Gå til innhold

Hater å være alenemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ingen som koser seg som alenemor, det er bare noe vi sier for å bevare et positivt syn på livet. 

Jeg har det riktignok bedre enn da jeg var med faren deres fordi det forholdet var veldig kjipt, men det fyller meg med panikk hver gang jeg tenker på at jeg skal ha det så slitsomt i mange år fremover. 

Anonymkode: de068...007

Faren var helt fantastisk med ungene, men så fikk han en slags krise og fant ut av at dette var ikke livet han ønsket seg. Jeg gråt i to uker og fikk angstdempende av legen. Jeg savner han og han mente at jeg ikke var kvinnen i hans liv mer .. jeg har det så vondt og det er så flaut å fortelle venner og kollega at han har bare stukket av. De sier bare " men dere var så lykkelige sammen"...  Guttene sliter veldig og spør hvor pappa er, jeg har bare sagt han er på ferie i hjemlandet sitt 

Anonymkode: 54322...bfe

  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts, be om avlastning. Du blir en bedre og sterkere mamma om du får noe tid for deg selv. Dette er en av tjenestene barnevernet kan bidra med. Ikke vær redd for å be om hjelp. Ta kontakt med helsestasjon, så kan de guide deg videre. Å være alene er ingen dans på roser. Jeg har egentlig aldri hørt om noen som synes dette er lett. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Helene said:

Ts, be om avlastning. Du blir en bedre og sterkere mamma om du får noe tid for deg selv. Dette er en av tjenestene barnevernet kan bidra med. Ikke vær redd for å be om hjelp. Ta kontakt med helsestasjon, så kan de guide deg videre. Å være alene er ingen dans på roser. Jeg har egentlig aldri hørt om noen som synes dette er lett. Lykke til. 

Har gjort det. Får ikke mye hjelp... Be bedt om å bruke naboer og familie 

Anonymkode: 54322...bfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Faren var helt fantastisk med ungene, men så fikk han en slags krise og fant ut av at dette var ikke livet han ønsket seg. Jeg gråt i to uker og fikk angstdempende av legen. Jeg savner han og han mente at jeg ikke var kvinnen i hans liv mer .. jeg har det så vondt og det er så flaut å fortelle venner og kollega at han har bare stukket av. De sier bare " men dere var så lykkelige sammen"...  Guttene sliter veldig og spør hvor pappa er, jeg har bare sagt han er på ferie i hjemlandet sitt 

Anonymkode: 54322...bfe

Det er kanskje greit å være ærlig med barna? De kommer til å få kraftige reaksjoner, men det gjør også at de finner ro i situasjonen og at det blir lettere for deg å innarbeide gode rutiner for dere ❤️

 

Jeg er alene med barna annenhver uke etter en veldig traumatisende skillsmisse og foreldrekonflikt. Får ofte nærmest ikke puste. Det er grusomt og man er ikke en god mor når det blir sånn❤️

Anonymkode: af8b4...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør kirken, eller søk på nett. Du trenger noe stabilt og forutsigbart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du valgte selv å få barn med denne mannen....

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Helene said:

Spør kirken, eller søk på nett. Du trenger noe stabilt og forutsigbart. 

Kirken? 

Anonymkode: 54322...bfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et godt forhold til familie/svigerfamilie er det kanskje en idé å flytte tett på de?

Finn et sted å bo med minst mulig logistikk - rett ved barnehage/skole

Se hva som finnes av aktiviteter for barn på bibliotek, kulturhus, kirken etc - hva som helst som gjør ar du får en liten pause

Har du råd til å betale for litt barnepass?

Anonymkode: 5d3eb...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du har et godt forhold til familie/svigerfamilie er det kanskje en idé å flytte tett på de?

Finn et sted å bo med minst mulig logistikk - rett ved barnehage/skole

Se hva som finnes av aktiviteter for barn på bibliotek, kulturhus, kirken etc - hva som helst som gjør ar du får en liten pause

Har du råd til å betale for litt barnepass?

Anonymkode: 5d3eb...971

Kanskje au pair?

Anonymkode: 54322...bfe

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du har et godt forhold til familie/svigerfamilie er det kanskje en idé å flytte tett på de?

Anonymkode: 5d3eb...971

i utlandet?

Anonymkode: b72e6...03d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

i utlandet?

Anonymkode: b72e6...03d

Vil ikke bo i Tyrkia 😬

Anonymkode: 54322...bfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg har faktisk kontaktet bv. De hadde ikke noe tilgjengelig akkurat nå... Foreslo jeg brukte familien min som bor 1 time unna

Anonymkode: 54322...bfe

Ikke sant...BV har mangel på avlastning hjem😩

Ja kan familien hjelpe. 1 time unna er ingenting om de kan passe 2 av barna en helg? Hvor gamle er barna?

Anonymkode: c4678...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil ikke bo i Tyrkia 😬

Anonymkode: 54322...bfe

Ikke flytt dit nei😬😬

Anonymkode: c4678...8fb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg sier kirken er det fordi jeg vet at enkelte plasser har de omsorgstjeneste. De har grupper som hjelper mennesker. I tillegg finnes det frivillighetssentraler. Snakk med helsesøster. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Faren var helt fantastisk med ungene, men så fikk han en slags krise og fant ut av at dette var ikke livet han ønsket seg. Jeg gråt i to uker og fikk angstdempende av legen. Jeg savner han og han mente at jeg ikke var kvinnen i hans liv mer .. jeg har det så vondt og det er så flaut å fortelle venner og kollega at han har bare stukket av. De sier bare " men dere var så lykkelige sammen"...  Guttene sliter veldig og spør hvor pappa er, jeg har bare sagt han er på ferie i hjemlandet sitt 

Anonymkode: 54322...bfe

Er hjemlandet et muslimsk land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, TomSawyer said:

Er hjemlandet et muslimsk land?

Ja delvis.   

Anonymkode: 54322...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du valgte å få 4 barn med en mann uten å ha noen konsekvenstanker.. Ingen forhold er skrevet i stein. 

Hvis det ikke er noen som kan avlaste deg, er det ikke så mye å få gjort en å bite tenna sammen og ta deg av barna du har valgt å få. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er kvinneguiden for? Å holde kjeft?

Anonymkode: 54322...bfe

Godt spørsmål. Jeg flirer like godt hver gang et spørsmål her blir møtt med «hvorfor spør du?», «hva vil du vi skal gjøre med det?» og tilsvarende. Hele poenget med er forum er jo å stille spørsmål. Det hadde blitt jævlig kjedelig om ingen skrev eller spurte om noe som helst. 🙄

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min hadde TO barn, mann, bestemoren min som avlaster MYE fra barna var født, flere venninner vi var hos, og jeg var i tillegg mye hos venner.... og fortsatt følte jeg at hun syntes det var slitsomt. Vet ikke hvordan man klarer seg med 4 uten å innimellom ha de hos besteforeldre, venner av dem eller annet 😕 Høres veldig kjipt ut

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...