Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

TigerK skrev (5 timer siden):

Usikker på hvem som insinuerer hva.

Politiet oppførte ikke hendelsen i sine logger. Det er fakta. At det ikke sto i loggen, gjorde at pressen (og derfor heller ikke offentligheten) hadde tilgang til denne informasjonen. Det er fakta. Noen i politiet lekket saken til media. Det er fakta.  Marius hadde blitt anmeldt før, og dette var ikke offentlig kjent. Dette er fakta. Offentligheten fikk kjennskap til MBH lovbrudd som direkte konsekvens av at saken ble lekket til media. Dette er fakta. 

Jeg tror vi snakker litt forbi hverandre her. Det er dokumentasjon i interne system av saker, og så er det dokumentasjon i den såkalte politiloggen som er «åpen». At hendelsen ikke har vært synlig i den offentlige politiloggen betyr ikke at politiet har latt være å loggføre/dokumentere hendelsen på normal måte i sitt «journalsystem». Jeg er altså enig i at det er problematisk at man unntar hendelser som angår kjente personer fra den offentlige loggen. Jeg er også enig i at det må ettergås hva som egentlig har skjedd her mtp varsling av slottet og MM. Og det er åpenbart ting som ikke er gjort slik det bør gjøres mtp «likhet for loven». Jeg påpeker bare at det ville vært et annet nivå av forskjellsbehandling og «korrupsjon» dersom politiet hadde latt være å dokumentere saken i interne system i tillegg, altså latt som om ingenting hadde skjedd og sendt offeret på dør uten å starte etterforskning eller pågripe MBH. 
Håper det var oppklarende. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (3 timer siden):

MBH-saken er med på å "røyke ut" ganske forferdelige holdninger vi tydeligvis har i samfunnet fortsatt. Det er så fordømmende og vemmelig at man knapt tror det. Ikke bare her i tråden, men jeg ser det andre steder også. "Sånn type jenter", "nå fikk de sine 5 minutter i rampelyset" "klikkhorer", "oppsøkt det selv", "hun er for gammel til" osv. 

Veldig skremmende faktisk. 

Det blir veldig tydelig hvorfor veldig mange som er utsatt for voldtekt/vold i nære relasjoner velger å ikke anmelde her i landet. Dette er det man ofte møter. De aller fleste sakene blir uansett henglagt, og offeret sitter igjen med en ennå mer fillete psyke og en ødelagt tillit i tillegg. 

At dette er "bra nok" for noen som helst er urovekkende. Vi kan ikke ha det sånn!  

Denne saken+Ingebrigsten-saken har virkelig fått røyka ut hvor kort vi egentlig har kommet i dette landet, både på kunnskap og holdninger/fordommer, når det gjelder vold i nære relasjoner og voldtekt. Særlig hva gjelder offerklandring, herregud som jeg skjemmes over mange av mine medborgere… Kudos til damene i denne saken, og kudos til mennene (+siste søsken) i Ingebrigtsen saken som står i dette og er med på å vise hvor lang vei vi har igjen å gå, og også å bidra til at det blir fokus på mer kunnskap om vold i nære relasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 time siden):

Ikke sett den, men han beskrives som en av Sveriges verste voldtektsmenn hvor materialet var grufullt?

Og dette er IKKE en minimering av Marius sine handlinger - men - det er en grunn til at strafferammer og publisering i pressen følger retningslinjer på offentliggjøring osv.

Jeg kunne ikke utfra omtalene se at dette var to sammenliknbare caser. 

Nei, du kan ikke uttale deg om dette. Vi aner ikke omfanget av bevismaterialet som politiet sitter på, men det dreier seg om filmer og bilder av utallige kvinner begått mens de er bevisstløse - ute av stand til å gjøre motstand. Tenk om det var deg som var på en av filmene.

Hva har han gjort med disse filmene? Har har delt med venner? Det er faktisk svært grovt. Vi vet heller ikke om han faktisk har dopet ned kvinnene før han foretok noe med de. 

Han har hatt en makt over kvinner i form av sin rolle i kongefamilien. Uten den hadde han neppe kommet inn under huden på så mange kvinner. 

Endret av Freydis
rettet til kongefamilien
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (19 timer siden):

Ja skjønner, men da må hun vel ha visst at hun har blitt dopet ned ? 

For det første vet vi ikke om hun har blitt dopet ned. Hun kan ha dopet seg selv. Eller bare drukket.  Det er fullt mulig og slokne helt og sove tungt med inntak av mye alkohol, og også med dop. 
tror hvis hun har festet hardt og slukna, våkna dagen etter etter tung søvn ved siden av en mann hun  i utgangspunktet stoler på / kjenner så tenker man ikke « jeg har blitt dopa». Han kan ha putta noe sløvende i drinken hennes, men det vet hun sikkert ikke selv og det blir også vanskelig og bevise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...