Gå til innhold

Reisen til normal BMI

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hurra for kjempebra nedgang! :duskedame: (selv om jeg også kjenner til følelsen at man gjerne vil ha mer) Men det går riktig vei, og det er det viktigste! Selv om sommeren står på trappa her, så husk at du ikke har dårlig tid. Hele livet foran deg :klem:
Hvis det hjelper så er jeg kjempemisunnelig på at du har bikket ned på 70-tallet! 😅 Det har jeg jobbet med i hele vår, men fander om kroppen vil... men jeg gir ikke opp. Vi får se nå på fredag 🤪

Enig i at bursdag er utfordring, og helt klart restene ja! Det er jo så fristende dagene etterpå... men kudos til at du kastet dem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ja - glemte å si det: anbefaler virkelig å kjøpe seg noen nye klesplagg. Selv om man ikke er den størrelsen man ønsker å være enda, så gjør det SÅ mye for selvfølelsen. Lettere å føle seg fin med de kiloene man har hvis man har noen nye, fine klær :nikke:

Skrevet
Amatariel skrev (På 30.6.2026 den 9.04):

Hurra for kjempebra nedgang! :duskedame: (selv om jeg også kjenner til følelsen at man gjerne vil ha mer) Men det går riktig vei, og det er det viktigste! Selv om sommeren står på trappa her, så husk at du ikke har dårlig tid. Hele livet foran deg :klem:
Hvis det hjelper så er jeg kjempemisunnelig på at du har bikket ned på 70-tallet! 😅 Det har jeg jobbet med i hele vår, men fander om kroppen vil... men jeg gir ikke opp. Vi får se nå på fredag 🤪

Enig i at bursdag er utfordring, og helt klart restene ja! Det er jo så fristende dagene etterpå... men kudos til at du kastet dem!

Takk for det🥰 Det var hyggelig å høre, men hjelper kun en smule - vil se 60-tallet fortere enn flint😂 Synes du er kjempe flink som har holdt det så konsist over lang tid👏

Kjøpte meg to topper og en bikini topp!!! 

• Liker 1
Skrevet

Sukk, er fysen om dagen. Spiste for mye i går, men heldigvis bare i form av vanlig mat. Ikke godis. Holder vekta, men vil jo nedover da. Hadde store planer om nedgang i ferietid også, men om jeg er så fysen før ferien er jeg redd det bare blir (i beste fall) platå i juli. Noe som egt hadde vært veldig bra, MEN jeg vil jeg vil…

Skrevet

️Veiinger

27/3: 93,0 kg (start) 

19/6: 81,0 kg 

26/6: 79,3 kg -0,7 kg

3/7: 78,6 kg - 0,7 kg

Gått ned: 14,7 kg

MÅL: 68 kg (-25 kg) 

Så utrolig fornøyd!! Uken har vært lang og hard, hadde trodd jeg sto på stedet hvil eller opp.

Skrevet

Hurra! :duskedame: Ekstra gøy når man ikke forventet det heller, men så får men en kjempeflott nedgang!

• Hjerte 1
Skrevet

Fantastisk progresjon 😄. Det er helt vilt at du har gått ned 15 kg siden mars. Håper du får en fin sommer 😎

Det er kjempelurt som @Amatariel sier å kjøpe noen overgangsplagg som passer. Det gjør underverker for selvfølelsen ☺️

• 2 uker senere...
Skrevet
123qwe skrev (På 5.7.2026 den 21.57):

Fantastisk progresjon 😄. Det er helt vilt at du har gått ned 15 kg siden mars. Håper du får en fin sommer 😎

Det er kjempelurt som @Amatariel sier å kjøpe noen overgangsplagg som passer. Det gjør underverker for selvfølelsen ☺️

Takk for hyggelig melding🥰 Ønsker deg også en fin somme🥰

Skrevet

Sååå, 1,5 uke inn i ferien og matveien er jo så som så! Hvorfor sklir det ut hver ferie? Mye tror jeg er fordi vi er bortreist og egen mat og vaner og rutiner forsvinner. Det er veldig vanskelig for meg å holde meg til flest gode valg nå vi bor på all inclusive eller er på besøk på hytte (føles også uhøflig å ikke ta i mot vafler til lunsj, selv om det er tredje dagen på rad). og da sklir det helt ut for meg. Jeg klarer ikke da å kompensere noen store måltider med noen små, og/eller mer bevegelse. Jeg må øve på det. 

Veiing forrige fredag utgikk og det gjør veiing denne uken også. Vil ikke få en nedtur på grunn av vekten. Nå skal vi være en del hjemme, så nå må jeg ta meg sammen.

Skrevet

Første offisielle veiing. Klart å holde meg på på rett vei siden lørdag. Spent på å se hva jeg gikk opp i ferien. 

Er oppriktig lei av å slanke meg, tenke kalorier og alltid passe på. Vurderer å bare veie det jeg veier og være fornøyd, men så vet jeg at jeg ikke hadde vært fornøyd. Jeg har fortsatt fedme klasse 1 og jeg vil gjerne ha litt mindre rumpe/lår og mer definerte armer. Så ærlig må jeg være. Håper jeg finner en god middelvei med mat og trening underveis. 
Neste uke er ferien over så da skal jeg begynne med daglige gåturer igjen, ignorere todos og ta vare på meg selv først. 

Skrevet

Jeg vil bare innom dagboken din og si at jeg kjenner veldig godt igjen det der med at det sklir ut hver ferie. Har inntrykk av at det er slik for de aller fleste, men at man henter seg inn igjen når hverdagen er tilbake. Jeg har hatt det slik de siste årene jeg også, bortsett fra i år da. I februar var vi på to ukers ferie og jeg veide det samme både før og etter. Samme skjedde denne gangen nå i sommer, eller jeg gikk faktisk ned. Uansett, det er svært gjenkjennelig at vekten går litt opp når man kommer ut av rutiner og normalt kosthold. Ang de vaflene så tenker jeg at ja, det er nok uhøflig å takke nei når vaflene først er servert, men kanskje spise bare et hjerte eller to og ikke en hel plate? Det er jo ikke uhøflig, og det er ikke noen krise kalorimessig heller. 

Ønsker deg lykke til med gode valg og at du finner ut av hva som vil passe best for deg, både med tanke på mat, trening og livsstil generelt :blomst:  

• Hjerte 1
Skrevet
Søtpotet skrev (På 23.7.2026 den 8.48):

Er oppriktig lei av å slanke meg, tenke kalorier og alltid passe på. Vurderer å bare veie det jeg veier og være fornøyd, men så vet jeg at jeg ikke hadde vært fornøyd. 

Jeg er så enig!!

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

️Veiinger

27/3: 93,0 kg (start) 

19/6: 81,0 kg 

26/6: 79,3 kg -0,7 kg

3/7: 78,6 kg - 0,7 kg

24/7: 79,4 kg + 0,8 kg 

MÅL: 68 kg (-25 kg) 

Tiden går så veldig fort! Har ikke hatt tid til å logge her inne før nå. Gikk opp 0,8 kg i ferien og er MEGET fornøyd med det. Nå vil jeg gjerne ned de neste 10 kg, ønsket er der, motivasjonen er lav. Vi hadde siste feriehelg nå og det ble både det en og det andre av mat og snacks. Skulle ingenting på søndagen og skulle være sååå flink, men så hadde jeg godteri igjen i skapet…

På grunn av helgen, mulig stabelisering og lite søvn er jeg spent på denne ukens veiing. Sier meg allerede fornøyd om jeg står på stedet hvil. 

Skal gå minst en 30 min tur med vogna hver dag! Så får husarbeid og annet bare være.

Endret av Søtpotet
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...