Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kattedama skrev (15 timer siden):

Eller så er det virkelig ikke så rart at man kan tenke seg at fyren lyver om at han ikke har utsatt andre kvinner for vold, han er fryktelig opptatt av at han ikke er «konemisshandler». Han var jo ikke gift, tross alt (!). Når det gjelder det andre du ramser opp her, så hadde vel gangsteradvokaten ringt NRK for å avkrefte  hvis det hadde gavnet MBH og saken hans. Så vidt meg bekjent så har han ikke kommet med noen uttalelser om det som har kommet frem i avhør. Han er mer opptatt av så tvil om hva ofrene i saken er blitt utsatt for. Blodtåka ligger åpenbart så tykt at tankefeilene gjør at det er viktigere å frita MM fra noe som helst av ansvar, at man samtidig gir blaffen i hvordan dette fremstår, når man bruker vold og voldtektssaken og uttalelser rundt dette for å vinne et forkastelig poeng. At man ikke skjemmes. 

Du tenker dette er svar på kommentaren du siterte?

Det jeg tok opp var det fasinerende i å se hvordan det selektivt velges ut når Marius Borg Høiby er troverdig eller ikke. Som når han benektet mishandling av to eks kjærester og voldtekter. Unison enighet om at han lyver. Det samme med opplysninger om at han har anmeldt eks kjæreste for mishandling. Unison enighet om at han løy og ikke var blitt mishandlet.

Men så kommer lekkasjen om at han i avhør har fortalt at hans mor har ryddet boligen før arrestasjonen, og at han får tjue tusen av foreldrene hver måned. Her settes det ikke spørsmålstegn om troverdighet. Nei, dette slukes rått som sannhet og fordømmelsene hagler. I særdeleshet over kronprinsessen.

Du ser ikke mønsteret i når denne mannen blir regnet som troverdig og ikke? Rimelig spesielt i min bok.

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud for en syklubb det har blitt her inne, det er visst på tide med noen nye lekkasjer i pressen så det kommer noe nytt å krangel om. 

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 minutt siden):

Altså , du ønsker at Stortinget skal ta tak i dette. Jeg tror ikke det skjer fordi partibarometeret ser slik ut som det gjør. Det virker ikke som om folk synes dette er viktig? Hvis de borgerlige partiene hadde tapt stemmer, og sv og rødt vunnet stemmer , altså partibarometeret sett helt annerledes ut, så hadde det vært større sjanse for at dette hadde blitt et tema hos flere partier/ politikere. Det er min mening og oppfatning, men jeg linker til partibarometer for og vise hvorfor jeg ikke tror dette er viktig for folk flest og stortinget. En meningsmåling for eller mot monarki i seg selv hadde nok sett annerledes uten, men når det kommer til stykket ser det ikke ut til og være VIKTIG for folk? 

Det kan være viktig selv om det ikke er den eneste viktigste saken. Jeg har i hvert fall hørt mye snakk om dette de siste ukene, og det fra folk som knapt nok visste navnene på kongefamilien før. Jeg er usikker på om et partibarometer fanger opp dette. En FRP velger går ikke til Rødt selv om han synes MBH-saken gjør at vi kan kutte ut kongehuset.

Den siste undersøkelsen jeg har sett noen vise til om oppslutningen til monarkiet har vært fra begynnelsen av november. Det tror jeg var før voldtektssakene ble omtalt. Jeg synes det blir interessant å se hva tallene er nå.

• Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Det kan være viktig selv om det ikke er den eneste viktigste saken. Jeg har i hvert fall hørt mye snakk om dette de siste ukene, og det fra folk som knapt nok visste navnene på kongefamilien før. Jeg er usikker på om et partibarometer fanger opp dette. En FRP velger går ikke til Rødt selv om han synes MBH-saken gjør at vi kan kutte ut kongehuset.

Den siste undersøkelsen jeg har sett noen vise til om oppslutningen til monarkiet har vært fra begynnelsen av november. Det tror jeg var før voldtektssakene ble omtalt. Jeg synes det blir interessant å se hva tallene er nå.

Ja, enig i at det kan være viktig selv om det ikke er den viktigste saken. Nja, en frp velger kunne ha sagt hen stemmer rødt ved neste valg som protest , for og sette krefter i sving hvis dette var viktig eller viktigst. Jeg skjønner uansett ikke hvorfor Stortinget skal ta opp dette nå, men det blir interessant om det blir en del av valgkampen. 
eneventuelt ny meningsmåling som viser veldig lav oppslutning om monarki kan jo gi mat til de som vil avvikle ihvertfall, men det er så mye annet og ta tak i så jeg tror vi må vente lenge på en avvikling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (23 timer siden):

Og så?

Om du stjeler 1 million av statskassen er det en fis i havet av den totale summen, du blir fortsatt dømt for grovt tyveri.

Jeg skjønner ikke dette konstante behovet for å minimere alvorligheten i at apanasje blir brukt til å fore en seriesiktet vold og voldtektsmanns kokainrus. 

Hvor mye penger mener du det er greit at våre kommende statsoverhoder gir til en som slår, voldtar og truer folk på livet sitt ulovlige rusliv?

'Sorry ass, men jeg tok bare 12 millioner av de 120 millionene som var i hvelvet, det må vel være greit?!'

'Jeg tok bare en bil, det sto minst 1000 på kaia konstabel!'

Hvis mitt barn hadde trengt penger så hadde jeg sannsynligvis støtten henne ved å betale regninger, mat mm og det ville da gått fra min lønn. Kronprinsparets sin jobb er å representere Norge, og for det mottar de en apanasje pr år. At Kronprinsparet ønsker å bruke noe av det på sin sønn/stesønn bør være greit da det faktisk er deres lønn for utført jobb, det er faktisk ikke penger de får uten å gjøre noe for de. Eller er det slik at man mener at mottar man apanasje og ikke vanlig lønn for jobben man gjør så har man ingen mulighet til å hjelpe barna sine? Hva da med sykepleieren som er ansatt offentlig og som da i likhet med de kongelige får betalt av staten Norge? Kan ikke de heller hjelpe barna sine ettersom sykepleieren burde fått mindre lønn hvis vedkommende har penger til å støtte barnet sitt? Alle mottar lønn eller som de kongelige apanasje for å utføre en jobb, og de alle fleste står da fritt til å disponere sine penger, og det må gjelde for de kongelige også. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Generelle diskusjoner om apansjen, som det ble ryddet for nå, tilhører kongehuset tråden, det samme med diskusjoner rundt politiske partier som vil beholde monarkiet o.s.v. 

Forumansvarlig

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissHannigan skrev (På 2.12.2024 den 7.37):

Det vi vet, er at barn med atferdsvansker og/eller flere psykiske diagnoser, fungerer best med faste rutiner og struktur i hverdagen. De trenger strenge og trygge voksne rundt seg. De trenger trygge og gode rammer. De trenger forutsigbarhet.

Dette gjelder vel egentlig alle barn, men spesielt de med utfordringer. 

Rettelse: med ordet streng, mener jeg en autoritær voksen. (Ble rettet på litt lenger nede i tråden.)

Jeg tror du mener autoritet. Autoritær er verre enn å være streng. Når det gjelder MBH, har jeg ingen formening om foreldrenes og bonusfars oppdragerstil mht.siktelsene.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kommentar i Finansavisen.

https://www.finansavisen.no/medier/2024/11/29/8213072/advokaten-og-den-siklende-hund

Hvis han blir dømt for 1 eller flere voldtekter blir det interessant å se straffeutmålingen.

Kjent artist ble nå dømt til 3 år og 10 måneder for voldtekt av sovende/bevisstløs jente i lagmannsretten.

https://www.seher.no/studio/kjendisdognet-/664?post=174385

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (25 minutter siden):

https://www.finansavisen.no/medier/2024/11/29/8213072/advokaten-og-den-siklende-hund

Hvis han blir dømt for 1 eller flere voldtekter blir det interessant å se straffeutmålingen.

Kjent artist ble nå dømt til 3 år og 10 måneder for voldtekt av sovende/bevisstløs jente i lagmannsretten.

Dette var interessant. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! skrev (1 time siden):

Hvis mitt barn hadde trengt penger så hadde jeg sannsynligvis støtten henne ved å betale regninger, mat mm og det ville da gått fra min lønn. Kronprinsparets sin jobb er å representere Norge, og for det mottar de en apanasje pr år. At Kronprinsparet ønsker å bruke noe av det på sin sønn/stesønn bør være greit da det faktisk er deres lønn for utført jobb, det er faktisk ikke penger de får uten å gjøre noe for de. Eller er det slik at man mener at mottar man apanasje og ikke vanlig lønn for jobben man gjør så har man ingen mulighet til å hjelpe barna sine? Hva da med sykepleieren som er ansatt offentlig og som da i likhet med de kongelige får betalt av staten Norge? Kan ikke de heller hjelpe barna sine ettersom sykepleieren burde fått mindre lønn hvis vedkommende har penger til å støtte barnet sitt? Alle mottar lønn eller som de kongelige apanasje for å utføre en jobb, og de alle fleste står da fritt til å disponere sine penger, og det må gjelde for de kongelige også. 

Det ville jeg også - så fremst hun ikke drev dank, drakk og snortet vekk det hun evt skulle ha av penger ellers. Og så hadde jeg stilt store spørsmålstegn ved hvordan hun ellers fikk råd til å leve et utsvevende liv med kun det jeg bidro med. Jeg hadde til og med stoppet pengegivingen inntil hun viste ansvar for eget liv og egen økonomi, hvis hun hadde holdt på på samme viset som MBH.

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! skrev (2 timer siden):

Men tenk på hvor mange ekstra sykepleiere vi kunne fått for summene kongefamilien koster oss hvert år…

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DittHåp skrev (2 timer siden):

Er ganske sikker på minst 3 år. Men begynner å lure litt på om det kan bli mer. Siden han har flere sove voldtekter bla, og flere han har ytt vold mot. Så lurer litt på minimum 4 år. 

Misteker at det kan komme på mer. Men det får tiden vise.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette ender med en langvarig fengselsstraff blir det interessant å se om han får særbehandling med tanke på soningsforhold.

Menn som blir dømt for vold mot kvinner og voldtekt har ikke veldig høy status i fengsel og det er mange eksempler på at de utsettes for vold fra medfanger, som f.eks denne:

https://www.nettavisen.no/nyheter/julio-kopseng-er-blitt-banket-i-fengsel-flere-ganger/s/5-95-1583108

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadaomatte skrev (7 minutter siden):

Men hvor er M nå?

Påfallende stille om han etter at han ble løslatt. Får håpe og tro at han har blitt innlagt for rehabilitering. Det har virket komplett umulig for han å oppføre seg rundt dette til nå iallefall. Kanskje det å bli nykter gjør at han tar alvoret innover seg - og at han møter det som kommer videre med  noe annet enn å vise fingeren og "slå til"-videoer. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Isild skrev (5 minutter siden):

Påfallende stille om han etter at han ble løslatt. Får håpe og tro at han har blitt innlagt for rehabilitering. Det har virket komplett umulig for han å oppføre seg rundt dette til nå iallefall. Kanskje det å bli nykter gjør at han tar alvoret innover seg - og at han møter det som kommer videre med  noe annet enn å vise fingeren og "slå til"-videoer. 

Han fikk jo avrusing i fengselet så han kunne jo reist strake veien til rehab etterpå.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada! skrev (5 timer siden):

Vi alle forstår(vel, de fleste av oss)ønsket om å hjelpe og å støtte. Det mange reagerer på  deriblandt jeg, er at hjelpen gies uten noen form for gjenytelse fra MBH i form av å ta imot behandling. Og den tilsynelatende arrogansen pressen blir møtt med når paret blir konfrontert. Mangelen på åpenhet og transparanse samtidig som vi alle vet om nedskjæringer i den offentlige rusbehandling. Det hadde vært en fantastisk mulighet for kronprinsparet å jobbe for bedre og flere behandlingsmuligheter og økte bevilgninger innen rusomsorg.

Ikke alle har den økonomiske muligheten privat behandling i utlandet gir til å kunne redde sine barn og sine unge.

Dessverre ser det istedet ut som kronprinsparet er totalt uinteresserte i hva det norske folk tenker og/eller har behov for. Da blir lønnen på 13 millioner i året (130 millioner over 10 år...en kvart milliard over 20...) rett og slett skandaløs. Vi vil rett og slett ha valuta for kostnaden ved å holde et kongehus! 

• Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iia skrev (1 time siden):

Da er han visst på vei til behandlingsopphold 

https://www.dagbladet.no/nyheter/har-reist-pa-behandling/82305348

Godt han er der da. Krysser  fingrene for at det går bra. Men han har iallefall en lang vei å gå. Må sikkert være en lettelse for famile og venner at han er kommet  seg dit. Da kan de få litt pause fra galskapen 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...