Gå til innhold

Er det sant at menn mister interessen hvis jenta viser for mye interesse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i 30 årene og har vært ute av dating-markedet i 12 år. Har vært på et par dates der jeg har merket allerede på første date at det for min del ikke kan utvike seg til noe romantisk, så jeg har vært ærlig om det og avsluttet datingen. Denne gangen derimot kjenner jeg etter noen uker med chatting og nå første date at jeg er veldig interessert i denne mannen. 
Jeg har vært åpen og sagt at jeg liker han veldig godt, og han sier han liker meg også godt og at han er veldig interessert i meg. Men, mine venniner mener jeg ikke må vise for mye interesse, at han da vil miste interessen for meg. Jeg føler at det er litt rart å skulle late som at jeg er mer likegyldig, om han gjorde det mot meg ville jeg tenke at han ikke er så interessert og avsluttet det. 
 

Så dere gutta, setter dere pris på å få god natt/god morgen meldinger, at hun forteller deg at hun liker deg og gir deg komplimenter tidlig i datingen, eller blir det for mye?

Anonymkode: 00ec4...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tull. Det er venninnene dine som fortsatt oppfører seg som tenåringer. Hva blir det neste de vil oppfordre deg til, å teste han, spille spill? 

Anonymkode: 52438...633

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han trekker seg unna fordi han mister interessen med en gang "jakten" er over, er han uansett ikke klar for et forhold, tenker jeg. 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men ikke kvel han heller. Vær deg selv :) 

Anonymkode: 60a35...299

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem så lenge du holder det innenfor rimelighetens grenser 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal være ærlig, men du trenger ikke pøse på med komplimenter osv..? Vet jo ikke helt hvor 'på' du er, men vær deg selv.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør vise den interessen man har. Men det betyr jo ikke at du skal kvele mannen. Vil du finne på noe så spør, om det ikke passer hva enn grunnen måtte være, så må det være ok. Vær avslappet, men vis den interessen du har

Anonymkode: 4ef5c...060

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei!

Jeg er i 30 årene og har vært ute av dating-markedet i 12 år. Har vært på et par dates der jeg har merket allerede på første date at det for min del ikke kan utvike seg til noe romantisk, så jeg har vært ærlig om det og avsluttet datingen. Denne gangen derimot kjenner jeg etter noen uker med chatting og nå første date at jeg er veldig interessert i denne mannen. 
Jeg har vært åpen og sagt at jeg liker han veldig godt, og han sier han liker meg også godt og at han er veldig interessert i meg. Men, mine venniner mener jeg ikke må vise for mye interesse, at han da vil miste interessen for meg. Jeg føler at det er litt rart å skulle late som at jeg er mer likegyldig, om han gjorde det mot meg ville jeg tenke at han ikke er så interessert og avsluttet det. 
 

Så dere gutta, setter dere pris på å få god natt/god morgen meldinger, at hun forteller deg at hun liker deg og gir deg komplimenter tidlig i datingen, eller blir det for mye?

Anonymkode: 00ec4...ce3

 

ja, det er en lidelse. Ikke givende. Jeg synes det er kjedelig med slike forutsigbare mennesker. Altså. Hvis man driter seg ut så vil de ikke treffe deg mer. Ok. Bye bye  😅jeg gjør det lett også da, så det er ikke som om de sitter der med dårlig samvittighet heller. Men livet er nå slik det er og jeg gidder ikke å gå rundt og bevise at jeg har ‘skjønt det’, liker å stole på personen fra første stund. Moi likie. 

Anonymkode: 5a267...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker kvinner som viser interesse og byr på seg selv.

Så lenge det ikke er seksuelt frempå de er.. Det er den største turn-offen som finnes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare emosjonellt utilgjengelige, narsissister, avoidant attachment gjengen, cluster B diagnoser og emosjonelt umodne 5åringer i trassalder.

Good riddance. 

Anonymkode: 2b775...dfd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De liker jo at du viser interesse.  Men det er vel ikke s mange som liker for mye og på feil måte. Sånn masete og bestemmende måte

Anonymkode: 0e8e4...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbaketrukken og tar null initiativ og har en hale menn etter meg. Ble helt random bedt ut av 3 menn i går på en onsdag (ikke tinder).
Når jeg tør å vise sårbarhet og vise interesse selv er jeg brått uønsket og de forsvinner, så det har jeg sluttet med. Og nei, jeg er overhode ikke kvelende, viser interesse på en forsiktig måte. Slik har det alltid vært, og det forteller meg at ja, menn vil ha deg når de ikke kan få deg. Derfor jeg er evig singel. Men det stemmer jo som nevnt over her at de ikke er klar for et forhold da, for da hadde de tålt å få interesse tilbake. Men tror en overveiende andel menn er slik dessverre, de 20% som ikke er slik er i forhold. 

Anonymkode: 604ba...9a4

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker i hvertfall at hun viser tydelig interesse hvis hun er oppriktig interessert. Merker jeg at hun bevisst holder tilbake som ledd i en eller annen taktikk for å få meg på kroken, mens hun egentlig er veldig interessert, da gidder jeg ikke mer. Jeg er for gammel for sånn dustete stillingskrig. Det er helt okay å ta og føle litt på hverandre en stund, men om hun holder igjen mer enn hun ønsker fordi en eller annen lur venninne kommer med noe hobbypsykologpiss om at jakten er halve moroa.

Så er det sikkert en del som føler at det fungerer uansett, men jeg er tilbøyelig til å være enig i at de man da får etter seg i så fall er de emosjonelt umodne og narsissistene. Nå er ikke jeg noe voldsomt catch, altså. Men jeg tror heller ikke at de som ser på datingfasen som en jakt, der dama er byttet og ikke skal være lett å få kloa i, er de man ønsker seg. Særlig ikke til noe langvarig, forpliktende forhold.

Jeg blir kjempeglad av alle de små tegnene du, TS, forteller at du viser ham. Har heldigvis også en kjæreste som er slik du beskriver. Og er langt på vei sånn selv også.

Anonymkode: 437e7...bfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hei!

Jeg er i 30 årene og har vært ute av dating-markedet i 12 år. Har vært på et par dates der jeg har merket allerede på første date at det for min del ikke kan utvike seg til noe romantisk, så jeg har vært ærlig om det og avsluttet datingen. Denne gangen derimot kjenner jeg etter noen uker med chatting og nå første date at jeg er veldig interessert i denne mannen. 
Jeg har vært åpen og sagt at jeg liker han veldig godt, og han sier han liker meg også godt og at han er veldig interessert i meg. Men, mine venniner mener jeg ikke må vise for mye interesse, at han da vil miste interessen for meg. Jeg føler at det er litt rart å skulle late som at jeg er mer likegyldig, om han gjorde det mot meg ville jeg tenke at han ikke er så interessert og avsluttet det. 
 

Så dere gutta, setter dere pris på å få god natt/god morgen meldinger, at hun forteller deg at hun liker deg og gir deg komplimenter tidlig i datingen, eller blir det for mye?

Anonymkode: 00ec4...ce3

Hei TS,
Såkalt "voksen" mann her. 
Først: Dine venninner er helt på  jordet,  det neste de vil si er at du må teste og kontrollere ham - de vil ønske at du leker med ham psykologisk. Glem dem - det kalles misunnelse det de driver med.

Men til saken: En mann som sier at han liker deg også godt og at han er veldig interessert i deg, han setter pris på at du viser det, gjerne med god morgen og god natt-meldinger. Men han gjør det samme med deg, og han viser deg oppmerksomhet på samme måte. Uten at du må være først ute alltid. Normal flytende kommunikasjon som er god, varm og flirtende. Hvis  ikke oppmerksomheten er gjensidig - da bør en lampe tennes hos deg. Oppmerksomhet og interesse skal gå begge veier. 

Svaret på spørsmålet ditt er nei, men ikke finn deg i at du må være den eneste som viser interesse, du må få interesse fra ham: En rose til deg på jobben, en koselig melding, en oppmerksomhet som synes. 

Masse lykke til! 
 

 

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA

Anonymkode: 976cc...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg liker i hvertfall at hun viser tydelig interesse hvis hun er oppriktig interessert. Merker jeg at hun bevisst holder tilbake som ledd i en eller annen taktikk for å få meg på kroken, mens hun egentlig er veldig interessert, da gidder jeg ikke mer. Jeg er for gammel for sånn dustete stillingskrig. Det er helt okay å ta og føle litt på hverandre en stund, men om hun holder igjen mer enn hun ønsker fordi en eller annen lur venninne kommer med noe hobbypsykologpiss om at jakten er halve moroa.

Så er det sikkert en del som føler at det fungerer uansett, men jeg er tilbøyelig til å være enig i at de man da får etter seg i så fall er de emosjonelt umodne og narsissistene. Nå er ikke jeg noe voldsomt catch, altså. Men jeg tror heller ikke at de som ser på datingfasen som en jakt, der dama er byttet og ikke skal være lett å få kloa i, er de man ønsker seg. Særlig ikke til noe langvarig, forpliktende forhold.

Jeg blir kjempeglad av alle de små tegnene du, TS, forteller at du viser ham. Har heldigvis også en kjæreste som er slik du beskriver. Og er langt på vei sånn selv også.

Anonymkode: 437e7...bfe

Misunner de jentene som ikke trenger å holde igjen og være utilgjengelige og finner seg den lille prosenten som faktisk liker det, så deilig det må være å føle at en mann setter pris på hengivenheten din og ikke får avsmak/mister interessen. Ble ikke overrasket når jeg leste nederst at du har kjæreste 😄

Anonymkode: 604ba...9a4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Så dere gutta, setter dere pris på å få god natt/god morgen meldinger, at hun forteller deg at hun liker deg og gir deg komplimenter tidlig i datingen, eller blir det for mye?

Anonymkode: 00ec4...ce3

Ja, det setter jeg pris på. Det jeg ikke setter pris på er når jeg må jage etter jenta fordi hun er opptatt av å spille mind-games og kostbar.

Det du ikke må gjøre er å overøse han med tunge kjærlighetsord, bli altfor seriøs eller bli altfor sentimenti for tidlig. 

Men å sende god natt/god morgen og ellers ta initiativ til oppmerksomhet og kontakt er alltid bra.

Anonymkode: a54fa...c9a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær deg selv, og gjør det du føler du vil gjøre! Og er den måten du er på feil for han så var dere en dårlig match i utgangspunktet. 

Overtenkning, mind-games og kostbarhet er det største opphavet til mislykkethet.

Anonymkode: a54fa...c9a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er lurt å vise interesse, men tenk også over hvordan du ville taklet det, dersom en mann var for på med deg, mtp teksting, dater, gå for fort frem osvJeg gikk på to dater med en som virket stormforelsket i løpet av date nummer to, og det skremte meg bort, han ble for intens, alt for raskt. 

Anonymkode: 8791d...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det som er naturlig for deg. Menn er ikke en homogen gruppe og de du passer best med er de som gjør mye av det samme du selv gjør uten å tenke over det..

Anonymkode: 58b2c...87f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...