Gå til innhold

Hva er din vekt+midje og hoftemål


Gjest Svada

Anbefalte innlegg

Hvordan skal man måle midja? Ved navlen, ja, men.."Mål midjen etter utpust og midt mellom nederste ribbein og hoftebeinet." Dette sier Kellogs.. hva mener de med etter utpust? Skal jeg blåse ut magen..på det største.. eller bare puste ut og så måle..altså ikke holde pusten..

??

Du skal puste ut for å slappe av. Hvis du måler når du holder magen inne blir det jo galt. Det påvirker ikke bare midt på magen at du holder den inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Høyde: 163,5 cm

vekt: 47-48 kg

Midje: 61

Hofter: 83

Er 14 så jeg tror jeg kommer til å vokse mer.-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det kommer jo helt ann på hvor muskuløs man er, og hvor høy man er.

Og med ordet frodig vil jeg tro de mente at hun hadde former (selv om hun var slank), og ikke at hun var tykk/ikke slank. Jeg aner ikke hva hun veide...

Målene er jo de samme uansett høyde. Om man er 1.60 eller 1.80 vil man uansett se smal ut om man er 90-60-90.

At Marilyn Monoroe ser formfull ut tror jeg nok har svært mye med 50-tallsmoten å gjøre. Korsetter var mye brukt for å stramme inn livet til å bli minst mulig, og skjørtevidden var stor. Det fremhevet kvinnelige former enda tydeligere enn dagens mote gjør.

På denne nettsiden kan man f.eks. sammenligne kjente supermodeller og kjendiskvinner med Marilyn Monoroes former:

http://www.newfaces.com/supermodels/modelpage.html

Omregnet fra tommestørrelse til cm er jo f.eks.

Kate Moss : 84-58-89

Heidi Klum, Gisele Bundchen og Naomi Campbell: 86-61-86

Angelina Jolie: 91-65-89.

Dersom dette stemmer er jo mange av dagens såkalte avmagrede kjendiskvinner og supermodeller faktisk i samme size som Marilyn.Ved siden av f.eks. Jennifer Lopez ville nok Marylin Monroe derfor sett ganske tynn ut..

Ifølge disse kildene er Keira Knightley og Victoria Beckham 23-23,5 tommer rundt livet, altså omlag 58,5-59 cm. - bare 1,5 -1 cm. mindre enn det Marilyn Monoroe skal ha vært.

http://www.exposay.com/body-double-reveals...inches/v/23264/

http://toronto.fashion-monitor.com/news.ph...ictoria-Beckham

Jeg tror nok derfor at Marilyn Monoroe var en meget slank dame, mye smalere og mindre formfull enn de aller fleste jenter man ser på gata idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er 85-80-87 (80 over navlen, 85 litt lenger ned på det breieste..)

Slank, men mye litt mage som dere skjønner :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

vekt 60 kg

midje 71 cm

navle 81 cm

hofte 97 cm

høyde 168

Ser jeg er endel større rundt rumpa enn mange av dere andre som er omtrent like høye som meg. Men rumpefettet smelter vekk med løpstreningen, da blir det bare spenstige muskler igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pigesind

Som flere sier over her blir det litt fåfengt hvis en skal sammenligne med andre, men det er jo litt gøy likevel å se for seg de andre en leser om.

Høyde: 156 cm

Vekt: 46 kg

Byste: 89 cm

Midje: 55 cm

Hofter: 90

Jeg ammer, og er derfor vanligvis litt smalere over bysten, men ellers er målene de samme. Har alltid vært liten og tynn, men har stor rumpe og brede hofter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du skal puste ut for å slappe av. Hvis du måler når du holder magen inne blir det jo galt. Det påvirker ikke bare midt på magen at du holder den inne.

Dr. Oz sier at man skal stramme magen siden det er fettet man skal måle, ikke hvor trente magemusklene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg og forloveden min startet en treningsblogg for en uke siden, og da målte vi og tok bilder av oss selv som vi la ut på bloggen.

Målene mine er

Mage: 83cm

Hofter: 100cm

Jeg er 169cm høy. Dette er bloggen hvis dere vil se (vi vil gjerne ha kommentarer! :) ): http://treningsparet.vgb.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest lillemeg!!1

Jeg er 19 år, 165 cm, 55 kg, på bryst bruker jeg 70c eller noe, 60 cm i midje og 85 i hofter. :) kunne hatt smalere hofter dough.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her var mange pygmeer ja... *føle seg flodhest*

Marilyn var smal ja, men "bløt". I dag er jentene som oftest trent og har mye muskulatur i kroppen. Ikke uvanlig å se vaskebrettmagen på både modeller, sangerinner og vanlige dødelige. Marilyn hadde bløt "struttemage" og bløte lår. Derfor tror jeg hun omtales som formfull.

Rumpa til J.Lo er større enn snittet på modellene kanskje, men den er antakelig som å ta i stål. En viss forskjell fra lille Ms Monroe tror jeg nok.

Jeg er forøvrig "stor" sammenlignet med dere her, er 171,5, veier 75 kilo og måler 96-83-101 str 42 i klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo enda større!

har målene 113-91-114 atm, har gått ned 7 cm rundt livet i løpet av 11 kilo, ikke så mye de to andre plassene. Men lårene har blitt 3 cm mindre hver. det er deilig.

Men til mars neste år, skal jeg være 15 cm mindre overalt :D

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...