Gå til innhold

Er det nødvendig å starte en verdenskrig


Far til 2

Anbefalte innlegg

Gjest Ingrid78

Gud vet hvor mange ganger jeg har irritert meg over denne saken her. Det er så unødvendig. Jeg mener de kristne avisene skulle ALDRI ha trykket de bildene. Det har rett og slett med respekt overfor andre mennesker å gjøre. Her sitter vi på vår høye hest og forventer at muslimene i Norge skal respektere oss, men da må jaggu meg vi respektere dem også. Men når det er sagt. Jeg er heller ikke enige i muslimenes reaksjoner her. Jeg synes de reagerer altor kraftig. Det har til uminnelige tider dukket opp karikaturer av Jesus, uten at de kristne har erklært krig av den grunn. Så jeg lurer litt på hva det egentlig er muslimene er sinte for. Jeg er bare glad vi bor i Norge, og at Imamene her skjønner at det ikke er det norske folk eller regjering som står bak, men faktisk noen idiotiske kristen fundamentalister. På en måte er det like ille for muslimene med de tegningene som det er for Sæhle eller Selbekk om jeg hadde brukt Bibelen som dopapir rett foran nesa dems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Så slår Finn Jarle Sæle i den ytterligående kristne avvisa "Norge i dag" til igjen.

For meg synes det som om et evt "politisk budskap" i disse tegningene er godt nok vist og debatert for lang tid fremover. At de samme tegningene skal kunne belyse denne saken enda bedre ved at en ny avis trykker dem setter jeg store spørsmålstegn ved.

At Finn Jarle Sæle ikke bryr seg om en evt verdenskrig med kansje hundretusenvis av liv tapt sier også noe om hans kristne grunnsyn med respekt for andre mennesker og hvilke verdier et menneskeliv har i hans verden. For meg ser det faktisk ut som at alle andre enn de kristne avisene viser større respekt for menneskeliv enn det Finn Jarle Sæle og hans "kristne" ? verdisyn tilsier.

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article244280.ece

http://idag.no/ledere-oppslag.php3?ID=9426

Tenkte at dette kunne være på sin plass, siden jeg ikke regner med at du ville finne på å sette inn denne linken.

Løgner er lette å sluke, sannheten er hard å fordøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil være en løgn å regne Finn Jarle Sæle blandt de intellektuelle så lenge "troen" er sterkere enn ting som faktisk kan bevises. Han ikke i sitt nye innlegg ikke et ord om hva han egentlig mener i denne saken. At hans avis kommer med en annen versjon enn det de andre avisen har ca 1 1/2 uke etter at det stod på trykk andre steder, sier også litt om ønsket om å gi et nytt inntrykk mht hva han mente å si.

For meg synes det som om det var et ønske om "å vente å se på reaksjonene", for deretter å forsøke å si noe annet om reaksjonen ble negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil være en løgn å regne Finn Jarle Sæle blandt de intellektuelle så lenge "troen" er sterkere enn ting som faktisk kan bevises. Han ikke i sitt nye innlegg ikke et ord om hva han egentlig mener i denne saken. At hans avis kommer med en annen versjon enn det de andre avisen har ca 1 1/2 uke etter at det stod på trykk andre steder, sier også litt om ønsket om å gi et nytt inntrykk mht hva han mente å si.

For meg synes det som om det var et ønske om "å vente å se på reaksjonene", for deretter å forsøke å si noe annet om reaksjonen ble negative.

Om du ikke har forstått det, så kommer Norge idag ut bare en gang i uka.

Og hvorfor tror du at hverken Aftenposten, Dagbladet eller TV2 kom til samme konklusjon som BT.?

Kanskje fordi de ikke har den samme negative innstillingen til alt som har med kristendommen og kristne å gjøre.

Men jeg forstår jo hvorfor du valgte å linke til BT framfor de andre mediene.

Nå hadde jo BT lovet å dementere noen av disse usannheter som de tydeligvis har innrømmet, men har altså ikke etterkommet dette.

Hvilken glede har du hatt av innlegget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har forstått det, så kommer Norge idag ut bare en gang i uka.

Og hvorfor tror du at hverken Aftenposten, Dagbladet eller TV2 kom til samme konklusjon som BT.?

Kanskje fordi de ikke har den samme negative innstillingen til alt som har med kristendommen og kristne å gjøre.

Men jeg forstår jo hvorfor du valgte å linke til BT framfor de andre mediene.

Nå hadde jo BT lovet å dementere noen av disse usannheter som de tydeligvis har innrømmet, men har altså ikke etterkommet dette.

Hvilken glede har du hatt av innlegget ditt?

Nå brukte Sæle 1 uke for å komme med sin versjon PÅ INTERNETT. Han kunne med andre ord ha reagert langt raskere.

Men spørsmålet mitt er mer relatert mot HVA SOM ER POLITISK INTERESANT for å provosere enda mer. Nå er en hel verden oppmerksom på hvordan enkelte muslimer reagerer på tegningene. Hva er da målsettingen ved å provosere enda mer ? For meg synes det som om ytterligående kristne har klart å provosere langt mer enn det som var forventet blandt ikke kristne, og at det i hovedsak er de ytterligående kristne som vet best hvordan en skal kunne provosere andre religioner. Hva sæle ønsker å oppnå med enda sterkere provoksasjoner kan jeg ikke forstå.

Nå er det drevet "brannslukking" blandt statsledere over hele verden. Også i muslimske land. Før Sæle går ut med nye provokasjoner bør han fortelle hvorfor han mener slike provokasjoner kan skape en bedre verden og ikke bare håpe på en ny verdenskrig. Hans innspill så langt vitner ikke om respekt og menneskeverd for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæle gleder seg som en liten unge til dommedagen, og han er redd for at jødene skal forsvinne fra deres gudegitte land, så han vil helle litt bensin på bålet slik at hva han tror er dommdagen kan starte og han kan komme opp til Jesus. Folk er rare, skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sæle gleder seg som en liten unge til dommedagen, og han er redd for at jødene skal forsvinne fra deres gudegitte land, så han vil helle litt bensin på bålet slik at hva han tror er dommdagen kan starte og han kan komme opp til Jesus. Folk er rare, skjønner du.

Ja, det skjønner jeg av dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er en hel verden oppmerksom på hvordan enkelte muslimer reagerer på tegningene.

???

Nå er det drevet "brannslukking" blandt statsledere over hele verden. Også i muslimske land. Før Sæle går ut med nye provokasjoner bør han fortelle hvorfor han mener slike provokasjoner kan skape en bedre verden og ikke bare håpe på en ny verdenskrig. Hans innspill så langt vitner ikke om respekt og menneskeverd for andre.

Det Sæle sier er jo at han ikke lar muslimer i Indonesia bestemme hva han skal skrive om.

Mener du at vi bør kontrollere hva muslimene skriver om oss, og brenne ned noen hus her og der hvis vi føler oss provosert?

Det er utrolig hvor lite disse muslimene har av skyld i alle sine terrorhandlinger.

Alltid er det andre som har skylda.

Hvorfor jobber ikke disse muslimene slik som andre folk?

De kan da ikke rekke noe annet enn å fly gatelangs for å skrike og skråle hele dagen. Og da er det jo greit da å skylde på fattigdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Sæle sier er jo at han ikke lar muslimer i Indonesia bestemme hva han skal skrive om.

Mener du at vi bør kontrollere hva muslimene skriver om oss, og brenne ned noen hus her og der hvis vi føler oss provosert?

Det er utrolig hvor lite disse muslimene har av skyld i alle sine terrorhandlinger.

Alltid er det andre som har skylda.

Hvorfor jobber ikke disse muslimene slik som andre folk?

De kan da ikke rekke noe annet enn å fly gatelangs for å skrike og skråle hele dagen. Og da er det jo greit da å skylde på fattigdom.

Jeg lærte noe "om å snu det andre kinnet til" i den kristendomsundervisning jeg fikk. Hvis jeg antar at din reaksjon som kristen er rett har skolen tydligvis drevet vranglære i lang tid. Kansje du bør ta problemet ditt opp med undervisningsdepartementet slik at skolene slutter med den kristne vranglæren som de tydligvis har indokterinert oss med i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte noe "om å snu det andre kinnet til" i den kristendomsundervisning jeg fikk. Hvis jeg antar at din reaksjon som kristen er rett har skolen tydligvis drevet vranglære i lang tid. Kansje du bør ta problemet ditt opp med undervisningsdepartementet slik at skolene slutter med den kristne vranglæren som de tydligvis har indokterinert oss med i mange år.

Er det den siden vi har sett at du viser til både Sæle, jødene og til kristne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den siden vi har sett at du viser til både Sæle, jødene og til kristne?

Det er "noen" som lærer oss dette. Gjør de som står for denne "læren" dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...