Gå til innhold

Barnet mitt er kronisk syk og jeg har en sur sjef


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En har kun 10 sykt barn dager pr barn. Om en da har 2 barn tilsvarer dette 2 pr mnd i 10 måneder.  

Jeg synes ikke det er spesielt mye. 

Anonymkode: f9911...f94

Det er mye. I tillegg er det veldig ofte slik at de som bruker flest sykt barn dager også er mest syke selv, så da har de gjerne en måned fravær i året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Brunello said:

Det er irriterende for en arbeidsgiver å vite at det i mange tilfeller er slik at kvinnen bruker samtlige av sine dager før mannen eventuelt bruker sine. Dette er ikke karrierefremmende for kvinner, og er en del av årsaken til at kvinner fortsatt tjener dårligere enn menn.

Du betaler kvinner mindre fordi du regner med at de kommer til å bruke noen dager hjemme med sykt barn? 

Anonymkode: 1ba8f...65f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oppegående arbeidsgivere bryr seg ikke Om hvem som tar dagene 

Anonymkode: 83302...601

Det gjør mange. Men man sier ikke noe. Det er likevel ikke positivt å være mye bort selv om sjefen ikke kommenterer det.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke vernet mot å ta telefonen pga barns sykdom. Det er stor forskjell på å være syk selv og å ha sykt barn. 

Sjefen din vil deg ikke vondt, og du må jo klare å se at du skaper utfordringer for jobben og for kollegaene dine? 

Vær litt menneskelig og løsningsorientert, så får du helt sikkert en sjef som er det samme tilbake. 

Anonymkode: 415c1...938

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (7 minutter siden):

Det er mye. I tillegg er det veldig ofte slik at de som bruker flest sykt barn dager også er mest syke selv, så da har de gjerne en måned fravær i året.

Nei du må faktisk slutte med det tullet ditt

Anonymkode: 83302...601

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (2 minutter siden):

Det gjør mange. Men man sier ikke noe. Det er likevel ikke positivt å være mye bort selv om sjefen ikke kommenterer det.

Du har en ekstremt kjip holdning 

Anonymkode: 83302...601

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du betaler kvinner mindre fordi du regner med at de kommer til å bruke noen dager hjemme med sykt barn? 

Anonymkode: 1ba8f...65f

Jeg gjør ikke det, men det er selvsagt slik at fravær må erstattes. Hver dag en ansatt er borte, koster det penger for arbeidsgiveren. Og de pengene må dekkes inn. Derfor er typiske kvinneyrker dårligere betalt enn typiske mannsdominerte yrker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er ikke vernet mot å ta telefonen pga barns sykdom. Det er stor forskjell på å være syk selv og å ha sykt barn. 

Sjefen din vil deg ikke vondt, og du må jo klare å se at du skaper utfordringer for jobben og for kollegaene dine? 

Vær litt menneskelig og løsningsorientert, så får du helt sikkert en sjef som er det samme tilbake. 

Anonymkode: 415c1...938

En sjef som sender sure meld trenger ikke få svar

Anonymkode: 83302...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Når jeg får hissige meldinger om at det ikke passer at barnet mitt er syk, med gjentakende: svar da!!! Jeg tar meg av barnet mitt, og har ikke mulighet til å diskutere med sjefen i tlf. 
hen har fått den beskjeden hen trenger.  

Anonymkode: 7effa...67d

Du har mulighet, men du velger å la være fordi du synes situasjonen er ubehagelig. Du forsvarer deg med en løgn om at du ikke kan fordi du tar deg av barnet. Det funker kanskje sånn halvveis hvis du sier det til sjefen i ettertid (med mindre hen finner tråden), selv om det høres ganske usannsynlig ut at barnet er så syk at man ikke kan sende en SMS eller snakke i telefonen i et minutt engang. Men løgnen fungerer jo ikke ovenfor oss da vi alle ser at du sitter på KG og skriver og da har du jo også mulighet til å sende sjefen en SMS.

Anonymkode: 5de39...f8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Oppegående arbeidsgivere bryr seg ikke Om hvem som tar dagene 

Anonymkode: 83302...601

Selvfølgelig gjør de det.. om mor alltid tar 10 dager, mens far ikke er hjemme i det hele tatt er det ikke rart at arbeidsgivere ikke vil ansette småbarnsmødre. 

Anonymkode: 6a417...933

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig gjør de det.. om mor alltid tar 10 dager, mens far ikke er hjemme i det hele tatt er det ikke rart at arbeidsgivere ikke vil ansette småbarnsmødre. 

Anonymkode: 6a417...933

Nei det gjør de heldigvis ikke!

Anonymkode: 83302...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei du må faktisk slutte med det tullet ditt

Anonymkode: 83302...601

Dette opplever mange rundt på arbeidsplassene. Mange ansatte klager på andres fravær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En har kun 10 sykt barn dager pr barn. Om en da har 2 barn tilsvarer dette 2 pr mnd i 10 måneder.  

Jeg synes ikke det er spesielt mye. 

Anonymkode: f9911...f94

Feil, det er 10 sykt barn dager totalt per forelder per år om man har inntil to barn. 

Har man tre eller flere barn, er det 15. 

Nå har uansett TS informert om at hun har fått innvilget pleiepenger for barnet, da har hun mange flere dager. 

Anonymkode: 415c1...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Brunello said:

Jeg gjør ikke det, men det er selvsagt slik at fravær må erstattes. Hver dag en ansatt er borte, koster det penger for arbeidsgiveren. Og de pengene må dekkes inn. Derfor er typiske kvinneyrker dårligere betalt enn typiske mannsdominerte yrker.

Ja, det er derfor 😂

Anonymkode: 1ba8f...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (Akkurat nå):

Dette opplever mange rundt på arbeidsplassene. Mange ansatte klager på andres fravær.

De som er kjipe mennesker og kjipe arbeidsplasser gjør det ja

Anonymkode: 83302...601

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Feil, det er 10 sykt barn dager totalt per forelder per år om man har inntil to barn. 

Har man tre eller flere barn, er det 15. 

Nå har uansett TS informert om at hun har fått innvilget pleiepenger for barnet, da har hun mange flere dager. 

Anonymkode: 415c1...938

Pleiepenger ? Hvor står det?

Anonymkode: 83302...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dropp meldinger og ring heller og snakk med leder. 
Mye ryddigere for begge parter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er derfor 😂

Anonymkode: 1ba8f...65f

Dersom kvinner ikke forstår at det er noe av grunnen, er det ikke så rart at det ikke endres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man små barn / barnehagebarn bruker man fort over 10 syke barn dager i året. Det er bare å legge disse 10 dagene inn i budsjett for arbeidsgiver. Det er en rettighet man har - og sender man syke barn i barnehagen må alle de andre 17 arbeidsgiverne ut med sykt barn neste uke. 

Anonymkode: f24a6...485

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De som er kjipe mennesker og kjipe arbeidsplasser gjør det ja

Anonymkode: 83302...601

Du må gjerne mene det er kjipt, men når kollegaens fravær medfører at andre ansatte må jobbe ekstra, kommer det ofte reaksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...