Gå til innhold

Hva er din vekt+midje og hoftemål


Gjest Svada

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fra yourtotalhealt :

1. Bust: Don't squish yourself -- measure all the way around your bust and back right at your nipple line, and make sure the tape measure is not lower.

2. Chest: Measure under your breasts but as high up as you can go, keeping the tape measure parallel to this line when you reach it around your back.

3. Waist: Measure wherever it is the smallest (if you have "no waist" go around yourself right at the navel line).

4. Hips: Measure at the very biggest part -- even if that is so low that you are almost on the top of your thighs.

5. Midway: Measure midway between the very biggest part of your hips and your waist.

6. Thighs: Measure wherever they are the biggest.

7. Knees: Measure right above the knee.

8. Calves: Measure wherever they are the biggest.

9. Upper arm: Measure wherever they are biggest above your elbows.

10. Forearms: Measure wherever they are biggest below your elbows.

Så ja, man skal måle der hoftene er størst, altså over rumpa for veldig veldig mange.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryst: 87

Midje: 67

Hofter: 93

Høyde: 162

Vekt: 55

Intressant. Vi har så og si samme mål, men jeg veier 60kg. Det gjorde meg nesten litt glad :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Waist: Measure wherever it is the smallest (if you have "no waist" go around yourself right at the navel line).

4. Hips: Measure at the very biggest part -- even if that is so low that you are almost on the top of your thighs.

Jeg vet mange mener at dette er feil, men det kommer kanskje an på hvorfor man måler seg?

Når jeg gikk på søm og tok skredderutdanning, så var dette hva vi lærte også. Så for å ta mål til søm av klær, så er det akkurat slik man skal måle.

I forhold til klær, så er altså midjen der man er smalest (for mange er det flere cm over navlen, det er for de som IKKE har noe smalere parti fra rett under brystet og ned til hoften, at man skal måle ved navlen) og hofta der man er størst.

Det sier seg egentlig selv at ikke alle har livet nøyaktig på samme plass, for hadde vi hatt det, så hadde det ikke vært noen forskjell på oss. Da hadde det ikke vært noen med lange bein, kort overkropp, lang rygg, korte bein, korte armer etc etc. Og det ER faktisk forskjeller her. Har drevet myyyyye med akttegning og er kunstnerisk veldig opptatt av kropp, og tro meg, det er utrolig store forskjeller på hvor livet sitter på folks kropp, det gjengse er at alle som HAR en livvidde som er annerledes en hoftevidda, har den der di er smalest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av "manityrmodellene" som min kjære og mine venniner sier:p (smiler og er egentli ganske fornøyd,men hvem har vel ikke "issues" med seg selv)

Her er mine mål:

¨

Vekt: 46-48Kg

Høyde: 156 cm

Midje: 68 cm

Hofte/rumpe: 88 (store rumper er lekkert! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest Gjest_Henne_*
:huh:

Jeg trodde jeg var slank helt til jeg leste her. Nå vil jeg ikke skrive inn målene mine engang!

Jeg er jo ikke så veldig fit, da. Det er det som er målet mitt. Å stramme opp kroppen litt. Har jo litt rund mage nå. Går nok opp i vekt når jeg har fått trent en stund. Samt endret kosthold og livsstil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...