Gå til innhold

Hvilket prevensjonsmiddel bruker du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hormonspiral. første gang jeg har vært helt fornøyd med et prevensjonsmiddel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har gått på Trionetta i snart to år nå og er egentlig sånn passe fornøyd selv om jeg gikk opp en del i vekt i begynnelsen og har ikke like stor sexlyst som før. Tror jeg skal bytte til Diane når resepten går ut. ;D

Endret av joje
Skrevet

Hormoner og spiral er uaktuelt, jeg ser ikke poenget med det for min del.

Så i den grad jeg kan sies å gå på et prevensjonsmiddel så er det FAM/sykluskontroll og ulike barrieremetoder som er aktuelle. Jeg er strålende fornøyd! Når jeg er nøyaktig i perioden rundt EL så vet jeg på dagen når mensen kommer, og selv om jeg har slurvet så har jeg nok trening til å merke at mensen er i anmarsj pga andre tegn i kroppen. Det er en lettelse å ha såpass kontroll at jeg kan planlegge kosten i dagene før mensen slik at jeg slipper de verste menssmertene :-D

Det andre preventivmiddelet jeg har erfaring med, men ikke som preventiv er Trinordiol som jeg brukte i en lenger periode, utelukkende pga syklusplager, og jeg har aldri vært sykere enn det jeg var i den perioden. Kuttet ikke ut pillene før etter lang tid, og jeg mistenker at det kan være en delgrunn til at jeg fortsatt sliter med helsen. :forvirret:

Skrevet

Kondom...... Ekke no spesielt gla i d egentli,men når sambo glemmer P-piller,må d te for å få noe ;)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Bruker for tiden kondom, siden p-piller funker særdeles negativt på meg, og jeg tør ikke å prøve spiral pga sterke menssmerter og kraftig blødning uten - og fordi mamma ble skikkelig dårlig pga spiral.

Skrevet

Jeg bruker Trionetta, og har aldri hatt problemer med dem. Jeg har brukt dem i snart 7 år...

Skrevet

Dere som bruker en eller annen naturmetode, hvilke(n) bruker dere? Billings, temperatur, symptotermal, kalender? Fins det flere?

Skrevet
Dere som bruker en eller annen naturmetode, hvilke(n) bruker dere? Billings, temperatur, symptotermal, kalender? Fins det flere?

Det jeg bruker er: Temperatur, sekret, sjekker nå og da livmortappen, bruker en og annen EL test, og holder et lite øye på syklusstatistikk. Merker og til en viss grad EL smerter, men det er bare “åja, her skjer det kanskje noe” signal for min del.

Skrevet

Noen som har gått på Trionetta (eller andre p-piller) og slutta for å kjøre "naturell"? Hvor lang tid gikk det før du fikk mensen igjen da?

Skrevet

Kjære Lenestol. Nå skal du få et svar fra Ginen! (Ja, kjenner hu fra før!)

Jeg tok min siste Trionetta-pille på nyttårsaften. Fikk mensen på nøyaktig samme dag som jeg pleier. Dette er syklus nr. 2, og jeg er faktisk like regelmessig nå og. Er helt fascinert her! Bruker nå Pearly PFC - se www.buenaventura.no, og har ikke blitt gravid til nå. Passer meg utmerket. Legg merke til at enkelte blir et hormonhlvt litt etter pilleslutt. Fikk klar beskjed av typen å nevne dette :overrasket:

Lykke til Lenestol, og dere andre som velger å slutte på pilla!

Skrevet

nå for tiden bruker jeg ingenting og satser på at det går bra. Vi er veldig forsiktige da,har da gått bra i ca to år.

Men vurderer å prøve Cerazette fordi jeg har bare lest om positive erfaringer med det her inne. Vil ikke ha mensen.

Ble litt skremt av prevensjon etter å ha brukt p-sprøyte i to år,da la jeg på meg ca 15 kg, var i dårlig humør, deprimert,lite sexlyst og var veldig hormonell.

Tidligere før jeg fikk barn brukte jeg trinordiol p-piller,var egentlig veldig fornøyd med de,la på meg litt av dem også men det gikk jeg jo ned igjen de første mnd etter jeg sluttet. Merket ingen andre bivirkninger.

Noen som kan fortelle meg litt om cerazette?

Skrevet

Jeg slutta på trionetta i mars i fjor, og fikk mensen etter 33 dager. Ikke ille det.

Men regelmessig har den slett ikke blitt enda da. Og Eggløsningen kommer ikke akkurat hver gang, og NÅR den gjør det kommer den sent (dag 50 i denne syklusen...)

Men om det er pillene eller kroppen min som bare ER sånn, det er ikke godt å si...

Gjest mariane
Skrevet

Cerazette er super, mensen blir helt borte og alt er fryd og gammen!

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg har kobberspiral, og er veldig fornöyd! Har ikke hatt noe problemer med den, og jeg slipper fri fra hormoner.

Skrevet
Cerazette er super, mensen blir helt borte og alt er fryd og gammen!

Ikke for alle!! Jeg derimot slutta aldri å blø etter at jeg begunnte på de, og etter over 4 mnd'er med mensen sammenhengende ga jeg de opp gitt! Hørt om flere som har opplevd lignende så det er nok enten eller!

Skrevet
Har nettopp begynt på NuvaRing (p-ring), og er fornøyd foreløpig.

hvordan er det p-ring fungerer? hva er det egentlig?

Skrevet

Bruker p-piller og er vel fornøyd med det, selv om jeg skulle ønske jeg fant et prevensjonsmiddel uten hormoner som jeg trivdes med.

Skrevet
hvordan er det p-ring fungerer? hva er det egentlig?

Har brukt p-ringen i 1 1/2 år nå, og har egentlig vært ganske fornøyd. Du kan lese alt om hvordan den fungerer på nettsiden.

På mandag skal ringen ut, og da er det slutt. Har mistet mye av lysten, og jeg mistenker at den kan være medskyldig i det. Derfor går jeg over til el naturelle. ;)

Må nevne at en graviditet ikke er totalt uønsket her i gården, særlig ikke hos meg. :babysmokk:

Skrevet

Vil bare si at P-stav er IKKE å anbefale. Greit nok de første tre-fire mnd, men så fikke jeg mensen..igjen...og igjen...hadde opphold på bare ca en, max to uker før jeg blødde i evigheter igjen. Ikke noe gøy. Legen sa også at han fjerner flere en han setter inn. Mange upraktiske bivirkninger ved den.

Skrevet
Legen sa også at han fjerner flere en han setter inn.

Men da må jo nødvendigvis NOEN leger sette inn flere enn de tar ut. For summen må jo bli lik :) (evt at færre tas ut om noen andri tar sin ut? Men de skal vel ut etter tre år eller noe sånn? Eller evt byttes?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...