Gå til innhold

Kiddis liv på fattigkassa


Kid-a

Anbefalte innlegg

HUffa. Er sliten og lei om dagen, og venninne P fra Frankrike som skulle komme imorgen kommer ikke pga pengemangel. Håper hun har fått bytta billetten sin iallfall. KJempetrist, hun er bare såå søt, vi skulle spise frokost på blitz og alt, hehe (blakke som vi er). Typisk.

Ellers. Skriver eksamensoppgave i fransk litteratur. Helt håpløst, jeg er så dårlig faglig, jeg skjønner ikke litteratur. En bok er en bok, liksom. Så jeg prøver meg på svadavarianten (den funket til en b i fjor, hehe), men blir litt tøffere på fransk. Er ikke alltid like mye swong i formuleringene.

Venter på kompis som skal komme og holde meg litt med selskap. Jeg ser stort sett bare meg selv i speilet om dagen. Og jeg krangler kraftig med sjefen min, gruer meg til jobb imorgen, dårlig stemning. Men hun er altså noe av det mest usympatiske jeg kan forestille meg. Og denne eksamenen i tillegg. Men men men, nå skal jeg ha spillepause straks. Konsert imorgen kveld, selv om jeg egentlig ikke har tid. Men etter jobb orker jeg stort sett ingenting allikevel, greit å gjøre noe som faktisk gir meg energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har akkurat sendt en mail og spurt stabburet hvorfor grandis ikke har kommet på tube. Det er jo helt fjernt, alt finnes på tube. I dag spiste jeg tunfisk fra tube. Håper de svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, har fått svar. De takket for mine forslag.

Nå sitter jeg her og kjeder meg. Oppdager nye sider av meg selv om dagen: først forelsker jeg meg hodestups i en natur-, barn- og landet-diggende franskmann (åh, guuud). Så blir jeg overarbeidet. Så kjeder jeg meg. Dette er rart. Litt fint også, selvutvikling, haha.

Ellers. Vel, har jobbet, er sliten (som vanlig). Jeg lurer på om jeg skal få med noen på pøbben eller om jeg skal la være, se en film og køye. Jeg skal på skolen imorgen, men eeen øl? Uansett. Orker egentlig ikke å forflytte meg fra stolen jeg sitter på engang. Og jeg venter fryktelig på S, som kommer hjem fra kjærlighetsferie snart. Håper han ikke har bosatt seg i sør-europa for godt, liksom. Det er litt kjedelig å bo alene, jeg begynner å bli lei etter en mnd.

Og snart får jeg besøk! HUrra.

Vel, det skjer ingenting i livet mitt for tiden, så beklager. Kjedelig dagbok. Og jeg som pleide å gjøre så mye spennende og sprøtt og fjernt. Det mest rampete jeg har gjort de siste tre ukene må være å smugrøyke i mitt eget hjem og å sende mail til Stabburet. Snakk om... herregud. På tide å finne mitt gamle jeg, med litt mer action. Jeg har rett og slett blitt msn-nerd.

Vel. Prøve å gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du se å komme hjem... Og du har rett forresten. Du lever et kjedeligere liv enn vanlig, men da sitter du også en del på nett og kan snakke med meg. Flotters! Jeg får nyte det så lenge det varer, for jeg lever et særdeles kjedelig liv. Nemlig.

Men altså, kom hjem og snakk med meg a!

Biz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel. Skrive litt her (selv om bare Hope leser, hehe. Til ære for deg, Hope!), mens jeg spiser linsesuppe, drikker vann og prøver å komme i gang med eksamenen min. Må gjøre en ting av gangen. Spise. Ehm. Legg forresten merke til hvor uvanlig sunn jeg er. L I N S E S U P P E (hjemmelaget, men ikke av meg)!

Vel vel. Har vært på skolen, gikk uvanlig tregt i dag, jeg kjedet meg faktisk litt der også. Jeg som pleier å like meg på forelesning, bare jeg kommer meg dit. Nuvel, er litt stressa all over, sikkert derfor. Blir vel bedre når jeg er ferdig med Bérénice og jobbinga, tenker jeg. Full rulle igjen.

Traff en gammel klassekompis på vei ut av døra på skolen, koselig, men vi hadde jo ikke særlig mye å snakke om. Var ok at det bare var for en røyk, liksom. Men ja, koselig å se at folk lever og gjør sine ting. I kveld kommer S hjem, gleder meg. Men ja, må vaske opp (det går litt sakte). Jeg får snart lønning også.

Jeg savner G litt, men merker at det er så langt vekk. Som i en drøm, liksom... men ja, jeg drømmer om ham, jeg gleder meg til han kommer. Jeg tror det blir fint. Øynene hans...... guuud! Lurer på om det blir annerledes her enn i Frankrike. Huff.

Jeg mangler dopapir og zalo, må på butikken snart. Og eksen min (som visstnok plutselig elsker meg) ville at jeg skulle ringe, så jeg får vel kjøpe et telefonkort. Stakkars fyr, tror ikke det er mye å glede seg over for han om dagen. Har inntrykk av at alle er deppa og har det kjipt for tida, på tide med litt positiv energi. Ikke har jeg mye å gi selv heller. Jeg merker jeg blir mer påvirket av sånt enn vanlig også. Hater å være sliten, det er så kjedelig.

S sa en gang at jeg var "som en vulkan hele tiden". Vel, vet at formuleringen er en smule bisarr, men han er utlending. Jeg pleier altså å sprudle over av energi, men nå er jeg litt tom. Det er kjiipt. Energi, kom til meg. Mor, gi meg solen. Mensa rotunda, sa lille Marius og døde. Jeg vender tilbake til dimicit invitus invitam og Racine nuh. HUrra for litteraturen og all den døde vitenskapen.

Bah

Endret av Kid-a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der avsluttet du innlegget ditt særdeles intellektuelt, altså. Makan.

Stressa, ja. Skal late som jeg er happy-happy-happy og komme med litt positive vibber, jeg. Wuhuuuu... *feeling way damn good*

Jaja.. du leser og skriver og er ekstremt kjedelig i dag, så jeg får vende tilbake til min blakke tilværelse. Får håpe jeg får litt barnevaktjobber framover eller noe. Eller litt jobbings hos onkel. Et eller annet. Trenger penger! Dyrt å ha bil, men jeg bruker den faen meg mye og, så.

Kan jeg ikke bare vinne i Lotto?

Så skulle vi ha leid en villa i Oslofjorden en helg og hatt en skikkelig koselig helg med masse folk, levende musikk og vin! Hadde vært noe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, noen som vinker! Så koselig med litt oppmerksomhet.

Det snør! Ikke gjort noe spes i dag heller. Lest, skrevet. Spist frokost med en venninne (som aldri kom seg hjem i går kveld) og S, som har kommet hjem. Snakket med G, herregud, jeg savner ham. Jeg er ikke helt tilstede, sikkert derfor jeg ikke får gjort ferdig berenicedriten heller... hodet mitt i frankrike. Forelska, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JOda. Koseord (men ja, det er lettere med banneord da, dette blir mer sånn savner deg elsker deg blabla) : t'embrasse, tu me manque, tu me plaît, je t'aime. J'aime quand tu pose tes mains sur moi (sånn reklamegreie de har der nede). Og salut da, som betyr hei. Den er fin. Når jeg tenker meg om, jeg kan mest sånne som ikke passer å putte her i det hele tatt, som er kjæresteting, hehe. Bisous er fin. Den fineste.

Jeg savner G, og jeg hører på Sigur Ros. Jeg har vært hos en venninne (fransk) og rettet berenice, og jeg er sliten. Det snør. Jeg har følelsen av å være alene på nordpolen, og jeg savner bare en å holde rundt. SÅ hadde alt vært perfekt, og jeg hadde forstått menneskene og Gud og hele verden og alt som er verdt å forstå. Jeg hadde kanskje faktisk vært Gud om G hadde vært her og lekt i snøen med meg.

Derfor må jeg drikke en kaffekopp, skrive en bok og vente på at S kommer hjem fra sin første dag i ny (og viktig) jobb. Sånn at jeg kan fortelle ham hvordan det er å forstå verden, og så vi kan leke sammen i snøen. For det er kjempefint.

Bygge snølykt i natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker forresten for oppmerksomhet!

(Og jeg lurer på om dette egentlig er sånt sted hvor jeg bør skrive at jeg har vært på fru hagen og brukt alle pengene på middag og vin, at trikken var forsinket og at jeg vel, ikke er fornøyd med oppgaven min, at hm, jeg har for mange menn som elsker meg om dagen, at det ser ut som et helvete i leiligheten, men at jeg ikke vil rydde. Sånne ting, det jeg har gjort, er det det man skal skrive sånne steder som dette? Er det morsomt for meg å lese senere?)

Snølykt.

Ullteppe, ved, smugrøyke i peisen.

Varm dusj (den forrige var kald, noen hadde brukt opp det varme vannet).

Te. Eller bedre: kakao.

God bok.

Danse i snøen.

Sove, våkne til godt selskap i morgen tidlig.

Frokostgjester klokken elleve.

Eneste som mangler er G.

Jeg har funnet meg selv for en times tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Salut

Hva du skriver her er jo ditt valg, men jeg tipper det nok kan bli litt mye G i lengden om du ikke i tillegg skriver litt om hva du driver med. Du er jo flink til å skrive mer eller mindre ingenting, så de dagene du gjør ingenting kan du skrive det og.

For sånn ellers så lever du jo et liv i sus og dus med hæla i taket og tenna i tapeten og alt det der - så det kan jo bli litt mer spennende framover.

Bygg deg en snølykt og legg deg for å sove.

Bisous er fint, men hva er f.eks. kjempeklem? lite nuss? Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Okei, no more G i dag. Hehe. Skal prøve å ja, veeel. Roe meg på den, dah. Er opphengt og vet hvordan det kan være. Superslitsomt. Anyway.

Skriver litt mer ingenting, sånn mens jeg er i gang. Jeg har akkurat vasket halve (eller nesten halve) oppvasken, hørt på hele den nyeste skiva til sigur ros to ganger tvers igjennom, og sjekket mail fire ganger.

Jeg traff en ekskjæreste av en barndomsvenninne på trikkestoppen (ventet jo en evighet, alt er jo minst en halvtime forsinket om dagen), og skravla litt med ham, han kjente meg igjen. Mye rart, mange rare folk man plutselig kjenner og kjenner igjen. Tenker på at jeg ikke kjente en sjel da jeg flytta til oslo for første gang (eller hva man sier, jeg var jo i Frankrike og det) for snart to år siden.

Det står en halvflaske whiskey på bordet her, men jeg har ikke lyst på. Jeg har litt lyst til å rydde, faktisk, men tviler på at jeg kommer så langt. Jeg er jo en dass på sånt. Og ja.

Et glass vin hadde vært perfekt.

Men så var det resten av oppvasken da, og snølykta. Skal holde dere oppdatert her inne. Eller ja. Holde Hope oppdatert. Og meg selv. Er liksom greit å vel, ha litt oversikt over seg selv og sitt. Fint med egotripper. Og hm. På fransk sier de conneries, og det betyr tullsnakk og ingenting (det var en NB til deg, Hope. Med henvisning til rumpesnakkinga vår på msn).

Kjempeklem? Hm. Er vel étreinte, eller grande étreinte. Men ja, aldri hørt noen si det, liksom. Alle sier bisous (eller bisoux, som sikkert er flertallsvarianten). De hippe og kule sier ciao, hehe. Jeg sier biz, for jeg er fjortiz.

Puss och kram (men det er svensk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte stikke innom og legge inn en hilsen. Hyggelig å se at du har fått deg dagbok! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Derja. Sånn, skal vi se at ikke humøret baller på seg og blir superbra. Nå skal jeg lage snølykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...