Gå til innhold

Hvilket prevensjonsmiddel bruker du?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg bruker Trionetta, og har gjort det i 5 år. Men vurderer å finne noe annet, for har mista helt lysten på det som gjør at jeg bruker p-pillen i det hele tatt.

Så lurte jeg på hvilke erfaringer folk har rundt omkring, både med p-piller og annet.

:lese:

Endret av Lenestol
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker også Trionetta. Skal ta ferdig brettet jeg driver med nå, og aldri begynne med de igjen. Har hørt så mange andre som mister lysta ved bruk av p-piller, og jeg er også en av dem. Aldri lyst lengre, og da er vel misjonen med p-piller borte :forvirret: Veit ikke helt hva jeg skal begynne med istedenfor da....Ikke mer p-piller iallfall :tristbla:

Skrevet

Naturmetoden og kondomer og er rimelig fornøyd. Vurderer å prøve pessar og droppe kondomene.

Brukte p-piller i flere år - aldri mer!

Gjest -eline-
Skrevet

Jeg har brukt Trinodiol/Trionetta siden 1995 og har aldri hatt noen problemer. Nå lever jeg etter "If it's not broken, don't fix it!", men kunne tenkt meg å prøve LadyComp eller lignende hormonfri prevensjon... Har venninner som har brukt det i mange år og er kjempefornøyde. Men det blir i såfall ikke før man kommer så langt at man er klar for å få barn etc, så lenge p-pillene fungerer finfint så ser jeg ingen grunn til å bytte.

Skrevet

Jeg bruker på Yasmin, har godt på de i ett år nå og er veldig fornøyd. Gikk også på Trinordiol ett år, men fikk veldig humørsvigninger av de.

Gjest Gjesten
Skrevet

Bruker p-plaster. Fornøyd. Eneste ulempen er at jeg ikke kan hoppe over mensen med de.

Skrevet

Fra starten av så brukte jeg p-piller. Var veldig fornøyd. Disse ble tatt av markedet pga for høyt hormoninnhold. Fant aldri noen p-piller som fungerte helt ok. Var alltid en del bivirkninger.

Fikk barn og startet så med spiral (kobberspiral). Fikk økt blødninger men funket veldig bra. Prøvde hormonspiral, men de ble for vanskelige å sette inn. Gikk tilbake til kobberspiral.

Er i dag sterilisert. Veldig fornøyd med det valget

Skrevet

Jeg bruker Cerazette og er kjempefornøyd. No more Mensen og sex-lysten kan jeg ikke klage på :smilbla:

Skrevet
Jeg bruker også Trionetta. Skal ta ferdig brettet jeg driver med nå, og aldri begynne med de igjen. Har hørt så mange andre som mister lysta ved bruk av p-piller, og jeg er også en av dem. Aldri lyst lengre, og da er vel misjonen med p-piller borte  :forvirret: Veit ikke helt hva jeg skal begynne med istedenfor da....Ikke mer p-piller iallfall  :tristbla:

Jeg sleit veldig med p-piller. Fikk ulike bivirkninger hver gang. Det var så ille at en arbeidskollega av meg merket det. Jeg har et barn. Hun ble til mellom en p-pille og en annen. Ventet på ny mens.

Bare vær obs. Man kan bli litt sløv/tankeløs når man sliter med prevansjon.

Skrevet

Bruker p-plasteret og var veldig fornøyd i begynnelsen. Men nå er jeg litt mer usikker, fordi plasteret har begynt å "dele" seg. Dvs at lim-delen og plaster-delen glir fra hverandre ... så jeg er ikke sikker på om jeg er helt trygg lengre ...

:sjenert: Vil ikke gå tilbake pillen som smaker vondt og som jeg må huske hver bidige dag! :sur:

lurer dessuten på om plasteret påvirker humøret, sexlysten og at jeg blir veldig følsom ...

Skrevet

Microgynon. Er ikke fornøyd, så jeg kommer nok til å bytte snart.

Gjest GreenSky
Skrevet
Bruker p-plaster. Fornøyd. Eneste ulempen er at jeg ikke kan hoppe over mensen med de.

Jo, det kan du. Hoppet over mensen i ett sett jeg, da jeg gikk på plasteret.

Gjest Gjesten
Skrevet
Jo, det kan du. Hoppet over mensen i ett sett jeg, da jeg gikk på plasteret.

Har prøvd flere ganger, kommer fordet. ;)

Skrevet

Jeg bruker Diane P-piller og jeg er fornøyd. Jeg hopper som regel over... og jeg har ikke mistet sexlysten, heller det motsatte! :ler:

Skrevet

hvilket prevensjonsmiddel jeg bruker?

vel,det må bli surfing på forumene barrn/familie,graviditet og samlivsforumet :ler:

Skrevet
hvilket prevensjonsmiddel jeg bruker?

vel,det må bli surfing på forumene barrn/familie,graviditet og samlivsforumet :ler:

:overrasket::ler:

Jeg har tidligere brukt diverse p-piller og p-sprøyte, men bestemte meg for å slutte med hormoner for en del år siden. Etter det har vi hoppet av i svingen! Vet det er en idiotisk prevansjonsmetode men den har funket for oss. De barna vi har var planlagte og skulle det komme et uplanlagt barn er ikke det noen katastrofe. (hadde det vært det hadde vi selvsagt brukt en mer idiotsikker prevansjon). Vurderer å kjøpe ladycomp.

Skrevet

Bruker ladycomp, men til nå er jeg ikke kjempefornøyd.. det tar nok litt tid før den venner seg til kroppen min :)

Plusser på med å legge inn data på fertilityfriend ("tappetafsing" og sekretsjekking og temperaturene fra ladycompen), og det har funket fint til nå.. men så har det bare gått snart to sykluser..

Skrevet

Bruker Yasmin, men skal gå ut brettet jeg er på nå, også begynne på Loetta. Får bivirkninger av Yasmin.

Skrevet

Jeg går også på Trionetta...har ikke merket noe spesielt ved dem. Så jeg tror jeg skal fortsette med dem. Men sånn ellers så går det jo ann å bruke kondom...kommer ikke på noe annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...