konstant tillegger nye siktelser? Det skulle bare mangle.

Til og med de gamle tantene på kafeen hvor datteren min jobber er enige om at dette har gått alt for langt. Bjørnetjenestene er stikk i strid med alle råd, praktisk erfaring og gjeldene forskning på hva som stopper denne galskapen. Men man må ikke kritisere. Fysjamei! 

Familien har altså penger i milliardklassen, men man skal på død og liv ha han innenfor murene hvor Gardister på 18 avtjener førstegangstjenesten sin, selv om fyren sørgelig nok snart er 30, som sikkert er under tallet brudd på besøksforbud denne tullingen har utført ETTER han ble satt i varetekt. 

Om MM og HM smiler, griner eller ler gir jeg beng i, handling er et språk i seg selv, og handlingen så langt er at man gjør akkurat det samme og forventer noe annet en vold, voldtekt, trusler og lovbrudd ispedd ferier med seriekriminelle. Altså definisjonen på galskap. 

Man høster som man sår. Glad jeg ikke er gardist som må passe på gutten med åpent blikk mens han bedriver alskens lyssky aktiviteter og tuller med å kjøre ned folk på samme adresse. 

Endret av Ellie42
  • Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet
Hekken skrev (1 time siden):

Ja , den sjarm- offensiven med en stadig mer smilende MM ( som ikke ser ut til å ha en eneste bekymring i livet ) i tillegg til masse kose- reportasjer med blant annet IA sittende på kne og prate med små barn …osv…er ganske voldsom nå .

Nei, den er ikke voldsom nå, og tar på ingen måte bort fokuset fra siktede. Siktede har mange tusen oppslag bak seg, etterforskes for stadig nye forhold og har en forestående slutning og mest sannsynlig rettssak, så det er ingen fare. Dessuten har det jo lenge vært løftet fra flere her et ønske om å se jobbaktivitet ikke bare hos ham selv, men hos hans nærmeste. Når det så dekkes, er det som det alltid har vært dekket, i tillegg som etterlyst. Smil er en del av jobben, for dere som lurer på det.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Nei, den er ikke voldsom nå, og tar på ingen måte bort fokuset fra siktede. Siktede har mange tusen oppslag bak seg, etterforskes for stadig nye forhold og har en forestående slutning og mest sannsynlig rettssak, så det er ingen fare. Dessuten har det jo lenge vært løftet fra flere her et ønske om å se jobbaktivitet ikke bare hos ham selv, men hos hans nærmeste. Når det så dekkes, er det som det alltid har vært dekket, i tillegg som etterlyst. Smil er en del av jobben, for dere som lurer på det.

Ja, at de to søsknene skal utsettes for kritikk og sjikane, skjønner jeg ikke at noen synes er innafor. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (10 minutter siden):

Ja, at de to søsknene skal utsettes for kritikk og sjikane, skjønner jeg ikke at noen synes er innafor. 

De to søskene er jo uinteressante sånn sett. De har ikke noe med noe å gjøre, og var jo dessuten ganske små da MBHs utagering startet. Det som er interessant synes jeg, er jo hans mor og stefar og hvordan de har håndtert/ikke håndtert situasjonen. Men IA og SM har selvsagt ikke noe med dette å gjøre og at de skal få gjøre jobben sin uten sjikane og ubegrunnet kritikk, er jeg enig i. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

Jeg er spent på hvordan MBH og forsvarerne hans forklarer handlingene. Så lenge de er filmet er det ikke så lett å ro unna. Kan han komme til å si at de alle frivillig tok GHB el lign men hadde sagt seg villig til å delta på film mens han drev med hva enn man kaller sex-handlingene sine?

Endret av Nettrollet
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Nettrollet skrev (47 minutter siden):

Jeg er spent på hvordan MBH og forsvarerne hans forklarer handlingene. Så lenge de er filmet er det ikke så lett å ro unna. Kan han komme til å si at de alle frivillig tok GHB el lign men hadde sagt seg villig til å delta på film mens han drev med hva enn man kaller sex-handlingene sine?

Jeg kan ikke forstå annet enn at MM og HM må avhøres da de gjennom mange år har vært vitne til hans «eskapader»

og i tillegg støttet han 

Sosial status, eller hva man nå skal kalle det , bør ikke spille inn her…

Endret av Hekken
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Nettrollet skrev (47 minutter siden):

Dette lurer jeg på også. Han må vel påstå de ikke er bortevekk isåfall.  Alt annet er jo uansett  voldtekt. 

Skrevet
Hekken skrev (12 minutter siden):

Jeg kan ikke forstå annet enn at MM og HM må avhøres da de gjennom mange år har vært vitne til hans «eskapader»

og i tillegg støttet han 

De visste nok ikke om overgrepene, selvom de visste han likte piker, vin og sang (og masse brus opp i nesa;)

• Liker 4
Skrevet
Hekken skrev (11 minutter siden):

Foreldre er ikke pliktig og oftest ikke ønskelig som vitne i rettsaker. Evnt er de vitner som ikke blir lagt stor vekt på, med mindre det er superviktig opp mot  andre bevis. Et teama som har vært tatt opp mange ganger tidligere,  en lov som stammer fra flere 100år bakover i tid. Og en lov  som gjelder  alle , også kronprinsparet. 

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

Foreldre er ikke pliktig og oftest ikke ønskelig som vitne i rettsaker. Evnt er de vitner som ikke blir lagt stor vekt på, med mindre det er superviktig opp mot  andre bevis. Et teama som har vært tatt opp mange ganger tidligere,  en lov som stammer fra flere 100år bakover i tid. Og en lov  som gjelder  alle , også kronprinsparet. 

Vel, da sier vi det sånn ; MM og Morten Borg kan ikke avhøres , men det kan vel HM….?

Han har vel ikke adoptert drittsekken?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hekken skrev (1 minutt siden):

Vel, da sier vi det sånn ; MM og Morten Borg kan ikke avhøres , men det kan vel HM….?

Nei, steforeldre er også omfattet av fritaket. Naturlig nok.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Hekken skrev (8 minutter siden):

HM er vel foresatt/stefar. Vil tro de samme reglene gjelder for ham som for MM og far. Og ikke minst, han er kronprins. Han svarer vel kun til kongen, om det skulle stå på det.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Hekken skrev (2 timer siden):

Nei, han er også nær omsorgsperson. I tillegg  ville han aldri blitt innkalt som vitne basert alene på at han er kronprins også

Endret av Krokenguri
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Nei, han er også nær omsorgsperson. I tillegg  ville han aldri blitt innkalt som vitne basert alene på at han er kronprins også

Ein får håpe saka står sterkt på eigene bevis. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
oss-to skrev (23 minutter siden):

Ein får håpe saka står sterkt på eigene bevis. 

Det tviler jeg egentlig  ikke på.  Skal vel godt gjøres  å tro at alle disse tilfellene  er frivillig.  I utgangspunktet  kun en som har sagt det var ok. 

Skrevet

Jeg tipper det er helt andre vitner enn foreldrene som har mye bedre oversikt over ulovlige handlinger 

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...