Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Morgan Le Fay skrev (5 minutter siden):

Jeg aner ikke hvorfor de var i London, og det kan godt hende dere som holder på «formøter» har rett, men det er jo ingen grunn til at det skal skje på så kort varsel som et par timer. Vi snakker klinikker som koster ofte mer enn 200 000 kroner uka, som tilbyr skreddersøm av alle slag. At de skulle si til kronprinsen at «du må være her om tre timer hvis du vil ha et møte» er helt utenkelig.

Helt sant.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninaen skrev (7 minutter siden):

Det som er merkelig her er at han har studiegjeld… men er jo mulig han har gjort det som «lettvinte penger», ikke fordi noen har stilt krav til å forsørge seg selv. 
Angående rusbruk er nok mye «påspandert». Sosial kapital og pressmiddel. Forklarer selvsagt ikke øvrig forbruk,

Han har jo startet på studier, man kan jo også få studielån som lærling. Så det er fler enn han som har studielån på ting som ikke har blitt noe av. Det er allikevel kjempe rart. Selvom noen har stilt krav til at han skal forsørge seg selv er det rart at et såpass lite lån har gått til statens innkrevningssentral . Om det ble tatt for lettvinte penger eller krav , er greia så rar i forhold til bildet av bortskjemte Marius. Mange som er langt mindre bortskjemte enn Marius ville fått hjelp før det gikk så langt, så hva er historien bak det? Merkelig 

jeg tror rus og mye annet er påspandert. Det forklarer ikke alt forbruk nei, men altså.. at folk vil stå på godfot/ ha pressmiddel / bli sett med sønnen til den neste dronningen .. klart han har « venner « og « smiskere».. og eventuelt kriminelle som bruker han 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (4 minutter siden):

Han har jo startet på studier, man kan jo også få studielån som lærling. Så det er fler enn han som har studielån på ting som ikke har blitt noe av. Det er allikevel kjempe rart. Selvom noen har stilt krav til at han skal forsørge seg selv er det rart at et såpass lite lån har gått til statens innkrevningssentral . Om det ble tatt for lettvinte penger eller krav , er greia så rar i forhold til bildet av bortskjemte Marius. Mange som er langt mindre bortskjemte enn Marius ville fått hjelp før det gikk så langt, så hva er historien bak det? Merkelig 

jeg tror rus og mye annet er påspandert. Det forklarer ikke alt forbruk nei, men altså.. at folk vil stå på godfot/ ha pressmiddel / bli sett med sønnen til den neste dronningen .. klart han har « venner « og « smiskere».. og eventuelt kriminelle som bruker han 

Var dette jeg mente med at det var rart altså, ikke at han har kvalifisert til/fått det 🙂

JS varslet jo også om økonomiske forhold til MM. Han har åpenbart ræva boevne… at det er tatt utlegg i hans del av huset…ja…det er så mye som er rart her. Og da mener jeg ikke «rart som i at det må være noe vi ikke vet som unnskylder x og y», bare rart som i fascinerende og ulogisk og ja…Virker som disse damene like mye er blitt et morssubstitutt, også jmf NH sine uttalelser etter bruddet.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger i hvert fall ikke å vite noe om MBHs sak spesifikt, for å fastslå at ingen får påspandert kokain i år etter år uten å betale noe selv. Dette er businessfolk på den gale siden av loven, de gir ikke bort varene sine. Mulig han har kunnet finansiere noe av bruket med å videreselge, mange som gjør det sånn. Men det er nok ikke til å komme unna at våre skattepenger har gått til MBHs kokaimforbruk, det syns jeg er helt avsindig i seg selv. Og så kommer alt dette andre som velter hele min tillit til kronprinsparet. Jeg skjønner de ikke kan gå ut med alt, men pressehåndteringen så langt har vært beyond ræva.

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere, jeg tror krompen og mm er drittlei av hele kongegjerningen. Mulig de rett og slett gir litt faen for tida, og har bestemt seg for å kaste loss. Dvs ha fullt fokus på familie og egne private interesser. Så får heller de offisielle plikter komme i andre rekke. Så tester de dette ut, og ser hvor langt de kommer og hva de kan komme unna med. Dette forklarer igrunnen mye av deres atferd i det siste, som f eks madrasskjøp, londontur på bekostning av offisielle plikter, manglende uttalelser osv. For mm og haakon har det nok vært fint og behagelig å være kongelige, så lenge de har sluppet unna ubehagelige spørsmål og negative oppslag i media. Men nå når dette har snudd, så gidder de ikke lengre å late som. Det er ikke verdt det for dem. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 timer siden):

Jeg ler meg ihjel av hvor dum jeg var som holdt en knapp på rehab😆

Jeg ler ikke men er helt satt ut .. Jeg trodde virkelig at det var det han skulle siden det var så om å gjøre … At kongen måtte komme hjem fra ferie, at HM måtte avlyse program og vi hadde ti timer uten regent fordi M kanskje plutselig hadde fått plass er bra sted og HM måtte følge. Både pga privat sfære og for å sikre M vel inn … Så var de på shopping alle tre men tenkte det var for å kjøpe inn nødvendige ting og følge og hjelpe han i start på rehab. Så feil kan man tydeligvis ta … 

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (12 minutter siden):

Jeg ler ikke men er helt satt ut .. Jeg trodde virkelig at det var det han skulle siden det var så om å gjøre … At kongen måtte komme hjem fra ferie, at HM måtte avlyse program og vi hadde ti timer uten regent fordi M kanskje plutselig hadde fått plass er bra sted og HM måtte følge. Både pga privat sfære og for å sikre M vel inn … Så var de på shopping alle tre men tenkte det var for å kjøpe inn nødvendige ting og følge og hjelpe han i start på rehab. Så feil kan man tydeligvis ta … 

Eneste som kan forklare dette er om han har skrevet seg ut igjen selv… men uansett…

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (52 minutter siden):

Jeg aner ikke hvorfor de var i London, og det kan godt hende dere som holder på «formøter» har rett, men det er jo ingen grunn til at det skal skje på så kort varsel som et par timer. Vi snakker klinikker som koster ofte mer enn 200 000 kroner uka, som tilbyr skreddersøm av alle slag. At de skulle si til kronprinsen at «du må være her om tre timer hvis du vil ha et møte» er helt utenkelig.

Du har selvsagt rett, det høres logisk ut. Og når jeg nevner muligheten for "formøter og/eller sonderinger", er det vel fordi jeg har et lite håp om at vi ikke _bare_ blir vist finger'n til og grunnlurt, men at det et eller annet sted finnes snev av ydmykhet og fornuft igjen i det mye omtalte hus.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (8 minutter siden):

Eneste som kan forklare dette er om han har skrevet seg ut igjen selv… men uansett…

Selvfølgelig ble fyren ikke lagt inn på en rusinstisjon i Storbritannia rett for helgen på kort varsel for å så skrive seg selv ut etter et par dager. 

Hvorfor dem hadde denne turen har jeg ikke noen anelse om. 

PS. Suksess for å bli rusfri vil kreve motivasjon, inklusive for å komme seg bort fra rusnettverket. Er ikke slikt at folk uten disse to forutsetningene kan møte opp på "rehab" og magisk bli rusfrie. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (På 7.11.2024 den 20.27):

Men det er jo rart at det evt. ikke er MM som tar med seg sønnen sin på tur dersom det er snakk om behandling

Orly skrev (På 7.11.2024 den 20.32):

Mulig hun ikke kan fly, hun har vel akkurat vært sykemeldt 

Skrottefar skrev (På 7.11.2024 den 20.38):

Ja, sant nok, ved lungefibrose så kan det være behov for ekstra oksygentilførsel ved flyreiser, så det er nok grunnen

Vi kan jo med sikkerhet si at dette i alle fall ikke holdt vann😬

Forøvrig; formøter før «innleggelse» burde vel ikke heller fordre at kronprinsen slapp alt han hadde i hendene?

Jeg vet ikke om jeg forstod deg riktig @Aricia da du siterte mitt innlegg, men ja; jeg tror godt om folk, og jeg har erkjent i den andre tråden at jeg nok har hatt en forventning om livsførsel fra de kongelige som i ettertid har vist seg å være latterlig naiv. Shame on me. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (15 minutter siden):

Selvfølgelig ble fyren ikke lagt inn på en rusinstisjon i Storbritannia rett for helgen på kort varsel for å så skrive seg selv ut etter et par dager. 

Hvorfor dem hadde denne turen har jeg ikke noen anelse om. 

PS. Suksess for å bli rusfri vil kreve motivasjon, inklusive for å komme seg bort fra rusnettverket. Er ikke slikt at folk uten disse to forutsetningene kan møte opp på "rehab" og magisk bli rusfrie. 

Les kommentaren min en gang til. Jeg skrev ikke at jeg mente det var en sannsynlig forklaring 😉

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (7 timer siden):

Nei, det er ikke det samme. Kvinner må ta ansvar for seg selv, lære å se lusa på gangen. De har jo søkt ut denne karen, som alt med han indikerer at man bør skygge banen. Hvorfor? Har det noe med eget håpløse valgte levebrød å gjøre? At han vil gi kroner i kassa? 

Det er en vanskelig balansegang dette. For jeg er enig i at det kun er voldsutøvere som har skyld og ansvar. Allikevel man er nødt å passe seg som ung kvinne. Man må ta forholdsregler. 

Victim blaming på høyt nivå dette her..

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madame Butterfly skrev (5 timer siden):

Jeg har også en ung mann i hus. Klart de skal oppdrags godt.

Jeg var ikke villig til å risikere egen sikkerhet og ve og vel på at andre gjorde den jobben godt nok, og ikke vil min datter gjøre det heller. 

Jeg vil si de fleste menn er godt opplært, de fleste menn slår ikke, eller annet faenskap. De fleste folk er greie folk. Heldigvis for det 😊

Sønner trenger også å bli opplært til å kjenne lusa på gangen. 
Det er ikke bare jentene som trenger å vite at de er verdig gode kjærester. Så vel som selvfølgelig å oppføre seg bra mot andre. Det er ikke bare gutter som må læres opp til å oppføre seg ordentlig, jenter også. Begge kjønn må lære begge deler.

Kvinner er svakere fysisk, og risikoen for både fysisk vold og voldtekt er høyere for kvinner, begge deler kan føre til katastrofale følger. 

Kan dere ta denne brukerdebatten om egne sønner og døtre et annet sted? Totalt uinteressant for resten av oss

• Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan London-turen være enda en stor «fuck you» til det norske folk fra Marius?(som når han viste fingeren med øl foran se og hør) Jeg tror ikke Haakon hadde avbrutt sine plikter for shoppingtur til London. Kanskje Marius har sagt han skulle på rehab i London, han har jo null respekt for mor og stefar. De har sikkert kastet alt de har og tenkt at endelig blir det slutt  på skandalene i norsk media for en stund. MM hadde nok kunne funnet på å dra på shoppingtur med minstegutten sin midt i dette kaoset, men jeg har ikke troen på at Haakon ville gjort det. Men nå som det kan se sånn ut så må de nesten komme med en slags uttalelse til folket og media, dette ser virkelig ikke bra ut for de. 

Endret av Klappe
Skrivefeil
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klappe skrev (14 minutter siden):

Kan London-turen være enda en stor «fuck you» til det norske folk fra Marius?

Det er jo i så fall en like stor FU fra MM og HM. Dropper ikke plikter for shoppingtur.

Men mamma fant vel ut at lillegutt Marius trengte litt stueskifte…

Kongehuset står virkelig for fall.

• Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (Akkurat nå):

Det er jo i så fall en like stor FU fra MM og HM. Dropper ikke plikter for shoppingtur.

Men mamma fant vel ut at lillegutt Marius trengte litt stueskifte…

Kongehuset står virkelig for fall.

Kan de ha blitt lurt til at han skulle legge seg inn på rehab? Syns det er rart at Haakon som hadde plikter og var regent, skal ha sluppet alt for å dra på shopping. Mette Marit ja-men tror/håper ikke Haakon er så dum

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så mye støy og ditt og datt kongehuset kunne sluppet dersom de kunne vært litt mer transparente om hva som skjer vedrørende MBH, MM og HM og hva de gjør, men neida, de er som strutsen, som stikker hodet i sanden når noe skjer som den ikke vil erkjenne eller se i øynene

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok snart privatfly på kongefamilien m/øvrige, så de kan reise fritt uten disse brysomme undersåttene som bryr seg med alt. 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...