Gå til innhold

Kiddis liv på fattigkassa


Kid-a

Anbefalte innlegg

Når man lager snølykt begynner man nesten å tro på Gud. Man lager et lite under på en to tre. Og alle blir glade. Nå må jeg snakke litt med eks-kjæresten min, som er lei seg. Jeg synes synd på ham, han er utbrent. Men man kan jo ikke frelse alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser sånne tørre loffeskiver fra wasa med tunfisk og majones. Jeg har oppdaget at selv om skivene sprekker hele tiden, er de brukbare. Bare å lappe sammen igjen og lime med smør. Majones er forresten det beste jeg vet. Jeg har ennå ikke tatt resten av oppvasken.

Endret av Kid-a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos mamma og pappa i dag, en bitteliten tur. De har jo tross alt både middagsmat, varmt vann i dusjen, enda mer snø, VASKEMASKIN og printer. Så da fikk jeg vasket siste månedens klesvask og ordnet ferdig oppgaven min.

Jeg hentet gardinene mine, vi har vært uten gardiner på kjøkkenet i ukesvis. Og jeg har hengt de opp, det var et helvetes prosjekt: kjøkkenbordet vårt er en smule vinglete, og vinduet et drithøyt (sier man det, høye vinduer?). Så jeg måtte sette en sånn skral billigkrakk fra IKEA oppå bordet og klatre mens jeg prøvde å få med meg gardinene opp. Prosjekt. Men det gikk til slutt, jeg er veldig fornøyd. Har også hengt opp den obligatoriske madonnaen (munch) som har vært med meg over alt siden jeg begynte å få eget soverom og god smak, hehe. Hadde bare gaffateip, men allikevel, den har sin sjarm den også, sant.

Og ja, jeg har ryddet i aviser og drit som lå rundt omkring her, satt litt bøker i hyllene og sånn. Jeg har jo aldri fått ordentlig tid til å flytte inn, selv om jeg har bodd her i en evighet. Og det er vanskelig å få det skikkelig koselig når man egentlig ikke har noen ting. Jeg vil ikke ha noen ting, det er ikke slik at jeg ønsker meg fine greier, liksom. Men ja, det tar litt mer tid å bo seg inn, jeg trenger å finne ting på gata og sånt, så jeg slipper å eie så mye. Og kreativitet og sånne ting, er ikke alltid like tilstede. Men uansett.

Jeg har vel, hørt gjennom tetes raides nyeste skive to ganger, drikker øl og venter på at jeg skal ta oppvasken og rydde mer etter oppussingsprosjektet jeg hadde i kjelleren for en måned siden. Jeg er glad jeg ikke har det travelt med meg selv, det hadde vært et lite helvete. For ting går ikke akkurat fort, da.

Vel, traff Hope for to røyk, en tekopp og en (eller kanskje to ehm) brødskive. Og jeg er ferdig med oppgaven da, som sagt. Og det er mye snø, lurer på om jeg skal måke, da blir S glad, og jeg får sove til natten. Starter helvetes tidlig imorgen, og jobber etterpå.

Så. Prøve å gjøre noe "ordentlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har måkt snø. Samtidig som jeg røyket.

Tror jeg er i ferd med å starte et nytt og bedre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Har måkt snø. Samtidig som jeg røyket.

Tror jeg er i ferd med å starte et nytt og bedre liv.

Haha. Ja, du har i det minste laget en liten plan med frokost-, lunsj- og middagsgjester framover - så du får i deg noe mat, og ikke bare kaffe, røyk og øl. Det er da noe. Og snømåking høres flotters ut, selv om røyken kanskje ikke er det sunneste man kan gjøre samtidig. Men shit au. Du er jo deg, og det er sånn du er.

Takk for i går... eller dagen før der blir det vel kanskje. Uansett. Jeg trengte å komme meg ut, så det var kos. Også fikk jeg jo hilst på pusen og mor og far og i det hele tatt. Det blir vel en øl eller ti til uka, og det blir kos. Skal få mamma til legge seg tidlig. Dope henne ned på Sobril? Uten at hun vet det? Vi må passe på å bruke all vår ledige tid til å røyke inne her nå, for hun messer om at jeg må røyke på terrassen når det er mindre enn to meter snø der ute. Særlig...

Sove god, beibi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Øl skal bli! Det var kos å se deg, jeg håper du er med på mer morro til uka. Jeg skal røyke inne for alle penga, jeg må vel snart slutte å smugrøyke her også. Før noen finner det ut, mens leken er god osv.

Har vært ute med damene fra jobben, hun ene har blitt dumpa. Og ja, koselig, men litt "energiutsugende" stemning. Er litt tom i hodet og litt trist og lei uten at jeg vet helt hvorfor. Litt sånn: hvor ble livet mitt av, forsvant det på veien?

Og vel. Sliten, har jobbet, har drukket og i det hele tatt. Fryser på føttene, er møkkete og burde dusjet, men merker at jeg ikke har lyst. Hehe, får ta det etter jobb imorgen kanskje, tenkte å ta meg ferie til uka. Akkurat nå har jeg bare lyst til å drikke meg dritings og glemme meg selv, men det er jo vinteren og jeg jobber imorgen. Vi har whiskey. Kanskje en liten en. Det er lenge til S kommer hjem fra viktigperjobben, jeg er selskapssyk med kriterier. Jeg vil henge med noen som gir og ikke tar energi, for akkurat nå har jeg ikke særlig mer å utlevere. Jeg er lei av å smile. Æsj.

I går var jeg på en helt forjævlig konsert, det er kanskje derfor jeg er tom i hodet. Bivirkninger. Vi fant en tusenlapp på gata, så ja. Fylla.

Men: en fin dag på jobb, hadde lættis i timesvis pga en hemmelighet sammen med en kollega (ja, jeg er barnslig), det var superstemning som i gamledager. Allikevel, jobb er jobb.

Ingen mail fra G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg og Hope har gått på ski. Etterpå var vi så slitne at vi måtte spise masse boller og drikke kakao. Det er sunne jenter!

Jeg er stressa og rastløs allikevel. Har vært hos mormor, som ikke gjør meg mindre på tuppa "er det lurt at han skal være så lenge da" (mht G, altså)... herregud, håper alt er bra slik det var osv. Jeg ja, kjenner ham jo ikke såå godt, og det er annerledes å være her enn der og alt det. Men ja, han er jo verdens snilleste fyr.

Nå, prøve å være fornuftig. Tror jeg blir sittende oppe i påvente av vin i kveld, fem timer ca til S kommer hjem. Og jeg har jo ting å lese. Starter ikke på jobb før tolv imorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Døh. på tide å oppdatere litt syns jeg. Jada, du er opptatt med kjærligheten og avskjedsølene dine og alt det der, men fire ord om ståa er vel greit vel?

Tipp, topp, tommel opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okok. Fire ord om ståa:

1) Siden sist: G har ankommet - superfint og flott og nyforelska osv, men ja, litt vanskeligheter med fransk 24/24 fortsatt. Men det kommer seg vel, jeg har jo språkhelvete in my face i en mnd framover. Ellers... har gått på ski med Hope, levert en eksamen, fått en ny og ja i det hele tatt. Begynt å lage middag hver dag.

2) Jeg skal i dag: på konsert med et bra band jeg kjenner, treffe venner jeg ikke har sett på en stund og drikke meg dritings. Hurrafor det. Men først: gjøre ferdig eksamen (det er liksom det jeg "driver med" nå da serru).

3) Imorgen: skolen klokka åtte! Herregud. Og etterpå, jobb til fem. Kommer til å bli et lite helvete. Skal overlate nøklene og lommeboka til G, så middagen står på bordet når jeg kommer hjem.

4) Tja. Været: fint. Tror det er første vårdag i dag. S: får besøk av dama, vi blir fulltallige og fransktalende i heimen igjen, og jeg satser på mye bra vin framover. Familien: ikke sett på en uke, men de har fått en ny kattepus som heter Bodil. Tenk dere verre.

Sånn.

Takk for visitten, elle rhva det heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faaen, hadde allerede skrevet det med skia. Det var altså bare en gang, men ja. Flinke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ja, Bodil,ja. Hahaha. Det er så grusomt det navnet. Men nå har jo katten bare blitt Bodil, eller Bodiillll, som vi sier på fransk-norsk. ;)

Bra med middag hver dag, bra med forelskelse, bra du holder på med eksamen, bra du kommer deg ut på konsert, flott med vin og hele pakka. Du burde vært fornøyd med livet ditt for tida - selv om jobben din er fra helvete. Noe må man jo ha å klage over også.

Jepp. Jeg fryser, men det får bare være.

Snakkes!

Bisous

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bodil har blitt syk.

Jeg har bakt kake for første gang på ti år.

S har kommet hjem med dama.

Jeg må rydde og ta oppvasken. Så skal jeg sjekke kontoen, betale husleia og gå på shopping, hvis jeg har penger (sannsynligvis ikke).

Og lese fransk. Så kino og kaffe på blitz.

Hurra for det gode liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Heisann.

Har du sett denne her? :ler: Måtte bare forandre en liten ting, men du kjenner deg nok igjen!

Hehehehe. Uansett. Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjenner igjen, hehe. Morro det der, altså. Drittunger som vi var, osv. Vel vel vel.

Minioppdatering: har laget snølykt (stor) på kirkegården, funnet et par krykker i en container (brukte timesvis på å leke skral i går, gikk med krykkene innenfor beina, om dere skjønner, så rasende festlig ut, og er støl i dag. Så bra trening var det nok også) og bakt en ny kake.

Ellers. Spilt improteater over "vente på Godot" ved midnatt på vår frelsers gravlund, øverst der er det en fin liten scene. Og jeg har hatt snøballkrig, som seg hør og bør i dette fine drittværet. Skal prøve å gjøre litt skolearbeid, som det så fint heter, men finner ikke helt verken motivasjonen eller inspirasjonen.

Har også snakket fransk. Mye. Og er fortsatt forelska og alt er vel sånn sett. Driver og lurer på om jeg skal flytte til Afrika til høsten. Eller hva jeg skal, flytte iallfall. Og ja, om G blir her, er det dumt å reise til helvete bort, kanskje.

Laget meg en god kopp te nå, skal drikke den, sette meg på hemsen og lese fransk grammatikk, hvis jeg finner motet. Så... hm. Mer snølykt, tenker jeg, og kanskje middagsgjester. Og jeg har lovet en venninne å stikke ned på multima for å hente en mic hun har kjøpt (har allerede vært der, men den hadde ikke kommet. Altså må jeg bruke enda en time. De folka er supervimsete).

Tja. Kose deg videre Hope (det er vel bare du som leser nonsensen min).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Hei sveis. improteater? Jeg vil også! Og krykker, ja. Typisk deg. Nuvel. Godt du har en spennende hverdag i hvert fall.

Er trøtt og fæl og orker ikke skrive noe særlig her nå, men jeg skal se om jeg får noen flere til å lese her. Folk hadde kanskje gjort det om du oppdaterte litt oftere.

Nuvel.

Biz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har funnet meg selv litt tilbake. Men kanskje litt i light-versjon. Har aldri vært edru så lenge av gangen. Fikk strømregninga serru, 3500,- fattigere, det tar på festlivet. Men i dag fant jeg suppe nederst og bakerst i skapet, så vi overlever, slik vi alltid gjør, hurra for det.

Ellers... hm. Var på blitz for å ete, men de hadde bare vaffel, altså vaffel til lunch. Nam nam. Snøen smelter, snømannen har mistet begge armene. Jeg driver og lager meg en månedsplan, slik jeg pleier. Ser ut til å bli mye fri framover, det er jo flotters.

Helga: tror det blir landet, vi kan jo hooke opp, Hope. Jeg må nemlig vaske klær. Og det er jo teaterforestillinger for tida, hører jeg. Bruttern spiller prest, og synes det er stas om vi kommer. Men det koster penger, da. Ellers også en konsert i nabo"byen" som jeg kunne tenke meg å gå på. Der har vi en tom leilighet å ha fest i også. Full rulle.

Men strømregning.

Snakkes beibi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen ikke noe full rulle. G har feber. Jeg er i ferd med å få feber. Lenge leve ingefær. Blærk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En minioppdatering:

1) Jeg er trist fordi G drar tilbake til Frankrike på mandag.

2) Venninne P fra Frankrike har kommet på besøk, blir på ubestemt tid (er blakk, og ikke penger til returbillett). Koselig og uproduktivt, på en måte. Vi er ikke inspiratorer til særlig annet enn fylla og gjøre-ingenting.

3) S er i Frankrike på kjærlighetsferie.

Skjer lite, lite, lite. Gruer meg til G drar, og er trist, og det er trist, for man skal ikke være trist for sånt på forhånd, og tross alt så er det ikke så mye å være trist for, for vi ser hverandre jo til sommeren. Trist trist trist allikevel, jeg klarer ikke være glad bare. Men herregud. Jeg tror jeg elsker ham. Og jeg tror han elsker meg. Hurra for det. Men trist allikevel. Patetiske meg.

Ellers jobber jeg ræva av meg, og blir sur pga det også.

Positivitet.

Dessuten: har begynt å få mage (mer mage). Det irriterer meg. Jeg har komplekser, de kommer fra overalt. Skjønner ikke det, pleier ikke å ha så mye sånt, men nå som jeg blir dullet og sullet med 24/24/7 og får 100% prosent oppmerksomhet av drømmemannen... kompleksene sitter faen meg i kroppen. Møkkareklamedrittkapitalistkulturfaen.

Je n'ai pas le courage de faire rien.

Kiddebolla. Patetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...