Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Freydis skrev (5 minutter siden):

Nå vet vi alle at det er han som må ta ansvar for sine handlinger - selvsagt - men den ene feilen rettferdiggjør ikke den andre. 
Hvorfor blander du min sønn inn i dette? Ikke rart at folk ikke vil dele egne erfaringer når man hele tiden få slikt i ansiktet. 

Det er litt mer enn rusmisbruk som ligger bak her - du har kanskje ikke fått med deg det?

Det er vel i rettferdighetens navn deg selv, deg selv og deg selv som regelmessig blander din sønn inn i denne debatten.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MissLucy skrev (2 minutter siden):

Det er vel i rettferdighetens navn deg selv, deg selv og deg selv som regelmessig blander din sønn inn i denne debatten.

Du har ikke fått med deg at det ikke er lov med personangrep her?

Gå tilbake så ser du at jeg har beklaget at jeg har skrevet om mine erfaringer med rusmisbruk og sagt at jeg aldri kommer til å skrive mer om det. 

• Liker 2
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (Akkurat nå):

Gå tilbake så ser du at jeg har beklaget at jeg har skrevet om mine erfaringer med rusmisbruk og sagt at jeg aldri kommer til å skrive mer om det. 

Jeg har ikke angrepet deg. Jeg peker bare på det faktum at det er du selv som har dratt din sønn inn i denne debatten.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke angrepet deg. Jeg peker bare på det faktum at det er du selv som har dratt din sønn inn i denne debatten.

Jeg har delt mine erfaringer som mor til en rusmisbruker. 
Og jeg har slettet det igjen og skrevet beklagelse til alle dere som tok dere nær av det. 
Den saken er avsluttet og blir ikke mer kommentert. 
Send meg en PM dersom du lurer på noe om dette. 

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (5 minutter siden):

Kanskje MM også angrer på handlinger og uttalelser knyttet til sin sønn..

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (Akkurat nå):

Jeg har delt mine erfaringer som mor til en rusmisbruker. 
Og jeg har slettet det igjen og skrevet beklagelse til alle dere som tok dere nær av det. 
Den saken er avsluttet og blir ikke mer kommentert. 
Send meg en PM dersom du lurer på noe om dette. 

Nå er det ikke slik at sletting av innlegg sletter lesernes hukommelse, så jeg lurer ikke på noe som helst om din sønn. Jeg synes bare det var litt spesielt å anklage andre for å blande inn din sønn. Pot og kettle og sånn, vet du.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Det gjør alle mødre. 

Og jeg velger å tro at MM er tøff nok til å tåle kritikk. Hun har sagt at hun står godt i kritikken.

Hva med deg? Har du aldri fått kritikke eller negative bemerkninger i din jobb?
Det er noe alle gjør og det er sånn vi utvikler oss til bedre mennesker. 

Endret av Freydis
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (2 minutter siden):

Det gjør alle mødre. 

Og jeg velger å tro at MM er tøff nok til å tåle kritikk. Hun har sagt at hun står godt i kritikken.

Flaks for alle andre som ikke var så dumme å skrive et åpent brev til pressen en gang for mange år siden da. For da fortjener man tydeligvis å steke i sitt eget fett for resten av livet.

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (Akkurat nå):

Flaks for alle andre som ikke var så dumme å skrive et åpent brev til pressen en gang for mange år siden da. For da fortjener man tydeligvis å steke i sitt eget fett for resten av livet.

Ja, visse ting blir liggende for alltid. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Kanskje…  vanskelig å gjøre annet enn å spekulere om akkurat det

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (2 minutter siden):

Ja, visse ting blir liggende for alltid. 

Skulle tro at bedre mennesker gjorde at man hadde litt mer sympati med andre mødre i krevende situasjoner. Ikke motsatt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (2 minutter siden):

Det blir litt som en tatovering. Lurt å tenke nøye igjennom hva man gjør, for det er vanskelig å ta tilbake et trusselbrev stilet til hele nasjonen, distribuert via hjemmesiden til det kongelige hoff. Noen ganger bør man kanskje ta seg en lang rusletur i skogen før man lar sine uregulerte følelser løpe av sted med en. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (4 minutter siden):

Skulle tro at bedre mennesker gjorde at man hadde litt mer sympati med andre mødre i krevende situasjoner. Ikke motsatt.

Unnskyld meg. Kronprinsfamilien er en del av kongehuset. Er du klar over hvor mange rådgivere de har rundt seg til enhver tid?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TigerK skrev (1 time siden):

Det er overraskende mange som utelukker at fler enn Marius kan ha gjort noe feil her. Bare fordi Marius har brutt loven betyr ikke at andre i familien er lovlydige som lam. 

Allerede flere år før denne saken sprakk har det gått rykter. Om rusmisbruk laaaaangt over «normal» rusbruk, hvis det er mulig å si det. Det har gått rykter om vold, om at han er et «dra-til-tryne» som i liten grad tar ansvar for seg selv og sine handlinger. Det har også gått rykter om voldtekt. Alt dette visste pressen (og halve utelivs-Oslo), men det manglet håndfaste bevis. De bevisene renner inn, og rykter blir til fakta. 
Det har også gått andre rykter (Noe Oddvar Stenstrøm også har hintet om), og hvis DE viser seg å være sanne, på samme måte…. 🤯 

Så det kan være en god ide og ikke være for bastant, hverken i den ene eller andre retningen før alle fakta er på bordet.

Hvis det er som du sier at flere har visst. Da melder spørsmålet seg.
Er det noen som kunne forhindret at det gikk så langt at liv og helse ble satt i fare? Skremmende at det måtte gå så langt før noen tilslutt reagerte. Kudos til venninnen til det siste offeret som kontaktet politiet.

Endret av Junijulia
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (2 minutter siden):

Det blir litt som en tatovering. Lurt å tenke nøye igjennom hva man gjør, for det er vanskelig å ta tilbake et trusselbrev stilet til hele nasjonen, distribuert via hjemmesiden til det kongelige hoff. Noen ganger bør man kanskje ta seg en lang rusletur i skogen før man lar sine uregulerte følelser løpe av sted med en. 

Det er helt sant. Det er som når man blir irritert på sjefen - det lønner seg å høre på andre og telle til 10 før man skjeller vedkommende ut. 
Dagen etter er alt mye bedre igjen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (1 minutt siden):

Unnskyld meg. Kronprinsfamilien er en del av kongehuset. Er du klar over hvor mange rådgivere de har rundt seg til enhver tid?

Hva har det med medmenneskelighet og empati å gjøre? De er like mye foreldre som andre, og det sies at mødre aldri har det bedre enn barnet sitt. Sliter noen som står en nær, så sliter hele familien. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Junijulia skrev (14 minutter siden):

Hvis det er som du sier at flere har visst. Da melder spørsmålet seg.
Er det noen som kunne forhindret at det gikk så langt at liv og helse ble satt i fare. Skremmende at det måtte gå så langt før noen tilslutt reagerte. Kudos til venninnen til det siste offeret som kontaktet politiet.

Det er en kjensgjerning at det er vanskelig for voldtektsofre å både stå fram og å anmelde overgrep. Det samme gjelder for mishandling og vold i nære relasjoner. Og vanligvis er gjerningsmannen en eller annen gjennomsnittsmann som ikke er kjent utover sitt eget nabolag og vennekrets. Selv da blir offeret mistrodd, latterliggjort og «shamet». Kan du tenke deg, som ung kvinne, å rette anklager mot den eldste sønnen i Norges mektigste familie? Da skal du jammen være tøff!

Endret av TigerK
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (1 minutt siden):

Hva har det med medmenneskelighet og empati å gjøre? De er like mye foreldre som andre, og det sies at mødre aldri har det bedre enn barnet sitt. Sliter noen som står en nær, så sliter hele familien. 

Det gjelder alle. Er det sånn at man faktisk ikke kan rette kritikk mot noen fordi de står i en vanskelig situasjon? Eller gjelder det bvare mødre?

Ungene våre kommer vi til å bekymre oss for så lenge vi lever. Det betyr ikke at vi er fredet for all kritikk for resten av livet. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (13 minutter siden):

Hva slags brev snakker dere om egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...