Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner en som var i rusbehandling og som ingen måte hadde så utagerende adferd som Marius. Hun var innlagt i 6 måneder og gikk i etterbehandling (samtaler og gruppe) i 3 år. Da var det rom for varig endring. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TigerK skrev (19 minutter siden):

Kvinnen som varslet er en helt, enig i det. Men det «varslet» ble forsøkt skjult, ved at det ikke ble oppført noe i politiets logger. «Noen» lakk saken til Se&Hør (kanskje andre medier også), Se&Hør valgte å skrive om den, også begynte snøballen å rulle. Hadde ikke saken blitt lekket, hadde denne episoden slått følge med kokain beslaget, med varsler om vold fra tidligere kjæreste, med anmeldelse for å nesten ha kjørt ned en gardist, og gudene vet hva, som vi enda ikke vet. Takket være Se&Hør ble det plutselig mye vanskeligere å skjule lovbruddene hans. Og takk for det!!  

Spot on. 👏👏

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (24 minutter siden):

Kvinnen som varslet er en helt, enig i det. Men det «varslet» ble forsøkt skjult, ved at det ikke ble oppført noe i politiets logger. «Noen» lakk saken til Se&Hør (kanskje andre medier også), Se&Hør valgte å skrive om den, også begynte snøballen å rulle. Hadde ikke saken blitt lekket, hadde denne episoden slått følge med kokain beslaget, med varsler om vold fra tidligere kjæreste, med anmeldelse for å nesten ha kjørt ned en gardist, og gudene vet hva, som vi enda ikke vet. Takket være Se&Hør ble det plutselig mye vanskeligere å skjule lovbruddene hans. Og takk for det!!  

Politiet gir NRK innsyn i oppdragsloggen: Dette er tidslinjen i Marius Borg Høiby-saken – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet https://search.app/RmhVSHdTgJCM6rLM8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken fjong skrev (16 minutter siden):

Synes Se&hør fortjener pris for å ha avdekket alvorlige og ulovlige forhold som har pågått over år. Mange har visst, uten at pressen har hatt lov til å skrive om saker, pga et kongehus (en kronprinsesse) som ville beskytte en overgriper (en sønn). Trolig har Se&Hør bidratt til å forhindre nye alvorlige hendelser og overgrep. Det burde hedres. 

Se og hør skal på Studio 2 i morgen på P2 og snakke om hvorfor de mener krtikk av kongehuset er viktig, eller noe i den duren der. Husker ordrett hva det var. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken fjong skrev (17 minutter siden):

Synes Se&hør fortjener pris for å ha avdekket alvorlige og ulovlige forhold som har pågått over år. Mange har visst, uten at pressen har hatt lov til å skrive om saker, pga et kongehus (en kronprinsesse) som ville beskytte en overgriper (en sønn). Trolig har Se&Hør bidratt til å forhindre nye alvorlige hendelser og overgrep. Det burde hedres. 

Uten Se og Hør hadde Marius som mest fått en enkel tilståelsedom for kroppskrenkelse og hærverk. 

• Liker 29
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

Tuller du med meg nå? Takket være det første oferet som tok kontakt med politiet mener du vel?!? 

For å svare på dine direkte spørsmål til meg:

1) Ikke i det hele tatt

2) Nei, det var ikke det jeg mente

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

~ Ada ~ skrev (14 minutter siden):

Politiet gir NRK innsyn i oppdragsloggen: Dette er tidslinjen i Marius Borg Høiby-saken – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet https://search.app/RmhVSHdTgJCM6rLM8

Det som er litt underlig er at det ikke står loggført hvem det var fra politiet som varslet hoffet om en nærstående pågripelse av siktede.

Noe som medførte at siktede kunne knuse mobilen og fjerne simkortet, og mor kunne rydde.

Det er fortsatt ingen fra politiets side som vil vedkjenne seg hvem det var som varslet. 

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (7 timer siden):

Vet veldig lite om denne advokaten, men tror MBH ville hatt mer nytte av en advokat med godt omdømme, og et veldig solid moralsk kompass nå. 

Han burde definitivt hatt en stødig kvinnelig advokat. Det hadde sett penest ut.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (26 minutter siden):

«Hendelsen står ikke oppført i politiloggen til politiet i Oslo, men politiet at de rykket ut til en privatadresse på Frogner søndag formiddag, etter melding om en voldshendelse. 

I politiets registre er saken sperret, får Nettavisen opplyst

https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-ble-pagrepet-etter-voldshendelse-siktet-i-voldssak/s/5-95-1946577

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (10 minutter siden):

«Hendelsen står ikke oppført i politiloggen til politiet i Oslo, men politiet at de rykket ut til en privatadresse på Frogner søndag formiddag, etter melding om en voldshendelse. 

I politiets registre er saken sperret, får Nettavisen opplyst

https://www.nettavisen.no/kjendis/marius-borg-hoiby-ble-pagrepet-etter-voldshendelse-siktet-i-voldssak/s/5-95-1946577

Du skrev at varselet ikke ble loggført.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Du skrev at varselet ikke ble loggført.

«Men det «varslet» ble forsøkt skjult, ved at det ikke ble oppført noe i politiets logger» - mitt sitat

«Hendelsen står ikke oppført i politiloggen til politiet i Oslo» - fra Nettavisen i linken jeg la ved. 

Endret av TigerK
Skrivefeil
  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cattleya skrev (21 minutter siden):

Han burde definitivt hatt en stødig kvinnelig advokat. Det hadde sett penest ut.

Men det er bra de ikke bruker/ ikke lykkes i å se troverdige ut. 

Så selv om det er slitsomt å se på, er det godt at hele seansen virker like kriminell som den er.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (12 minutter siden):

Men det er bra de ikke bruker/ ikke lykkes i å se troverdige ut. 

Så selv om det er slitsomt å se på, er det godt at hele seansen virker like kriminell som den er.

La oss ikke glemme at det er det det handler om. Hva ting ser ut som. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kopseng 2,0. Mer og mer minner MBH sin atferd meg om han. 

Ja, enig i at foreldre og steforeldre nok har tatt noen uheldige valg opp gjennom. Men jaggu kan det ikke ha vært lett for de. 

Jeg er selv pårørende til en som sliter med rus/psykiatri. Og det er det tyngste jeg har opplevd i livet. Man blir til slutt selv syk pga bekymringer, sinne og sorg. Jeg har vært åpen om det og det har hjulpet meg.  Hvis jeg skulle gått rundt og gjort alt jeg kunne for å skjule det i tillegg tror jeg at jeg hadde gått under. 

• Liker 18
  • Hjerte 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (27 minutter siden):

«Men det «varslet» ble forsøkt skjult, ved at det ikke ble oppført noe i politiets logger» - mitt sitat

«Hendelsen står ikke oppført i politiloggen til politiet i Oslo» - fra Nettavisen i linken jeg la ved. 

Og jeg ga deg en lenke som viser at den er loggført.

Når det gjelder mediedekningen, så er det metodene Se og Hør bruker jeg kritiserer, ikke at saken dekkes. Se og Hør har ikke gjort annet enn å bedrive utstrakt klikkhoreri og krimjokking som sine virkemidler, der de publiserer eksempelvis lydfiler utover flere dager som om vi snakket om en spenningsserie på Netflix, og uten respekt for de voldsutsatte. Kildene dere er i stor grad også ukjente. Nå har de altså nok en gang bygget opp spenningen i forkant, og klint en fornærmet utover sidene. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snurrevippen skrev (17 minutter siden):

La oss ikke glemme at det er det det handler om. Hva ting ser ut som. 

Hva syns du det ser ut som? Syns du det virker anderledes enn det er? Eller har et annet forhold til dette enn meg?

For meg syns jeg Marius virker som noen som bruker dop, gjør som han vil, skader andre uten å angre eller ta det serriøst. Som en stereotyp slemminger klyse i en serie. Og at han har en shady advokat som prøver å manipulere det til å virke som at Marius ikke har gjort noe, samtidig som det resulterer i at jeg stoler mindre på han og tenker han syns synd på kriminelle og faktisk er en gangster advokat, fordi bevisene er lagt frem. Jeg tar vold og overgrep serriøst og ser ingen kontekst hvor det å ha sexuelle handlinger mot noen mens de sover er rusa eller annet har noen plass i her i livet.  Hemmelighetene er ute. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Når det gjelder mediedekningen, så er det metodene Se og Hør bruker jeg kritiserer, ikke at saken dekkes. Se og Hør har ikke gjort annet enn å bedrive utstrakt klikkhoreri og krimjokking som sine virkemidler, der de publiserer eksempelvis lydfiler utover flere dager som om vi snakket om en spenningsserie på Netflix, og uten respekt for de voldsutsatte. Kildene dere er i stor grad også ukjente. Nå har de altså nok en gang bygget opp spenningen i forkant, og klint en fornærmet utover sidene. 

Da er vi åpenbart helt uenige i dette. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (1 time siden):

For å svare på dine direkte spørsmål til meg:

1) Ikke i det hele tatt

2) Nei, det var ikke det jeg mente

Da forstår jeg ikke vilken virkelighet du lever i.... Hadde vært intresangt å vite hvordan du har kommet frem til en så "fantasiful" teori?

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Da forstår jeg ikke vilken virkelighet du lever i.... Hadde vært intresangt å vite hvordan du har kommet frem til en så "fantasiful" teori?

Det har jeg redegjort for over flere innlegg de siste timene, og nå setter jeg strek for denne diskusjonen fra min side. Vi er uenige, og det er helt greit

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...