Gå til innhold

Samboers familie har en familie-snap, eks er med i den


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hun føler hun trenger seg på fordi de ekskluderer henne på slikt vis, og overtenkingen fikk henne til å spørre hva andre føler er normalt - før hun eventuelt spør om å få være en del av det. Hun føler seg ekskludert, som er sårt - samtidig som hun er redd for å trenge seg på der hun fremstår som uønsket. Skjønner dilemmaet.

Anonymkode: 544b1...d4a

Joda. Men så må man faktisk ytre sine behov og følelser. De rundt oss er sjeldent tankelesere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefot62 skrev (2 minutter siden):

Joda. Men så må man faktisk ytre sine behov og følelser. De rundt oss er sjeldent tankelesere.

Har man normalt utviklete sjels- og empatiske evner, så ser man folkene rundt seg.

Anonymkode: 4d5c7...7f9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har man normalt utviklete sjels- og empatiske evner, så ser man folkene rundt seg.

Anonymkode: 4d5c7...7f9

Nei. Nå overforenkler du det veldig.

Man kan selvfølgelig spille offerkortet og si at man blir oversett og neglisjert av kjæresten og skylde på manglende sjels- og empatiske evner…

Spoiler alert: man må forberede seg på et liv full av skuffelser.

Eller man kan ta ansvar for egne følelser og egen trivsel og si hva man mener og ønsker i stede for å håpe at andre har telepatiske evner og finner ut av hva du vil på egenhånd..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er naturlig at hun er med i den chatten, og du må be om å bli lagt til om du ønsker det. Det er ikke sikkert noen tenker over det.

Selv har vi familiechat på Messenger, og min mann er ikke engang på messenger og nekter plent å skaffe seg det. Ergo, han er dønn utestengt med unntak av de gangene jeg videreformidler noe. F.eks bursdagsinvitasjoner, familiesammenkomster, om vi ønsker å finne på noe osv. Alt annet får ikke han med seg. Han har valgt det selv, og det er ok. Han føler ikke behov for det. 

Du må si ifra om du har behov for det.

Anonymkode: f453f...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (På 4.5.2024 den 18.35):

For å gjenta meg selv: Hun (eks-en) har ikke noe i en familiegruppe å gjøre der hun ikke er del av familien. 

Eksen er den biologiske moren til barnet, noe hun alltid vil være. Og sendes der bilde av barnet, slik at barnets biologiske mor har god dialog med mer med resten av familien til barnet. = fordel for barnets beste.TS skriver de har et godt samarbeid, så hvorfor risikere ødelegge / skade det? TS er IKKE biologisk mor til barnet. 
Så med mindre TS og hennes kommende mann får egne barn så, er status stemor… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsBunny skrev (1 minutt siden):

Eksen er den biologiske moren til barnet, noe hun alltid vil være. Og sendes der bilde av barnet, slik at barnets biologiske mor har god dialog med mer med resten av familien til barnet. = fordel for barnets beste.TS skriver de har et godt samarbeid, så hvorfor risikere ødelegge / skade det? TS er IKKE biologisk mor til barnet. 
Så med mindre TS og hennes kommende mann får egne barn så, er status stemor… 

De er forlovet og de venter barn sammen ...

Anonymkode: 544b1...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er forlovet og de venter barn sammen ...

Anonymkode: 544b1...d4a

TS får be om å bli lagt til da, etter hun selv har født. 😉 

Barna som mannen har fra før har en biologisk mamma, helt naturlig hun er med der. Tragisk om TS skal risikere og ødelegge et godt samarbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han melder deg inn, så er både du og eks der. Og dere forholder dere hyggelig til hverandre, slik st resten av familien føler at det er helt naturlig. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet blir mer slik som man ønsker når man slutter å håpe på at folk skjønner ting av seg selv, og heller tar ansvar og setter ord på egne behov. 

Tro meg. Det første gir mye skuffelse og grubling og såre følelser, det andre gir avklaring og kontroll.

Jeg anbefaler absolutt, for å ha et enklest og best mulig liv, å si hva man føler og mener. 

Du trenger ikke kreve å få bli med i gruppen, men du kan godt si til mannen at du synes det er upraktisk at du ikke er med og at du føler deg utenfor. Da har du ikke bedt om noe, men likevel  vært ærlig og åpen.

Hvorfor skal han ikke vite hva du føler? Stoler du ikke på at han vil deg vel? Sånn som du velger å nærme deg denne problemstillingen fratar du han muligheten til å vite hvordan du har det og å gjøre noe med det. Er det egentlig en bra måte å forholde seg til hverandre på? Hva om det var motsatt, ville du ikke helst at han skulle snakket med deg?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrsBunny skrev (12 minutter siden):

TS får be om å bli lagt til da, etter hun selv har født. 😉 

Barna som mannen har fra før har en biologisk mamma, helt naturlig hun er med der. Tragisk om TS skal risikere og ødelegge et godt samarbeid. 

Hun prøver overhode ikke ødelegge et godt samarbeid, herregud for et troll du er.

Hun har gjentatte ganger skrevet at hun syns godt om eksen hans og ønsker ikke henne vekk, men ønsker å være like inkludert. Og det har da virkelig ingenting med saken å gjøre om det er før eller etter barnet hun bærer på er født. Bruk hode, menneske. Hun er stemor og barna bor i hennes hjem, sier seg selv at hun da er en del av familien og bør være minst like mye inkludert. Går da utover hennes liv og hverdag, siden de bor sammen. Har ingenting å si om hun bærer på barn i det heletatt. Om hun var steril, vil hun da aldri være en del av familien mener du?

Som om jeg selv skulle inkludert eksen min som jeg forlot, som ødela håpet for en fremtid som en familie, over min nåværende samboer som jeg ønsker familie med.. Altså, slike prioriteringer du utviser, så skjønner jeg godt at forhold går til pokkers og det er høy rate på skilsmisser. Motbydelig.

Anonymkode: 544b1...d4a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så resten av slekta skal gå glipp en oppdateringer om barnet fordi faren har ny og usikker partner?

Det er ingenting i veien for å bevare en god tone, til og med et nært vennskap etter at det er slutt. 

Dette er et ikkeproblem, så sant man ikke er veldig usikker på seg selv eller forholdet. 

Om noe, kan hun be fyren sin legge henne til etter bryllupet. 

Anonymkode: 3259b...d5a

Snakk om å snu ting på hodet.
TS gjør hva TS ønsker, men jeg menr at en eks ikke har noe med en familie hun ikke er del av. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59
MrsBunny skrev (7 timer siden):

Eksen er den biologiske moren til barnet, noe hun alltid vil være. Og sendes der bilde av barnet, slik at barnets biologiske mor har god dialog med mer med resten av familien til barnet. = fordel for barnets beste.TS skriver de har et godt samarbeid, så hvorfor risikere ødelegge / skade det? TS er IKKE biologisk mor til barnet. 
Så med mindre TS og hennes kommende mann får egne barn så, er status stemor… 

Mulig vanskelig å forstå, og tydelig vanskelig å lese innenat: TS gjør hva TS ønsker, men jeg mener at en eks ikke har noe med en familie hun ikke er del av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse dager hvor foreldrene ikke alltid holder sammen har dem jo fortsatt barn i lag, så helt uenig i at mammaen skal kastes ut.

Jeg er veldig takknemlig for at barnemoren til broren min har en egen gruppe for barnet som inneholder alle besteforeldre, tanter og onkler, så vi får ta del i dagene han ikke er hos broren min. Har egne grupper med bare familien på både mamma og pappa, så mye avhenger av innholdet. 

De har mest sannsynlig ikke tenkt over at du ikke er med i familiegruppen, men her har egentlig innholdet mye å si.. Er det bare ting relatert til barna som blir delt, eller havner du på utsiden av hverdagen til svigerfamilien?

Neste gang han viser deg noe fra gruppen kan du jo spørre om du kan bli lagt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gentleman59 skrev (1 time siden):

Mulig vanskelig å forstå, og tydelig vanskelig å lese innenat: TS gjør hva TS ønsker, men jeg mener at en eks ikke har noe med en familie hun ikke er del av. 

Men hun er da mor til barnet fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke jeg må være med i familiegruppa til samboeren min 🙊 de sender alt for mye hver eneste dag.

Anonymkode: e53d7...012

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 18.57):

Da er det nartulig at du legges til når termin nærmer seg. Kanskje bare spørre mannen? Ofte tenker ikke menn på slike ting.

Anonymkode: 22a16...ae2

Hvorfor er det å lage barn inngangsbilletten? En familiesnapgruppe inkluderer alle i familien uansett barn eller ikke, det er jo ikke bare snaper om barn i slike grupper 😅 

Ts er allerede familie siden hun bor med ham. Eksen kan også regnes som familie pga at hun har barn med ham. 

Til deg ts:

Du vegrer deg for å spørre om å bli lagt til, og ønsker han kunne gjort det av eget initiativ. Mannfolk kan være utrolig trege og tenker ikke alltid på sånt. Neste gang han nevner noe fra snapgruppa så sier du at du også vil være med og så spør du direkte om han kan legge deg til, for du er jo også familie. Er såå enkelt! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gentleman59
Snublefot62 skrev (45 minutter siden):

Men hun er da mor til barnet fortsatt?

Det har jeg heller aldri bestridt, men det er ikke relevant for mitt standpunkt: Jeg mener generelt at en eks ikke har noe i en familie-gruppe å gjøre.

Jeg forstår også at TS ikke er enig med meg, men meg bekjent er det lov å si sin mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gentleman59 skrev (27 minutter siden):

Det har jeg heller aldri bestridt, men det er ikke relevant for mitt standpunkt: Jeg mener generelt at en eks ikke har noe i en familie-gruppe å gjøre.

Jeg forstår også at TS ikke er enig med meg, men meg bekjent er det lov å si sin mening. 

Poenget mitt er at det ikke er opp til deg å definere det.

I dine grupper og i din familie kan det være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at din samboer tenker over at du ikke er medlem av gruppen så du får spørre om han kan legge deg til😊

Anonymkode: ed421...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentleman59
Snublefot62 skrev (26 minutter siden):

Poenget mitt er at det ikke er opp til deg å definere det.

I dine grupper og i din familie kan det være sånn.

Jeg har ikke definert, jeg har ytret min mening om hva jeg mener er riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...