Gå til innhold

Reiser barnløse folk mer enn folk med barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Overhodet ikke.

Har iallfall noen som har omsorg for meg når jeg blir gammel, det har ikke de barnløse.

Ts

Anonymkode: 86030...2fb

Du lever jo en fantasiverdenen hvis du tror dette kommer til å skje. Dette er 2024, ikke 1924. Folk (les dine avkom) har jo egne liv, jeg kan garantere deg at de ikke er interessert i å bruke tid på "omsorg" for deg. Det er derfor hjemmetjenesten/sykehjem eksisterer.

Anonymkode: cc195...4bc

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker det er naturlig å reise mer om en ikke har barn. Jeg har to barn og koster jo ganske mye mer å reise da.

Det å få omsorg fra barna når en er gammel er vel ingen selvfølge alltid.

Anonymkode: 32aa1...752

Ja, det er endel dyrere om man drar på tur med barn, men etterhvert vil de ikke være med.😅 Sønnen min på 18 år synes ikke det er så stas å være med mamma lenger.

Ikke nødvendigvis omsorg, men man har ihvertfall noen som bryr seg om en og er glad i en (om en ikke har vært en helt forferdelig forelder da). Dessuten er det fint at noen kan ta over de pengene og andre verdiene en har opparbeidet seg, istedenfor at andre slektninger skal få de. Om jeg ikke hadde hatt barn, så hadde jeg testamentert det til en veldedig organisasjon.

Anonymkode: 818f9...f34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har 4-5 venner i 40/50 årene som er barnløse, men er i forhold.

De er på farten hit eller dit hele tiden; weekendtur til Stockholm uken før vinterferien, en ukes tur til Litauen uken før påske siden det er billigere før skoleferien, så er det en langhelg i København i pinsen, en tur til London under de røde dagene i mai (avspasering fra jobb) eller en tur til Trondheim for å se på en eller annen utstilling og sove på et nytt hotell som har åpnet der oppe.

Sommerferien er oppdelt i bolker utenom da barnefamilier har ferie, og da blir det én uke i Kroatia, neste bolk er én uke på kanaler i England, så en uke her hjemme der de låner jobbens hytte på Hvaler, eller de hopper på noen billige billetter til Ungarn eller Götaland der de er på blomsterkurs.

Andre reiser til Tokyo eller Brasil på ferie en uke eller halvannen, mens barnefamilier ikke kan reise pga skole.

Man må da bli veldig rastløs av bare å ha seg selv å tenke på, og hele tiden skal fylle fritid, helger og ferier med nye aktiviteter eller reisemål?

For de er det nok en vane, men for meg høres det litt stressende og rart ut.

 

 

Anonymkode: 86030...2fb

Jeg synes det er fantastisk....nå har jeg barn men de har flyttet ut av redet. Reiser når jeg vil og hvor jeg vil pluss at jeg kan reise på ferie når det er rimelige priser slik at jeg kan dra oftere. Prøver å være på 6 utenlandsturer pr år.

Anonymkode: 371fa...e3f

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du lever jo en fantasiverdenen hvis du tror dette kommer til å skje. Dette er 2024, ikke 1924. Folk (les dine avkom) har jo egne liv, jeg kan garantere deg at de ikke er interessert i å bruke tid på "omsorg" for deg. Det er derfor hjemmetjenesten/sykehjem eksisterer.

Anonymkode: cc195...4bc

Mange av de jeg kjenner med eldre og syke foreldre bruker mye tid på dem. 

Handler, følger til lege, hjelper med telefon, hjelper med regninger, lager mat og spiser med dem, fikser hus, hjelper med hygiene  osv. 

Når man får plass på sykehjem har man ett stort pleiebehov. Mange som burde hatt plass som bor hjemme. 

Anonymkode: 35c4f...029

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du lever jo en fantasiverdenen hvis du tror dette kommer til å skje. Dette er 2024, ikke 1924. Folk (les dine avkom) har jo egne liv, jeg kan garantere deg at de ikke er interessert i å bruke tid på "omsorg" for deg. Det er derfor hjemmetjenesten/sykehjem eksisterer.

Anonymkode: cc195...4bc

Hjemmetjenesten/sykehjem sørger jo bare for at man får den pleien man trenger og daglig tilsyn.

Det er vel ingen som forventer at egne barn skal ta seg av det idag.

Jeg regner med at TS tenker på at man har noen som bryr seg om en, ringer iblant, husker på bursdagen og slik form for omsorg. Koselig med barnebarn også, om man er så heldig å få det.

Anonymkode: 818f9...f34

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et premiss du har lagt i denne tråden. Noe så dumt. 

Anonymkode: 6cf5d...4bd

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på farten hele tiden før jeg fikk barn. Kunne gå dager før jeg kom hjem. Men var ikke på hotellturer ol. Det hadde jeg ikke råd til.  Men det var kjedelig å være hjemme alene.

Fikk barn og var på farten hele tiden fortsatt men på en litt annen måte. Syntes ikke jeg har vært mye hjemme etter jeg fikk barn. Enten på jobb, kjøre barn på treninger, kamper og forestillinger osv eller på besøk hos andre foreldre. 

Nå da barna er store og ute av huset. Så vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på. Sitter stort sett hjemme og gjør kjedelige plikter.  Så vil jo si jeg har vært mest ute av huset fra tenårene mine til egne barn har blitt voksne. Flest turer har jeg hatt i tiden med barn

Anonymkode: fc7a6...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at barnløse reiser mer, ja. De har ikke noe bedre å gjøre.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hjemmetjenesten/sykehjem sørger jo bare for at man får den pleien man trenger og daglig tilsyn.

Det er vel ingen som forventer at egne barn skal ta seg av det idag.

Jeg regner med at TS tenker på at man har noen som bryr seg om en, ringer iblant, husker på bursdagen og slik form for omsorg. Koselig med barnebarn også, om man er så heldig å få det.

Anonymkode: 818f9...f34

Det er mitt ansvar å bygge slike relasjoner. Ikke en plikt jeg ville lagt på barn. Og man trenger også mer enn 1-3 personer. 

Det er stadig tråder her inne om voksne barn med dårlig samvittighet, og foreldre som krever enormt av dem i og med at de er den eneste de har igjen i livet. 

Anonymkode: d1fd3...bcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (9 minutter siden):

Jeg vil tro at barnløse reiser mer, ja. De har ikke noe bedre å gjøre.

Vil nå si at en reise er mer meningsfult enn å være mann som diskuterer barnløse på et kvinneforum en tidlig søndags morgen 😅

Anonymkode: d1fd3...bcb

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (56 minutter siden):

Det mange glemmer er at barn blir voksne, så tiden de krever av oss er sånn ca 20 år. Etter det er vi "barnløse" og kan reise akkurat hvor mye eller lite vi vil.

De har sine egne liv de ønsker å leve, og bryr seg ikke så mye om hva vi foreldre gjør.

Tiden de er barn bør vi ta vare på, og bruke så godt vi kan til beste for barna, for den går så altfor fort!

Nei, etter det er vi ikke "barnløse" fordi barna trenger hjelp med noe, barna får sine egne barn og trenger barnepass...

Anonymkode: 9332b...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Overhodet ikke.

Har iallfall noen som har omsorg for meg når jeg blir gammel, det har ikke de barnløse.

Ts

Anonymkode: 86030...2fb

Beklager å måtte skuffe deg, men ikke mange blir passet på av barna sine når de blir gamle. Dere havner på gamlehjem med resten av oss. De med unger er så skuffet fordi per og Pål prioriterer egne liv fremfor å besøke dem, mens de andre snakker om alle sine morsomme opplevelser gjennom livet. Gjett hvem pleierne trives best med å høre på, og gjett hvem som har det morsomt?

Jeg gleder meg til neste barnløse tur, med fokus på hva jeg ønsker å gjøre hver dag, hele dagen. 👌👌 Ikke no stress og absolutt ikke no mas. Ja, det høres fryktelig ut🥱 

Du virker bitter på at du har tatt de valgene du har gjort i livet, og på den måten ekskludert deg sjøl fra et "fritt liv".

Anonymkode: ac488...380

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobber på sykehjem og du skulle visst hvor lite besøk de får av barna sine 😉 Så bare gled deg.

Har selv en mor jeg ALDRI kommer til å besøke når den dagen kommer at hun havner der og det er pågrunn av at hun rett å slett ikke hadde tid til meg når jeg var yngre, så da har ikke jeg tid til henne når hun blir gammel.

Anonymkode: 756d2...ce9

Jobba på sykehjem selv, og det er de med unger som er mest bitre. Sitter og venter på besøk som aldri kommer, og ofte med meget god grunn til å utebli..

Tanken på å sette mennesker til denne planeten med en ide om at de vil ivareta deg når du blir gammel, er nok den største løgnen folk forteller seg sjøl. 

De som veit, de veit.

Anonymkode: ac488...380

  • Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA, det gjør de. Selvfølgelig gjør de det. Ganske mye lettere å få reist når man ikke har utgifter knyttet til barn og man bare må betale for seg selv på tur. Jeg reiser ikke så sykt mye selv som barnløs pga økonomi og logistikk, ikke utenfor landegrensene ialf. Prioriterer å ha hund. Men var på loffetur i utlandet 3 uker forrige sommer, og gjør kanskje det også i år. Hadde ikke gjort det med barn nei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vil nå si at en reise er mer meningsfult enn å være mann som diskuterer barnløse på et kvinneforum en tidlig søndags morgen 😅

Anonymkode: d1fd3...bcb

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne reist mer. Barnløs her. Men foreldrene mine forsømmer jeg aldri. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå reiser de fleste barnefamilier jeg kjenner mye mer enn meg fordi de har midlene til det. (Er det greit da, eller høres det fortsatt tomt og slitsomt ut?).

Kjenner to barnløse barn som farter mye, men de driter penger også, så hvorfor ikke? De lever virkelig livet. 😊

Anonymkode: 6cf5d...4bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer absolutt ikke til å ta vare på mine foreldre. Er barnløs og hadde hatt tid, men vil ikke 

Anonymkode: d6baa...df8

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (40 minutter siden):

Jeg vil tro at barnløse reiser mer, ja. De har ikke noe bedre å gjøre.

Jeg synes den var ganske ufin. Hva som gir mennesker mening i livet kan være veldig individuelt. 

Anonymkode: c9a24...f24

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes den var ganske ufin. Hva som gir mennesker mening i livet kan være veldig individuelt. 

Anonymkode: c9a24...f24

Det er bare ansett som «ikke noe bedre å gjøre når barnløse gjør det. Når andre gjør det, er det nok helt greit. 

Anonymkode: 6cf5d...4bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...