Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Isild skrev (1 time siden):

Ja, det minner om det. En serieovergriper som filmer og lagrer/samler. Det blir mer og mer sjokkerende. Saken med Linni strekker seg tilbake til 2018. Da er det altså 7 år som vi vet om - at han har forgrepet seg på- og vært voldelig mot kvinner. 

Den spinkle "beklagelsen" han kom med i August blir mer og mer vemmelig syns jeg. "Forrige helg skjedde det noe som ikke skulle skjedd". 

At han ble tatt? Var det det han mente? 

For så langt vet vi altså om at det i hele SYV år har skjedd ting som ikke skulle skjedd. 

..og kronprinsesse MM skrev brevet "Nå må pressen frede Lille-Marius" bare ett år før. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer uansett på hvor dette kvinnehatet til Marius kommer fra. Det er bare en av de fornærmede i saken som var menn - og drapstrusselen var motivert av sjalusi og forholdet til en kvinne. Disse overgrepene virker først og fremst å skyldes et ønske om håne offeret - med tanke på typen kontakt, filming osv. Det er så klart lettere å slå noen som er mindre enn seg, men det er vanskelig å forstå denne kvinneforakten, hva den bunner i. Ikke veldig kult å slå andre menn heller, men det ville vært noe mindre grenseoverskridende. En del drapsmenn i fengsel er veldig stolte av at de aldri har slått kvinner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (47 minutter siden):

Nei, dette virker mer og mer komplekst. Oppholdet i London er ihht ryktebørsen en rusrehabilitering. Slik jeg ser det så er rus helt sekundært her. Godt mulig han blir værre når han ruser seg, men de voldelige tendensene og overgrepene - det er ikke noe man gjør FORDI man ruser seg. 

Vet ikke helt hva slags hjelp kronprinsparet tenker at en serieovergriper trenger. De aller fleste serieovergripere har en brist i personligheten som ikke kan behandles. 

Et par ukers opphold for å få en pause fra rus gjør neppe noenting for MBH. 

Jeg forstår heller ikke hvordan de skal kunne omgås han videre. Saken har begynt å bli svært alvorlig over svært lang tid. 

Jeg har fulgt denne debatten en stund, og har observert at «rykter» og løse påstander som ikke kan bekreftes blir luket ut raskt. Ofte er disse ryktene til MBH disfavør. Jeg mener at det er like viktig å luke ut rykter som er i hans favør også. Er det slik at det er bekreftet at han har vært i rusbehandling, eventuelt hvor eller hvor lenge? Eller er det bare en spekulasjon som har fått satt seg som «fakta» fordi det er til fordel for MBH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...