AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #41 Skrevet 10. juli 2024 Du beskriver en flott å inkluderende svigerfamilie. Deg selv beskriver du som sær og ekskluderende. Anonymkode: b8116...e22 7 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #42 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ts her. Til alle som skriver at jeg er gal, nå føler jeg bare sterkere at jeg ikke er gal. Man trenger ikke like alle, desverre for meg så er det sånn med svigers, føler ikke kjemi. Trenger ikke være gal bare fordi jeg ikke liker dem. Men ja jeg har ikke gjort noe for å bli likt og det hadde vært fint om de skjønner at de må roe seg. Anonymkode: 4bc55...fcd Nei, man trenger ikke like alle. Men når det gjelder familie strekker man seg litt lenger. Og man svarer i hvert fall ikke frekt på smser hvor motoarten bare er hyggelig. Du virker veldig frekk, dårlig oppdratt og en smule spesiell. Jeg hadde ogsp blitt forbannet om mannen min hadde oppført seg sånn mot mine foreldre. Men han setter heldigvis pris på at de bryr seg. Håper mannen din klarer å ha en god innflytelse på barnet, for den måten du er på er ikke det. Kommer du fra en dysfunksjonell familie selv, slik at det kan ha påvirket deg? Anonymkode: c85ef...de5 9 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #43 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Svigers mener det sikkert godt, det er greit nok. Men han samboeren din virker blåst. Jeg hadde også klikka om samboeren min om han ikke forsto at han faktisk delte sensitiv informasjon til folk jeg knapt kjenner før jeg var klar. Anonymkode: 44ac4...656 Folk TS knapt kjenner ja. Men det er faktisk barnefar - en like viktig forelder - sine aller nærmeste og de han kjenner best i verden. Anonymkode: 0a036...29f 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #44 Skrevet 10. juli 2024 Svigerfamilien din er din familie nå. Da bør du børe inkludere og ta de inn i varmen. Anonymkode: 92607...c87 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #45 Skrevet 10. juli 2024 Jeg er tydeligvis med i klubb gal Jeg skjønner godt du syns det er vanskelig og du syns de er for på. Du må jo få rom til å finne morhetsfølelsen og alt det der, da hjelper det ikke med overivrige svigers. Joda de kan trille tur, men hvis du ikke er komfortabel med det så er det helt innafor å si nei! Og selvom de er engasjert og mener godt, så betyr ikke det at det gjør godt folkens! Det hjelper faktisk ikke å ha gode intensjoner hvis det ikke gjør godt. Eller mener dere andre at en bare skal finne seg i ting fordi det var tross alt godt ment? Og når vi først er inne på det, at svigers har barn og barnebarn innebærer på ingen måte at de har peiling eller er kompetente foreldre/besteforeldre. Ville ha prøvd å kommunisere til svigers at du syns det er fint de er engasjert, men at du også må få rom til å bli kjent med morsrollen, da må du få lov til å ha tid uten hans familie(vet ikke hvor mye du ser til dem men). Også kan det være lurt å prøve parterapi for deg og kjæresten. Dere er nye oppi alt, og det kan være krevende. Dere kjenner jo egentlig ikke hverandre så godt? Kanskje Dere kan bli bedre kjent med hverandre der og se om dere kan få det til å funke. Hadde jeg visst på forhånd hvordan det kom til å bli å ha unger med min ex og svigers så hadde jeg ikke fått... svigers er uheldig nok med på kjøpet, men håper du kan få det til. Anonymkode: 64da2...03f 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #46 Skrevet 10. juli 2024 Hadde du vært min samboer så hadde jeg blitt så flau på dine vegne og beklaget din oppførsel hele tiden Gleder meg til å lese bhg- trådene her etterhvert Anonymkode: 43dbf...904 6 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #47 Skrevet 10. juli 2024 Det høres jo ut som svigers har prøvd å inkludere deg og bygge en relasjon til deg helt fra starten av. Men at du har avvist dem på en brysk måte fordi du føler deg presset. Og at du nå har gått deg fast i en formening om at alt de gjør er feil. Du og samboeren din må ta en skikkelig prat om dette. Det høres ikke bra ut for verken deg, ham eller svigers. Anonymkode: 13292...c59 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #48 Skrevet 10. juli 2024 Her virker det som at du ikke har fått bearbeidet overtrampet fra kjæresten om å bryte avtslen/ønsket ditt, og at du projiserer de følelsene på alt svigers nå gjør. Alle små dumper blir store. Jeg tror dere virkelig bør gå i parterapi og få snakket ut om dette, ellers så frykter jeg forholdet ryker, og desverre viser du deg ikke fra din beste side her Anonymkode: 1a724...d5b 5 1
lillevill Skrevet 10. juli 2024 #49 Skrevet 10. juli 2024 Jeg synes det høres ut som de er frekke og at du er sliten, og at de presser seg på. De mener mye, bryr seg og synes det er veldig spennende med en baby. Men de må da vise de bryr seg om deg og! Det er helt normalt å være omtenksom. Jeg synes at du var litt frekk når bestefar sa, hyggelig å se baby, og så sier du nei det var ikke hyggelig 😆 Kan det være du er sliten? Sover du, dusjer, hviler deg, er litt sosial? 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #50 Skrevet 10. juli 2024 Oi, sann. Stakkars mann som du setter i en vanskelig situasjon, og stakkars svigerforeldre som får ufortjent dårlig behandling. Det er sant som du sier, at man ikke kan like alle. Men her er du direkte ufyselig mot folk uten god grunn. Det går an å oppføre seg selv om man «ikke har kjemi», spesielt når mye står på spill og man er bundet sammen for all overskuelig framtid. Jeg vet ikke om du kanskje har vokst opp som bortskjemt enebarn eller bare aldri blitt lært å ta hensyn til andre, men her må du ta en fot i bakken og prøve å sette deg inn i hvordan dette faktisk oppleves for dem. Du oppfører deg svært urimelig. Anonymkode: c2761...b1b 7 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #51 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Til alle som skriver at jeg er gal, nå føler jeg bare sterkere at jeg ikke er gal. Man trenger ikke like alle, desverre for meg så er det sånn med svigers, føler ikke kjemi. Trenger ikke være gal bare fordi jeg ikke liker dem. Men ja jeg har ikke gjort noe for å bli likt og det hadde vært fint om de skjønner at de må roe seg. Anonymkode: 4bc55...fcd Man trenger ikke like alle, men når man er så voksen at man har barn bør man kunne oppføre seg… spesielt når det er foreldrene til samboeren din og besteforeldrene til barnebarnet ditt. Så jo, du virker utrolig sær og rar. Anonymkode: 21b4f...d66 3 1
Mannen 40 Skrevet 10. juli 2024 #52 Skrevet 10. juli 2024 Typisk mamma gutter som ikke er blitt helt voksne menn som ikke har skjønt at hans jobb er å ta din side i potensielle familiære private saker slik som denne med svangerskapet og sykehuset rett etter fødsel. Sviger familien din kjenner åpenbart ikke sin besøkelsestid og har tydeligvis null respekt for ditt(det som burde vært deres) privatliv og grenser for hva og når man skal dele sine mest private, nære og intime opplevelser. jeg skjønner godt at du opplever utfordringer med din sviger familie 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #53 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Her virker det som at du ikke har fått bearbeidet overtrampet fra kjæresten om å bryte avtslen/ønsket ditt, og at du projiserer de følelsene på alt svigers nå gjør. Alle små dumper blir store. Jeg tror dere virkelig bør gå i parterapi og få snakket ut om dette, ellers så frykter jeg forholdet ryker, og desverre viser du deg ikke fra din beste side her Anonymkode: 1a724...d5b Det er nok sant. Føler siden den gang at alt de gjør er irriterende og at de er for ivrige. Blir av og til kvalm bare av å se bilder av de. Er ikke sånn med andre, klarer å være sosial og oppdragen med andre folk. Anonymkode: 4bc55...fcd
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #54 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er nok sant. Føler siden den gang at alt de gjør er irriterende og at de er for ivrige. Blir av og til kvalm bare av å se bilder av de. Er ikke sånn med andre, klarer å være sosial og oppdragen med andre folk. Anonymkode: 4bc55...fcd Endelig et snev an selvinnsikt. Mitt råd til deg er å gå i terapi, og at du tar deg kraftig sammen rundt svigers. Du risikerer å brenne alle broer for evig tid? Vil du det? Om noen år har de kanskje mange barnebarn, og din baby er mindre interessant og de orker ikke investere tid eller prøve mer fordi du er ufyselig. Dette taper ditt barn på først og fremst. Barnet risikerer ikke-eksisterende forhold til besteforeldre og i tillegg kan dette utløse brudd mellom deg og barnefar. Anonymkode: 0a036...29f 10 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #55 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde med glede byttet. Tror jeg hadde likt mine bedre om de hadde roet seg og ikke vært så ivrige Anonymkode: 4bc55...fcd Så nå er det gale at folk bryr seg også. Du har ivrige svigerforeldre som ønsker å hjelpe til,de har en frekk svigerdatter som ikke vil at de skal bry seg. Alikavel prøver de for sønnen sin og barnebarnet. Visst du ønsker at barnet deres skal vokse opp i et hjem der foreldrene er ilag, så må du oppsøke hjelp. For sånn du oppfører deg nå så kommer det ikke til å gå. Du må virkelig jobbe med deg selv, å oppføre deg bedre mot svigerforeldrene dine. Lære deg se på de som en ressurs noe de faktisk er. De er også foreldrene til samboeren din noe du burde tenke over.. Anonymkode: 05ea2...ea0 2
fru Alving Skrevet 10. juli 2024 #56 Skrevet 10. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er nok sant. Føler siden den gang at alt de gjør er irriterende og at de er for ivrige. Blir av og til kvalm bare av å se bilder av de. Er ikke sånn med andre, klarer å være sosial og oppdragen med andre folk. Anonymkode: 4bc55...fcd Jeg er enig i at samboeren din kunne holde seg for god til å dele informasjon når du utrykkelig sa at du ikke var klar. Likevel dette er jo hans foreldre, kanskje han hadde behov for støtte fra dem i en usikker situasjon. Kan det tenkes at svigerforeldrene dine var oppriktig opptatt av babyen vel og ve og at de derfor "maser"? Dette er ditt barns familie og det er i alles interesse å ha et sivilisert og greit forhold. Du trenger ikke å være bestevenner med svigerfamilien men forsøk å finn frem de positive brillene og se dem i et mer velvillig lys. Hvor er dine egne foreldre i denne situasjonen? 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2024 #57 Skrevet 10. juli 2024 Sa du noe til dine egne foreldre? Anonymkode: 05ea2...ea0 2 1
got2go Skrevet 11. juli 2024 #58 Skrevet 11. juli 2024 Stakkars mann som må ha barn med deg! Dette er ufordragelig oppførsel av deg ts. 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #59 Skrevet 11. juli 2024 Lurer veldig på om du er like frekk og uoppdragen mot dine egne foreldre? De bryr seg vel også om hvordan du/dere har det? Eller er det, som jeg har en mistanke om, sånn at du har vokst opp i en dysfunksjonell familie og aldri har lært noe om familierelasjoner og oppførsel? Er du misunnelig på det gode forholdet mellom mannen din og hans foreldre? Anonymkode: 1d83a...d8a 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2024 #60 Skrevet 11. juli 2024 Synes at svigers og mannen din er helter, som tar deg imot med åpne armer når det var du som bestemte deg for å beholde barnet etter at du bare hadde kjent mannen i 4 uker! Og nå viser deg å være gal. Virker som om det hadde vært best for dem å kutte alle bånd og la deg være alenemor, men de tenker åpenbart bare på barnets beste. Anonymkode: 51483...aa9 10 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå