Gå til innhold

Er det sant at menn mister interessen hvis jenta viser for mye interesse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hei!

Jeg er i 30 årene og har vært ute av dating-markedet i 12 år. Har vært på et par dates der jeg har merket allerede på første date at det for min del ikke kan utvike seg til noe romantisk, så jeg har vært ærlig om det og avsluttet datingen. Denne gangen derimot kjenner jeg etter noen uker med chatting og nå første date at jeg er veldig interessert i denne mannen. 
Jeg har vært åpen og sagt at jeg liker han veldig godt, og han sier han liker meg også godt og at han er veldig interessert i meg. Men, mine venniner mener jeg ikke må vise for mye interesse, at han da vil miste interessen for meg. Jeg føler at det er litt rart å skulle late som at jeg er mer likegyldig, om han gjorde det mot meg ville jeg tenke at han ikke er så interessert og avsluttet det. 
 

Så dere gutta, setter dere pris på å få god natt/god morgen meldinger, at hun forteller deg at hun liker deg og gir deg komplimenter tidlig i datingen, eller blir det for mye?

Anonymkode: 00ec4...ce3

Veninnen dine høres ut som de er 14 år... Tenåringsholdinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At menn mister interessen dersom dama er interessert er kun feministisk desinformasjon ment for å skape splid.

Absolutt alle normale menn, helt uten et eneste unntak, foretrekker en dame som faktisk viser interesse for ham.

Å ikke vise interesse er faktisk en måte å tiltrekke seg menn som ikke bryr seg om følelsene dine. Og i så fall får du bare kose deg med det du har i vente… 😄

Det er ikke dermed sagt at du ikke samtidig må være kritisk. Det må du selvsagt, for menn som bare vil utnytte deg blir ikke "skremt bort" bare du viser interesse.

Det er motsatt: Manglende interesse skremmer bort bra menn.

Anonymkode: b62cc...ff6

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er tilbaketrukken og tar null initiativ og har en hale menn etter meg. Ble helt random bedt ut av 3 menn i går på en onsdag (ikke tinder).
Når jeg tør å vise sårbarhet og vise interesse selv er jeg brått uønsket og de forsvinner, så det har jeg sluttet med. Og nei, jeg er overhode ikke kvelende, viser interesse på en forsiktig måte. Slik har det alltid vært, og det forteller meg at ja, menn vil ha deg når de ikke kan få deg. Derfor jeg er evig singel. Men det stemmer jo som nevnt over her at de ikke er klar for et forhold da, for da hadde de tålt å få interesse tilbake. Men tror en overveiende andel menn er slik dessverre, de 20% som ikke er slik er i forhold. 

Anonymkode: 604ba...9a4

Løgn.

Anonymkode: b62cc...ff6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke så mye spill. «Hei, jeg har lyst til å bli kjent med deg» og «det var hyggelig i går, dette vil jeg gjerne gjenta» er fint.

22 nattameldinger og «jeg vil at du skal overta odelsgården sammen med meg» etter første date blir litt kleint.

Anonymkode: a2a5d...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, de spiller fremdeles The Game🤭 

Der det er 3 dagers regler osv.

Det er bare tull. Som voksne så er de fleste ferdig med sånne tulleting. Vi havner sjeldnere i forelskelses fella(blir forelsket i forelskelsen), men ser etter en partner med like verdier og holdninger og som er emosjonelt moden, ansvarlig og åpen. En vi kan prate med og trives med.

Jeg og kjæresten var åpen fra første treff og vi er nå stormforelsket i hverandre fordi vi allerede er så trygg på forholdet vårt pga helt åpen kommunikasjon. 
 

Lytt til magefølelsen.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg er kvinne, men er i et veldig godt, stabilt og sunt forhold med en nydelig og hengiven mann. Min erfaring er den at må man spille spill for å vekke interesse hos motpart, er ikke motparten så veldig interessert i utgangspunktet. Erfaringen min sier og at dersom en mann er interessert, legger han heller ikke skjul på det, og dette gjelder selv en forsiktig type som det mannen min var da vi møttes. Hadde jeg skulle legge demper på min interesse bare fordi venninna mi sa det (ja, jeg fikk også dette "rådet") så hadde jeg forårsaket mye unødvendig usikkerhet hos mannen, og han var allerede like spent og nervøs som meg. Det hadde vært pyton for han, og bare tanken på å såre han gjør meg uvel. 
 

Samme venninne som ga meg dette rådet, er også smågira på at det skal gå dårlig med han og meg i dag. Mannen og jeg har ingen konflikter og har det kjempebra sammen, men venninna mi skal alltid hoppe på og prøve å lage greier utav ingenting dersom hun og jeg sitter å snakker om forholdene våre. ("Oi, drakk dere på lørdag, bare dere to? Må dere drikke for å kose dere sammen?"). Denne kom da jeg nevnte at han og jeg hadde spontant dratt på middagsdate ute en lørdag 🙄 Hun har selv et veldig konfliktfylt forhold, og jeg har skjønt at hun helst vil at jeg skal være i samme situasjon som henne. 

Ikke alle råd er veldig gode altså, ts 😅

Anonymkode: 7c173...3c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Løgn.

Anonymkode: b62cc...ff6

Eh nei, jeg kjenner mitt liv bedre enn en fremmed på Internett og det er ikke løgn at dette er mine erfaringer bare fordi DU ikke har opplevd det samme. 

Anonymkode: 604ba...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre det enkelt: Venninnene dine er giftige og vil ha deg til å bruke manipulasjon for å få det som du vil.  Det er ikke egentlig riktig at menn mister interessen dersom du viser interesse!!  Ikke hør på sånt! 

MEN. Jeg kan godt prøve å nyansere dette litt. Jeg har ikke mer bakgrunn enn over 50 år på baken og lest og diskutert temaer som dette og mye annet angående tilknytningsmønstre med pyskologer, og jeg synes jeg ser tvers igjennom en del ting nå, mer enn jeg gjorde før. 

  • Helt i starten vil begge kjønn finne det litt "turn-off" med en som er litt i overkant ivrig.  Det er normalt. Ja, alle liker litt "jakt", litt flørt, litt emosjonell berg-o-dal bane, litt spenning, litt beruselse og mestring når det klaffer.  Men dette må være naturlig og ikke noe man spekulerer i, og man kan ikke holde på sånn for lenge. 
     
  • Personer (begge kjønn) med unnvikende tilknytningsmønster vil alltid sky unna de som er for "på".  Ofte finner de med "unnvikende tilknyntningsstil" (unnvikende, engstelig for å involvere seg)  og de med "usikker tilknytningsstil" (needy og ivrige) Det kan fort bli et usunt forhold, for de passer egentlig ikke sammen med mindre de jobber litt med issuene sine. 
     
  • Personer som bare er ute etter uforpliktende moro, vil gjerne sky unna de som viser tegn på at de er ivrige og seriøse.  Det er ikke interessen din de er ute etter.  (Noen gir blaffen og utnytter deg likevel).
     
  • Love bombing. De som går på for full gass og overøser den andre med kjærlighet, komplimenter, gaver osv er enten veldig usikker på seg selv, eller ute etter å manipulere og "ta deg til fange". Derfor kan folk bli litt skeptiske dersom du begynner å love bombe. 

Dette er eksempler jeg kommer på i farten som kan underbygge en påstand om at å vise "for" mye interesse kan skremme vekk folk. Særlig folk som har hatt dårlige erfaringer fra før. 

Men ikke heng deg for mye opp i dette. Noe av dette er ekstremtilfeller.  

Generelt vil jeg si, som mann, at alle seriøse menn elsker damer som viser interesse og følelser og får dem til å føle seg begjært og verdifulle. Det beste er om dette kommer naturlig. Bare pass deg for å love bombe og hold et øye med hvordan han responderer på deg. Bruk fornuften og for all del ikke begynn med manipulasjon og spill. 

Anonymkode: 6bc29...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært singel i mange år, og fulgte rådene om å være "hard to get" å spille uinteressert osv. Fikk mye oppmerksomhet og dater, men ingen av dem som jeg likte ønsket noe mer etter en stund. Noen av dem jeg datet observerte jeg i ett forhold ei stund etterpå.  I fjor møtt jeg en mann jeg likte, bestemte meg for å gi det en kjangse, være åpen og ærlig å tørre å vise interesse. Det utviklet seg til ett forhold, og vi har det veldig bra sammen. 

Så mitt råd til deg er å tørre å vise interesse💕 De som ikke tåler det, er muligens ikke ut etter noe seriøst i utgangspunktet ( eller ikke en match). Men igjen, prøv og speile han litt, ikke overøs han med mye mere meldinger/kompliment enn han gir til deg. 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så dere gutta, setter dere pris på å få god natt/god morgen meldinger, at hun forteller deg at hun liker deg og gir deg komplimenter tidlig i datingen, eller blir det for mye?

Jeg setter pris på det, går tross alt ikke på ungdomsskolen lenger.

Anonymkode: 40b07...476

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Så dere gutta, setter dere pris på å få god natt/god morgen meldinger, at hun forteller deg at hun liker deg og gir deg komplimenter tidlig i datingen, eller blir det for mye?

Spørs hva du mener med tidlig i datingen og hvor mye meldinger det er snakk om. 
Men som referanse:  min kjæreste og jeg begynte å sende hverandre god natt / god morgen / ha en fin dag / savner deg / gleder meg til å se deg igjen osv veldig tidlig i datingen, og vi har vært definerte kjærester i 2mnd nå. Det gikk fint ;) Vi er godt voksne og synes det er hyggelig å sende hyggelige meldinger til hverandre, men vi kveler hverandre ikke med det. Er man opptatt med noe (trening/jobb osv) er det ingen som blir stresset av at responsen må vente litt.

Anonymkode: 6bc29...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei!

Jeg er i 30 årene og har vært ute av dating-markedet i 12 år. Har vært på et par dates der jeg har merket allerede på første date at det for min del ikke kan utvike seg til noe romantisk, så jeg har vært ærlig om det og avsluttet datingen. Denne gangen derimot kjenner jeg etter noen uker med chatting og nå første date at jeg er veldig interessert i denne mannen. 
Jeg har vært åpen og sagt at jeg liker han veldig godt, og han sier han liker meg også godt og at han er veldig interessert i meg. Men, mine venniner mener jeg ikke må vise for mye interesse, at han da vil miste interessen for meg. Jeg føler at det er litt rart å skulle late som at jeg er mer likegyldig, om han gjorde det mot meg ville jeg tenke at han ikke er så interessert og avsluttet det. 
 

Så dere gutta, setter dere pris på å få god natt/god morgen meldinger, at hun forteller deg at hun liker deg og gir deg komplimenter tidlig i datingen, eller blir det for mye?

Anonymkode: 00ec4...ce3

Jeg er over 50 og opplever vel det motsatte. Ei som viser tydelig verbalt og med kroppsspråk, at hun liker meg og vil at vi skal være sammen… er drømmejenta i mine øyne.

Har vært på dater’n i 10 år og hatt flere hyggelige dater, men det skjer lite hvis ikke jeg tar kontakt med dem. Når vi er sammen er det hyggelig, men de viser ikke mye interesse mellom datene. 
 

Så, da er man vel raskt havnet i en form for «friendzone».

Håper jeg en dag møter ei som er tydelig på at hun vil date meg og bli kjent med meg, forhåpentlig blir hun min siste kjæreste. Litt lei av singellivet😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er genuin og ekte er det bare positivt, begge veier.

Er man for mye på blir det litt masete og påtatt. 

Var full klaff mellom mannen min og meg fordi ingen av oss gjorde noe annet enn å være oss selv, uten noe spill. 

Anonymkode: d420e...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Samme venninne som ga meg dette rådet, er også smågira på at det skal gå dårlig med han og meg i dag. Mannen og jeg har ingen konflikter og har det kjempebra sammen, men venninna mi skal alltid hoppe på og prøve å lage greier utav ingenting dersom hun og jeg sitter å snakker om forholdene våre. ("Oi, drakk dere på lørdag, bare dere to? Må dere drikke for å kose dere sammen?"). Denne kom da jeg nevnte at han og jeg hadde spontant dratt på middagsdate ute en lørdag 🙄 Hun har selv et veldig konfliktfylt forhold, og jeg har skjønt at hun helst vil at jeg skal være i samme situasjon som henne. 

Ikke alle råd er veldig gode altså, ts 😅

Anonymkode: 7c173...3c1

Hvis denne venninna er som du beskriver, er hun ingen god venninne.🙄

Kan det være motsatt? At hun ser hva du har og egentlig er misunnelig og ønsker at hun også hadde et slikt forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

At menn mister interessen dersom dama er interessert er kun feministisk desinformasjon ment for å skape splid.

Absolutt alle normale menn, helt uten et eneste unntak, foretrekker en dame som faktisk viser interesse for ham.

Å ikke vise interesse er faktisk en måte å tiltrekke seg menn som ikke bryr seg om følelsene dine. Og i så fall får du bare kose deg med det du har i vente… 😄

Det er ikke dermed sagt at du ikke samtidig må være kritisk. Det må du selvsagt, for menn som bare vil utnytte deg blir ikke "skremt bort" bare du viser interesse.

Det er motsatt: Manglende interesse skremmer bort bra menn.

Anonymkode: b62cc...ff6

HELT ENIG! Voksne menn gidder ikke spill og drama. Liker jeg ei så gir jeg klar beskjed om det. Får jeg lite/ingen respons fra henne, gidder jeg ikke å mase. Da leter jeg videre til jeg finner ei som faktisk vil.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei!

Jeg er i 30 årene og har vært ute av dating-markedet i 12 år. Har vært på et par dates der jeg har merket allerede på første date at det for min del ikke kan utvike seg til noe romantisk, så jeg har vært ærlig om det og avsluttet datingen. Denne gangen derimot kjenner jeg etter noen uker med chatting og nå første date at jeg er veldig interessert i denne mannen. 
Jeg har vært åpen og sagt at jeg liker han veldig godt, og han sier han liker meg også godt og at han er veldig interessert i meg. Men, mine venniner mener jeg ikke må vise for mye interesse, at han da vil miste interessen for meg. Jeg føler at det er litt rart å skulle late som at jeg er mer likegyldig, om han gjorde det mot meg ville jeg tenke at han ikke er så interessert og avsluttet det. 
 

Så dere gutta, setter dere pris på å få god natt/god morgen meldinger, at hun forteller deg at hun liker deg og gir deg komplimenter tidlig i datingen, eller blir det for mye?

Anonymkode: 00ec4...ce3

For meg og mange andre menn er det motsatt.

Vi mister interessen om den ikke er gjensidig. Jeg har også «dumpet» damer som har spilt hard to Get eller overlatt alt initiativ til meg. Det gidder jeg ikke.
 

Det dummeste du kan gjøre er å begynne et type spill på dette. 

Ting du har hørt om at menn «liker jakten» osv må du bare glemme. 

Anonymkode: 7b99d...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 38, og jeg er en person som er "på" når jeg er interessert, jeg viser det, jeg skriver det, jeg tar initiativ til å møtes.

Hvis en mann mister interessen for meg fordi jeg er "på", så er det ikke mannen for meg. Hvis han mister interessen fordi jeg er meg selv, så kan han finne seg noen annen, så finner jeg meg heller noen som liker meg som jeg er... Jeg vil ikke være med en mann som mener jeg må dempe min personlighet...

Anonymkode: 361d7...2a8

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er oppriktig interessert, mister man ikke interessen av at den andre tar initiativ. Venninnene dine tar feil.

Anonymkode: 80249...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Bare emosjonellt utilgjengelige, narsissister, avoidant attachment gjengen, cluster B diagnoser og emosjonelt umodne 5åringer i trassalder.

Good riddance. 

Anonymkode: 2b775...dfd

Jeg er avoident og har prøvd med på absolutt alle jeg har vært sammen med. Har også klauster A diagnose. Du tenker sikkert stakkars gutter 😅 Til mitt forsvar var dette før jeg ble diagnosert.

Det nytter ikke bruke diagnoser som skyllebøtte. Det er helt vanlig å tro at man ikke skal virke desperat og la mannen jakte. Mange som sier at om han vil, gjør han. Å det er ikke nødvendigvis snakk om psyke, men mennesker som har tilegnet seg informasjon og vil finne kjærlighet. Helt vanlig å ønske å finne en måte som fungerer om noe tidligere ikke har, å da mener jeg forhold som ikke har endt i barn og ekteskap også, om.det er målet. Eller andre ting, utroskap, tafatthet. Tror det er litt sannt, men da at begge er mer på. Kjærlighet kan være vanskelig, men bør sikkert ikke være for vanskelig. 

Anonymkode: a5682...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er 38, og jeg er en person som er "på" når jeg er interessert, jeg viser det, jeg skriver det, jeg tar initiativ til å møtes.

Hvis en mann mister interessen for meg fordi jeg er "på", så er det ikke mannen for meg. Hvis han mister interessen fordi jeg er meg selv, så kan han finne seg noen annen, så finner jeg meg heller noen som liker meg som jeg er... Jeg vil ikke være med en mann som mener jeg må dempe min personlighet...

Anonymkode: 361d7...2a8

Helt enig med deg her👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...