Gå til innhold

Samboers familie har en familie-snap, eks er med i den


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er vel ikke nødvendigvis naturlig at du er med hvis dere ikke har barn sammen? For vår familie er det mest en greie for å dele bilder av barna til familien, så naturlig barnemor er med hvis de har en god tone. Da kan alle se snaps fra hennes uke også.

Anonymkode: 22a16...ae2

Vi kommer til å få barn sammen snart. Burde kanskje nevnt det i hovedinnlegget. 

Anonymkode: d5773...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi kommer til å få barn sammen snart. Burde kanskje nevnt det i hovedinnlegget. 

Anonymkode: d5773...edb

Da er det nartulig at du legges til når termin nærmer seg. Kanskje bare spørre mannen? Ofte tenker ikke menn på slike ting.

Anonymkode: 22a16...ae2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Er gift, er ikke med i familiechatten, det er helt uproblematisk

Anonymkode: 71b98...358

Det er ikke et stort problem, virkelig ikke. 
det kjedeligste er vel at diverse informasjon og avtales gjøres i den gruppen, så det er avtaler osv jeg ikke får med meg da. Som gjerne alle snakker om da de treffes, da føler jeg meg litt utenfor. 

Anonymkode: d5773...edb

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med søsknene hans med partnere, har de barn sammen? Hvis nei, er det iallfall absurd at mannen sin eks er med, men ikke du. Men helt ærlig synes jeg det er spesielt uansett. Ikke nødvendigvis at hun er med, det kan være forståelig, men at du IKKE er det er sært, når dere er såpass etablert at dere skal gifte dere og ha barn. 

Anonymkode: 6b80a...5fc

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg vil ikke at eksen skal kastes ut av en gruppe, virkelig ikke. Hele familien har et veldig godt forhold og jeg synes det er supert at alle kan holdes oppdatert på felles barn og hverandres liv. 

Anonymkode: d5773...edb

OK, veldig rart for meg, men det er ditt valg. Men inn i gruppen må du, bare still krav til forloveden. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (28 minutter siden):

For å gjenta meg selv: Hun (eks-en) har ikke noe i en familiegruppe å gjøre der hun ikke er del av familien. 

Hvis jeg hadde vært bestemor i dette tilfellet, så hadde jeg foretrukket at ekssvigerdatter var med for å ha mest mulig kontakt for barnets skyld. Når det er en baby så er det ikke så sikkert at TS sin samboer har så veldig mye samvær ennå. Hvis noen legger ned forbud mot at barnebarnets mor er med i chatgruppa så risikerer de samtidig at andre i familien tar kommunikasjonen med denne dama via andre kanaler. Det er ikke så sikkert at det er å foretrekke for TS og mannen heller.

Anonymkode: 7be46...6f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bare nevnt for mannen at «er det ikke naturlig at jeg også blir med og deler bilder i den gruppen nå?

Så lenge det er gode relasjoner er det helt greit at ex fortsatt er i gruppen, jeg hadde ikke kranglet på det hvertfall. Det er alltid godt å se familier som greier å holde en god tone etter brudd når det er barn involvert.

Det er to scenarier jeg ikke synes det hadde vært greit å ha med ex'en videre. 1. En problematisk ex som det er endel uro med, evt hen er ikke ferdig med bruddet. Eller 2. hvis ex ikke deler noe særlig av barnet men mer av seg selv. Delinger bør i hovedsak være fra situasjoner med barnet som resten av familien har glede av å se.

Anonymkode: 13228...abf

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg hadde vært bestemor i dette tilfellet, så hadde jeg foretrukket at ekssvigerdatter var med for å ha mest mulig kontakt for barnets skyld. Når det er en baby så er det ikke så sikkert at TS sin samboer har så veldig mye samvær ennå. Hvis noen legger ned forbud mot at barnebarnets mor er med i chatgruppa så risikerer de samtidig at andre i familien tar kommunikasjonen med denne dama via andre kanaler. Det er ikke så sikkert at det er å foretrekke for TS og mannen heller.

Anonymkode: 7be46...6f5

Ånei, vil absolutt ikke kaste henne ut dra gruppa, virkelig ikke! Hun og felles barn var her før meg, synes det er flott at de fremdeles har så god kontakt, selv etter et samlivsbrudd. Så det kommer aldri til å bli et krav fra meg. 
barnet går på barneskolen, men det er allikevel ting og skjer i barnets liv som øvrig familie ønsker å delta i og se 

Anonymkode: d5773...edb

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter brudd forlot jeg hans familie sin chattegruppe.

Med felles barn hadde jeg løst det med å opprette egen gruppe for ting som var relatert til ungene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon, ts. Jeg og min mann har to barn, men bare eksen er verdig familiegruppa på snap. Tenker mitt om dem og prøver heller å gi barna gode relasjoner på min side.

Anonymkode: c5880...0a5

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad for hver gruppe man slipper å delta i. 

Anonymkode: 6ff39...ba7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ånei, vil absolutt ikke kaste henne ut dra gruppa, virkelig ikke! Hun og felles barn var her før meg, synes det er flott at de fremdeles har så god kontakt, selv etter et samlivsbrudd. Så det kommer aldri til å bli et krav fra meg. 
barnet går på barneskolen, men det er allikevel ting og skjer i barnets liv som øvrig familie ønsker å delta i og se 

Anonymkode: d5773...edb

Jeg skjønner, posten min var til han som var så bestemt på at hun skulle ut.

Du skriver babymamma i HI, jeg trodde dermed det var et knøttlite barn. Hvis barnet er i skolealder så tror jeg dette kommer til å løse seg selv etterhvert.

Anonymkode: 7be46...6f5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (1 time siden):

For å gjenta meg selv: Hun (eks-en) har ikke noe i en familiegruppe å gjøre der hun ikke er del av familien. 

Ts vil jo at eksen skal bli værende, så det eneste riktige her er å legge ts til! Og jo, hun er en del av familien forsi hun er mamma til et barn i familien, og det vil hun alltid være!

Anonymkode: fd865...c40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ts vil jo at eksen skal bli værende, så det eneste riktige her er å legge ts til! Og jo, hun er en del av familien forsi hun er mamma til et barn i familien, og det vil hun alltid være!

Anonymkode: fd865...c40

TS velger selvsagt. 
Men eks er aldri del av familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes faktisk det er litt vanskelig. På en måte skulle jeg ønske at han bare la meg til uten at jeg måtte spørre. 
jeg er et menneske som hater å trenge meg på, blir litt som å invitere seg selv på en liten fest, føles veldig ukomfortabelt. 
 

jeg er veldig inkluderende selv, spør alltid om folk vil være med i ulike gruppe, feks på jobben. Der spør jeg alltid om Bye ansatte ønsker å være med, fordi jeg veit den følelsen av å bli holdt utenfor. 
nei, jeg tror ikke at han bevisst holder meg utenfor, han har garantert bare ikke tenkt på det. 
men føles litt som om jeg trenger meg inn på et sted hvor jeg ikke er invitert. 

Anonymkode: d5773...edb

Da tror jeg at jeg skjønner deg. Jeg er ikke i samme situasjon med noen slik gruppe, men jeg har også veldig problemer med den følelsen av å "trenge meg på". Men det er som du sier, noe du føler på, og med stor sannsynlighet vil ikke noen av dem som er i familiegruppen tenker på det som rart om du spør om å bli med. 

Jeg ville hoppet i det å tatt det opp med mannen, sagt det slik du forklarer det i denne tråden. Både for å få blitt med i gruppen, og for å øve deg på å tørre å "trenge deg på". Som da altså egentlig ikke er å trenge seg på, selv om det føles slik. For oss som leser i tråden, og ser det fra utsiden, fremstår det bare helt naturlig at du også er med der. Og det er helt ok å ta opp :) 

Anonymkode: 421a5...8e4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (4 timer siden):

At du skal inn i gruppen TS, det er en selvfølge.
Men: Eks-er har ikke noe i en eks-familie-gruppe å gjøre. Hun må ut. 
Din kommende ektemann får være mann og forklare eks at hun og han har en relasjon, ikke forhold, på grunn av felles barn, ikke noe annet. Er hun så smart som du beskriver så skjønner hun det. 

Alternativt kan hun gjøre som alle de som ikke er psykopater gjør, be om å bli lagt til.

Absurd hvor mye bagateller det er mulig å lage drama om. En jævla snapchatgruppe liksom. Er åpenbart ikke snakk om en gjeng 14 år gamle jenter her. 

Anonymkode: bdf78...5d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes faktisk det er litt vanskelig. På en måte skulle jeg ønske at han bare la meg til uten at jeg måtte spørre. 

Både jeg og mannen har flere søsken hver. Det er dessverre sånn at mange menn bare ikke tenker på dette 😅 jeg la kona til mannen sin bror i gruppechatten

Anonymkode: 2331b...4ed

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen er med i familiegruppa til mannen, de har ikke barn sammen. Jeg er ikke med. Hele familien gikk i sorg over samlivsbruddet. Jeg for min del synes det blir noe barnslig og dramatisk. Ønsker ikke være med i gruppa, så jeg klager ikke. Har snapgruppe med min egen familie, mannen min er ikke lagt til i den 

Anonymkode: 8f37c...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Alternativt kan hun gjøre som alle de som ikke er psykopater gjør, be om å bli lagt til.

Absurd hvor mye bagateller det er mulig å lage drama om. En jævla snapchatgruppe liksom. Er åpenbart ikke snakk om en gjeng 14 år gamle jenter her. 

Anonymkode: bdf78...5d7

Psykopat ja, den var frisk og freidig! Hadde jeg vært psykopat hadde jeg vel muligens ikke brydd meg. Og nei, å lufte tanker på et forum er ikke å lage drama, ikke i nærheten en gang. Hadde jeg ville laget drama og vært psykopat hadde jeg vel vært mest interessert i å få eksen ut av gruppa, og hvis du leser hovedinnlegget ser du vel ganske tydelig at det er ikke noe jeg ønsker. 

nå er det nye tider med mine, dine, våre barn, utvidet familie og teknologi, så det må vel være lov til å lure? 

ta deg en tur ut i sola, og husk; det er lov til å være blid 🌻

Anonymkode: d5773...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da tror jeg at jeg skjønner deg. Jeg er ikke i samme situasjon med noen slik gruppe, men jeg har også veldig problemer med den følelsen av å "trenge meg på". Men det er som du sier, noe du føler på, og med stor sannsynlighet vil ikke noen av dem som er i familiegruppen tenker på det som rart om du spør om å bli med. 

Jeg ville hoppet i det å tatt det opp med mannen, sagt det slik du forklarer det i denne tråden. Både for å få blitt med i gruppen, og for å øve deg på å tørre å "trenge deg på". Som da altså egentlig ikke er å trenge seg på, selv om det føles slik. For oss som leser i tråden, og ser det fra utsiden, fremstår det bare helt naturlig at du også er med der. Og det er helt ok å ta opp :) 

Anonymkode: 421a5...8e4

Nei, du har sikkert helt rett! Takk for gode ord ❤️

Anonymkode: d5773...edb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...