Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

hintoghist skrev (7 minutter siden):

Marius Borg Høiby svarer på anklager om bevis-sletting

- Høiby kan ha mange gode grunner for å slette informasjon på en telefon, sier forsvarer Øyvind Bratlien. 

Fy fader.

https://www.dagbladet.no/nyheter/svarer-pa-anklager-om-bevis-sletting/82287762

Legger merke til hvordan Bratlien sier "kan ha mange gode grunner...". Ikke at han har gode grunner. Fremstår som om han kjører brannslukking.

• Liker 15
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Caniggia skrev (14 minutter siden):

Hva er det du prøver å formidle egentlig?

At hvis man er enig med en person i en uttalelse, så er man enig i alt den personen sier?

For da er du vel enig i det hun sier i den kommentaren jeg poster, og da lurer jeg på hvorfor du ikke bare kan si det, istedet for å trekke frem en kommentar om et helt annet spørsmål?

Eller mener du å si at jeg tar feil i min vurdering av kvaliteten på kommentaren fordi hun engang skrev om et annet spørsmål, som du tror jeg kanskje ikke er enig i? 

Der tar du feil, for jeg ser ikke på den saken som en kamp, der man må velge en side å stå last og brast med den i ett og alt.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Legger merke til hvordan Bratlien sier "kan ha mange gode grunner...". Ikke at han har gode grunner. Fremstår som om han kjører brannslukking.

han sier ikke at han snakker om beviser. Han snakker om "informasjon". Det kan like gjerne være en påminnelse om at man kan mye på en telefon, som man ønsker å holde privat, uten at det dermed er snakk om beviser i en straffesak. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (8 minutter siden):

han sier ikke at han snakker om beviser. Han snakker om "informasjon". Det kan like gjerne være en påminnelse om at man kan mye på en telefon, som man ønsker å holde privat, uten at det dermed er snakk om beviser i en straffesak. 

Han sier også at han utover det ikke vil si noe konkret. Ordene han bruker her, blir for abstrakt til at jeg klarer å tro at det handler om andre ting enn bevis. Når vi vet at han har hatt filmer av sovevoldtekt der, virker det for meg usannsynlig at andre ting er viktigere å få slettet enn akkurat det. Men, vi har jo også fått erfare at han ikke er spesielt lur, så hva vet jeg...

Sitat:

Høiby kan ha mange gode grunner for å slette informasjon på en telefon, som ikke handler om at det skal slettes bevis. Utover det vil jeg ikke si noe mer konkret, sier Høibys forsvarer, Øyvind Bratlien, til Dagbladet.

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Han sier også at han utover det ikke vil si noe konkret. Ordene han bruker her, blir for abstrakt til at jeg klarer å tro at det handler om andre ting enn bevis. Når vi vet at han har hatt filmer av sovevoldtekt der, virker det for meg usannsynlig at andre ting er viktigere å få slettet enn akkurat det. Men, vi har jo også fått erfare at han ikke er spesielt lur, så hva vet jeg...

Sitat:

Høiby kan ha mange gode grunner for å slette informasjon på en telefon, som ikke handler om at det skal slettes bevis. Utover det vil jeg ikke si noe mer konkret, sier Høibys forsvarer, Øyvind Bratlien, til Dagbladet.

sier han ikke at det handler om andre ting enn bevis da?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 minutt siden):

sier han ikke at det handler om andre ting enn bevis da?

Ikke slik jeg tolker det. Jeg tolker det som at han kan ha andre ting på telefonen som er verdt å slette, som ikke trenger å være bevis. Jeg ser ikke at han sier at det ikke handler om bevis. Synes som sagt at uttalelsen er abstrakt. Særlig siden han sier han ikke vil være konkret. 

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (27 minutter siden):

Hva er det du prøver å formidle egentlig?

At hvis man er enig med en person i en uttalelse, så er man enig i alt den personen sier?

For da er du vel enig i det hun sier i den kommentaren jeg poster, og da lurer jeg på hvorfor du ikke bare kan si det, istedet for å trekke frem en kommentar om et helt annet spørsmål?

Eller mener du å si at jeg tar feil i min vurdering av kvaliteten på kommentaren fordi hun engang skrev om et annet spørsmål, som du tror jeg kanskje ikke er enig i? 

Der tar du feil, for jeg ser ikke på den saken som en kamp, der man må velge en side å stå last og brast med den i ett og alt.

😁

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym 4545 skrev (3 timer siden):

https://www.nettavisen.no/kjendis/hoiby-skal-ha-voldtatt-kvinne-etter-flere-politiavhor/s/5-95-2148509

Siktet for voldtekt kl 06 den 26.09 på Skaugum. Kjøp av overmadrass publisert av Se og Hør kl 0659 den 27.09.

https://www.seher.no/kongelig/sammen-etter-skandalen/81993546

Hmmm jeg stusser  på en ting. Iht madrass linken. 

Det står sitat: Mor og sønn ble nemlig avbildet på en liten shoppingrunde i et møbelvarehus, der de plukket med seg litt ymse til eget bruk. Etter det Se og Hør får opplyst, kjøpte de blant annet en overmadrass.

Jeg ser ingen madrass  på det bildet. Er det noen andre som ser den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (4 timer siden):

Jeg tenker Stenstrøm har helt rett jeg. Det vi har sett til nå er ingenting ift de "bombene" mediehusene sitter på. De slipper derimot ikke bombene før de har flere kilder først osv. Men jeg tviler ikke på at de kommer. Mange føler seg ført bak lyset. "Kameratklubber" går i oppløsning, og "Kompiser" sladrer. 

Det har vært en "ring" rundt de kongelige i Norge i alle år. En ring der alle egentlig er enige om å beskytte de mot skandaler og negativ omtale. Vi (folket) har jo også vært med på å opprettholde den ringen. 

Nå driver nok den ringen og går i oppløsning.. 

Er det noe du tror at det er mer på lager, eller vet du at mediehusene sitter på mer? Sykt nysgjerrig 🍿

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker råd! skrev (Akkurat nå):

Er det noe du tror at det er mer på lager, eller vet du at mediehusene sitter på mer? Sykt nysgjerrig 🍿

Let et par sider bakover så finner du klipp med Oddvar Stenstrøm. Det er han som uttaler dette. Når han uttaler det, så tror jeg på at de største bombene ikke har gått av - ennå. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 minutter siden):

Tolker det akkurat som det. Det KAN være noe annet også. 

For meg så blir det litt i samme gate som da man her i tråden diskuterte Marius sin tur på byen i Italia. Noen syns det var spesiellt å se han svinge glassene på byen rett etter å ha blitt titalt for å utøve vold i alkohol- og kokainrus. 

Andre her inne påpekte at det  kunne jo være vann i glasset. 

Det er klart at det kunne det være. Men veldig ofte så er det alkohol i glassene til rusmisbrukere som går på bar, og veldig ofte så sletter kriminelle BEVIS og ikke kattebilder på mobiltelefonen. 

Jeg sier det igjen. Exit-advokaten gjør alt bare værre. 

Ja, som jeg sa, hvis han velger å slette noe som ikke er beviser, og lar video av sovevoldtekt ligge der, er han ikke særlig lur. Og det virker for meg usannsynlig at han skulle prioritere å slette noe annet enn nettopp slike beviser. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (Akkurat nå):

Let et par sider bakover så finner du klipp med Oddvar Stenstrøm. Det er han som uttaler dette. Når han uttaler det, så tror jeg på at de største bombene ikke har gått av - ennå. 

Det ble slettet. Men ligger i Kongehus-tråden.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hintoghist skrev (1 time siden):

Marius Borg Høiby svarer på anklager om bevis-sletting

- Høiby kan ha mange gode grunner for å slette informasjon på en telefon, sier forsvarer Øyvind Bratlien. 

Fy fader.

https://www.dagbladet.no/nyheter/svarer-pa-anklager-om-bevis-sletting/82287762

Kan tenke meg minst en… 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (49 minutter siden):

Men politiet vil jo ikke spre videre privat informasjon som ikke er av interesse for politiet. Så eneste grunn til å slette noe før politiet tar mobilen må være lovbrudd. Bedre at politiet får se noen flaue hemmeligheter enn å bli tiltalt for å slette bevis vel?

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at vi i Norge har hatt kongehus i et drøyt århundre, og her sitter vi og ser at det bare ble borte med " flat hånd" og lakener? Er ikke det sprøtt?  Tredje generasjon brakte inn alvorlig misbruk mot andre,  og lakener 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (2 timer siden):

Med tanke på at ofrene i denne saken også er utsatt for et mediepress, kan media slutte med å være mikrofonstativ for denne gangster advokaten til MBH?https://www.dagbladet.no/nyheter/svarer-pa-anklager-om-bevis-sletting/82287762

Har ikke du fremmet et ønske om at  media skal holde på?

Nå har media skrevet om at han har slettet innhold. Og da har man rett til å svare på det media hevder. Noe media må forholde seg til.  Man er ikke pliktig å svare på media sine påstander, men man har rett til å gjøre det. 

Dette hører man mye om i bla podcaster. At den og den har fått tilbud om å uttale seg. Nien velger det andre ønsker å ikke si noe. 

Så lenge media  skriver om marius , vil da advokaten han uttale seg på hans vegne i mange saker videre

Endret av Krokenguri
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...