Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Men:

Linni Meister.

Enkelte steder henvises det til at Marius tok intime bilder mens hun ikke var samtykkekompetent. 

Vet noen om hvilke elementer overgrepet innebar? Er det gjengitt noe sted? 

Nei, men han er visstnok flink til å klaske snurrebassen i ansiktet på "sovende" kvinner.  

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er egentlig casen her? Hvorfor er det så mange damer som har vært bevistløs rundt denne mannen? 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
kalini skrev (10 minutter siden):

Hva er egentlig casen her? Hvorfor er det så mange damer som har vært bevistløs rundt denne mannen? 

Trolig fordi han vet å utnytte sin posisjon som flere dessverre finner tiltrekkende. Vi får håpe at det ikke er andre grunner, det ville jo være å spekulere... Det er uansett en skam at denne mannen har fått fare rundt som han har gjort, jeg håper oppvasken inkluderer oppvask av de rundt ham som har medvirket til at dette har dratt ut i årevis!

Endret av Momma
  • Liker 17
  • Hjerte 1
Skrevet

Doper han ned kvinnene? 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Hun skrev at det gjaldt både andre og seg selv.

At de «stilte for høye krav» til Marius? At dette gjaldt seg selv var vel neppe årsaken til at hun valgte å skrive og dele dette brevet med hele den norske befolkningen.

- Når var det hun la ut brevet?

- Og når skjedde det angivelige seksuelle overgrepet han selv utøver og filmer? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Freydis skrev (3 timer siden):

Mye kan lese i MM sitt åpne brev til pressen ifm hans 20-årsdag:

https://www.nettavisen.no/kjendis/mette-marits-apne-brev-til-marius-pa-20-arsdagen/s/5-95-2083628

Der skriver hun bla:

De fleste av oss leser vel litt "mellom linjene" her?

Dette er jo rene fasiten på spekulasjoner og ryktespredning. "Lesing mellom linjene" slik at det passer inn i eget narrativ.

Fra Store Norske Leksikon. Dokumentasjon = å føre bevis, særlig ved hjelp av dokumenter. Det betyr også å gi belegg eller dokumentasjon.

Å lese mellom linjene i et åpent brev fra MM er fjernt fra å dokumentere påstandene om MBH.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Miomino skrev (Akkurat nå):

Dette er jo rene fasiten på spekulasjoner og ryktespredning. "Lesing mellom linjene" slik at det passer inn i eget narrativ.

Fra Store Norske Leksikon. Dokumentasjon = å føre bevis, særlig ved hjelp av dokumenter. Det betyr også å gi belegg eller dokumentasjon.

Å lese mellom linjene i et åpent brev fra MM er fjernt fra å dokumentere påstandene om MBH.

Tror vel ikke vedkommende du siterer mente at det å lese mellom linjene var å dokumentere påstanden om MBH? Sloss du med vindmøller ? 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Kan man begynne å tenke seg at alle disse voldtektene tilsammen kan bli straffet lik dommen mot Julio Kopseng? 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
Agatha skrev (1 minutt siden):

Kan man begynne å tenke seg at alle disse voldtektene tilsammen kan bli straffet lik dommen mot Julio Kopseng? 

Hadde han vært den vanlige mann i gata, kunne jeg turt å tenke sånn. Siden han er sønn av vår fremtidige dronning, tror jeg mye kommer til å renne ut i sanden.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Raven.Writingdesk skrev (12 minutter siden):

Tror vel ikke vedkommende du siterer mente at det å lese mellom linjene var å dokumentere påstanden om MBH? Sloss du med vindmøller ? 

Sloss du mot vindmøller? 👇👇

Min kommentar.....

Miomino skrev (4 timer siden):

Det uthevede er spekulasjoner og ryktespredning. Eller kan du kanskje dokumentere din påstand?

Vedkommendes svar til min kommentar.

Ingenting i dette brevet underbygger påstandene som ble satt frem om MBH. 

Men om "du leser mellom linjene" finner du tydeligvis dokumentasjon. Ifølge brukeren jeg siterte.

👇👇

Freydis skrev (4 timer siden):

Mye kan lese i MM sitt åpne brev til pressen ifm hans 20-årsdag:

https://www.nettavisen.no/kjendis/mette-marits-apne-brev-til-marius-pa-20-arsdagen/s/5-95-2083628

Der skriver hun bla:

De fleste av oss leser vel litt "mellom linjene" her?

Endret av Miomino
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Agatha skrev (3 minutter siden):

Har tenkt på det samme.

De er av samme ulla, voldelige serievoldteksmenn som utgjør en fare for samfunnet. 

Så får vi se om det er likhet for loven.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Frøken fjong skrev (20 minutter siden):

Doper han ned kvinnene? 

Vet ikke. Ikke kommet frem noe rundt det  som jeg har sett. Mulig det er noe av det han blir etterforsket for. 

Iht siktelse er isåfall det strengere , dersom det viser seg at han har dopet de ned, for disse handlingene. Tenker  det også  kan være vrient å evnt avdekke. Om de ikke finner noe som bekrefter det skriftlig digitalt,  eller finnes vitner som vet han evnt har gjort det. Spesielt om de bruker slike rusmidler selv. 

Det er uansett alvorlig å ta for seg på andre som ikke er våkne. Uavhengig om de har ruset seg selv eller  ikke. Så det formilder ingenting,  men evnt øker strafferammen,  dersom han har ruset de ned, ved feks å putte ting i drinkene deres etc. Men pr, nå er det ikke kjent om han har gjort det

• Liker 1
Skrevet
Frøken fjong skrev (31 minutter siden):

Doper han ned kvinnene? 

Det er jo veldig nærliggende å anta det. Ettersom han opptrer i et miljø der mange er vant til å ruse seg på ulike midler, så er det jo vanskelig å se for seg andre forklaringer på at damene svimer av mens lille- M rigger seg til.med overgrep og filming. Er jo ikke akkurat sånn at han er kjent for å være avholdsmann selv, så om det er vanlig festing så burde han vel ligget og sovet selv.

Nei, her tegner det seg et stygt bilde av en forvent, farlig mann.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Annonse
Skrevet
Agatha skrev (11 minutter siden):

Litt usikker,  for han bedrev vel også trusler etc. 

Der var det vel vold mot en samboer og 20 voldtekter og adferd. 

Så ikke helt umulig.  Om han får mer enn 6 år, tror jeg evnt kommer an på et helhetsbilde iht adferd, risiko for gjentagelser etc. Og  der vil jeg jo anta at flere punkter kan chekes av , muligens 

Siden han bla bryter besøk og kontaktforbud bla. Så gir ikke det noe intrykk for meg iallefall at  han ikke er istand til gjentagelser. Men dette blir en vurdering for retten. Så i utgangspunktet nå, antar jeg mellom 3 og 6år. Og store muligheter for mer. 

Strengeste straff for voldtekter er ikke vanlig,  slik Kopseng  fikk. 

• Liker 1
Gjest Freydis
Skrevet
Miomino skrev (35 minutter siden):

Hvordan forstår du disse setningen i hennes brev da?

Skrevet
AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Men:

Linni Meister.

Enkelte steder henvises det til at Marius tok intime bilder mens hun ikke var samtykkekompetent. 

Vet noen om hvilke elementer overgrepet innebar? Er det gjengitt noe sted? 

Dette vil jeg oppfordre alle til å la være å svare på, av hensyn til den fornærmede.

Viser til VGs redaksjonelle vurdering i omtalen av saken: https://www.vg.no/rampelys/i/eMR6a4/linni-meister-avhoert-i-borg-hoeiby-saken

Sitat

VG har ikke gått i detalj om de påståtte hendelsene og er tydelige på at saken fortsatt er under etterforskning. Dette er i tråd med pressens etiske regelverk, som understreker viktigheten av varsomhet i omtalen av saker på et tidlig stadium av en etterforskning, og når de involverer påstander om straffbare forhold som ennå ikke er prøvd i retten.

Mediene har en viktig rolle i å informere offentligheten om slike saker, samtidig som de må balansere dette mot hensynet til de involverte.

Jeg synes det er ille å aktivt fiske etter detaljer i en offentlig diskusjon om dette temaet (og jeg er for øvrig også uenig i VGs avgjørelse om å identifisere den nevnte kvinnen som fornærmet i saken).

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
Aricia skrev (7 minutter siden):

Dette vil jeg oppfordre alle til å la være å svare på, av hensyn til den fornærmede.

Viser til VGs redaksjonelle vurdering i omtalen av saken: https://www.vg.no/rampelys/i/eMR6a4/linni-meister-avhoert-i-borg-hoeiby-saken

Jeg synes det er ille å aktivt fiske etter detaljer i en offentlig diskusjon om dette temaet (og jeg er for øvrig også uenig i VGs avgjørelse om å identifisere den nevnte kvinnen som fornærmet i saken).

Jeg etterspør OFFENTLIGE KILDER I MEDIA, ikke ryktespredning.

• Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Jeg etterspør OFFENTLIGE KILDER I MEDIA, ikke ryktespredning.

Og jeg presiserte det presseetisk problematiske ved forespørselen din.

• Liker 5
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...