Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Felis skrev (5 minutter siden):

Helt uenig. Han skylder på diagnosene sine. Ved å skrive hvilke diagnoser det er, så stempler han alle med samme diagnose som potensielle voldsmenn. Det er stigmatiserende.

Diagnoser får deg ikke til å banke dama di (eller for å bruke Marius sine egne ord, i følge advokaten: utøve kroppskrenkelse). Mange der ute deler diagnose med Marius, og behandler kjærestene sine pent. Bedritent menneskesyn og manglende samvittighet får deg til å banke dama. La oss nå ikke stemple alle som deler diagnose med lille Marius!

Du har et poeng. Han må i så fall dele mer enn bare diagnose, som nyanserer. Men du har helt rett i at diagnose ikke automatisk fører til konkainmisbruk og vold. Det er jo skremmende om en av Norges mestvressurssterke familier med tilgang til all mulig ekspertise ikke har klart å behandle disse lidelsene. Det er en dårlig unnskyldning. Den mest sentrale diagnosen er kanskje bortskjemt og korrumpert?

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leser hun er sykemeldt.

Er kjæresten influencer? Instagrammen hennes er jo bare bikinibilder og bilder fra rundt omkring i verden.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Leser hun er sykemeldt.

Er kjæresten influencer? Instagrammen hennes er jo bare bikinibilder og bilder fra rundt omkring i verden.

Haha. Takk for en god latter! 😂. Hva gjør andre influencere? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne unge mannen skulle vært fillerista for lengst. Her er det gått altfor langt, og mor MM har dullet for lenge med han.

Selvfølgelig er det rus og psykiatri i bildet. Disse to tingene går hånd i hånd. Unødvendig å gjøre et poeng ut av i uttalelsen. ‘Jeg har diagnoser’ - javel. Først og frem er problemet ditt at du velger å ruse deg fra all sans og samling. Det er derfor du ikke bare går til avrusning, men også samtale behandling samtidig. 

Jeg er stygt redd for at det er narsissist som er hans diagnose, som er mer uhelbredelig. Får frysninger av hele mannen. 

MM har også gjort krontabben med å innrømme rusbruk selv i ung alder overfor sine barn. Det får barn til å tro at det går bra å ruse seg, siden det gikk bra med foreldrene. Det frarådes sterkt å innrømme tidligere rusbruk til sine barn. 

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

https://www.nrk.no/norge/bistandsadvokat_-_-snakk-om-kvelertak-og-slag-1.17002811

«Ifølge Larsen ble hennes klient utsatt for kvelertak og slag av Høiby natt til 4. august.

– Det går bra med henne, sånn fysisk, sier Larsen.

Hun sier at det som skjedde denne natta, var en engangshendelse, men at hun ikke vil kommentere det nærmere.

Onsdag uttalte Høiby seg til mediene for første gang etter at saken ble kjent. Der innrømmet han å ha slått kjæresten i kokainrus. Larsen sier det er bra at han erkjenner dette.

– Det er vel kanskje starten på at man får gjort noe med det, og det er hun (klienten, journ.anm.) glad for, sier bistandsadvokaten videre.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (6 minutter siden):

Det er politet som har anmeldt, så hun kan vel ikke trekke anmeldelsen? 

Jeg var ikke klar over at politiet selv har anmeldt, men det gjør de hvis de syns det er alvorlig nok ja, og offeret ikke selv anmelder. Det gjør det vanskelig for offeret å trekke anmeldelsen, men faktisk ikke umulig. Endre historien til "VI bare kranglet litt, jeg gjorde også sånn og sånn"... 

Håper uansett ikke hun prøver på det. Det er så fort gjort for et voldsoffer å føle at hun "skylder" å tilgi når slike `angrende-synder` opplegg kommer. 

Og jeg tenker at det ikke hjalp noenting at MM tok direkte kontakt med henne. Det blir veldig mye følelser for jenta å sortere midt i det hun har opplevd. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (17 minutter siden):

Ja desverre så fikk vi som "korsfestet" rett. De som har mest ihuga sympati ift "stakkars lille Marius" (og andre rusmisbrukere voldsmenn som bruker et slags manus på å legge seg flate - det virker iallefall som om de gjør det) - de vi finne ` oss` slemme som ikke kan tilgi en som angrer. 

Det neste jeg venter på nå er at kjæresten trekker tilbake anmeldelsen og gir en uttalelse om at "Jeg ønsker bare at han skal få hjelp, og er så glad for at han tar det alvorlig og ser at han trenger hjelp nå.  Det eneste riktige er å  støtte han gjennom det". 

Også får de applaus for det. Hun er "the better person" og han er "angrende synder" - de får sikkert komme på TV også og hylles for åpenhet og kjærlighet. 

Jeg spyr. 

Jeg har ikke sagt stakkar Marius men jeg ville ha en tilståelse eller uttalelse fra MBH før jeg tok noe parti. Å henge ut noen før kortene er på bordet er jeg for gammel til og drive med.

Så regner jeg med att han nå blir dømt på lik linje som andre i samme saker😊

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker under avhøret jeg var i forbindelse med familie volden jeg var gjennom:

Jeg ble avhørt av en politi student og under avhøret kom det inn en politi mann for å sjekke at alt gikk bra og om det var noen spørsmål. 

Han kommenterte til meg når jeg sa at jeg ikke ville anmelde det (fordi politiet hadde på forhånd sagt at om jeg ikke gjorde det så kom de til å ta ut tiltale allikevel) at har de slått en gang så slår de igjen. Det hadde han sett nok ganger. Og at jeg ikke måtte gå tilbake fordi dette gjorde offerene som regel fordi de føler skyld ovenfor den som utøver volden.

Voldsmenn må ha psykiatrisk hjelp og oppfølging.

Endret av sprettballen
  • Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 minutter siden):

Jeg var ikke klar over at politiet selv har anmeldt, men det gjør de hvis de syns det er alvorlig nok ja, og offeret ikke selv anmelder. Det gjør det vanskelig for offeret å trekke anmeldelsen, men faktisk ikke umulig. Endre historien til "VI bare kranglet litt, jeg gjorde også sånn og sånn"... 

Håper uansett ikke hun prøver på det. Det er så fort gjort for et voldsoffer å føle at hun "skylder" å tilgi når slike `angrende-synder` opplegg kommer. 

Og jeg tenker at det ikke hjalp noenting at MM tok direkte kontakt med henne. Det blir veldig mye følelser for jenta å sortere midt i det hun har opplevd. 

Har ikke politiet siktet mens fornærmede har anmeldt?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

avent skrev (3 minutter siden):

har tydeligvis holdt på sånn som dette i årevis, uten at han har tatt noe ansvar. 

Ja,er trolig slik det går når moren er ganske radikal i forhold til rusmidler. Og når den stakkars guttedutten ikke blir møtt med annet enn forståelse.

Det her er konsekvensen når et såkalt medlem av kongefamilien skal bli oppdratt som "normalt". Slik at han på død og liv kan få være seg selv.

Det å blande kortene for mye er ikke bare en sikkerhetsrisiko for selve kongefamilien (refererer til at  familiesammenkomster kunne spores via hans sosiale medier)  . Men tydeligvis også en sikkerhetsrisiko for alle kjærestene hans. 

Gutten burde flytte ut av Skaugum og få seg en hybel. For det hjelper tydeligvis ikke å få alt servert og tro at du kan slippe unna.  

Han har råd til en hybel. Fyren tjener egne penger. Og det har også skramlet inn over 2 millioner kroner inn på kontoen hans fra mamsen. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (10 minutter siden):

Leser hun er sykemeldt.

Hun jobber på et utested i Oslo.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke sagt stakkar Marius men jeg ville ha en tilståelse eller uttalelse fra MBH før jeg tok noe parti. Å henge ut noen før kortene er på bordet er jeg for gammel til og drive med.

Men så er det jo noe med å legge sammen 2 og 2. Her var det jo soleklart en sak og for de fleste av oss, soleklart at han var skyldig. For min del nytter det ikke da at gjerningsmannen bare skal kunne holde kjeft. Vi har jo hjernekapasitet til å skjønne litt av hva som har skjedd. Han trengte ikke komme med en unnskyldning for at jeg skulle skjønne at han var skyldig.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 minutter siden):

Der er jeg helt enig med deg, man skal ikke henge ut noen. Jeg regner også med at han nå må møte de samme konsekvensene som hvermansen for det han har gjort. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snikksnakk12 skrev (8 minutter siden):

Denne unge mannen skulle vært fillerista for lengst. Her er det gått altfor langt, og mor MM har dullet for lenge med han.

Selvfølgelig er det rus og psykiatri i bildet. Disse to tingene går hånd i hånd. Unødvendig å gjøre et poeng ut av i uttalelsen. ‘Jeg har diagnoser’ - javel. Først og frem er problemet ditt at du velger å ruse deg fra all sans og samling. Det er derfor du ikke bare går til avrusning, men også samtale behandling samtidig. 

Jeg er stygt redd for at det er narsissist som er hans diagnose, som er mer uhelbredelig. Får frysninger av hele mannen. 

MM har også gjort krontabben med å innrømme rusbruk selv i ung alder overfor sine barn. Det får barn til å tro at det går bra å ruse seg, siden det gikk bra med foreldrene. Det frarådes sterkt å innrømme tidligere rusbruk til sine barn. 

Ja,nettopp det jeg tenkte på også. Med å si at MM er radikal. For hun er selv vokst opp med sterkt alkoholmisbruk. Og tenker da at det går bra. Og i hvertfall når det gikk bra med henne 😵‍💫

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Har ikke politiet siktet mens fornærmede har anmeldt?

Politiet har anledning til å anmelde på eget initiativ der hendelsen er undergitt offentlig påtale. Jeg fikk inntrykk av at det var det vedkommende jeg svarte mente hadde skjedd i denne saken. 

Det skjer der fornærmede ikke selv tør/ønsker å anmelde, men politiet har plikt til det. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Men så er det jo noe med å legge sammen 2 og 2. Her var det jo soleklart en sak og for de fleste av oss, soleklart at han var skyldig. For min del nytter det ikke da at gjerningsmannen bare skal kunne holde kjeft. Vi har jo hjernekapasitet til å skjønne litt av hva som har skjedd. Han trengte ikke komme med en unnskyldning for at jeg skulle skjønne at han var skyldig.

Men ingen av oss vet om han var der alene,,kan andre ha gjort det etter eller før han var der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Isild skrev (Akkurat nå):

Politiet har anledning til å anmelde på eget initiativ der hendelsen er undergitt offentlig påtale. Jeg fikk inntrykk av at det var det vedkommende jeg svarte mente hadde skjedd i denne saken. 

Det skjer der fornærmede ikke selv tør/ønsker å anmelde, men politiet har plikt til det. 

Okei, skjønner 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, snikksnakk12 said:

--------

Rus(mis)brukere kan jo ende opp som DRONNINGER må vite!

Endret av Caissa
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier at det som skjedde denne natta, var en engangshendelse, men at hun ikke vil kommentere det nærmere.

Uff og huff, hele det dysfunksjonelle forholdet spilt ut i offentligheten. 

Det var FØRSTE gang det skjedde, bør dette rettes til.

Og Marius, med sin manupulering. Han elsker henne jo, og skjønner som den eneste i verden hvordan hun har det, med media og alt.

Like ille er det at Haakon og MM har vært enablers for rusmisbruket til Marius over mange år. La ham bo på Skaugum, gi rikelig lommepenger, og ha rus som eneste sysselsetting? Marius har tydeligvis ikke gått i behandling i det siste en gang, så de har satt null krav til gjengjeld.  

Endret av tenker
  • Liker 34
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...