Gå til innhold

Reisen til normal BMI

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg klarte å få halsbetennelse, så formen har vært så der. Har ikke blitt noe tur siden lørdag, men i morgen skal det bli en god tur. Kostholdet går det greit med, men har ikke vært likte strikt som de forrige ukene. Har hatt fokus på mer proteiner, så har spist mer av det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ble en liten tur med vektvest i kveld. Når jeg skrev hvor lite bevegelse det hadde blitt denne uken så motiverte det til tur.

Skrevet

Uff, fælt med vondt i halsen :trøst: Håper det går kjapt over! I alle fall veldig bra at du kom deg ut på tur ♥️

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

⭐️Veiinger⭐️

27/3: 93,0 kg (start) 

19/6: 81,0 kg 

26/6: 79,3 kg -0,7 kg

3/7: 78,6 kg - 0,7 kg

24/7: 79,4 kg + 0,8 kg 

31/7: 78,9 kg - 0,5 kg 

7/8: 77,1 kg - 1,8 kg

14/8: 75,1 kg - 2,0 kg 

21/8: 73,3 kg - 1,8 kg 

28/8: 72,2kg - 1,2 kg 

4/9: 70,8 kg -1,4 kg 

11/9: 68,9 kg - 1,9 kg 

18/9: 68,2 kg - 0,7 kg 

Mål: 68 kg (-25 kg) 

Drømmemål: 63 kg (-30 kg), da er jeg normalvektig 

Såååå nærme første mål😳 Denne uken har vært preget av sykdom, kun to turer, og økt inntak av proteiner. Vet ikke hva som har resultert i at det ikke har vært like rask nedgang, men det er jo egentlig bra. Det går det tregere, men flere muskler blir vel bevart. Vet ikke hva som er for raskt? Før i tiden skulle man jo kun gå ned 0,5 kg i uken, men det er motbevist. Men ingen skriver med to streker under svaret hva som er akseptabel nedgang i uken for å bevare muskeler/bein. 

Fortsatt ikke frisk, og orker ikke mer bevegelse ennå. Denne helgen har jeg ikke noe snacks jeg vil smake på. Har liksom sett for meg en type snacks som jeg har fått mannen til å kjøpe hver helg, så jeg kan smake. Haha mens jeg skriver så kom jeg på at jeg fant jo potetgull med smak av kebab på butikken i går - som jeg kjøpte😂 

Endret av Søtpotet
Skrevet

Er nok naturlig med litt mindre nedgang jo lavere vekten din blir. Fortsatt veeeldig bra resultat da! 👏
Håper formen din snart er i tipp topp! :klem:

Skrevet
Amatariel skrev (På 18.9.2026 den 11.13):

Er nok naturlig med litt mindre nedgang jo lavere vekten din blir. Fortsatt veeeldig bra resultat da! 👏
Håper formen din snart er i tipp topp! :klem:

Takk for det🥰 Ja du sier noe der, må nok legge inn en ekstra innsats på kosten og trening nå som vekta er lavere.

Skrevet

Jeg er fortsatt småsyk, og i kombinasjon av små barn med nattevåk så er jeg passe sliten😅 Jeg har sett på vekta og den har krøpet oppover. Da ble jeg ikke så fornøyd. Samme aktivitetsnivå jeg hadde det orker jeg ikke ennå, så det er kosten jeg må være ekstra påpasselig med. Synes det er vanskelig, trodde jeg var ganske strikt der. Vurderer å telle kalorier for en periode. 

• Hjerte 1
Skrevet

⭐️Veiinger⭐️

25/9: 67,1 kg - 1,1 kg 

Mål: 68 kg (-25 kg) ✅

Første mål er nådd🥳

Jeg er usikker på om dagens vekt er reel. I går veide jeg 67,6 kg. Jeg får ta det med en klype salt om neste ukes vekt ikke viser lik nedgang. 
Om det er reelt er jeg veldig fornøyd med uken (og ellers da, har hvert fall gått ned 0,5 kg om jeg følger gårsdagens vekt). Jeg har slitt med motivasjonen, og trodde jeg hadde spist litt for mye til noen måltider. Kun gått to turer.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Gratulerer så mye med måloppnåelse og -25 kg!! :danse: Det er bare helt fantastisk. DU er helt RÅ!

• Hjerte 1
Skrevet

Gratulerer så mye :duskedame: Dette var moro å se! 

• Hjerte 1
Skrevet

Gratulerer, gøy å nå målene 🥳

• Hjerte 1
Skrevet

Gratulerer! :duskedame:

• Hjerte 1
Skrevet

Gratulerer med måloppnåelse! 🎉

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

⭐️Veiinger⭐️

25/9: 67,1 kg - 1,1 kg 

2/10: 65,9 kg - 1,2 kg

Mål: 68 kg (-25 kg) ✅ 

En god uke! Har kun trent en gang, så nå har jeg vært veldig konsentrert på kosten. Jeg synes det er vanskeligere å komme meg ut på kvelden nå som det begynner å bli mørkt før 20. Klokke 18:53 gikk solen ned i går. Jeg har alltid følt at høsten og vinteren er tung, men de to siste årene har høsten vært mye bedre for meg. Håper at det går greit i år også. Et tiltak vi har gjort er å putte opp julelys (eller vinterlys blir mer rett) allerede i oktober. Jeg drømmer om å kunne ta to sydenturer i året, en i januar/februar og en i november. Det får bli når barna er større. 

I kveld blir det Biscoff sjokolade. Jeg liker ikke kjeksen, men har hørt at sjokoladen skal være god. Er det bare jeg som synes det er usedvanlig mange matnyheter nå? Eller er det bare fordi jeg prøver å spise ganske så  rent og proteinrikt?😂 Er ikke altfor frista, men savner det å prøve ut alt akkurat nå, synes det er veldig gøy. Men som regel er det ikke så godt! Rart det der. Sjeldent en nyhet blir. 

Skal virkelig bli bedre på tur og trening, trenger å stramme opp. Jeg tenker for mye når jeg går tur, så har måtte ta pause fra det. Synes det er synd. 
Når jeg var yngere, og oppdaget treningssenteret så hørte jeg mye om MRL-trening. Og som voksen kvinne i dag så skjønner jeg hvorfor det var populært😂 Det er vel de tre områdene som trenger litt oppussing.

Jeg begynner veldig å snuse på drømmemålet. Det er litt skremmende også - for da må jeg finne et vedlikehold og klare å holde det. Skal ikke gå opp eller ned, etablere en livsstil jeg kan leve med for alltid. Vil ikke at det skal bli en hvilepute å nå målet, samtidig vil jeg gjerne være fornøyd når jeg når målet. Er litt lei slanking. Derfor blir nok trening viktig for meg, litt MRL-trening.
Håper jeg faktisk har mistet mest fett, og ikke for mye bein/muskler mens jeg har holdt på. Chat gpt konkluderte med at det var mest fett. Vil jo gjerne være en reel 63 kg tilslutt, om dere skjønner? Vekta mi (om den klarer å måle det egt) mener jeg har gått fra 59,4% kroppsfett til 35,9%. Husker den viste 28% en gang i tiden, da var jeg veldig fornøyd. 

Endret av Søtpotet
Skrevet

Gratulerer med atter igjen et flott ukesresultat! :klem: Det hjelper veldig å fokusere på kosten. Og er helt enig med deg at det er vanskelig å komme seg ut på kveldene nå når det er mørkt (og regner ofte i tillegg). Deprimeeerende. Jeg drømmer også om sydlige strøk, og tror ganske sikkert at jeg kommer til å bosette meg fast utenlands mellom oktober-mars! :nikke: Det føles helt koko å bo her!! Altså, vi har vinter i 7 mnd, vår i 2, sommer i én og høst i to. Dette går jo ikke. Vi kan reise hjem til Norge til jul, og barn (og evnt. barnebarn) kan besøke oss sørpå de månedene vi er der. Jepp, tror jeg har planen klar :knegg:

Skrevet
Amatariel skrev (På 2.10.2026 den 9.43):

Gratulerer med atter igjen et flott ukesresultat! :klem: Det hjelper veldig å fokusere på kosten. Og er helt enig med deg at det er vanskelig å komme seg ut på kveldene nå når det er mørkt (og regner ofte i tillegg). Deprimeeerende. Jeg drømmer også om sydlige strøk, og tror ganske sikkert at jeg kommer til å bosette meg fast utenlands mellom oktober-mars! :nikke: Det føles helt koko å bo her!! Altså, vi har vinter i 7 mnd, vår i 2, sommer i én og høst i to. Dette går jo ikke. Vi kan reise hjem til Norge til jul, og barn (og evnt. barnebarn) kan besøke oss sørpå de månedene vi er der. Jepp, tror jeg har planen klar :knegg:

Takk for det🥰

Å bosette seg i varmen høres ut som en drøm! Er så lite komfortabel med alle denne mørketiden og kulden, så jeg forstår godt om flyttelasset går den veien🤩 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...