Gå til innhold

Får deres jenter lov til å ha kort hår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 9.5.2024 den 17.43):

Det kan godt hende, men det har jo faktisk en verdi å oppleve at man tar en avgjørelse man angrer på, også går det helt fint. Hår er et typisk eksempel på en sånn avgjørelse, for det har ingen konsekvenser i det lange løp. Håret vokser ut igjen. Som lærer opplever jeg at elevene er blitt dårligere og dårligere på å ta avgjørelser og er blitt ekstremt redde for å ta en avgjørelse de angrer på. Mange av dem er veldig hemmet av det.

Anonymkode: 996ea...d6d

Så enig i denne. 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Husker en klassevenninne på barneskolen som ikke fikk lov å bestemme over eget hår, måtte ha langt. Jeg hadde hele tida langt hår og elsket det, men bestemte selv da jeg ble stor nok til å mene noe. Hun fikk bestemme selv først når hun ble konfirmert, dette var fortsatt et tidsskille i 1980, og da ble håret kort! For resten av livet, tror jeg. 

 

Anonymkode: 560d9...904

Jeg fikk ikke ha langt hår som barn fordi det var tynt og pistrete. Har aldri hatt lenger enn til skuldene etterpå. da gikk jeg lei. Det var jo i veien hele tiden. 

Bari skrev (19 timer siden):

Veldig vanlig for oss som var barn på 90/2000 tallet. Foreldre i dag er for ettergivende på alt mulig.

Mine barn er født på 90-tallet og de bestemte hårsveis selv hele veien. Ser ikke på det som noe problem. Som nevnt over, så er det en av de tingene som ikke har none konsekvenser på lang sikt, og en god trening i å stå i en avgjørelse som kanskje ikke var like moro i ettertid, men som er reversibel. Det trenger ikke å bety at man som foreldre sier ja til alt av den grunn. Noen kamper er mer verdt å kjempe. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har ingen datter men om jeg hadde ville jeg ikke latt henne klippe det guttekort. Har to gutter med kort hår, som er livredd jentelus og rosa så tviler på at de ønsker langt hår(nei takk!) 😛 syns det er SÅ harry med gutter med langt hår. 

Anonymkode: 431b3...9bd

Jeg synes du er harry som har slike tanker om barn.  La barn være barn, og ikke steng dem inne i en ferdigutviklet mal. La dem finne sin vei. 

Anonymkode: d38c0...9de

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine barn får i teorien bestemme selv, men i praksis ikke helt enda. Har ingenting med kjønnet dems å gjøre da, men gutten min er fryktelig varm av seg så frem til han blir gammel nok til å faktisk klare og ta seg pauser fra aktivitet/solsteiken osv når svetten renner så skal han ha kort hår. Jenten min er 4 år og vil annenhver dag ha like kort hår som storebror og annenhver dag ha fletter som jentene i barnehagen. Så hun har hår ned til skuldrene slik at det ikke er for langt men det kan fremdeles flettes når hun ønsker det. Vil holde det slik til hun forstår at håret ikke vokser ut igjen dagen etterpå, da kan hun få ha det så kort hun bare vil 😂

Anonymkode: d9cc2...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/8/2024 at 7:28 PM, AnonymBruker said:

Hvis de ønsker. Eventuelt får dere gutter lov å ha langt hår hvis de ønsker det?

Anonymkode: 0e8ca...4fa

Eg hadde kort hår då eg var ca 8, folk som ikkje kjente meg sa eg måtte gå ut av jentedoen.... Så eg har aldri hatt kort hår etter det.. men så klart det er stort sett berre hår og klær som skiller jente og guttebarn. Så greit å gjere barna obs på dette før dei velger det eine eller andre.

Anonymkode: ea734...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter skal ha langt hår men de må dekke det til.

Anonymkode: 50ddf...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep,brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...