Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Thyra skrev (1 minutt siden):

Er den tredje saken bekreftet av andre enn Se og Hør?

Tønsberg politiet har ikke gått ut med det. Det er vel grunne til at enkelte medier enda ikke har omtalt den. Men Julianne har bekreftet å vært i avhør angående denne voldtekten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thyra skrev (6 minutter siden):

Er den tredje saken bekreftet av andre enn Se og Hør?

Politiet sa onsdag at de etterforsker den. Snekkestad har bekreftet å ha vært i avhør.

Endret av hintoghist
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker dessuten at den æreskodeksen mange mener eksisterer i kriminelle miljøer, er ganske overvurdert. 

Enig der. Det meste av inside information er nok til salgs til riktig pris. Kriminelle velger også noen ganger å få litt "rabatt" for sitt eget ved å tyste på en annen

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noe godt skal komme ut av denne saken, så håper jeg det er mer 1) kunnskap hos folk flest om vold i nære relasjoner, og at 2) rus IKKE er lik vold, og 3) rusavhengighet kun kan behandles med suksess når misbrukeren selv ønsker det.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (22 minutter siden):

Hvis noe godt skal komme ut av denne saken, så håper jeg det er mer 1) kunnskap hos folk flest om vold i nære relasjoner, og at 2) rus IKKE er lik vold, og 3) rusavhengighet kun kan behandles med suksess når misbrukeren selv ønsker det.

Denne synes jeg er viktig. De andre også selvsagt, men har vært borti for mange både utenfor døra, og i kommentarfelt rundt om, som sier at man må skjønne at han er jo "bare en rusmisbruker". Den blir for tynn. Det er ikke rusmisbruket hans som plager meg mest, det er måten han voldtar og slår folk, som plager meg. Det er hvordan han står og viser fingeren til Se og Hør mens han storgliser, som plager meg. Det er hvordan han ber om unnskyldning til "kjæresten min" og lover han skal ta rusbehandlingen på største alvor, som plager meg. Særlig siden han ikke gir noe som helst inntrykk av å faktisk angre. Det er at han muligens har voldtatt noen knappe to uker etter at han ble satt i arresten, som plager meg. Dette mønsteret har lite med rus å gjøre.

Endret av PusheenPusheen
La til et ord
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (24 minutter siden):

100 prosent også er det enn forskjell på at rus kan gi noe økt risko for vold og ta bort hemninger og at alle rusmisbrukere er voldelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (2 timer siden):

Minner igjen om at det vanlige i kriminaljournalistikken er å ikke identifisere en mistenkt for straffbare forhold før tiltale eller rettskraftig dom foreligger: 

https://presse.no/pfu/etiske-regler/vaer-varsom-plakaten/

Det er faktisk mulig å tolke "sjokkbildene"/ "videoene Se og Hør har publisert av Borg Høiby som (smakløse og empatiløse) reaksjoner på bruddene på disse prinsippene i dekningen av saken. Han? (eller "vennene" rundt ham?) gir med dette fingeren først og fremst til mediedekningen, uten hensyn til hva dette måtte gjøre med de fornærmede i saken.

Som jeg har skrevet antydningsvis før her: Disse bildene/filmene framstår som regelrett trolling, som SoMe-"agn" fra miljøet rundt Borg Høiby som de legger ut til redaksjonelle media for å få dem til å bite på. Slik styrer og latterliggjør de mediedekningen og den offentlige debatten om saken, samtidig som de viser forakt for både sakens alvorlighetsgrad og alle berørte. Å kaste seg på og reagere slik bilder og film umiddelbart tilsier, uten å ta en mulig "trolleagenda" med i betraktningen, og uten å faktisk se utspillene i sammenheng med mediedekningen, er muligens bare å danse etter deres pipe.

Du påstår altså, at kriminelle handlinger bågått av sønnen til landets kronprinsesse ikke har offentlig interesse og at hans identitet burde vært holdt skjult til etter en eventuell rettsak?

Det er snakk om landets øverste familie som lever av våre skattepenger. Det er foregått så mye grums gjennom tidene med misbruk av offentlige midler og unntak fra lover og regler.

Nei, takk og pris for at dette kom for en dag - nesten 10 år etter at kronprinsessen sendte skremme-brev til den norske presse.
Håper og tror at alt kommer fram denne gang for nå har heldigvis ikke pressen den samme ufortjente respekten for kongehuset.

Endret av DaisyD
  • Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

. Det er hvordan han står og viser fingeren til Se og Hør mens han storgliser, som plager meg. Det er hvordan han ber om unnskyldning til "kjæresten min" og lover han skal ta rusbehandlingen på største alvor, som plager meg. Særlig siden han ikke gir noe som helst inntrykk av å faktisk angre. Det er at han muligens har voldtatt noen knappe to uker etter at han ble satt i arresten, som plager meg. Dette mønsteret har lite med rus å gjøre.

Han har faktisk avsluttet en uke der han var i 4 lange politiavhør, med å voldta en kvinne ute på Skaugum.

Det må vel være for å gi fingeren til politiet, tror du ikke?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hintoghist skrev (1 minutt siden):

Han har faktisk avsluttet en uke der han var i 4 lange politiavhør, med å voldta en kvinne ute på Skaugum.

Det må vel være for å gi fingeren til politiet, tror du ikke?

Det er hvert fall å gi fingeren til de han har skadet, om ikke annet. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel MBH som har innrømmet/er siktet/mistenkt for å ha begått kriminelle handlinger. 

Ikke mora hans.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (45 minutter siden):

… og 4) hvis man skal forebygge utviklingen av psykopatiske trekk, må man begynne tidlig.

https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-forebyggende-helse-helse/kan-vi-forebygge-utviklingen-av-psykopatiske-trekk-hos-barn-og-unge/2092196

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hintoghist skrev (15 timer siden):

Marius er siktet for 2 voldtekter, bevisforspillelse og etterforskes for en tredje voldtekt.

At kompisene driter ham ut og legger ut for hele Norge å se, er hans minste problem.

Hvorfor tåkela du innlegget mitt? Det bidrar lite konstruktivt i diskusjoner.
Hensikten med innlegget mitt var å påpeke den enda verre kriminaliteten, som også bør opp i dagen... Synes det er rart du også forsøker å tåkelegge det. 
Les innlegget mitt en gang til.  🙂

Endret av Spørsmålstegnene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (39 minutter siden):

Det er snakk om landets øverste familie som lever av våre skattepenger.

Hvilken jobb er det de utfører for deg og meg, naturen, de svakere stilte i samfunnet, innovasjonen, freden, samholdet, diplomatiet i verdenen, osv. for disse skattepengene egentlig? 

Endret av Spørsmålstegnene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har nevnt forvaringsdom.

Jeg syntes først det var tidlig, han er bare i varetekt for 2 voldtekter. Men når man ser at han avrunder de 4 første avhørene hos politiet, med å voldta en dame hjemme hos seg selv samme dag... så skjønner man jo at han må være helt ute av kontroll. Offentligheten må jo skjermes.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er noen trøst, så vil de aller fleste av oss med helt vanlige inntekter, ikke levere noe overskudd av skattepenger til samfunnet før vi er et godt stykke opp i årene.

Så hvis skattepengene våre først finansierer vår egen fødsel, barnehage, utdanning og helsehjelp, tar det ganske mange år før vi begynner å betale for kongehuset. Føder man et par barn og har noen andre sykehusinnleggelser i løpet av livet, tar det enda lengre tid. har man hatt en alvorlig sykdom, som kreft, kan det være at man  aldri kommer til å betale noe som helst for kongehuset, eller fellesskapet forøvrig - men at det er fellesskapet som betaler for deg.

velferdsstaten 💕

Endret av pøbelsara
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hintoghist skrev (2 minutter siden):

Jeg syntes først det var tidlig, han er bare i varetekt for 2 voldtekter. Men når man ser at han avrunder de 4 første avhørene hos politiet, med å voldta en dame hjemme hos seg selv samme dag... så skjønner man jo at han må være helt ute av kontroll. Offentligheten må jo skjermes.

Alt dette vil vi helt sikkert få svar på under rettssaken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hintoghist skrev (2 minutter siden):

Det er kanskje litt tidlig å konkludere med hva dommen bør være, før det i det hele tatt er tatt ut tiltale, og langt mindre gjennomført en rettssak med den nødvendige bevisførsel.

Foreslår nok engang at du roer ned litt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålstegnene skrev (12 minutter siden):

Hvilken jobb er det de utfører for deg og meg, naturen, de svakere stilte i samfunnet, innovasjonen, freden, samholdet, diplomatiet i verdenen, osv. for disse skattepengene egentlig? 

De har vel omtrent vært usynlige de siste årene så spør du meg, så spør jeg deg. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...