Søtpotet Skrevet 29. august Forfatter #341 Skrevet 29. august I dag har jeg gitt etter fra proteinpresset😂 Kjøpt proteinpulver og vektvest. Kjøpt vektvest på 10 kg, som jeg kan ta ut 1 - 10 kg av, tror den blir veldig kjekk! Har alltid hatt lyst til å lære meg å jogge, men får det ikke til. Virker så sprekt, og man gjøre det overalt. Men tur er også noe jeg kan gjøre hvor som helst, og med noen ekstra kilo må det jo bli veldig bra. Er så spent på å prøve!
Søtpotet Skrevet 30. august Forfatter #342 Skrevet 30. august Å gå med vektvest var gøy! Gikk med 7 kg i 30 min. Det var tungt, kjente det i knærne. 1
Wolfmoon Skrevet 31. august #343 Skrevet 31. august Søtpotet skrev (12 timer siden): Å gå med vektvest var gøy! Gikk med 7 kg i 30 min. Det var tungt, kjente det i knærne. Gøy! Jeg har kjøpt meg vektvest, men ikke brukt den enda 🙈 Tenkte jeg skulle prøve å utnytte noen av de kortere lufteturene med bikkja der han uansett går og snuser i veldig lavt tempo. Tenker det jo må øke treningseffekten også av de øktene 😆
Søtpotet Skrevet 31. august Forfatter #344 Skrevet 31. august Wolfmoon skrev (12 timer siden): Gøy! Jeg har kjøpt meg vektvest, men ikke brukt den enda 🙈 Tenkte jeg skulle prøve å utnytte noen av de kortere lufteturene med bikkja der han uansett går og snuser i veldig lavt tempo. Tenker det jo må øke treningseffekten også av de øktene 😆 Det ville jeg gjort😄 Jeg er blitt veldig glad i min allerede! 1
Søtpotet Skrevet 3. september Forfatter #345 Skrevet 3. september Har lyst på bakverk. Har ike fått trent så mye denne uken, har vært så trøtt og energiløs. Har et barn som er våken på natta og to som står opp 05 - gjesp. Det gjør noe med motivasjon og evnen til å ta gode når jeg er sliten. En dag kom jeg nesten ikke ut pysjen😂 Tok den av for å levere og på når jeg kom hjem. Har også et par prosjekter her hjemme som spiser opp tiden min.
Søtpotet Skrevet 4. september Forfatter #346 Skrevet 4. september (endret) ⭐️Veiinger⭐️ 27/3: 93,0 kg (start) 19/6: 81,0 kg 26/6: 79,3 kg -0,7 kg 3/7: 78,6 kg - 0,7 kg 24/7: 79,4 kg + 0,8 kg 31/7: 78,9 kg - 0,5 kg 7/8: 77,1 kg - 1,8 kg 14/8: 75,1 kg - 2,0 kg 21/8: 73,3 kg - 1,8 kg 28/8: 72,2kg - 1,2 kg 4/9: 70,8 kg -1,4 kg Mål: 68 kg (-25 kg) Drømmemål: 63 kg (-30 kg), da er jeg normalvektig Ble overrasket over nedgangen denne uken! I går hadde jeg en snikveiing, og da viste vekta 71,2 kg (-1,0 kg). Veide meg fordi jeg egentlig ville ha cheat day med sjokolade en dag før, men det endte jeg med å utsette. Isteden tok jeg i går en stor porsjon pastamiddag. Hadde planer om å veie meg i dag, men hadde tenkt til å stryke det om vekta var over 71,2 kg😂 Vet ikke hva som skjedde med vekta, men jeg er fornøyd. Skal ha det i bakhodet til neste uke da, om ikke vekta er «lav nok» da. Denne uken har kostholdet vært bra, men jeg har spist litt mer enn de forrige ukene. Har kun trent to dager. Har vært så lav på energi. Må legge til: nå er jeg under før-gravid vekt i fjor🤩 Endret 4. september av Søtpotet
Amatariel Skrevet 4. september #347 Skrevet 4. september Fantastisk altså!! Og ekstra hurra for før-gravidvekt! Det føles bra 1
123qwe Skrevet 4. september #348 Skrevet 4. september Selv med lite soving fikk du en fin ukes resultat! Det er ikke så verst altså 😄 1
Søtpotet Skrevet 7. september Forfatter #349 Skrevet 7. september (endret) Åååå motivasjon kom min vei! Har fått trent en del, men kosthold har vært dårlig i helgen. Kanskje kroppen jobber hardt i mot nå som jeg nærmer meg mål. Kroppen vil vel alltid tilbake til størst vekt? Merker en god dose med motgang hvertfall. Håper så inderlig å se 60-tallet til fredag, men det virker uoverkommelig nå. Må legge til at det her på denne velten at jeg pleier å stå stille. Har gruet meg til dette platået. Derfor er 68 kg målet. Når motivasjon og vilje blir så lav da krever det enormt. Endret 7. september av Søtpotet
Søtpotet Skrevet 7. september Forfatter #350 Skrevet 7. september Jeg kom meg ut i kveld, veldig fornøyd med det! I pysjbukse, gummistøvler og vektvest. Det var nok et syn. 30 min med 5 kg ekstra vekt.
Amatariel Skrevet 9. september #351 Skrevet 9. september Det er tungt når man må sloss litt for motivasjonen! Men høres ut som du vinner - ikke verst å komme seg ut sånn på kvelden, og så med ekstra vekt også da! 1
Søtpotet Skrevet 9. september Forfatter #352 Skrevet 9. september I dag måtte jeg se om forrige ukes vekt var reel eller ikke, målte jo to forskjellige resultater torsdag og fredag. Det er helt risky spill, for hadde det ikke vært rett så hadde jeg nok blitt rimelig misfornøyd😂 Heldigvis var det rett, og det ga meg motivasjon til å forsette nå. Hva som har hjulpet meg mest i det siste: 1. Jeg leste Glukoserevolusjonen i sommer og har hentet mange triks derfra. To ting spesielt er eplecideredikk og litt grønnsaker før et måltid med mye karbohydrater, oftest middag. 2. Prøver på daglige turer på 30-50 min. 3. Kuttet kraftig ned på karbohydrater. Heier forresten veldig på poteten! Den har bare litt mer karbo enn gulrot, smaker godt og gir godt med metthetsfølelse.
Wolfmoon Skrevet 10. september #353 Skrevet 10. september Interessant, kanskje jeg også må lese den. Jeg heier egentlig også på potet, men mener å huske at hvis man varmer den, og så kjøler den ned i kjøleskap, så vil man få veldig mye mindre blodsukkerøkning. Gjelder også ris, om jeg husker rett.
Søtpotet Skrevet 10. september Forfatter #354 Skrevet 10. september Wolfmoon skrev (7 timer siden): Interessant, kanskje jeg også må lese den. Jeg heier egentlig også på potet, men mener å huske at hvis man varmer den, og så kjøler den ned i kjøleskap, så vil man få veldig mye mindre blodsukkerøkning. Gjelder også ris, om jeg husker rett. Det var en veldig lettlest og forståelig bok😊 Det har jeg ikke hørt om før, at fra varm til kald gir det mindre stigning, det er interessant. Kanskje ikke like godt bare?😅
123qwe Skrevet 11. september #355 Skrevet 11. september Søtpotet skrev (På 9.9.2026 den 16.56): I dag måtte jeg se om forrige ukes vekt var reel eller ikke, målte jo to forskjellige resultater torsdag og fredag. Det er helt risky spill, for hadde det ikke vært rett så hadde jeg nok blitt rimelig misfornøyd😂 Heldigvis var det rett, og det ga meg motivasjon til å forsette nå. Hva som har hjulpet meg mest i det siste: 1. Jeg leste Glukoserevolusjonen i sommer og har hentet mange triks derfra. To ting spesielt er eplecideredikk og litt grønnsaker før et måltid med mye karbohydrater, oftest middag. 2. Prøver på daglige turer på 30-50 min. 3. Kuttet kraftig ned på karbohydrater. Heier forresten veldig på poteten! Den har bare litt mer karbo enn gulrot, smaker godt og gir godt med metthetsfølelse. Fint at du har funnet noe som funker! Å spise mer grønt absolutt ikke dumt. Jeg gjør det litt ubevisst da jeg snackser ofte i gulrøtter osv mens jeg lager mat (for å unngå å gå i nøtteposen!). Potet er helt konge. Gir så mye metthetsfølelse i forhold til metthetsfølelsen. 1
Wolfmoon Skrevet 11. september #356 Skrevet 11. september Søtpotet skrev (14 timer siden): Det var en veldig lettlest og forståelig bok😊 Det har jeg ikke hørt om før, at fra varm til kald gir det mindre stigning, det er interessant. Kanskje ikke like godt bare?😅 Jeg tror faktisk jeg først hørte det i denne serien på NRK, som jeg syns var interessant i seg selv: https://tv.nrk.no/serie/ultraprosesserte-fristelser Men jeg fant en artikkel om samme fenomen: https://www.forskning.no/mat-og-helse-forskeren-forteller-mat/forskeren-forteller-gjenoppvarmede-poteter-er-sunnere-enn-nykokte/357049 Men nei, ikke like godt, men artikkelen sier du kan varme den opp igjen og fortsatt ha et sunnere resultat. Kanskje jeg må begynne å koke poteter for hele uka på søndager
Søtpotet Skrevet 11. september Forfatter #357 Skrevet 11. september (endret) ⭐️Veiinger⭐️ 27/3: 93,0 kg (start) 19/6: 81,0 kg 26/6: 79,3 kg -0,7 kg 3/7: 78,6 kg - 0,7 kg 24/7: 79,4 kg + 0,8 kg 31/7: 78,9 kg - 0,5 kg 7/8: 77,1 kg - 1,8 kg 14/8: 75,1 kg - 2,0 kg 21/8: 73,3 kg - 1,8 kg 28/8: 72,2kg - 1,2 kg 4/9: 70,8 kg -1,4 kg 11/9: 68,9 kg - 1,9 kg Mål: 68 kg (-25 kg) Drømmemål: 63 kg (-30 kg), da er jeg normalvektig Nok et resultat jeg er meget fornøyd med! Tenk at jeg er på 68-tallet, og snart er første mål nådd!!!!🤩 Denne uken har jeg forøket å kutte helt ned på karbohydrater og det ga resultater. Noe er nok vann. Det jeg er litt bekymret for er om jeg mister muskelmasse - siden jeg går jo fort ned i vekt. Jeg prøver å få i meg nok proteiner, men det er ikke så lett. Proteinpulver er ikke helt min ting, egg får jeg vondt i magen av, og nok kjøtt klarer jeg vist ikke. I tillegg spiser jeg nesten ikke godteri lenger. Jeg tar i mot det barna mener jeg MÅ smake på, på lørdagen, og tar 2-3 biter av mannes pose på lørdagskvelden. Nå begynner størrelse L å bli litt stort, men jeg passer ikke helt M ennå. Jeg ser at jeg bør legge inn noen styrkeøvelser for å trene opp armene, de kunne trengt litt oppstramming. Generelt bør jeg nok begynne med litt styrketrening - både for å bevare muskler, men også for å få litt definerte bein og armer. Rumpa har aldri vært liten nok til å bli stram, så har ikke håp for den😂 Endret 11. september av Søtpotet 1
Søtpotet Skrevet 11. september Forfatter #358 Skrevet 11. september Wolfmoon skrev (55 minutter siden): Jeg tror faktisk jeg først hørte det i denne serien på NRK, som jeg syns var interessant i seg selv: https://tv.nrk.no/serie/ultraprosesserte-fristelser Men jeg fant en artikkel om samme fenomen: https://www.forskning.no/mat-og-helse-forskeren-forteller-mat/forskeren-forteller-gjenoppvarmede-poteter-er-sunnere-enn-nykokte/357049 Men nei, ikke like godt, men artikkelen sier du kan varme den opp igjen og fortsatt ha et sunnere resultat. Kanskje jeg må begynne å koke poteter for hele uka på søndager Interesant! Takk for linker. Siden man kan varme igjen og få effekten så skal jeg prøve det🤩
Amatariel Skrevet 11. september #359 Skrevet 11. september Wow, atter igjen et fantastisk resultat!! Gratulerer! 1
Søtpotet Skrevet 13. september Forfatter #360 Skrevet 13. september Lørdagen kom og gikk. Vi bakte cookies og jeg tok to av de, vi smakte på nytt potetgull - halv pose der, og en halv sjokolade. Har ikke spist så mye godteri på lenge. Fikk litt dårlig samvittighet, men vektnedgang er en prosess og jeg må leve litt. Var jo så gøy å smake på nyheter! Spiste hva jeg ellers ville ha spist ved siden av, og gikk en tur med vektvest på kvelden. Det var litt vanskelig å ikke spise godis i dag, men det gikk seg til. Orket ikke tur i dag. Snart mandag og ny uke igjen. Denne uken har jeg lyst til å klare å unngå å veie meg før fredag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå