Gå til innhold

Samboers familie har en familie-snap, eks er med i den


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gi det tid. Så lenge du ikke er av den sjalu typen, så er det artig å se hvor lenge de glemmer å inkludere deg.

Familien vår har ikke snap-gruppe, men jeg og mannen min hadde allerede to barn, da svigerinnen og min manns eks avtalte tema "opplevelser" for julegaveutvekslingen. Vi feiret alle jul sammen en del år pga. bonusbarnet. De glemte helt å si i fra til oss. Jeg fikk meg en temmelig god latter, og jeg ble inkludert i det aller meste etterpå.

Det er selvfølgelig ikke slikt folk gjør av vond vilje. De bare går på autopilot og glemmer å tenke over at du ikke er der. Har du spurt mannen din om å få være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er med i en sånn gruppe, måtte  slå av varsler da svigermor og annen sønn bruker den som sin personlige snap, flere ganger om dagen, masse bilder av barns hans 😂 ikke vil bli med er mitt tips.

Anonymkode: 6953f...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/4/2024 at 5:53 PM, AnonymBruker said:

Trenger bare å høre litt hvordan dere andre gjør ting? 
Samboeren min har en Snapchat-gruppe med familien sin, mor, far, søsken med partnere, og hans eks og babymama er med i den. 
Samboer og babymama har et veldig bra forhold, samarbeider godt når det kommer til felles barn og hun er virkelig ei ordentlig bra dame. De er rause med hverandre, det er virkelig null drama. Jeg synes eksen hans er ei skikkelig ålreit dame, bare sånn at det er sagt. 

Men, så kommer det til denne snap-gruppen da, der absolutt alle er med utenom meg. Jeg har ingenting i mot at det er en gruppe med eks, hun sender stort sett bilder av felles barn, som selvsagt resten av familien synes er veldig ålreit, meg inkludert. Men jeg er jo ikke med i den. Eller, det er ikke en ny gruppe med meg feks. 
Jeg og samboeren min skal snart gifte oss, så jeg blir jo snart en del av familien. 
 

Om noen andre har vært i den situasjonen, hvordan har dere løst dette? 

Anonymkode: d5773...edb

Vi skal ikke gifte oss, aldri.

Men de har en familiechat, og jeg har absolutt ingen behov for å være i den. Det er om barna, avtale samvær med barna (hos/med besteforeldre). Skjønner ikke hvorfor dette er et problem for deg, ønsker du å bli spammet med masse bilder av barna og hva barn driver med hele tiden? Det er ikke noe som har noe med forholdet deres å gjøre, er vel egentlig mest for nær familie som ikke kan se barna hele tiden. 

Ja, dere skal gifte dere og dere blir "familie". Enten må du snakke med partner om det, ellers må du la det gå. Kommunikasjon er nøkkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 7.54):

Jeg syntes det er litt ufint av familien at du ikke legges til. Spesielt nå da dere skal gifte dere. Men det kan hende de er redd for drama av hans ex og at hun skal bli lei seg. Tenker de ikke tør å dele bilder fra bryllupet der. 

Blir du med. Så vær iallefall veldig forsiktig med hva du deler der inne til du finner tempen.

Anonymkode: 9f5ed...506

Nå lager du drama ut av ingenting da eksen og den nye dama har et godt forhold. Eksen er nå en gang en del av familien når det er barn involvert. Sikker på at forloveden ikke har tenkt på dette i hele tatt. Mulig han har tenkt at hun ikke har noe interesse av å være med siden hun ikke selv har sagt noe. Det er derfor det er viktig at ha en åpen kommunikasjon. Hadde det vært noe drama så hadde hun ikke hatt et godt forhold til eksen. Det hadde ofte vært problemer mellom mannen og eksen i forhold til samarbeid osv. Det er ikke forholdet her. Hva skal eksen bli lei seg for? Mannen er forlovet, skal gifte seg og venter et nytt barn. Det skjedde neppe over natta, for alt vi vet så ville hun skilles, eksen kan ha giftet seg på nytt eller er i et nytt forhold etc. Drama har med å støte folk fra seg. Ikke samle dem i en felles gruppe. Eksen hadde neppe hatt noe godt forhold til den nye damen om det du skriver her var tilfelle. Redd for dele noe bør hun ikke være. Det går faktisk an å ha et godt forhold til eksen uten at det blir noe drama ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville regnet det som en selvfølge å bli lagt til, senest når dere gifter dere. Enig i at eksen også må få være der, hun er familie i kraft av å være barnas mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (På 8.5.2024 den 17.02):

Mulig vanskelig å forstå, og tydelig vanskelig å lese innenat: TS gjør hva TS ønsker, men jeg mener at en eks ikke har noe med en familie hun ikke er del av. 

Så lenge eksen har barn og samtaler og bilder går på barn så jo!

Sår forøvrig ikke lengre tilbake fra TS hun er gravid, men skal bli… Mange som tenker sånn, også finner de ut at det ikke gikk likevel. 
Moren til barna samboer har fra før har god dialog med sin eks og hans familie. Så bra for barna. Er nok av de som krangler som hund og katt og det som verre er. God dialog og samarbeid og barnets beste går faktisk foran hva kommende partner foreløpig uten barn med sin nye partner gjør. TS har vel heller ikke spurt om å få bli lagt til? Så hva med å begynne der, storm i vannglass. Eller en for for et 🚩for det fremtidige forholdet hun nå skal innlede. Kommer hun inn i den nye storfamilien med tanken moren til de andre barnebarna, onkel/ tante barna skal fases ut, er nok sjansen der for TS får oppleve og ikke være med til storfamilien på langt flere ting, enn bare en snap gruppechat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MrsBunny skrev (21 minutter siden):

Så lenge eksen har barn og samtaler og bilder går på barn så jo!

Sår forøvrig ikke lengre tilbake fra TS hun er gravid, men skal bli… Mange som tenker sånn, også finner de ut at det ikke gikk likevel. 
Moren til barna samboer har fra før har god dialog med sin eks og hans familie. Så bra for barna. Er nok av de som krangler som hund og katt og det som verre er. God dialog og samarbeid og barnets beste går faktisk foran hva kommende partner foreløpig uten barn med sin nye partner gjør. TS har vel heller ikke spurt om å få bli lagt til? Så hva med å begynne der, storm i vannglass. Eller en for for et 🚩for det fremtidige forholdet hun nå skal innlede. Kommer hun inn i den nye storfamilien med tanken moren til de andre barnebarna, onkel/ tante barna skal fases ut, er nok sjansen der for TS får oppleve og ikke være med til storfamilien på langt flere ting, enn bare en snap gruppechat.

Hva var det med ordene "jeg mener at" du ikke fikk med deg?   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...