Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Sur sitron
Skrevet

Men nå har ikke jeg tenkt å være den som er skyld i at tråden igjen må ryddes og stenges. Jeg tar en serie-kveld i stedet - kos dere - de som orker 😅

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dessverre dette ender med miminal straff. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
pøbelsara skrev (23 minutter siden):

den forhåndsvarslingen har vel ikke spilt noen som helt rolle for tiltalen? Hva skulle det i så fall være?

Han motsatte seg ikke arrest og han innrømmet jo det faktisk forholde som hadde skjedd natten før.

Hadde han stukket av, er jeg enig i at forhpndsvarslingen ville ha vært en skandale. men det gjorde han ikke

Altså, mulig at det er mange som er uenig med deg. Eller kanskje vi kan stemme for at alle som er i fare for å få politi på døra blir forhåndsvarslet? Kan vel ikke gjøre så mye hvis den mistenkte ikke stikker av først, og at det spiller ingen rolle for tiltalen at den mistenkte får beskjed om " nå kommer vi snart" 

• Liker 4
Skrevet
pøbelsara skrev (31 minutter siden):

den forhåndsvarslingen har vel ikke spilt noen som helt rolle for tiltalen? Hva skulle det i så fall være?

Han motsatte seg ikke arrest og han innrømmet jo det faktisk forholde som hadde skjedd natten før.

Hadde han stukket av, er jeg enig i at forhpndsvarslingen ville ha vært en skandale. men det gjorde han ikke.

I dette tilfellet ble Borg Høiby til slutt ringt opp av politiet og bedt om å komme frivillig ut av portene på Skaugum, men det var først da politipatruljene var i nærheten. Også det er en vanlig håndtering av slike saker. 

Det uvanlige er at svært mange ble varslet og informert før hovedpersonen selv visste om det.

Pågripelsen ved Skaugum: Hvorfor ble alle varslet? https://share.google/43E1viRbsX1zqIvTF

Varslingen til andre er blitt begrunnet I sikkerhetshensyn. Det er uvanlig, fordi de fleste lovbrytere ikke har tilknytning til kongehuset, med de særskilte sikkerhetshensyn det genererer. Ikke mer komplisert enn det, er mitt ståsted. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Sur sitron skrev (1 minutt siden):

Da må du gjøre noe feil. Ring en venn 🤣 Jeg får mange samtaler opp. Lykke til !

Siden du har tatt det inn i tråden, må du nesten dokumentere det. Tviler ikke på at det kan finnes flere, men det er publisert flere opptak fra samme samtale. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

I dette tilfellet ble Borg Høiby til slutt ringt opp av politiet og bedt om å komme frivillig ut av portene på Skaugum, men det var først da politipatruljene var i nærheten. Også det er en vanlig håndtering av slike saker. 

Det uvanlige er at svært mange ble varslet og informert før hovedpersonen selv visste om det.

Pågripelsen ved Skaugum: Hvorfor ble alle varslet? https://share.google/43E1viRbsX1zqIvTF

Varslingen til andre er blitt begrunnet I sikkerhetshensyn. Det er uvanlig, fordi de fleste lovbrytere ikke har tilknytning til kongehuset, med de særskilte sikkerhetshensyn det genererer. Ikke mer komplisert enn det, er mitt ståsted. 

Jaaa, men, eliminere du helt at lovbrytere har besøkt Skaugum mer enn en gang? Forutenom marius

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Kollontaj skrev (12 minutter siden):

Jeg finner bare en (såkalt forebyggende) samtale, kan du linke til de andre? 

Det er kun en, av hva jeg husker, delt opp og publisert i fragmenter over flere dager for maksimal effekt. 

• Nyttig 2
Gjest Sur sitron
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Det er kun en, av hva jeg husker, delt opp og publisert i fragmenter over flere dager for maksimal effekt. 

Gå på Google. Trykk inn følgende ord:

Marius samtaler politiet

Skrevet
Sur sitron skrev (9 minutter siden):

Da må du gjøre noe feil. Ring en venn 🤣 Jeg får mange samtaler opp. Lykke til !

Tror nesten du bare må slutte å svare

• Liker 4
Skrevet
42. skrev (14 minutter siden):

Altså, mulig at det er mange som er uenig med deg. Eller kanskje vi kan stemme for at alle som er i fare for å få politi på døra blir forhåndsvarslet? Kan vel ikke gjøre så mye hvis den mistenkte ikke stikker av først, og at det spiller ingen rolle for tiltalen at den mistenkte får beskjed om " nå kommer vi snart" 

Men jeg skjønner ikke hvilken forskjell det har gjort? Han ble tatt inn til avhør. Han stakk ikke av eller motsatte seg arrest.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Sur sitron
Skrevet
42. skrev (Akkurat nå):

Tror nesten du bare må slutte å svare

Tror jeg og 😅 

Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Men jeg skjønner ikke hvilken forskjell det har gjort? Han ble tatt inn til avhør. Han stakk ikke av eller motsatte seg arrest.

Kan det ha gjort en forskjell i bevisforspillelse, kanskje? Selv om det ikke ble gjort, så var muligheten åpen for det

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
42. skrev (8 minutter siden):

Jaaa, men, eliminere du helt at lovbrytere har besøkt Skaugum mer enn en gang? Forutenom marius

Jeg kjenner ikke til at politiet har hatt saker på det så da kan jeg ikke uttale meg om hva politiet gjorde da/ikke gjorde

• Liker 1
Skrevet
42. skrev (7 minutter siden):

Kan det ha gjort en forskjell i bevisforspillelse, kanskje? Selv om det ikke ble gjort, så var muligheten åpen for det

Men handlingen hadde jo ikke skjedd der han ble anholdt?

• Nyttig 3
Skrevet
Sur sitron skrev (16 minutter siden):

Marius samtaler politiet

Har hørt (og diskutert) samtalen før her. Mulig den gikk over to dager, men politiet har bekreftet én.

Visepolitimesteren ble informert før Høiby-samtale https://share.google/M09MZFey6H87qjQGf

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Men handlingen hadde jo ikke skjedd der han ble anholdt?

Digitale spor? Sletting av meldinger. Knusing av mobil.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sur sitron skrev (29 minutter siden):

Marius samtaler politiet

Kanskje greit å gjøre det samme selv som du forlanger at andre skal gjøre for deg?

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man rekker faktisk mye på en halvtime (tenker på når jeg får en halvtimes varsel om gjester, det er så mye man får ryddet at man etterpå lurer på hvorfor man ikke tar den halvtimen uten presset og panikken 😅)

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...