Gå til innhold

Kiddis liv på fattigkassa


Kid-a

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg måtte prøve dette dagbokstyret som alle snakker så varmt om. Jeg trenger litt oppmerksomhet om dagen, sambis (ikke kjæresten, la oss kalle denne for S, og kjæresten for G) er bortreist, og jeg blir her helt alene. Så veeel. Det er Hope som overtaler meg til dette, jeg vil egentlig ikke (ehm), jeg har egentlig masse annet å gjøre og jaaa.

Vel, vel, vel. Jeg sitter for øyeblikket og venter på inspirasjonen. Det ser ut som et helvete rundt meg, jeg har ikke tatt oppvasken på ukesvis, jeg har ikke pakket ut alle greiene jeg dro med meg fra Frankrike da jeg kom hjem derfra for en uke siden (alt slenger rundt på kjøkkengolvet), jeg har en eksamen (eller ti) å forberede. Jeg har ikke engang giddet å koke meg kaffe ennå. Så vel. Dette er bare en utsettelsesmanøver. Ooog, jeg er skrape blakk, og får ikke penger før den første. Måtte bruke hele studielånet jeg fikk i posten i går på husleie (to mnd). Har ikke en krone, men ris og kaffe i skapet. Skal gå.

Helga ser ut til å bli et lite helvete også. I kveld skal jeg på Big Bang-konsert med bruttern, tror det blir hardt (pleier det når vi går på fylla sammen, nå har han fylt atten og alt :D). Han skal sikkert køye her i natt. Imorgen må han sendes hjem før jeg skal på skolen klokken 0815-1000. Så jobb fra tolv til seks. En øl med venninne etterpå. Lørdag og søndag skal jeg jobbe hele dagene, og ja, jeg må lese til disse eksamenene på kveldstid. Hvis jeg orker (sannsynligvis ikke).

Egentlig vil jeg bare tilbake til Frankrike. Fant meg en fyr der, verdens nydeligste. Jeg er superforelska, rett og slett. Og best: han kommer til meg i midten av mars, og blir i fem-seks uker. Jeg kan ikke vente... :D

Vel vel vel. Jeg gidder ikke si mer nå, må få i meg kaffe og rydde litt. Så må jeg ned på BA og fikse fløyta mi, som jeg ødela på forrige band-øving. Den må repareres før neste spillejobb om en uke. Lurer på om de kan fikse den gratis for meg, det må de egentlig. Og ja. DET SNØR SOM ET HELVETE UTE! Kaffe.

Kiddis.

Endret av Kid-a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jævla drittdag. Var på konsert med broren min i går, vi ble skikkelig fulle, og på en eller annen måte fikk han med seg mine husnøkler hjem. Han bor langt utenfor byen. Så sto jeg der da, midt på natta, alene og blakk, uten telefon og nøkler. Traff en fyr på t-banen, helt tilfeldig (han så sliten ut, jeg spurte om det gikk bra og fulgte ham opp på gata). Han hadde telefon, og etter et par timer, fant jeg en kompis å sove hos. To stykker i en miniseng. Jeg kom meg ikke på skolen i dag, måtte jobbe, og visste at jeg ikke klarte begge deler etter ca ikke noe søvn. Nå har jeg jobbet i ti timer og er så sliten at jeg griner. Må jobbe imorgen og søndag også. Er helt ødelagt. Har behov for å se noen andre enn meg selv og sjefen, men klarer ikke å gjøre noe annet enn å gråte, for jeg er helt utslitt. Og jeg er drittlei jobben, jeg har altfor mye å gjøre. Og jeg vil egentlig bare være i Frankrike hos G, jeg trenger en KLEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: (Jadda,veit du vil ha en ekte en, men det blir litt vanskelig akkurat nå.) Håper du kommer deg ut og har det hyggelig, men tar det pent tatt i betraktning at du skal på jobb i morgen. Skjønner godt at du er sliten og at du er møkklei. Du får ta det som det kommer enn så lenge, og se hva som skjer.

Jeg er her og venter på besøk, jeg. Så bare å ta deg en tur!

Låvv juu!

Og vi er ikke norges mest patetiske mennesker, for det er det Pia Haraldsen som er! Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk, hope. Dette har vært en fantastisk morsom kveld, takk for det! Du er råkul. Jeg skal ikke legge ut om dagen, den har vært bæsj, jeg har vært jobbemaskin og er dødstrøtt. Drikker øl for å kose meg og kaffe for å våkne, og prøver å glemme at det er jobb kl ni imorgen. Hurra for meg. Sendt en lang og usaklig mail på fransk til gullgutten (ææ, brukte jeg det tulleuttrykket, hvem er jeg egentlig?). Ellers. Ingenting som skjer. Jo, en øl på pøbben. Ellers. Ingenting, jeg er kjedelig i dag. Men se, om en dag har jeg fri og er fri som fuglen, og kan kose meg med la colonisation francaise i fem dager før den drittjobben igjen. Hurra!

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvisekrise, ja.. Hørt om de to kvisene dine i hele kveld, og det begynnere å irritere meg litt. jeg har enten utslett eller psoriasis på leggen, og det er heller ikke noe særlig.

Du må se å komme deg på badet, pusse tenna (godt), bruke tanntråd og ta en flux. Og deretter lukke øynene og drømme om G, og stå opp i morgen som et nytt menneske klar for jobbens oppgaver og utfordringer. Så det så!

Og pliiiis kom på besøk til meg til uka. På mandag? Drikke oss fulle på "lånt" alkohol? Og spise pizza? Hadde vært noe det!

(Og høre på Bob Dylan.)

Natta, vennen.

*kozefjortzioverdoze*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kvisene var til opplysning for alle de andre (ehm) som leser dagboka mi. Ellers. Vel. Tenker: drite i jobben, drite i drittjobben, drittjobben, drittjobben, drite i jobbendrit, dritjobdritfaen, drittjobben. Drømme om: tallerkenstabler, oppvask, olivenolje, japanesere som ikke kan engelsk, lang kø, altfor mye bestillinger, oppvask, knuse brett med kopper... åå, kjære, la meg våkne opp med G ved min side. Da lover jeg at jeg skal bli religiøs.

Ellers. Ja, skal prøve å få til bygdefylla til uka, men du vet jo hvor landet ligger.

Nattapussernusser. Trøtt nå.

No more coffee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skulk jobben, da!! Drittjobben, drittjobben, drittjobben. Så skal du få hundre kroner når jeg får penger på fredag, så du kan kjøpe deg øl for dem.

Jeg er ensom og kan bli farlig for meg selv om jeg blir veldig ensom. Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, slappa. Skal vel klare å ordne noe fylla, tenker jeg. Nå er det virkelig sent og natta og køye og au dodo for min del. Jobben kan ikke skulkes. Da er det no more job. Ergo no more money. Og no more house to live in.

Går ikke vettu. Hard life.

Bisous

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobben i dag. For et stress, såå mye folk og såå mye å gjøre. Jeg må kjøpe meg nye sko, de jeg har nå er altfor vonde å stresse seg gjennom ni timer i. Verker. Men ja, blakk.

Nå skal jeg ut med en venninne jeg ikke har sett på ehm... siden jul, jeg har ikke sett henne siden jul, men det føles som en evighet, og det skal bli såå kos. Jeg har akkurat femti spenn som jeg tok ut i forskudd, og da har jeg råd til en pils. Ikke har jeg spist i dag, heller. Koke ris.

Uansett. Ingen mail fra G ennå. Men fikk tre i går, så skal vel ikke klage, hehe. Drømte om ham i natt, og var superglad når jeg våknet. Hver dag. Utenfor nationaltheatret på vei til jobb i dag møtte jeg to bittesmå russiske damer. De var så søte der de holdt hverandre i hendene, sikkert seksti år gamle, og bittebittesmå, med bittebittesmå sko, store skjerf og pelskåper i rar fasong. Så søte! Det var de som reddet dagen i dag. Så fint med sånne mennesker man blir glad av å se på. Men folk forstår jo ikke sånt, fortalte om det på jobben, og ingen synes det var imponerende i det hele tatt. De var jo så nydelige, damene!

Er trøtt og glad. Fri imorgen tror jeg. Finne ut. Kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ikke særlig mye fri på meg om dagen. Skole. Har funnet ut at jeg kanskje ikke skal være overambisiøs og ta 50stp nå som G kommer på besøk og greier. Tror jeg skal droppe la colonisation, og kose meg med litteraturen og fransk grammatikk i steden. Hurra. Og den helvetes drittjobben selvfølgelig. Nå skinner endelig sola, og jeg vil ut ut ut. Men ja. Sitter nå inne allikevel. Hva kan man gjøre blakk ute midt i Oslo i 20 minus? Hm. Vanskelig. Og det må ryddes her.

Men vel, no more internet. Lurer på om jeg skal reise til mamma og pappa. Savner dem litt, har ikke sett dem på en evighet. Og landet og naturen og skogen og alt det. Kanskje jeg får litt ro til å lese også. Fluer i smekken, for å si det sånn. Men jeg har ennå ikke fått reparert fløyta, og jeg har rota bort førerkortet mitt, så vel. Blir vanskelig å komme seg til sivilisasjonen når jeg først har rota meg ut av den. Så kanskje vente med landet til imorgen. Tenke.

Kaffe, musikk og ENERGI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du betalt gjelda di? Ikke verst. Kan du ikke ta deg en tur til landet i morgen, da? Besøke meg her hos reservefolka? Hæ? Hadde vært koselig altså.

Nuvel. Håper du drømmer koselig drømmer i natt også.

Og de russiske damene hørtes søte ut. Hvorfor ser ikke andre at det er søtt? Sånne bittesmå mennesker i bittesmå kåper, i en litt stor by som holder hverandre i hånda. Jo eldre, jo søtere. Åh... :)

Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel drømmer... drømte at jeg mista to fly til Frankrike i natt, fordi sjefen tvang meg til å kjøpe to dårlige baguetter i hennes nyåpnede kafe på flyplassen. Eller hun tvang meg ikke, men jeg følte at jeg måtte. LItt som det er med jobbinga. Jeg er lei av å gjøre ting jeg ikke vil gjøre, og jeg savner G så fryktelig. Når man ikke ser hverandre begynner man å tenke rare tanker, selv om de har vært ganske fraværende til nå. Men når alt annet er dritt, klarer jeg jo ikke å tro på noe som helst. HUff. Sove, kanskje. Det er det fineste jeg gjør om dagen, da får jeg iallfall være i fred med god samvittighet. Jeg er utslitt, og jeg har eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Du får prøve å slappe av litt. Nå får du jo besøk av en flokk franskmenn, så du får få dem til å hjelpe deg med eksamen! Og jobben.. det må da gå an å finne en annen jobb?

Love yah,beibi!

Bisous

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...