Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
miss summers skrev (13 minutter siden):

Jada, oppvekst har mye å si. Men det fratar ingen eget ansvar for egne handlinger. Det vi nå ser er hvem han ER, uavhengig av oppvekst og rus, han ER den han er. Han er voksen og tar sine egne valg. Valgene har konsekvenser, og de må han ta ta ansvar for. Jeg er så lei av folk som unnskylder alt med oppvekst og vanskelige situasjoner, det er så mange som har det jævlig tøft i oppveksten som vokser opp og blir til skikkelige folk. Det er ingen unnskyldning! Han er en guttevalp som har fått lov å gjøre akkurat hva han vil. Han slekter på både sin mor og sin far, misbrukere begge to. Og MM er ingen naiv jentunge hun heller, hun har vært mange runder i livet før hun møtte Haakon, hun HAR sett dette i sønnen sin. Jeg nekter å tro at hun ikke har visst om dette. De har hatt skylapper på hele oppveksten hans, han har vært grenseløs og gud hjelpe meg hvor mange har han på samvittigheten, sånn egentlig. Alle de jentene opp gjennom som har fått gjennomgå? Det vet vi ikke, men tviler ikke på at det er en del. 

Helt enig med deg. Ser at det kan forstås som at jeg unnskylder hans oppførsel. Det var ikke min intensjon. Var mer ment som noe forsvarerne kommer til å bruke. Klønete skrevet av meg. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (12 minutter siden):

Det er jo litt det han sier da🤔

Hvor?

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
1600 skrev (12 minutter siden):

Han sier vitterlig ikke det. Vis dette med en kilde.

Beklager.. ser nå att jeg misforsto deg😔 jeg trodde det var d han hadde sagt.

Nok en gang.. Beklager 😔

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Beklager.. ser nå att jeg misforsto deg😔 jeg trodde det var d han hadde sagt.

Nok en gang.. Beklager 😔

Jeg tror alle skulle ønske at Norges neste konge tok avstand fra det Marius har gjort, men det tror jeg ikke vi kommer til å se eller høre.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 20
Skrevet
elskersommer skrev (20 minutter siden):

Hva tenker du han skal si da?

Noe i likhet med hva jeg skrev i posten: "Uten å ta stilling til den pågående straffesaken vil jeg understreke at Marius de siste årene har hatt en uakseptabel livsførsel som vi på det sterkeste tar avstand fra,"

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (18 minutter siden):

Han sier jo de tar avstand for det M har gjort. Han har ikke ned det at de tenker på disse ofrene men de gjør jo det da.

Alle med vettet i behold gjør jo det selv om det ikke blir sagt

Han har kommet med en "rund", generell uttalelse om at saken er vanskelig for alle og der han håper alle får god støtte og hjelp. 

Han har ikke sagt han tar avstand fra det MBH har gjort, forståelig nok da rettsapparatet jobber på. Skulle de sagt noe, måtte det vært i generelle termer rundt vold.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Nabooru skrev (3 timer siden):

Det var strengt tatt et mer retorisk spørsmål. Jeg forventer ikke at MBH skal dukke opp her og svare meg på det. Poenget mitt var at apparatet rundt har sviktet totalt. 

Veldig enig! Var ikke MM også representant for Krisesentre, eller et krisesenter for kvinner? Hvor ironisk er ikke det? 

Prince Andrew ble ripped for alt, men nå er det jo ikke hun som står tiltalt her, så det blir selvsagt en helt annen sak. Men vi får se under rettssaken hvordan den legges opp, hvilke spørsmål som dukker opp mellom de "tøffeste" øktene og hvordan de legger det frem. Det vil nok være en strategisk oppbygning. 

Jeg er ikke i tvil om at det vil komme et ekstra lys eller to på både foresatte, sikkerheten rundt kongefamilien (Skaugum, eiendommen i sin helhet, Kongeskipet mm), tilgangen osv.   

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
~ Ada ~ skrev (25 minutter siden):

Han har kommet med en "rund", generell uttalelse om at saken er vanskelig for alle og der han håper alle får god støtte og hjelp. 

Han har ikke sagt han tar avstand fra det MBH har gjort, forståelig nok da rettsapparatet jobber på. Skulle de sagt noe, måtte det vært i generelle termer rundt vold.

Kan ikke folk lese gjennom tråden før dere skriver.. nok en gang så beklager jeg det jeg skrev😔 jeg misforsto det som ble skrevet 

Så nok en gang  JEG BEKLAGER 

• Liker 1
Skrevet
velociraptor skrev (Akkurat nå):

Hvem andre er bedre i stand til å svare på om kronprinsen har blitt varslet?

Ja, det lurer jeg fælt på. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
elskersommer skrev (24 minutter siden):

Kan ikke folk lese gjennom tråden før dere skriver.. nok en gang så beklager jeg det jeg skrev😔 jeg misforsto det som ble skrevet 

Du trenger ikke beklage noe for meg. Jeg skrev bare noen supplerende tanker.😊

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (33 minutter siden):

Det er en stund siden jeg har vært innom her, før jeg stakk snuten inn her i går. 

Vi er vel voksne mennesker, eller hva? Synes det blir regelrett mobbing her inne noen ganger. Det skal ikke være slik at man blir hengene i repet fordi om man ikke har lest de siste 50 sidene før man kommer med en uttalelse eller kommentar vel. Hvis et innlegg viser tydelig at det er et tema som har vært på banen tidligere og diskutert opp og ned i mente (som ofte skjer her inne og da av de samme personene også, uten at de blir "hengt" på noen måte av sine egne), eller vedkommende ikke har fått med seg noe fra tidligere så er det fint mulig å bare skrive det, uten å bli stygg eller frekk på noen måte. Da kan man bare skrive det.

Fortsett der hvor dere er og la det gå. Ikke lag bråk av bagateller. Dessuten er det ingen andre enn KG selv som "eier" tråder og siten, ikke vi. Vi er kun brukere hvor alle har samme regler. Vis respekt og pust med magen... Denne er IKKE ment til "elskersommer" og heller ikke "Ada", men kom under her fordi hen beklaget. Det skal ikke være nødvendig å legge seg flat å beklage pga en bagatell og at hen ikke har fått med seg noe som "alle" synes hen burde...Vet det kan virke irriterende på noen, men det er en ikke-sak.  

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Med så mange tiltalepunkter, hvor flere er gjentagende(og flere skjedde etter første pågripelse) finner jeg det snodig at de sier de ikke ser noen fare for gjentagelse, og derfor mener varetekt ikke er nødvendig 🤔

Det blir egentlig litt på generelt grunnlag også, for hvor mange voldtektsmenn går egentlig fritt iblant oss i påvente av dom.

Pertnervold og voldtekt er et stort problem i samfunnet. Det er synd det ikke tas mer på alvor. Spesielt av menneskene som skal være våre statsoverhoder, og som har svært mange privilegier kun på grunn av hvem de er.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Sinsiew skrev (Akkurat nå):

Med så mange tiltalepunkter, hvor flere er gjentagende(og flere skjedde etter første pågripelse) finner jeg det snodig at de sier de ikke ser noen fare for gjentagelse, og derfor mener varetekt ikke er nødvendig 🤔

Det blir egentlig litt på generelt grunnlag også, for hvor mange voldtektsmenn går egentlig fritt iblant oss i påvente av dom.

Pertnervold og voldtekt er et stort problem i samfunnet. Det er synd det ikke tas mer på alvor. Spesielt av menneskene som skal være våre statsoverhoder, og som har svært mange privilegier kun på grunn av hvem de er.

Ja, jeg har sagt det samme ofte. Hvorfor i huleste ble han ikke varetektsfengslet lengre enn en liten uke? Han prøvde å fjernslette bevis, han brøt besøksforbud, han begikk nytt seksuelt overgrep mens etterforskningen pågikk, han leverte knust telefon uten sim-kort til politiet. Tror han kjørte bil uten førerkort også, om jeg husker riktig.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Sinsiew skrev (21 minutter siden):

Enig, det er mønsteret i handlingene som gjør det så alvorlig. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (19 timer siden):

For en annen med en slik "tiltale-liste" ville det nok ikke vært en "spring break" å sitte inne...Men, siden han har det kontaktnettet han har vil jeg tro han blir beskyttet der òg. Men endå, det blir definitivt en ny opplevelse for han. Muligens får forsvarerne til en kombo av tvungen psyk og fengsel? Tiden vil vise. Kanskje det finnes fagpersoner her inne som vet mere hva kriteriene er for dette (?) Skulle ikke forundre meg i hvert fall. 

Tenker mest på måten han oppfører seg, arrogant, og ett ovenfra og ned blikk, og med ett, unskyld at jeg sier det, «dra til tryne»

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (52 minutter siden):

Ja, jeg har sagt det samme ofte. Hvorfor i huleste ble han ikke varetektsfengslet lengre enn en liten uke? Han prøvde å fjernslette bevis, han brøt besøksforbud, han begikk nytt seksuelt overgrep mens etterforskningen pågikk, han leverte knust telefon uten sim-kort til politiet. Tror han kjørte bil uten førerkort også, om jeg husker riktig.

Prøvde han ikke å få besøksforbudet opphevet, han anket det inn til høyesterett? Eller roter jeg med en annen sak?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sinsiew skrev (53 minutter siden):

Sånn er det rettssystemet fungerer i dette landet. Hvis det ikke er noen vitner i saken og det er ord mot ord så forblir offeret et offer resten av livet mens gjerningsmannen går fri. Mye fælt skjer i dette landet hvor sakene blir henlagt. Det er ingen respekt for ofre og etterlatte og ingen blir stilt til ansvar. Jeg er ganske sikker på at flere av sakene mot han blir henlagt pga mangel på bevis. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Jadaomatte skrev (13 minutter siden):

Tenker mest på måten han oppfører seg, arrogant, og ett ovenfra og ned blikk, og med ett, unskyld at jeg sier det, «dra til tryne»

Ja, det er mange som er enig med deg i det. Spesielt de som har møtt han. Per M H sine ord er det nok mange som ler av, men så er det ikke alle som tar P M H like seriøst heller. Det er mange som vet og kjenner folk, men pga de folka M B H henger med er det best å skygge banen. Hadde det ikke vært for de, kan det hende han hadde møtt karma for lenge siden. 

Det blir interessant å se hvordan soningsforholdene blir, tror han vil bli skjermet.  

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Jadaomatte skrev (7 minutter siden):

Prøvde han ikke å få besøksforbudet opphevet, han anket det inn til høyesterett? Eller roter jeg med en annen sak?

Du husker rett. Han anket til Høyesterett, men de forkastet den.

"Ankeutvalget finner det enstemmig klart at anken ikke kan føre frem. Anken forkastes i medhold av straffeprosessloven § 387 a første ledd. Ankes forkastes"

https://www.seher.no/kongelig/marius-tapte-i-hoyesterett/83025076

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...