Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2006 #41 Skrevet 18. februar 2006 Kor ofte må ein bytte batteri då, og kva kostar det? Har bestilt meg brosjyre no då.. Trur verkeleg det kan vere noko for oss dette... Kor mange år kan ein bruke den?
Cathie Skrevet 18. februar 2006 #42 Skrevet 18. februar 2006 Det er vel hvert 2-3 år tror jeg, da sender du den til de i sånn boblekonvolutt også får du den tilbake ferdig bytta etter noen dager, koster bare det å sende den (portoen) Du kan bruke den hele livet om du vil, hvertfall så lenge du har mensen Jeg er i allefall veldig glad i min, du fårr litt oversikt og kontroll på kroppen din på en måte
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2006 #43 Skrevet 18. februar 2006 Takk for tips, Cathie, dette skal verkeleg sjekkast ut!!
Cathie Skrevet 18. februar 2006 #44 Skrevet 18. februar 2006 Takk for tips, Cathie, dette skal verkeleg sjekkast ut!! ← Lykke til
Saeria Skrevet 18. februar 2006 #46 Skrevet 18. februar 2006 Jeg mener en er sikker helt til man "plutselig" får mensen og må sette en ny. Sprøyten har jo en depotvirkning, like plasteret, bare den varer mye lengre.
Pauline Skrevet 18. februar 2006 #47 Skrevet 18. februar 2006 Hormonspiralen. Brukt den i 10 år og er kjempefornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #48 Skrevet 19. februar 2006 Cerazette. Har brukt dem i litt over ett år og er kjempefornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #49 Skrevet 19. februar 2006 Jeg mener en er sikker helt til man "plutselig" får mensen og må sette en ny. Sprøyten har jo en depotvirkning, like plasteret, bare den varer mye lengre. ← Siden at mensen kan tyde på at du har hatt eggløsning så er du ikke nødvendigvis sikker med denne taktikken.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #50 Skrevet 19. februar 2006 Jeg bruker P-stav og er strålende fornøyd med den! Hatt snart ett år, og ingen bivirkninger - bortsett fra å miste mensen som jeg ser på som noe positivt. Kan få 2 forskjellige typer, en som holder i 3 år, og en som holder i 5, jeg har den som holder i 3.
Lenestol Skrevet 19. februar 2006 Forfatter #51 Skrevet 19. februar 2006 Jeg bruker P-stav og er strålende fornøyd med den! Hatt snart ett år, og ingen bivirkninger - bortsett fra å miste mensen som jeg ser på som noe positivt. Kan få 2 forskjellige typer, en som holder i 3 år, og en som holder i 5, jeg har den som holder i 3. ← Hvordan setter man inn en p-stav da? Er det stort inngrep? Hva koster det?
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #52 Skrevet 19. februar 2006 Hvordan setter man inn en p-stav da? Er det stort inngrep? Hva koster det? ← Slik settes den inn og fjernes Jadelle koster 1294,40 og Implanon 1261,30.
Malama Skrevet 19. februar 2006 #53 Skrevet 19. februar 2006 Jeg byttet ut p-pillene (trionetta) som fjerna all sexlyst og ga meg humør i berg og dalbane for et år siedn og gikk over til LadyComp i kombinajson med kondomer (en god del av dem, for den fikk litt problemer med å forutse syklusen min, noe som ikke er så rart ettersom jeg ikke har regelmessig syklus og nesten aldri EL....) Plotter også temperaturer og sekret på ovusoft, og det er kjempelærerikt. Jeg hadde nok vært mer fornøyd med min LC om jeg hadde hatt regelmessige sykluser da. Eller.. jeg haded vært mer fornøyd med min kropp om jeg hadde regelmessige sykluser dette er frustrerende. Men, kroppen min (som nesten aldri "legger egg" og LC har tilsammen fungret perfekt som prevensjon da, ingen baby.
Saeria Skrevet 19. februar 2006 #54 Skrevet 19. februar 2006 Siden at mensen kan tyde på at du har hatt eggløsning så er du ikke nødvendigvis sikker med denne taktikken. ← I og med at sprøyten virker på en sånn måte at eggene ikke modnes, så skjer det heller ingen eggløsning. Vips....ikke gravid. Man får en sånn jukseblødning som man får med pillen. Se her: http://www.lommelegen.no/art/art2070.asp
Ginen Skrevet 19. februar 2006 #55 Skrevet 19. februar 2006 Hater p-pillene. Ble heilt ødelagt... Så slutta med dem, og bruker nå Pearly PFC. Har ikke blitt gravid ennå, så er kjempefornøyd med det. Herlig å ikke ta hormoner hele tiden. Eneste er at jeg fremdeles er i en slags "avvenning" av hormonene, så er litt ustabil. Men det har kommet seg!
gladidag Skrevet 19. februar 2006 #56 Skrevet 19. februar 2006 Hormonspiral. Hadde blødninger i tre uker innsettelsen og siden ikke en dråpe! Tre mnd siden jeg satte den inn nå, veldig fornøyd.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #57 Skrevet 19. februar 2006 Hadde vært gøy å se en poll på dette.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #58 Skrevet 19. februar 2006 Hadde vært gøy å se en poll på dette.
Gjest BagLady Skrevet 19. februar 2006 #59 Skrevet 19. februar 2006 Jeg brukte p-piller. Så fikk jeg blodpropp. Da sluttet jeg. Kondom er tingen nå
sacred Skrevet 19. februar 2006 #60 Skrevet 19. februar 2006 Jeg brukte Trinordiol, det er det jeg har resept på, men de var visst "utsolgt" eller noe når jeg skulle hente nye på apoteket, så jeg fikk Trionetta isteden. Jeg har nesten null sexlyst lenger, det kommer vel kanskje av p-pillene? har egentlig ikke tenkt på det før nå. Leste et sted at 50% av jenter mister lysten når de begynner på p-piller, så jeg vet ikke helt hva annet jeg skulle brukt.. Det er så himla kjekt, slippe å mase med kondom ogsånn..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå