Gå til innhold

viwi

viwi

Anbefalte innlegg

Takker så mye for all medlidenhet :D

Har det helt for jævlig for tida. Dette er første gang på over 1 uke at jeg klarer sitte oppreist uten å spy. Det starta den søndagen da jeg var så syk- siden da har jeg nesten ikke klart å få i meg mat. Stakkar mannen min er helt fortvila han og kommer med millioner av forslag. MEN ALT kommer opp igjen. Nå er jeg bare helt utslitt og lurer på når jeg kommer meg på bena igjen. Har helt gangsperr i magen av all spyinga...

Nei dette er ikke lett :(

Fikk en voldsom nedtur igårkveld. Var på do før jeg skulle legge meg og da så jeg litt blod på papiret. Helt friskt men ikke mye. Jeg ble så redd og bare grein og grein. Har jo hatt så vondt i magen de siste dagene. Men idag blør det ikke så jeg ser det litt an og håper så inderlig på det beste.

Ber tilogmed til GUD om at han ikke må ta ifra oss nurket vårt.... Men det hjelper vel ikke mye.

Jeg håper bare så inderlig at dette skal gå bra....

hilsen viwi 7+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei Viwi

krysser fingrene for at alt skal gå bra for deg. Jeg blødde litt sist onsdag og brøt helt sammen selv, men ble sendt til Ultralyd på sykehuset og der var alt kjempebra. Lege, Jormor og Gynekolog sa at det var helt normalt med blødning. Dersom du er urolig ta kontakt med legen din. Tvi tvi til deg. Dette skal gå så bra så.

13+3

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender en "klem" jeg og håper at alt er bra med dere! De sier jo at det som regel er helt ufarlig med sånne småblødninger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Viwi...

Hvordan går det med deg?

Håper du har det bedre og at denne blødningen ikke har gitt deg unødige bekymringer. Jeg har "spottet" tre genger i løpet av de første 12 ukene, men det har ikke vært noe farlig. Snakk med legen din om mulighetene for en innvendug UL slik at du kan se at alt er bra med nurket.

Ønsker deg lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var jeg hos legen. Han var kjempe ok!! Snakket ikke om den blødningen jeg hadde for det var så lite. Men alt så så fint ut. Jeg har såkalt hyperemesis( ekstrem svangerskapskvalme) og i tillegg lavt blodtrykk. Så jeg er sliten om dagen. Men alt er heldigvis bra med barnet. Prøver å spise det jeg kan- men det er vanskelig å finne noe som ikke kommer opp. Men jeg klarer å drikke. det beste er faktisk farris/eplemost og appelsinjuice..

Mannen min er bare helt fantastisk. Han vet ikke hva godt han skal gjøre for meg. Jeg ser jo at han er bekymret , men jeg prøver å roe han litt og si at dette går snart over.. Stakkar det er nok kke lett å gå ved siden av og se på.

Men jeg føler meg likevel bedre enn i uke 5 og 6. Da lå jeg strakt ut og spydde opp absolutt alt. Nå klarer jeg å være litt oppe. Har stekt krumkaker tilogmed igår, riktignok med endel spy-pauser( hehe) men jeg fikk nå gjort det!

Jeg prøver å tenke positivt og framover. Nå er det jo jammen ikke lenge igjen til 12 uker.. Bare litt over 3 uker igjen.

Idag er jeg nemlig 8+5 :D

Selv om formen er dårlig må jeg bare si at livet er hærlig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+3 :hoppe:

Idag da jeg våknet følte jeg meg i fin form. Trodde ikke det var sant. Klarte å dusje og smøre meg mat uten å kaste opp. Er litt redd for å glede meg for tidlig- for da kommer vel kvalmen igjen for fullt. Men idag er jeg i ok form. Er jo sliten men bare det at kvalmen ikke er så grusom gir liksom dagen en god start :D

Har fått masse julekort og jeg griner når jeg leser alle gode ønskninger o.l

Få rundt oss vet at jeg er gravid og tror vel at jeg er blitt syk igjen slik jeg var hele våren. Så nå må jeg snart fortelle hva som er i gjære. Føler meg litt lumpen som lar folk gå rundt å være bekymret for meg. På telefon sier jeg at jeg har det bra. Men venninnene her i byen har jo ikke sett meg så mye så de er jo bekymra.

Igår fikk jeg innkallelse til ultralyd :enig_animasjon: og ble så glad!!!

Så 19 februar er det min tur.. Kan nesten ikke vente. Syns det er så lenge til.... Det sto tilogmed at hvis vi ville ha det på video så kunne vi ta med videokassett. STILIG!!!

Men nå skal jeg gå å stryke ferdig juledukene

klem :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HUff inatt har vært en grusom natt.

Det begynte med at jeg hadde så vondt i magen da jeg la meg og ble ikke noe bedre. tror jeg lå i et par timer og hadde vondt. Det førte med seg en million tanker og redsel.

Sovnet til slutt men hele natta har jeg hatt mareritt om at jeg mistet babyen- herregud for noen fæle drømmer. våknet imorges og bare føler meg helt elendig og livredd.

Syns jeg er så "tung" nederst i magen og enda er det litt vondt men ikke så mye.

blir så bekymra at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg...

Håper jo at alt er ok, men tankene svirrer jo....

- en bekymret viwi-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Viwi!!! :D

Takker kjempe masse for hyggelig hilsen i dagboken min. Det varmer alltid! :) Ser at du sliter med det samme som jeg har gjort. Hyperemesis er jammen ikke noe morsomt å måtte hamle opp med. Selv var jeg en av de "heldige" som spydde helt frem til uke 22 8om jeg ikke husker feil...) Men det er jo heldigvis svært få som er dårlig så lenge, så det slipper nok du. Ser jo at du har begynt å bli bedre og det er kjempe flott! Men du må sikkert regne med noen dager med "tilbakeslag" også. (Bare for å ha advart deg!) ;)

Ønsker deg i alle fall all verdens lykke til videre, og du.. Det er helt normalt med litt vondter de første 3 mnd. Livmoren og livmorbåndene vokser og strekker seg. Dette kan kjennes ut som "menssmerter" og stikkinger her og der. Så lenge du ikke blør eller det er kjempe vondt, er det nok sikkert ikke noe farlig :)

Lykke til snuppa!

Kos, Sessa 33+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hellau Viwi og Goooood Jul!!!!!!

Tusen takk for hilsen i boka mi :D Kjekt å værei samme situasjon her vi sitter atter en gang. Må jo le litt av sammentreffet. Håper at formen din er mye bedre og at svangerskapet blir lettere utover for deg.

Husk å kose deg masse i jula med bebis i magen og med mannen din også da selvfølgelig.

Klemz fra knerten 15+6 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Viwi :D

tusen takk for hilsningen i boka mi, kjempekoselig det :D

vil ønske deg en riktig god jul og et godt nytt år.

julehilsen fra sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejulaften!!!!

Ja nå er jula her- har grua litt pga kvalmen jeg sliter med. Men kvalmen er bedre selv om jeg fremdeles er slapp og må spy x-antall ganger om dagen. Ser litt mer fram til jula nå ja.

Igår var det forresten 1/2 år siden vi giftet oss.. Hm så fort tida går :o

igår var jeg og kommet til 10 uker.. Det går jammen fremover.

Fortalte nyheten lit lillesøstra mi igår- hun ble helt i 100!!! Men hun måtte love å ikke si det videre for imorgen skal foreldrene få vite det.. Blir jo gøy å høre reaksjonen deres da....

Nå vil jeg bare ønske alle ei god jul og et godt nyttår!!! :nisse:

viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gooooooood Jul Viwi og Godt nyttår.

I dag har jeg hørt Hjertelyden til den lille - helt herlig var det. Skal forøvrig på UL selv 13 Januar :D Dette blir stort.

Kos deg masse i jula da.

:nisse:

16+2 i dag selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Gooooooooooooooooodt Nyttår og takk for det gamla :hoppe:

Håper at alt går kjempeflott for dere i 2003 og du skal se at vi nok treffes. Håper at vi møtes en gang da. Hadde vært artig med et svangerskapstreff i Stavanger også :wink:

Klemz fra tuppå og knerten på 17+3 i dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12+0 !!!!!

Jippi!! Endelig nådde jeg 12 ukers grensa. Er letta nå selv om jeg grubler masse.

Fikk en så god nyhet idag- nok ei kjempegod venninne er gravid, så nå er vi faktisk 5 venninner som er gravide... Utrolig for et sammentreff!!!

Klem viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gratulerer med 12 Uker Viwi!

Nå er du over den magiske grensen gitt. Hvordan er formen din nå for tiden ?

Nyt svangerskapet da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med passerte 12 uker :D Ønsker deg masse lykke til videre med svangerskapet! :)

Kos og klem fra Sessa ( "snart i mål, T-28 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle litt om hvordan jeg har det.

Jula var tung. En dag ok der jeg klarte å spise litt, så kom 2-3 dager med skikkelig oppkast og ja det var tøft!!! Stakkars mannen min. Han står på og går over seg selv for å finne på noe lurt som jeg kan få i meg.. Han er helt fantastisk!!

Nyttårsaften- vi var bedt vekk, men med formen min takket vi nei og laget heller kalkun hjemme. Det gikk greit og jeg spiste og vi koste oss. Så skulle rakettene skytes opp- etter 15 min måtte jeg hjem for å kaste opp. Ble så himla dårlig av all rakettrøyken... :( Så jeg sendte mannen min på fest til de vi var bedt til for han trengte nok litt avveksling... Selv gikk jeg inn for å spy...

Nå er det imidlertid 6 januar. Dagen har vært kjempebra. Ikke vært kvalm og jeg har tilogmed klart å ta en tur på butikken. DET er lenge siden. Nå håper jeg det skal vare for jeg er ganske sliten.

Imorgen er vi bedt vekk i bursdag og jeg håper jeg klarer å gå. Men jeg krysser fingrene og håper på at nå går det bare en vei- oppover!!! :D :D

viwi- 12+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...