Gå til innhold

Hva er din vekt+midje og hoftemål


Gjest Svada

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bare er litt nysgjerrig....jeg og to venninner begynte et "bedre liv" etter jul- begynte på treningssenter og greier! Det går forresten veldig bra! :) Men det som var litt rart, på en måte, var når vi skulle veies/måles før vi satte i gang.

Jeg veide over 10 kg mer enn begge to,men allikvel hadde jeg smalere midje og hofte- ikke mye,men en dle cm. :overrasket: Det var veldig overraskende egentlig...

Men det hjalp meg til å ikke bli så fokosert på vekta mi, og det er jeg glad for! :)

Det optimalet hadde jo sikkert vært å fått målt fettprosenten også,men...

Hva er din

vekt

midjemål

hoftemål

(sikkert mange som ikke skjønner vitsen med denne tråden,men....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fruktkake

(sikkert mange som ikke skjønner vitsen med denne tråden,men....)

Du kan jo starte med å fortelle oss vitsen med den? Og kanskje begynne med dine egne mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg glemte mine gene mål.... ;) Her kommer det:

VEKT: 75

HØYDE: 170

MIDJE: 74

HOFETER/RUMPE: 97

Vitsen med denne tenkte jeg var at vi ser at det ofte ikke er vekten som "teller",men at målene på kroppen sier mye mer-ofte ihvertfall.

Det er klart at vil du holde det hemmelig kan du det! ;) Så at det har vært en trå for vekten din...det synes jeg er enda dummere. Når man ser en som veier 80 kg tenker men kanskje at den personen er tykk/usunn,men målene trenger ikke være så gale...jeg fant ut at jeg har et greit midjemål! Før har jeg bare hengt meg opp i vekta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktkake

Ja, søren klype om du har. Jeg veier det samme som deg, men er 8 cm høyere.

Og jeg er 20 cm bredere rundt midja enn deg!

Hmf... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det! Ikke rart man blir forvirret! ;)

Jeg har trent styrke i flere år(nesten aldri kondisjon),så jeg har nok ikke så høy fettprosent...Før jeg målte meg var jeg sikker på at jeg måtte sikkerlig på slankeren,men han på treningssenteret beroliget meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Kommer litt an på hva du mener som midjemål, hvis du mener der hvor ribbeina starter så er jeg smal der...problemet mitt ligger over magen nemlig ;)

Høyde: 167 cm

Vekt: 63 kg

Midje: 70 cm

Mage (målt rett over navlen): 86 cm

Hofter: 92 cm

...skal sies at jeg har vært utrolig sløv med styrketreninga de siste månedene, og nå er det knallhardt å starte opp igjen! *sukk*

Fettprosent kan forresten måles på MyBodyComp, gir kanskje ikke _helt_ korrekt resultat, men det gir i hvertfall en pekepinne. Dessuten morsomt å følge med på fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S
Kommer litt an på hva du mener som midjemål, hvis du mener der hvor ribbeina starter så er jeg smal der...problemet mitt ligger over magen nemlig ;)

Høyde: 167 cm

Vekt: 63 kg

Midje: 70 cm

Mage (målt rett over navlen): 86 cm

Hofter: 92 cm

...skal sies at jeg har vært utrolig sløv med styrketreninga de siste månedene, og nå er det knallhardt å starte opp igjen! *sukk*

Fettprosent kan forresten måles på MyBodyComp, gir kanskje ikke _helt_ korrekt resultat, men det gir i hvertfall en pekepinne. Dessuten morsomt å følge med på fremgang.

Hehe. I følge linken din, skal jeg de neste tretten ukene legge på meg 13 kilo. Jeg består av 8,32% fett og er, tja, i dårlig stand, kan man si. Jeg får slutte å trene og spise mer. ;)

En ting til; det er kjempehardt å starte opp igjen med styrke. Jeg sliter med å motivere meg. Har hatt en stopp siden januar, pga svangerskap (endte i sa) og nå trener jeg fortsatt ikke de tyngste styrketimene. Jeg har dristet meg avgårde på stram opp og step/styrke. Jeg har hatt gangsperre i en uke, men nå gir det seg vel snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fælt på hvordan en slik side kan si noe som helst om kroppssammensetning, jeg? Ifølge dem skal jeg opp fire kilo, og bør legge på meg 7% i fettmasse til 23. Men midjemålet sier vel ingenting om muskelmasse? Jeg er liten og smal, men kompakt, og det vet de ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Hehe. I følge linken din, skal jeg de neste tretten ukene legge på meg 13 kilo. Jeg består av 8,32% fett og er, tja, i dårlig stand, kan man si. Jeg får slutte å trene og spise mer.  ;)

Jeg lurer fælt på hvordan en slik side kan si noe som helst om kroppssammensetning, jeg? Ifølge dem skal jeg opp fire kilo, og bør legge på meg 7% i fettmasse til 23. Men midjemålet sier vel ingenting om muskelmasse? Jeg er liten og smal, men kompakt, og det vet de ingenting om.

Eh...den greia på forsida har jeg ikke vært borti før, har ikke vært innom der på over en måned. I hvertfall; man må registere seg, legge inn høyde, kjønn, vekt og så måle kroppen på 13 forskjellige steder og deretter så regner den ut fettprosent. Den har i hvertfall gitt et greit bilde før, har en gang målt fettprosent med klype og har litt mål etc liggende fra den gangen så helt på jordet er den vanligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta er fin, midjen er stram og hoftene er runde og gode.. ;)

Kva måla er aaaanar eg ikkje, men eg kan ikkje sei eg bryr meg heller. Kven i verda har bruk for å vite kor mykje kroppsmasse ein tuslar rundt med på jorda eigentleg?

Så lenge helsa er god, er eg nøgd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt gangsperre i en uke, men nå gir det seg vel snart.

Prøv å jogge roleg eller svømme, aktiv restitusjon er det meste for å mjuke opp vonde musklar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Ok, nå har jeg testa den på forsida og... Den viser *helt* på trynet feil i forhold til den kalkulatoren som jeg tenkte på! I følge den greia der bør jeg gå ned 12 kg... Yeahright, jeg kan være enig i at jeg trenger å stramme opp, men kroppen min er ikke bygget for å være undervektig på BMI... Skjønner godt at dere reagerte jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde K S
Ok, nå har jeg testa den på forsida og... Den viser *helt* på trynet feil i forhold til den kalkulatoren som jeg tenkte på! I følge den greia der bør jeg gå ned 12 kg... Yeahright, jeg kan være enig i at jeg trenger å stramme opp, men kroppen min er ikke bygget for å være undervektig på BMI... Skjønner godt at dere reagerte jenter! :)

*fniser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Prøv å jogge roleg eller svømme, aktiv restitusjon er det meste for å mjuke opp vonde musklar!

Ja. Etter perioder der det har vært lite aktivitet og jeg har startet opp igjen med litt styrke, pleier jeg å kjøre på med høy puls eller stepaerobic. Det gjør vondt som juling i starten av timen, men så kommer det seg.

Det beste er at jeg er i gang igjen. Det føles godt og på en eller annen underlig måte gjør ikke gangsprren meg så voldsomt mye. Det er jo tegnet på at musklene tar seg opp igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Vekt 56,5

Høyde 164

Midje 75

hofte 79

Midjen er vel over navlen??? Eller ???

Og hvor måler man hvis en skal måle magen??? Rett under magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer litt an på hva du mener som midjemål, hvis du mener der hvor ribbeina starter så er jeg smal der...problemet mitt ligger over magen nemlig

Høyde: 167 cm

Vekt: 63 kg

Midje: 70 cm

Mage (målt rett over navlen): 86 cm

Hofter: 92 cm

...skal sies at jeg har vært utrolig sløv med styrketreninga de siste månedene, og nå er det knallhardt å starte opp igjen! *sukk*

Fettprosent kan forresten måles på MyBodyComp, gir kanskje ikke _helt_ korrekt resultat, men det gir i hvertfall en pekepinne. Dessuten morsomt å følge med på fremgang.

Ifølge denne linken skal jeg gå ned 3,3 kg.

og min fettprosent av kroppen er 28,2 % er det mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt 63,8

Høyde 168

Midje 70 cm

Hofte 91 cm

Litt vanskelig å måle riktig,vi som måler tar nok målebåndet på litt forskjellige steder!

Men viktig for en selv å måle neste gang på samme sted ;)

Jeg ønaker nemmelig ned 6-7 kg og får fortsette å måle,og håpe på "krymping" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Hei hei

Vekt 56,5

Høyde 164

Midje 75

hofte 79

Midjen er vel over navlen??? Eller ???

Og hvor måler man hvis en skal måle magen??? Rett under magen?

Midjen maales paa det smaleste punktet rundt magen, ca 3-4cm eller deromkring over navlen.

Og jeg kan nok ikke gi mine maal siden jeg ikke har maalebaand for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...