Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Jadaomatte skrev (4 minutter siden):

Han gir vel faen. Vant med at dårlig oppførsel ikke får konsekvens, da blir det slik. 
Håper han skjønner at ting ikke går lenger når han sitter i varetekt, håper han sitter der lenge. 
Han er en voldelig drittsekk, det vil ikke avrusing endre på. 

Nei, det der kan ikke rehab for rusmisbruk endre på. Dessverre.

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Déjà vu skrev (2 timer siden):

Legger merke til at han i klippet passer på å fake-slå ekskjæreste med flat hånd. Han er helt psyko, men det er kontrollerte psykopatfakter.

Han er nok ikke dum, nei. Han er en meget arrogant mann, med en dyssosial adferd.

En mann uten empati, som aldri har fått konsekvenser. Der er en farlig kombo.

Endret av MissHannigan
  • Liker 28
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (Akkurat nå):

Han er nok ikke dum nei. Han er en meget arrogant mann med en dyssosial adferd.

En mann uten empati, som aldri har fått  konsekvenser. Der er en farlig kombo.

Livsfarlig. Kunne gått mye verre, dette. Nesten som man kan begynne å tenke at forvaring er på sin plass.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (20 minutter siden):

Takk til Se og Hør som fortsetter å vise oss denne mannens sanne side.

Ja, de fortsetter å være nyhetsledende i denne saken og gjør en strålende jobb med å formidle til oss hvor alvorlig denne saken er og hvor avskyelig oppførsel og totalt mangel på empati og verdier han har. Det har absolutt ingenting med rus å gjøre. Han fremstår som en mann med psykopatiske trekk. Sønnen til kronprinsessen og medlem av kongefamilien. 

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (16 minutter siden):

Synes det er bra at folk får se galskapen med egne øyne. 

Ja, virkelig. En video som sett fra offernes p.o.v.  Takk til Se og hør.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaisyD skrev (25 minutter siden):

Det er 50 kriminelle i gruppen - tviler på at det er så mye lojalitet blant dem. Men MBH virker ikke å være istand til å bry seg om at noen selger filmer og bilder til media. 

Vanligvis er det tabu å snitche på andre. Så det kan jo tyde på at statusen hans er lav der også nå. 

• Liker 25
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (7 minutter siden):

Han er nok ikke dum nei. Han er en meget arrogant mann med en dyssosial adferd.

En mann uten empati, som aldri har fått  konsekvenser. Der er en farlig kombo.

Han har kanskje lært at han ikke er så untouchable som han har gått rundt og trodd. 
Selv medlemmer av kongefamilien kan bli fengslet. 

Endret av DaisyD
  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizzy skrev (2 minutter siden):

Vanligvis er det tabu å snitche på andre. Så det kan jo tyde på at statusen hans er lav der også nå. 

Ja, det kan faktisk tyde på det. Dette er ikke første gang det er blitt lekket filer til media. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som er veldig nøye inne i tråden her på at man ikke kan kritisere MM og HM eller kongefamilien forøvrig.

Har tenkt en del på dette. Egentlig så er det ingen som vet med sikkerhet hvordan de kongelige egentlig er. Ikke kongeparet, ikke kronprinsparet. SM og IA vet vi strengt talt nesten null om.

Min påstand er at vi ser en familie der svært mye har gått galt. Så om det er dette med institusjonen, tradisjonen, privilegiet eller menneskene - det er jo vanskelig å si. Men det er jo ikke sikkert kongen og dronningen er helt de man ser, heller, forsåvidt.

Synes det er toppen av uflaks å ha en liten kongefamilie på rundt ti personer. Og så har to av desse familiemedlemmene vært innblandet i vold i nære relasjoner, og sexforbrytelser (DV og MH). Og enda flere av dem har vært involvert i narkotikabruk/ misbruk.

Endret av Déjà vu
  • Liker 26
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (12 minutter siden):

Han har akkurat de vennene han fortjener i gruppa med de mest hardbarka kriminelle i Oslo.   

Jeg tenkte mer på hvordan disse sakene synes å havne i Se og Hør (nei, ikke som resultat av langvarig gravejournalistikk).

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte mer på hvordan disse sakene synes å havne i Se og Hør (nei, ikke som resultat av langvarig gravejournalistikk).

Det er jo ikke sikkert at alle får lov til å bli med i denne eksklusive snapgruppen med storkriminelle. At det kan ha tatt litt tid..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aricia skrev (2 minutter siden):

Ehhh..... kriminelle venner som ikke skyr noe for å skaffe seg penger har for lengst sett verdien i disse filmene og får nok godt betalt av pressen for å dele.

MBH er en skurk uten forebedringspotensiale og det som har kommet frem hittil er nok bare toppen av isfjellet.

I takt med at disse skurkevennene hans selger filmer av han i div settinger vil det avdekkes en uendelighet av vold, rus, overgrep etc

• Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (8 minutter siden):

De fleste redaksjoner ber om og tar imot nyhetstips. Til og med NRK.

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (8 minutter siden):

Ja, jeg har fått meg meg at du er veldig sint og frustrert på Se og Hør sin dekning av saken. Der er vi veldig uenige. Jeg har stor respekt for Se og Hør i denne saken. De viser oss hvor ille det faktisk står til med voldsmannen og sannsynligvis voldtektsmannen som er sønnen til vår kommende kronprinsesse. Hva tenker du om det?

Enig 🙏

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med det vi vet nå så hører vel resten av historien om denne mannen hjemme i en eventuell sesong to av "Leo og de farlige".

Og noen foreslår at denne personen skal få jobbe på en av våre ambassader??

• Liker 33
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.tv2.no/aktualitet/forsvareren-avkrefter-dobbeltspill-hevder-det-er-en-viktig-feil-i-kjennelsen/17199620/

Det var vel noen av dere her inne som nevnte dette, og jeg tenkte det samme, at dette med lukket eller åpen rettsal var et spill for galleriet fra Bratliens side.

Slik krimkommentator Olav Rønneberg her hevder.

"– Slik kjennelsen er skrevet gir det jo mistanke om dobbeltspill fra Bratliens side, at han sier en ting til pressen og noe annet til dommeren. Men jeg var ikke der, så det er umulig å vite hva som egentlig ble sagt. Det er dog uvanlig hvis dommeren ikke har fått med seg slike nyanser, sier Rønneberg," ...

Endret av Déjà vu
  • Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkalei skrev (15 timer siden):

Ingen av oss vet sannheten her. Man må ha hele historien og alle detaljene før man kan forstå hele bildet. Min analyse er at Marius har hatt enorme utfordringer med å leve det livet han ble tvunget til å leve. Og at man kanskje ikke har håndtert det slik det burde blitt håndtert. Han ble ikke en rusmisbruker og notorisk kvinnemishandler over natten. Jeg kan tenke meg at med kronprinsparets travle timeplan, tre barn og vet ikke hva, så er det sikkert ingen som hadde tid til å gi Marius den hjelpen han hadde behov for. Jeg ønsker ikke delta i denne «henge ut i gapestokk «mentaliteten. Det er en veldig enkel tankegang. Mannen trenger hjelp. Det er det eneste han trenger. Og jeg syns faktisk at man burde slutte med all den synsingen og sladderen og heller snakke om det opplagte: dette er en ødelagt mann. 
Jeg tror ikke han har det bra. Faktisk tenker jeg at det er stor sjanse for at han aldri kommer seg etter dette. Og det er så utrolig synd, for absolutt alle mennesker kan forandre seg. Med vilje, rett hjelp og anger, så fortjener folk en ny sjanse. Man kan starte på nytt. Jeg kommer alltid til å heie på det, for det er verdiene vi har i dette landet. Jeg har en sønn selv og jeg synes forferdelig synd på Mette Marit. Hun har vært et godt forbilde, alle de årene hun har vært kronprinsesse. Tror folk skal slite med å finne mye galt på henne. Jeg tror dette her har vært fullstendig utenfor hennes hender. Men de har ønsket at han bor nær dem, for å prøve å få kontroll. Men de har ikke klart det. Jeg mistenker sterkt at Marius har fått mange goder, og lite plikter. Samtidig som han har følt på å ikke høre til. Sikkert mye stigma. Han er liksom ikke ekte kongelig, som sine søsken. Likevel del av hele showet. 

Mannen er syk. Meget syk. Og tenker denne mobben som folk har samlet seg i, både media og hvermannsen, hva hjelper det? Gjort er gjort, nå kommer straffen. Og etter det? Skal vi gå rundt og spre hat? Løsningen er at mannen får hjelp og deretter blanke ark. En ny sjanse. Jeg er bare stygt redd for at alt dette hatet resulterer i at han gir opp før han har prøvd. Dette er tragisk. 

Det primære her er ikke at Marius trenger hjelp, men at samfunnet trenger å beskyttes mot ham iom at han skader andre når han går løss.

For at samfunnet, mer spesifikt kvinner skal være utenfor fare fra han, må han rehabiliteres for sine rus og voldsproblemer.

Dersom domstolen etter hvert finner han skyldig etter tiltalen, så skal han i fengsel. Han får tilbud om både avrusing og sinnemestringskurs i fengselet. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Déjà vu skrev (44 minutter siden):

Det er mange som er veldig nøye inne i tråden her på at man ikke kan kritisere MM og HM eller kongefamilien forøvrig.

Har tenkt en del på dette. Egentlig så er det ingen som vet med sikkerhet hvordan de kongelige egentlig er. Ikke kongeparet, ikke kronprinsparet. SM og IA vet vi strengt talt nesten null om.

Min påstand er at vi ser en familie der svært mye har gått galt. Så om det er dette med institusjonen, tradisjonen, privilegiet eller menneskene - det er jo vanskelig å si. Men det er jo ikke sikkert kongen og dronningen er helt de man ser, heller, forsåvidt.

Syns det er toppen av uflaks å ha en liten kongefamilie på rundt ti personer. Og så har to av desse familiemedlemmene vært innblandet i vold i nære relasjoner, og sexforbrytelser (DV og MH). Og enda flere av dem har vært involvert i narkotikabruk/ misbruk.

Enig. Dette har jeg nevnt flere ganger. Vi KJENNER de ikke. Vi har kun fått sett fasaden av disse folka og nå rakner den. 

Endret av Eyr
  • Liker 26
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...