Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
AdonisFFM skrev (28 minutter siden):

Marius er nok et av mange skilsmissebarn som har endt opp som en kasteball med anstrengt forhold til far.

Søsteren min har jo samme forhold til barnefar og jeg har sett hvordan min nevø har lidd i hele oppveksten. 

Jeg har vel i dag et bedre forhold til barnefaren (min svigerbror) enn søsteren min.  Min nevø slet i flere år med å finne sin egen identitet og likedan hadde alktid anstrengt forhold til de nye mennene i søster sitt liv, som vel ikke brydde seg mye.

Dette er ikke lett og jeg frykter Marius vil oppleve mye stress og svekket psyke over måten han har blitt behandlet på over årene.   

Stress og psyke? Hvor mange barn er det ikke som lever i to hjem? MANGE! De færreste ender da opp som serieovergripere og bruk av vold som maktmiddel. Han har vært privilegert , det er det ikke alle skilsmissebarn som er, men barn tilpasser seg og klarer seg godt til tross for det. Jeg er bare ikke med på den at Marius sin privilegerte barndom og at hans søsken som innehar en annen posisjon i samfunnet enn han er et bidrag til han adferd! Han har og brukt sin status for bekjentskap innenfor visse kretser. 

Min sønn er vokst opp med kun med meg og etterhvert stefar, mens mine to yngre barn har faren sin ! Vel, min sønn er en borger Kongeriket Norge nyter godt av i form av skattepenger! Så spar deg!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
K_mb skrev (1 minutt siden):

Stress og psyke? Hvor mange barn er det ikke som lever i to hjem? MANGE! De færreste ender da opp som serieovergripere og bruk av vold som maktmiddel. Han har vært privilegert , det er det ikke alle skilsmissebarn som er, men barn tilpasser seg og klarer seg godt til tross for det. Jeg er bare ikke med på den at Marius sin privilegerte barndom og at hans søsken som innehar en annen posisjon i samfunnet enn han er et bidrag til han adferd! Han har og brukt sin status for bekjentskap innenfor visse kretser. 

Min sønn er vokst opp med kun med meg og etterhvert stefar, mens mine to yngre barn har faren sin ! Vel, min sønn er en borger Kongeriket Norge nyter godt av i form av skattepenger! Så spar deg!

De færreste blir dratt i en kongefamilie når de er for små til å si hva de selv mener. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg håper MBH kan/vil flytte på seg vekk ifra Oslogryta når alt dette styret er over. Han hadde nok hatt godt av å bo i del av Norges land hvor media ikke er vanligere enn myggen i Juli.

Endret av AdonisFFM
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (Akkurat nå):

Jeg håper MBH kan/vil flytte på srg vekk ifra Oslogryta når alt dette styret er over. Han hadde npk hatt godt av å bo i del av Norges land hvor media ikke er vanligere enn myggen i Juli 

Når alt styret er over, flytter han nok. I fengsel antakelig.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
K_mb skrev (3 minutter siden):

Med all respekt. Jeg tror det er LITT forskjell på din sønn's stefar og Marius'.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Sur sitron skrev (4 minutter siden):

De færreste blir dratt i en kongefamilie når de er for små til å si hva de selv mener. 

Nei, men det valget ble tatt og det unnskylder ingenting. Ingen barn har et valg over egen oppvekst, men de får de kortene de blir utdelt og ingenting unnskylder Marius og hans adferd!

Endret av K_mb
  • Liker 7
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Når alt styret er over, flytter han nok. I fengsel antakelig.

Blir nok neppe noe lenge uansett hva som skjer. Og han vil få tid til å bygge seg opp.

Selv tror jeg nok mye vil bli betinget eller henlagt og det har jo allerede skjedd. 

Veldig mye påstand mot påstand enda utifra det rn har hørt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (2 minutter siden):

Blir nok neppe noe lenge uansett hva som skjer. Og han vil få tid til å bygge seg opp.

Selv tror jeg nok mye vil bli betinget eller henlagt og det har jo allerede skjedd. 

Men han har jo ikke boevne da, og mamma virker til å ville ha ham i nærheten sånn at han slipper å betale for livsopphold. 

Ellers florerer det av beviser på hans egen mobil, så det du har hørt om ord mot ord, er selvsagt feil.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AdonisFFM skrev (2 minutter siden):

Med all respekt. Jeg tror det er LITT forskjell på din sønn's stefar og Marius'.

Det var et svar på at han har vokst opp i to hjem. Og ja det er en kjempeforskjell, og det er vel første gang jeg nevner min sønn som er oppvokst uten sin far, men til tross for det har klart seg helt fint. Poenget er at man kan ikke skylde på at han vokste opp i to hjem og at det ene hjemmet er kongefamilien som da skal ha gitt han såpass stress og dårlig psyke at han har blitt som han har blitt. 

• Liker 9
Skrevet
Era Vulgaris skrev (5 minutter siden):

Så det er stakkars, lille Marius det er synd på? Det er der medlidenheten vår skal ligge? Drit i all ofrene som ligger i kjølvannet av det han har holdt på med, det er jo for gæli at han nå kan komme til å føle på stress og svekket psyke. Skal ikke være lett i være privilegert overklassegutt, si. 

Det går an og ha to tanker i hodet. Selvsagt er det ofrene man synes synd på nå. 

privilegert overklassegutt blir for enkel psykiatri i dette tilfellet. Kanskje rådgiverne deres har forstått oppveksten hans sånn, han er jo privilegert overklasse gutt, så dette går jo bra? Når starter stresset , dårlig psyke og tilpasningsvansker? På barneskolen etter hva vi vet, men det var jo ikke en trygg og glad gutt pressen fulgte etter og tok bilder av i barnehagen heller? Selv om ingenting forklarer eller forsvarer at han har klikka helt , så lurer jeg på hvor mye den rare familiesituasjonen har formet han. Jeg ser ikke stakkars lille Marius nå, men jeg så stakkars lille Marius for 20 år siden. Gjorde ikke andre det? Vi snakket jo mye om det på den tiden. 

• Liker 1
Skrevet
K_mb skrev (4 minutter siden):

Det var et svar på at han har vokst opp i to hjem. Og ja det er en kjempeforskjell, og det er vel første gang jeg nevner min sønn som er oppvokst uten sin far, men til tross for det har klart seg helt fint. Poenget er at man kan ikke skylde på at han vokste opp i to hjem og at det ene hjemmet er kongefamilien som da skal ha gitt han såpass stress og dårlig psyke at han har blitt som han har blitt. 

Det handler ikke om å "skylde på", men å ta dette inn i regnestykket. 

Det er 100% at dette vil ha stor betydning i denne saken på juridisk plan.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (Akkurat nå):

I Marius sitt tilfelle har det nesten vært verre med den stefaren han har. Tenk at mefia dag ut og dag inn kun fokuserer negativt på ham mens halvsøskenene blir forgudet av pressa.  

Tror nok neppe dette var bra helt fra starten av nei. 

Har media fokusert negativt på han? Jeg synes ikke de har skrevet så mye om han før det ble politisak. Pressen selv sier jo at de har unnlatt å skrive det de visste.

image.thumb.png.db712e139bac88e0abb257dc98fd451d.png

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sur sitron skrev (16 minutter siden):

Prinsesse Ragnhild fryktet også hvordan det skulle gå med ham - og spesielt etter at det kommer flere barn i familien. 

Da hadde hun kanskje funnet en rollemodell for ham som ikke var medlem av kongefamilien og som skal bli landets neste konge. En helt vanlig, sunn mann - kanskje? Det er nok nettopp det at dette er kongefamilien som er problemet. Tilgang til all verdens ressurser - kanskje få alt han peker på fordi alle synes synd på ham? Ingen tør kjefte på ham - for stakkar han må ikke føle seg utenfor ... Kan bare tenke meg hvordan det har vært .. Mange foreldre overkompenserer sin dårlige samvittighet med gaver og materielle goder. De færreste har inntekter på kronprinsparets nivå og må tilpasse godene deretter. 

Ja, jeg var ikke alene om og frykte hvordan det skulle gå med han - føler meg alene med og huske det i denne tråden , for og ha fryktet hvordan det det skulle gå  med han blir gjort til og forsvare hvem han har blitt. 
det var en veldig stor snakkis på den tiden , og frykte hvordan den skulle gå med stakkars lille Marius, men det var kanskje bare prinsesse Ragnhild som våget og åpne kjeften i media. Vi vet lite om hvordan han faktisk ble fulgt opp inn i den vanskelige rollen  , men at han var et problem allerede på barneskolen. . 

• Liker 6
Skrevet
Sur sitron skrev (1 minutt siden):

Jeg bare sier at han er ikke vokst opp i et vanlig skilsmissehjem. Langt derifra. Sett nå i ettertid så var det vanvittig å dra et lite barn inn i dette sirkuset. Det var ingen som hadde gjort det før dem. Iflg noen her så sa kongen "Vi går for det" andre gangen de møtte MM. Hørtes veldig overilt ut når det er et lite barn på 3-4 år som blir med på lasset. 

Jeg unnskylder ikke hans adferd - bare tenker hvor vanvittig det er å ile et lite barn inn i en kongefamilie. Norges neste konge blir din stefar, kongen og dronningen blir stebesteforeldre - alt omtrent "over natten". 

Som tenåring hadde jeg mine store diskusjoner med en av mine lærere på VGS om at HM måtte få velge selv, og at det faktum at hun var alenemor ikke skulle gå de imot. For ordens skyld: Jeg var på HM og MM sin side!

Nå var Marius 3 år og husker nok ikke annet enn at livet er som det er og at han er sønn av Norges kronprinsesse.. Det unnskylder ingenting, for selv om det er en potensiell byrde for Marius så har det likefullt vært en fordel han har dratt enormt nytte av. 

• Liker 7
Skrevet
Sur sitron skrev (22 minutter siden):

Prinsesse Ragnhild fryktet også hvordan det skulle gå med ham - og spesielt etter at det kommer flere barn i familien. 

Åja, du hadde jo allerede nevnt det😅

Annonse
Skrevet
AdonisFFM skrev (19 minutter siden):

Påstand mot påstand? De fleste ofrene har jo ikke påstått noe som helst , de visste ikke at de var ofre en gang. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Sur sitron skrev (21 minutter siden):

Da hadde hun kanskje funnet en rollemodell for ham som ikke var medlem av kongefamilien og som skal bli landets neste konge. En helt vanlig, sunn mann - kanskje? Det er nok nettopp det at dette er kongefamilien som er problemet. Tilgang til all verdens ressurser - kanskje få alt han peker på fordi alle synes synd på ham? Ingen tør kjefte på ham - for stakkar han må ikke føle seg utenfor ... Kan bare tenke meg hvordan det har vært .. Mange foreldre overkompenserer sin dårlige samvittighet med gaver og materielle goder. De færreste har inntekter på kronprinsparets nivå og må tilpasse godene deretter. 

Men hvor sannsynlig var det egentlig at hun hadde funnet en helt vanlig, sunn mann? Hvor mange sunne personer blir sammen med rusmisbrukere som har kriminelle ekser? Og hvis hun hadde funnet en slik mann, hvor lenge hadde det vart? Det står ikke en rekke med sunne personer og venter på sjans hos noen som har denne graden av dysfunksjon rundt seg.

For hennes og Marius' del så tror jeg det var råflaks at HM falt for henne. Man vet selvfølgelig aldri, men som jeg erfarer er det sjeldent at noen som har sitter på så dårlige kort at de trenger en headhuntet vennegjeng faktisk klarer å etablere seg med en sunn person. Det er flott om de gjør det, men jeg vil ikke si at det er veldig sannsynlig.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AdonisFFM skrev (44 minutter siden):

Det ene utelater vel ikke det andre? Nå er vel ikke MBH dømt for noe, så jeg skal ikke dømme ham.

Uansett utfall så er det jo klart at han fortjener menneskrøig sympati.

Nei. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Kvittre skrev (32 minutter siden):

Det går an og ha to tanker i hodet. Selvsagt er det ofrene man synes synd på nå. 

privilegert overklassegutt blir for enkel psykiatri i dette tilfellet. Kanskje rådgiverne deres har forstått oppveksten hans sånn, han er jo privilegert overklasse gutt, så dette går jo bra? Når starter stresset , dårlig psyke og tilpasningsvansker? På barneskolen etter hva vi vet, men det var jo ikke en trygg og glad gutt pressen fulgte etter og tok bilder av i barnehagen heller? Selv om ingenting forklarer eller forsvarer at han har klikka helt , så lurer jeg på hvor mye den rare familiesituasjonen har formet han. Jeg ser ikke stakkars lille Marius nå, men jeg så stakkars lille Marius for 20 år siden. Gjorde ikke andre det? Vi snakket jo mye om det på den tiden. 

Beklager, altså, men et barn som har vokst opp med alle de privilegier og muligheter han har hatt, har jeg ikke all verdens medfølelse med. Kanskje fordi jeg gjennom et langt yrkesliv har sett veldig mange barn som virkelig har grusomme hjemmeforhold, men som allikevel vokser opp uten å bli voldelige og rusmisbrukere. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Hva er det enkelte her ikke forstår???

Stress, psyke, to hjem, kongefamilie og kongehus! Ja det kan muligens gi konsekvenser for personen i form av rus og psykiske problemer som nevnt over her, mulig det, MEN det er så langt ifra å slå folk halvt ihjel og å ta seg til rette seksuelt på andre personer uten samtykke. Er vi der? At denne fyren skal ha forståelse? For pokker, selv om det kan ha vært vanskelig for han og jeg har ingen problemer med å anerkjenne at det kan være vanskelig psykisk og også at han kan være disponert for å drive med dop, MEN det er ikke synonymt med seksuelle overgrep og fysisk og psykisk vold. Diagnoser er heller ikke det, så sant det ikke handler om sosiopati o.l, og det har jeg ikke lest at han er. Jeg driter da i om han driver med dop, men han har gått langt over det, og det er mange rusmisbrukere som ALDRI legger en hånd på andre mennesker! Ærlig talt!

Endret av K_mb
La til et utropstegn!
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...